Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det tog sin tid men till slut fick ni en person i galjen.

Röstläget slutade enligt följande:

Tyr (9): Mukwa, Recca, Robert Jonsson, Konrad Konvalj, Brynolf, Vimes, Cassius, Ond Bråd Död, Elmrig
Cassius (1): Tyr,
Ond Bråd Död (1): !Paxen,

I samband med att Tyr hängs så finner ni Recca sliten i stycken.
Tyr (Ulv)
Recca (Bybo)
Vi tackar Recca och Tyr för deras deltagande, ni får posta ett sista avsked i tråden men de får inte påverka spelet på något sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Väl kämpat, Tyr!

Tack för spel Recca! Det var synd att vi förlorade dig, du har nämligen gjort ditt bästa varulvsspel sedan Supernaturalgate. Vilket förstås var anledningen till att du blev nattmördad.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Just nu älskar jag mig själv. Bara så att ni vet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Bra jobbat byn! Men ni får ursäkta att jag inte hejar på er. Efter en sådan lång runda så hoppas jag att ni alla fick en kul upplösning!

Tack så mycket för ett kul (men lååååååångt) lir!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Instämmer med Vimes. Tragiskt att förlora Recca som visat sig skarpt analytisk och snabb med att finna fel som t.ex. Tyr gjorde. Tack vare henne fick vi en ulv hängd idag.

Nu vill jag har svar från Vimes varför han säger att Cassius har avslöjat sig som ulv.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
Väl kämpat, Tyr!

Tack för spel Recca! Det var synd att vi förlorade dig, du har nämligen gjort ditt bästa varulvsspel sedan Supernaturalgate. Vilket förstås var anledningen till att du blev nattmördad.
Håller med. Skäms för att jag en gång kallade Recca "Sämsta bybon i mannaminne" eller vad det var jag sa. Hon är väldigt bra.

Vimes själv är inte så dålig heller. Hur hann du hitta det där inlägget på några sekunder?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Såg att rundan hållit på i 10 dagar. Tror det är näst mest inlägg för en första runda också. Mest har antagligen Reccas änglaspel.

lite onödig info så där
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vimes said:
Väl kämpat, Tyr!

Tack för spel Recca! Det var synd att vi förlorade dig, du har nämligen gjort ditt bästa varulvsspel sedan Supernaturalgate. Vilket förstås var anledningen till att du blev nattmördad.
Öppnar på jobbet imorgon! Skulle verkligen vilja veta vad du menar med att jag är ulv!

Tack för en grym runda Recca!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det var skönt och det är ett bra kvitto på att vi ska fortsätta att skynda långsamt. 10 dagars analyserande har gett resultat och jag tror att det är viktigt att vi inte får hybris nu utan fortsätter med det lugna och kontrollerade tempot.

För att gå vidare:

Jag ogillade SJ's spel men OBD har spelat upp sig. Jag tycker fortfarande att SJ's många snedsteg ger OBD ett klart rött skimmer men jag får höra från flera håll att SJ brukar vara "kaotisk" etc, vi får se.

Cassius var alternativdrev två och hans agerande har i mina ögon inte grönat honom särskilt. Stark kandidat för nästa hängning.

Mukwa är fortfarande lite småskum men jag har honom som mer grön än röd just nu.

Vimes fick Tyr hängd och även om jag fortfarande tycker att han undvikit frågan om sambandet med Mukwa så är han nu nästan helgrön i mina ögon, med en liten "diabolisk ulvplan"-klausul.

Cassius: Nu måste du skapa något och agera istället för att reagera.

Röst: Cassius
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Elmrig said:
Det var skönt och det är ett bra kvitto på att vi ska fortsätta att skynda långsamt. 10 dagars analyserande har gett resultat och jag tror att det är viktigt att vi inte får hybris nu utan fortsätter med det lugna och kontrollerade tempot.

För att gå vidare:

Jag ogillade SJ's spel men OBD har spelat upp sig. Jag tycker fortfarande att SJ's många snedsteg ger OBD ett klart rött skimmer men jag får höra från flera håll att SJ brukar vara "kaotisk" etc, vi får se.

Cassius var alternativdrev två och hans agerande har i mina ögon inte grönat honom särskilt. Stark kandidat för nästa hängning.

Mukwa är fortfarande lite småskum men jag har honom som mer grön än röd just nu.

Vimes fick Tyr hängd och även om jag fortfarande tycker att han undvikit frågan om sambandet med Mukwa så är han nu nästan helgrön i mina ögon, med en liten "diabolisk ulvplan"-klausul.

Cassius: Nu måste du skapa något och agera istället för att reagera.

Röst: Cassius
Jag borde verkligen gå och lägga mig, men det vi borde börja med att titta närmre på och som jag började göra i förra rundan är hur Tyr försöker få bort misstankarna från Mukwa. Jag tror vi hittar vår andra ulv där.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mö, här har man suttit och hamrat på uppdatera i trekvart utan att fatta att det skapats en ny tråd. Finns det i gen smiley som skjuter sig i huvet?

Vimes,va? Vilken kille! Utan dig hade drevet slaknat. Minns att obd, cassius och elmrig åtminstone hoppade av en stund. Var det några fler?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Jag håller med Cassius att jag tror vi har vår andra ulv i Mukwa. Det är av några olika anledningar: fortfarade är intrycken kvar om hans kvalité på inläggen, sen hur han hela tiden velat försvara Tyr som var ulv samt slutligen hur han försöker skjuta undan sina misstankar på andra offer utan att direkt ge något incentum varför de vore bra alternativ. Tre skäl som jag tycker gör Mukwa till en ohederlig ulv som bör hängas.

Min tredje misstänkt förutom Tyr och Mukwa (glöm inte att Tyr försökte skjuta undan misstanken jag har mot Mukwa genom att jag skulle kolla på andra misstänkta), var xyas. Här har jag inga bevis, så jag är lite öppen om det skulle börja spekuleras i någon annan där. Men jag tror det är bäst fokusera på Mukwa nu och ställa honom mot väggen, för det är vår nästa ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Nu är jag tillbaka från att ha sprungit runt kvarterat och ryggdunkat mig själv till mina egna hurra-rop.

Nå. Jag ska gå och lägga mig och vara skitnöjd. WRNU-byn är ett jävla monster, fan vad vassa vi är. Jag blir fanimej lite tårögd bara jag tänker på det.

Men, det verkar vara två saker jag ska orda om:

1. Mitt snabba upphittande av Tyr-citatet: det var nog ren flax kombinerat med att jag är en sjuhelvetes snabbläsare. När Tyr outade sig som siare var min första tanke att det var bra att jag inte hade min röst på honom, så jag slapp agera på det. Sedan konstaterade jag att jag verkligen blev skitförvånad av att Tyr claimade siarrollen. Hade inte fått någon sådan vibb alls. Därför frågade jag om Tyr kunde styrka det på något vis genom brödsmulor. Sen tänkte jag "Fuck it, jag kollar själv", det jag gjorde var att börja läsa baklänges, så hittade jag citatet. Men, ren tur som sagt.

2. Cassius är ulv. Kolla på hur han motiverar sig när han flyttar sin röst från Tyr. "Höhö, ni får rösta på mig, jag är en helt vanlig bybo." Det var mök. Inte en tanke på att Tyr kanske ljög. Nä, tycker Cassius var den som agerade mest tillgjort och ulvigt på det här. Men men, vi behöver ju inte avsluta runda två imorrn liksom, Cassius ska få tid på sig att jobba.

Sist och slutligen: hur resonerade Tyr när han valde att ljuga. Vi får fundera. Jag antar att tanken var att skaka fram den riktige siaren, vilket ju skulle ha hänt om vi inte tagit honom ikväll. Nu blev ulvarna snuvade på det trötspriset och vi har ett jävla guldläge.

Vi vinner det här! Go Village People!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Så du tycker att jag har avslöjat mig som ulv är att jag impulsivt ändrar min röst? Jag blev chockad och ändrade min röst. När Recca som jag uppfattade som ordentligt grön sa att vi skulle stanna så gjorde jag det. Hon var grön, uppenbarligen.

Detta känns tunt från din sida. Det ska också tilläggas att Tyr också tidigt tog Vimes i försvar, inte för att det är en stark scumtell, men ifall vi ska titta på kopplingar till Tyr så kan det vara viktigt att notera.

Vill ni drev mot mig är det fine. Men jag tror vi borde gå vidare med att gå på Mukwa och se vad vi får ut av det. Läs igenom Tyrs inlägg, det är de jag reagerar starkast på.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Bara för att göra det tydligt och sätta press på Mukwa, så:

Röst: Mukwa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Haha! JAAA! Dum som jag var satt jag och uppdaterade runda 1 i 10 min så jag såg inte resultatet. Jag blev så van vid att Start- och stoppinläggen kom i tråden.

Tack för spel Recca och Tyr!

Jag tycks vara prime suspect igen, vilket ni förstås får tycka, men jag tänker inte tillåta Robban att ljuga för att motivera sin röst på mig. Jag grävde upp Tyr, jag har inte försvarat honom ett skit. Min röst har legat på honom sedan urminnes tider, och han har varit min toppkandidat hela rundan. Ska du rösta på mig Robban, ta då det i beaktande, och ljug inte ihop nåt.

Nu ska jag läsa igenom det jag har missat, får se hur mycket jag orkar/hinner innan håret torkar och jag ska nanna kudde.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa, vad är kopplingen som rödar Vimes om du är grön?
Ingen. Han hade mig som toppkandidat tills han släppte och räddade mig. Anledningen till att det är suspekt är för att jag inte gav honom något val om han var ulv. Jag hann inte ta ställning till någon annan än Vimes pga inaktivitet, så jag dömde ut honom. Hade jag åkt så hade han legat brunt till. Därför tycker jag för övrigt inte att hans räddning av mig är så värst grönande (såg att folk kritiserar min bedömning). Men, röd är han inte för att jag röstas ut och ni får se att jag är bybo. Han är inte grön heller, trots att han håller mig som grön i text (i färg var jag orange senast jag läste, vilket inte riktigt stämmer med det Vimes skriver om mig). Nä. Ni kommer inte kunna dra allt för stora växlar på Vimes.

Elmrig said:
Jag ställde även frågan om Mukwa-samband till Tyr och känner inte att jag fått ett bra svar där, ser du några alls? Att "byn tjänar på att hänga en ulv" var inte den typ av svar jag ville ha.
Men det visade sig stämma :gremlaugh:
 
Top