Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Haha! Ni lär erkänna mig som snabbläsarnas övermästare efter partiet. :gremsmile:

Jag har kass uppkoppling ute i skogen, men jag håller med (vem det nu var) om att KK i den här rundan inte varit något vidare. Siargrejen är en direkt scum tell till och med (inte superstark, men det ser inte bra ut). Btynolf är byns bästa spelare just nu.

Jag ska försöka skriva något vettigt på söndag när jag kommit hem. Det känns inte som att det är hela världen f.ö., eftersom det inte är så intensivt nu, men vi lär kicka igång rundan runt söndag-måndag.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ja, Vimes är nog grön. Det går att fundera ihop ett scenario där Vimes planerat gå ut med sitt fynd om inte Tyrs outande funkar och att han blev så stressad att han går ut med citatet för snabbt...

Fast när jag nu läser om ditt inlägg så gör ju Vimes en röstsammanställning mellan frågan om brödsmulandet och Ciatatet. Han har alltså bara en minut och 2 sekunder på sig att hitta och posta citatet. Är det ens möjligt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Vadå? Hitta det där på knappa två minuter är väl inget konstigt? Det var ju inte så att jag satt och närläste varje inlägg han skrivit. Jag bläddrade bakåt, min hjärna reagerade på allt Tyr skrivit som var relaterat till siande. Jag tror faktiskt att det där citatet var det första jag ens stannade vid. Inte så konstigt, det jag gör till vardags när jag inte sitter och varulvsspelar med er är ungefär samma sak.

Snabbläsning, kasta macka och åka skridskor är typ det jag kan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jag är full nu btw, jag skulle vilja hävda att vi antagligen har en ulv i den lille Casasius. OBD tycker jag har spelat upp Spider, medan Cas inte spelat upp Purg, om ni förstår vad jag menar. Men vi ska ha en ulv till. Och är Cassius ulv tycker jag inte att OBD känns så självklar längre.... Får fundera, jag kan tänka,ig att ta ut xyas bara för att vara säaker (såtillvida cassius är ulv alltså). Sen får vi hoppas från hjälp av siaren också. Eftersom jag tror att jag vet vem siaren är ska jag, imorrn, kolla lite för att se om jag kan få någraledtrådar under bordet där.

Sen hoppas jag att kk kommer igång igen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
heh, jag klockade mig bara för att. Jag hittade det på 2:13. Det hela är dock väldigt ovetenskapligt då jag knappt läste och inte är nån snabbläsare egentligen (särskilt inte nu), samt visste vad jag letade efter. Det är bara 16 inlägg mellan inläggen, så det är inte så otroligt att nån som läser snabbt kan hitta det om denne hoppar över några meningslösa inlägg. Typ "Det ser ut som att jag åker ut."-inläggen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Har siaren prickat en ulv får siaren avvakta tills det blir nödvändigt. Inget mer snack om siandet. Det ger mer till ulvarna än till byn, och KK har jättefel.
Det är bra att det finns olika tankar i byn. Jag släpper siaren så länge. Denne vet ju i alla fall hur jag vill att vi ska göra och denne vet hur andra vill att vi ska göra.

Så. Hur går vi vidare?

Jag är för att pumpa på med hängningar så vi får lite fart och rull. Första rundan med 900+ inlägg räcker ju rätt långt och här i runda 2 är det väl egentligen Brynolf som rockat. Han behöver inte ens rocka i mina ögon. Brynolf har skött sig snyggt hela spelet lixom.

Cassius är ju den som måste jobba loss. Läser jag mellan raderna så är det han på tur och inte mig emot. Mitt andra alternativ är i detta nu inte du Mukwa. Du skriver att jag är röd i och med att Tyr är röd? Lägg fram det så kör vi. Jag ser Vimes som en potentiell ulv i och med att Tyr var röd så jag är öppen för en match mellan oss. Två jämna drev och sen får vi se om det är nån som vill gå in och röja vid 22.00.

Nått måste vi göra. Det finns inget tempo och det är ju rakt av ingen som kommer med nått nytt och banbrytande. Jag själv är ju så klart en bidragande orsak också. Jag läser ikapp lite nu och ser att jag målas ut som en mindre sumprunkare för min runda 2. Jag köper det. Jag har inte varit så värst bra. Jag var inte så värst bra i slutet av runda 1 heller för den delen, men det beror säkerligen mest på att jag har kvar Vimes som brun.. Alltså, jag kan inte riktigt släppa Vimes och det är väl inte bra för mitt spelande. Jag är inrutad och säker på att Vimes kan dra igång en bra ulv-plan i detta flufflösa spel. Jag tror att det är lättare att vara ulv i det här spelet (speciellt som en styrande spelare. Nån som tar tag i saker och driver byn framåt. Det finns inte så mycket att åka dit på om man kikar på ett fluffspel).

Vimes vill också hänga Cassius. Är han röd som jag tror kommer jag inte ge Vimes några extra bybopoäng för det konstigt nog? Är jag lite obstinat på att fimpa Vimes? Äh. På två vis det där. Ulvarna fimpade Recca senast och hon var ju uttalat grön. Jag tippar på samma sak som Brynolf att det var argument 1 (nånstans ett gäng med inlägg tillbaka). Sen kan hon ha varit en ulv på spåret också. Nämligen Cassius. Jag håller fast vid att OBD har styrt upp Spiders spel och att Spider egentligen spelade som vanligt. Alltså, dålig koll i tråden, lite stressad. Inlägget där han röstar på Vimes är ju inte bra och det är klart att det luktar lite osäker ulv där men..

Sitter på en dålig lina nu så jag har lite dålig koll på vad jag tagit upp och inte men jag pumpar vidare. Jo, ulvarna hängde Recca för hennes grönhet och jag kommer hålla Vimes som brun fortsättningsvis för att jag har honom som en potentiell ulv. Ryker inte Vimes i ett nattmord är han inte grön nog och det är ju bra för byn. Hänger vi Cassatory och han är ulv har Vimes varit högst delaktig i två hängningar och det är väl grönande nog för att förtjäna ett nattmord? Skulle inte tro det. Vimes kommer va kvar i spel. Således måste jag nog nacka Vimes för att kunna gå vidare efter Cassius fall :gremsmile:

Mukwa said:
... men om det var en ulvplan att skapa ett motiv till Vimes att rösta ut Tyr skulle Vimes ha dragit på att posta citatet några minuter, något annat skulle vara uppseendeväckande. 1:49 är helt enkelt för tidigt, och således för kasst ulvspelande. Dessutom skulle ulvarna ha tjänat mer på att vänta ett tag och då möjligtvis få ut siaren.
Beror på hur man ser på det, men visst det är inte optimalt ulvspelande. Såg någonstans att Brynolf skrev nått om att det tog 2 sekunder att hitta det där citatet? Då är det ju banne mig ännu mer rekord tid och dags för os. Ulvar har väl en tendens att vara het på gröten ibland va?

Jaja.

Jag lägger en röst här och nu också.

Röst: Cassius

Att tillägga, jag tycker det är skitbra att ni tar ner mig på jorden och säger att Vimes är grön. Det kan vara bra för mig att höra det. Jag skall jobba på alternativa kandidater, men just nu kan jag inte släppa Vimes slapphänta spel gentemot Tyr. Tyrs "räddning" av Vimes och sedan Tyr utspel varpå Vimes kommer in på en vit häst med skinande rustning och hänger ulv-Tyr. Det är bara för mycket för mig :gremsmile:

Återkommer senare ikväll när jag har bättre koll på tråden och slipper sitta på en padda i ingenmansland. Jag har dock snus och öl så jag överlever.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vi ligger för övrigt kvar i situationen att om inte Paxen shejpar upp sig så är vi sex bybor mot två ulvar, och det krävs sex röster för hängning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
CASSIUS! Du ligger pyrt till. Vad har du att säga till eftervärlden? Har du ändrat åsikt om Mukwa? Vad tror du om Elmrig? Hur ser du på möjligheterna att Vimes är en slemmig torsk?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Ja, Vimes är nog grön. Det går att fundera ihop ett scenario där Vimes planerat gå ut med sitt fynd om inte Tyrs outande funkar och att han blev så stressad att han går ut med citatet för snabbt...

Fast när jag nu läser om ditt inlägg så gör ju Vimes en röstsammanställning mellan frågan om brödsmulandet och Ciatatet. Han har alltså bara en minut och 2 sekunder på sig att hitta och posta citatet. Är det ens möjligt?
Nä det är ulvigt.

1 minut och 2 sekunder från översåsighetens storvåffla Vimes? Det är ju sjukt snabbt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Ja, Vimes är nog grön. Det går att fundera ihop ett scenario där Vimes planerat gå ut med sitt fynd om inte Tyrs outande funkar och att han blev så stressad att han går ut med citatet för snabbt...

Fast när jag nu läser om ditt inlägg så gör ju Vimes en röstsammanställning mellan frågan om brödsmulandet och Ciatatet. Han har alltså bara en minut och 2 sekunder på sig att hitta och posta citatet. Är det ens möjligt?
Nä det är ulvigt.

1 minut och 2 sekunder från översåsighetens storvåffla Vimes? Det är ju sjukt snabbt.
Jo, om det tar 47 sekunder att bara klistra in en rösträkning från sitt anteckningsblad så visst fan är det räser.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det jag menar ovan är alltså att det tar 47 sekunder mellan vimes efterfrågan av brödsmula tills hans rösträkning kommer upp. Och därefter skulle det då sedan vara en minut och 2 sekunder tills citatet postas, med fetad röst och allt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jag tänkte skriva något här, typ om att kk är nojig och sådär, men jag är lite för packad, dessutom börjar jag bli rätt pissnödig, jag tror vi hörs imorrn. Klart vi ska rösta ut Cassius. Det har jag sagt länge.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jag är fett räser, då skåulle ni se mig kasta macka.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Jag tänkte skriva något här, typ om att kk är nojig och sådär, men jag är lite för packad, dessutom börjar jag bli rätt pissnödig, jag tror vi hörs imorrn. Klart vi ska rösta ut Cassius. Det har jag sagt länge.
Ok, gå på påttan du. Eller rättare sagt sitter du redan på den.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Är jag helt säker på att Cassius är ulven? Nej.

Har jag något bättre val att rösta på just nu?

Jag gillade inte KKs krav på att siaren skulle outa sig, lät lite som att siaren skulle avslöja sig oavsett vad för att jag sedan skulle skydda siaren. Men vi kan inte vara 100 på att siaren ens är kvar i spel! Om vi tar ut Cassius och han visar sig vara grön så måste vi kolla av alla spelare, oavsett vad som tidigare har kommit fram.

Min röst: Cassius
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
I ärlighetens namn har jag just nu noll inspiration att analysera något djupare. Tror jag bet hårt i gräset då min första inrotade plan raserades likt Berlinmuren. Så just nu är jag väldigt villrådig. Folk börjar peka ut KK som skum och det skulle eventuellt kunna väcka mina misstankar om KK och Elmrig som jag hade först. Kanske börja gräva där igen?

Men många verkar inne på Cassius nu så jag tror det kan vara en idé att rösta på honom för att se exakt var vi står, så...

Röst: Cassius
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Brynolf said:
Vimes said:
Jag tänkte skriva något här, typ om att kk är nojig och sådär, men jag är lite för packad, dessutom börjar jag bli rätt pissnödig, jag tror vi hörs imorrn. Klart vi ska rösta ut Cassius. Det har jag sagt länge.
Ok, gå på påttan du. Eller rättare sagt sitter du redan på den.
Gör jag? Vill ni anklaga mig får ni nog ha ett bättre case än att jagml
Ser snabbare än er.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Jag gillade inte KKs krav på att siaren skulle outa sig, lät lite som att siaren skulle avslöja sig oavsett vad för att jag sedan skulle skydda siaren. Men vi kan inte vara 100 på att siaren ens är kvar i spel!
Mitt krav var snarare att siaren skulle kliva ut ur garderoben om den nypt en varulv. Risken finns ju fortfarande att ulvarna lyckas plocka siaren den här rundan och då är vi helt utan.

Sen är det ju som du säger. Recca skulle kunna ha varit vår Siare, xyas kan också vara våran siare och då är det lixom sak samma.

Det är inget scum att tycka att siaren skall berätta för oss vem som är ulv. I mitt sätt att se på det ger det oss en garanterad ulv tack vare siare (eller en garanterad ulv om det är en ful-siare). Det minimerar även skadan av att siaren fimpas vid nästa hängning.

+ att min idé byggde på att den outade siaren skulle skyddas av dig och du offrar dig för byn för då får vi ut ännu ett siat offer.

Så.
 
Top