Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 2

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ok, Cassius betedde sig ju sub-exemplariskt efter Tyrs "outning" och blev ännu rödare (fast det är härligt att se hur alla, ulv som bybo, går upp i varv när det vankas utröstning).

Även ODB hoppade kvickt som attan av drevet (eller röstade han på Tyr öht? Jag vill minnas det iaf). Det är ju ett våldsamt risktagande att två ulvar hoppar av ett drev för att rädda sin polare. OBD känns allmänt stabil som snubbe betraktad, även om han fortfarande luktar Spider, men den här grejen känns nästan för uppenbar för att jag ska tycka att han rödas av den.

Så visst, Cassius och OBD är fortfarande högligen misstänkta men sannolikheten att de är uvar båda två sjönk faktiskt en smula efter det här.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Det var orutinerat av mig att inte ifrågasätta Tyrs "siar-grej", jag fick en smula panik och drog bort rösten för att vi inte visste om han hade brödsmulat det tidigare.
Jag är den första att dra bort min röst MEN jag är den första att lägga tillbaks den. OBD är den sista att göra det.

Elmring tycker inte att jag har grönats alls, inte ens en smula efter att jag har tokdrevat mot en Ulv och inte gjort en ansats att försöka få in någon annan. Visst jag kan vara en ulv som trodde det var fuckt för Tyr men att inte ens försöka leda bort drevet från honom. Men Elmring själv tycker att caset mot Tyr är väldigt svagt och väljer att flytta bort sin röst i ett längre inlägg vilket tyder på att det inte var i impuls.

Elmring tillhör också dom som håller sina röstar på mig istället för att flytta över dom till Ulven. Elmring försöker in i det sista att få upp drevet mot mig. Titta på inläggen där Vimes försöker få oss båda att skriva och Elmring hetsar att om att jag ska svara på saker som jag redan gjort.

Röst: Elmring
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Brynolf said:
Ok, Cassius betedde sig ju sub-exemplariskt efter Tyrs "outning" och blev ännu rödare (fast det är härligt att se hur alla, ulv som bybo, går upp i varv när det vankas utröstning).

Även ODB hoppade kvickt som attan av drevet (eller röstade han på Tyr öht? Jag vill minnas det iaf). Det är ju ett våldsamt risktagande att två ulvar hoppar av ett drev för att rädda sin polare. OBD känns allmänt stabil som snubbe betraktad, även om han fortfarande luktar Spider, men den här grejen känns nästan för uppenbar för att jag ska tycka att han rödas av den.

Så visst, Cassius och OBD är fortfarande högligen misstänkta men sannolikheten att de är uvar båda två sjönk faktiskt en smula efter det här.
OBD höll sin röst på mig väldigt länge och det var när drevet mot mig lite var över som han ändrade sin röst. Det skriver han uttryckligen. Men OBD riktar anklagelser mot Tyr ganska tidigt vilket borde gröna honom lite, han pekar precis som jag och flera ut Mukwa -> Tyr sambandet. Så jag vet inte, får inte ut så mycket av att läsa OBS inlägg men jag har inte hittat något som är sjukt skumt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Sitter på pendeln till riksarkivet (som har sveriges bästa automatkaffe, det ni!), men jag tänkte göra såhär:

Röst: Elmrig - han är den ende, vad jag kan se, som säger: vi kanske ska skjuta upp hängningen, Tyr kan vi hänga när den riktige siaren kommer ut. Alltså, med ickefasta deadlines är ju manövern Tyr gör svår att tolka på annat sätt än att han i varje fall vill röka ut siaren om han själv ska åka ut (det var jävla lyckligt att han hade skrivit det jag citerade, annars hade han nog fått som han ville).

Ps. Jag kollade lite närmare på Cassius och det var kanske inte så självklart med ulveri där. Ska återkomma när jag har mer tid. Ds.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Ps. Jag kollade lite närmare på Cassius och det var kanske inte så självklart med ulveri där. Ska återkomma när jag har mer tid. Ds.
Lyfter fram det här.

Du hade rätt feta scums på Purgatory tidigare också. Något du flikade in vid ett flertal tillfällen. Du snackade lite om ett super fett inlägg gällande varför Purgatory skulle hängas också, men det såsade ur näven och blev en lite 1-5 lista med saker som Recca och Kongo Kipketer grävt fram på honom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Cassius said:
Elmring tycker inte att jag har grönats alls, inte ens en smula efter att jag har tokdrevat mot en Ulv och inte gjort en ansats att försöka få in någon annan. Visst jag kan vara en ulv som trodde det var fuckt för Tyr men att inte ens försöka leda bort drevet från honom. Men Elmring själv tycker att caset mot Tyr är väldigt svagt och väljer att flytta bort sin röst i ett längre inlägg vilket tyder på att det inte var i impuls.
Ja, jag upplevde att du blev väl bekväm i ditt spel när det var tydligt att Tyr hade merparten av rösterna. Det kom inte mycket nytt från din sida och jag lade därför under ett par timmar min röst på dig. Effekten blev mest ett "alla andra har redan sagt allt som är värt att sägas"-svar från dig som jag fortfarande är missnöjd med.
Nej, det var ingen impuls, det var högst planerat (och inte särskilt otippat) att få de som var i drevet att prata och försöka spela ut er mot varandra.

Elmring tillhör också dom som håller sina röstar på mig istället för att flytta över dom till Ulven. Elmring försöker in i det sista att få upp drevet mot mig. Titta på inläggen där Vimes försöker få oss båda att skriva och Elmring hetsar att om att jag ska svara på saker som jag redan gjort.

Röst: Elmring
Även om Tyr var min bästa ulvkandidat så var jag inte helt övertygad om hans rödhet. Det är för mig en självklarhet att försöka få ut så mycket som möjligt av dreven. Om jag har bett dig "svara på saker" du "redan gjort" så är det nog ett missförstånd från min sida, länka gärna inläggen där detta skett om du vill ha en närmare förklaring.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
[quote!Paxen]*!Paxen har tid över, kollar snabbt på varulvsspelet, ser att en ulv är borta, skriver i vrållådan sticker iväg[/quote]

Utdrag ur vrållådan. !Paxen har full koll!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Vimes said:
Sitter på pendeln till riksarkivet (som har sveriges bästa automatkaffe, det ni!), men jag tänkte göra såhär:

Röst: Elmrig - han är den ende, vad jag kan se, som säger: vi kanske ska skjuta upp hängningen, Tyr kan vi hänga när den riktige siaren kommer ut. Alltså, med ickefasta deadlines är ju manövern Tyr gör svår att tolka på annat sätt än att han i varje fall vill röka ut siaren om han själv ska åka ut (det var jävla lyckligt att han hade skrivit det jag citerade, annars hade han nog fått som han ville).

Ps. Jag kollade lite närmare på Cassius och det var kanske inte så självklart med ulveri där. Ska återkomma när jag har mer tid. Ds.
Nej, jag sa aldrig att siaren skulle outa sig, jag bad bara om mer tid. Jag trodde och hoppades, som jag skrev i mitt första svar på Tyrs outning, att det bara var ett sista ulvspratt han försökte spela oss men jag var inte säker. Nu var du blixtrande snabb med att hitta ett inlägg som direkt motsade att Tyr skulle vara siare och när jag läste det så kände jag mig säker nog att ta ut Tyr. Hade det inte hittats bevis som motsade siar-claimen hade vi förlorat minimalt på att skjuta upp hängningen 24h för att rota i gamla inlägg. Att siaren skulle outa sig direkt skulle vara direkt dumt i och med vår väktares sporadiska aktivitet och det var aldrig mitt förslag. Tiden är på vår sida och det finns ingen anledning att stressa iväg en hängning om vi känner att vi kan tjäna på att vänta 24h och det var precis det jag kände fram tills att du hittade det fällande citatet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Såhär skrev du Elmrig:

Elmrig said:
Ja, vad gör vi nu? Jag har dig som ulv och jag tror och hoppas att det här är ett sista försök att slingra sig. Caset är dock långt ifrån vattentätt och jag vill inte chansa i det här läget.

Röst: Ingen

Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ om ingen mer grön kommer ut som siare.


Det är inte klockrent, det håller jag med om, men det är inte orimligt att tolka dig här som att du tycker att det är bättre att hänga någon annan (Cassius) om inte en riktig siare kommer ut. Det är ju inte som att du skriver "nu måste vi kola närmare på det här!" direkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
1. Mitt snabba upphittande av Tyr-citatet: det var nog ren flax kombinerat med att jag är en sjuhelvetes snabbläsare. När Tyr outade sig som siare var min första tanke att det var bra att jag inte hade min röst på honom, så jag slapp agera på det. Sedan konstaterade jag att jag verkligen blev skitförvånad av att Tyr claimade siarrollen. Hade inte fått någon sådan vibb alls. Därför frågade jag om Tyr kunde styrka det på något vis genom brödsmulor. Sen tänkte jag "Fuck it, jag kollar själv", det jag gjorde var att börja läsa baklänges, så hittade jag citatet. Men, ren tur som sagt.
Alltså, du var jätte duktig Vimes! Jag vill inte ta det ifrån dig på något vis..

Men..

Däremot kommer jag högst troligt att dra på mig pöbeln genom att flika in att din snabba manöver kan vara en gedigen mästerulvs-plan.

Du går ju ut rätt hårt med att det är du som hängt Ulv-Tyr och det på egen hand, men under upptakten av spelet var du väldigt ljummen i kritiken mot Tyr.

Jag kommer inte stövlande in här för att ta åt mig någon ära av att Tyr hängandes, men jag vill påpeka att Recca och K.K var det som hittade Tyrs scum tells till en början.

Vimes said:
Gör lite nytta nu, Konrad.
Yes, absolut. Jag kommer göra ett litet sidjobb gällande Tyr först. Efter det har jag lite planer på att fortsätta med Casatory.

Jag har en Tyr-Vimes koppling i min värld. Om Vimes är röd så är Tyr röd. Således borde det funka åt andra hållet med.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes måste väl vara grön efter sitt fynd? Eller tänker du att det gick för fort och att det var planerat?

Jag har lite svårt att se vad en sådan plan skulle ge. Visst att en ulv-Vimes skulle kunna bli grönare, men det är lite för sofistikerat och osäkert.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Konrad Konvalj said:
Du går ju ut rätt hårt med att det är du som hängt Ulv-Tyr och det på egen hand.
Äh, lägg ägg, KK. Jag var sjukt glad över att byn återigen, helt utan fluffhjälp, nöp en ulv första rundan. Tycker vi har varit ruskigt bra. Sedan var det förstås en jävla adrenalinrush att kunna smasha tillbaka Tyrs lögn direkt med det där citatet. Det kanske var betydelselöst, men det var sjukt snyggt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Du går ju ut rätt hårt med att det är du som hängt Ulv-Tyr och det på egen hand.
Äh, lägg ägg, KK. Jag var sjukt glad över att byn återigen, helt utan fluffhjälp, nöp en ulv första rundan. Tycker vi har varit ruskigt bra. Sedan var det förstås en jävla adrenalinrush att kunna smasha tillbaka Tyrs lögn direkt med det där citatet. Det kanske var betydelselöst, men det var sjukt snyggt.
Vi får se vad jag lyckas värpa fram.

Det var lixom nästa lite för snyggt för att vara sant om du hajar vad jag menar. Nu var jag inte med i den intensiva jakten i slutet där och då missar man ju lite känsla och så.

Men det oroar mig allt för mycket att det snackas om:

Spindeldöden-Castory-Mukwa som givna ulvar efter det här. Tyr spelade ju ulvigt och vi nöp honom tack vare det. Att han mäktade med att haspla fram att han var siare i slutet var ju inget oväntat. Hans väg till galgen var uppstakad och ännu en dags spel hade ju absolut inte gynnat Tyr på något vis. Inte övriga ulvar heller för den delen.

Hans hängning var given och vår siare gjorde ju sitt jobb genom att inte visa sig. Sen får vi ju hoppas på att vår siare har gjort sitt jobb den här rundan så kanske vi får lite hjälp på traven. Det fanns ju en hel del spelare i den bruna zonen och jag tror byn skulle tjäna på om siaren gick ut med den information denne har.

En ulv i första rundan är ju som sagt kung. Vi har en offentlig väktare i !Paxen så att gå ut med siaren nu skadar inte, speciellt inte om siaren har gjort ett bra jobb. Har siaren inte gjort ett bra jobb så kanske det kan vara bättre att spara på denne dock.

Men som sagt. Har siaren gjort ett bra jobb och hittat en ulv skall det fram nu.

Det ger !Paxen en uppgift till nästa nattmord = att skydda Siaren och i så fall offra sig själv, men det gör ju inte så mycket.

Lite röriga tankar kanske, men jag har lite jobb framför mig samtidigt.

Sammanfattat:

Om vår Siare har hittat en ulv skall det fram nu.
Om vår Siare gjort ett halvdant jobb måste vi chansa på att hålla Siaren dold en runda till med risk för att helt tappa Siaren.
!Paxens uppgift är att ge Siaren en runda till.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Vimes said:
Såhär skrev du Elmrig:

Elmrig said:
Ja, vad gör vi nu? Jag har dig som ulv och jag tror och hoppas att det här är ett sista försök att slingra sig. Caset är dock långt ifrån vattentätt och jag vill inte chansa i det här läget.

Röst: Ingen

Skjuter vi på det här tills imorgon eller ska vi gå vidare med andra kandidater? Jag är nog för att vänta men en hängning av Cassius som andra alternativ om ingen mer grön kommer ut som siare.


Det är inte klockrent, det håller jag med om, men det är inte orimligt att tolka dig här som att du tycker att det är bättre att hänga någon annan (Cassius) om inte en riktig siare kommer ut. Det är ju inte som att du skriver "nu måste vi kola närmare på det här!" direkt.
Ja, det är olyckligt formulerat och det ser ut som att jag uppmuntrar till outning när det inte var min intention. Jag var stressad, över Tyrs outning och för att jag egentligen inte hade tid att sitta vid datorn, och hade inte tid att läsa igenom mitt inlägg. Jag insåg att jag varit otydlig med vad jag ville varför jag postade mitt följande inlägg där jag förtydligade. Jag ville ha med alla alternativ och i mina ögon krävdes någon form av verifikation för att jag skulle se att det var bättre att hänga Tyr än OBD, Mukwa eller Cassius. Hade Vimes inte hittat citatet igår hade vi säkerligen gjort det idag om vi väntat och det var tid för diskussion och informationssökning jag förespråkade av alternativen, inte outning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Nej. Om vår siare har hittat en ulv behöver han, under inga omständigheter slänga ur sig det nu.

Är det däremot så att vi går mot deadline med fel gubbe under snaran får han rycka i handbromsen. Alltså, har siaren siat en ulv, och vi är på väg att hänga någon annan, speak up. Är vi på väg att hänga den du siat som ulv behöver du inte säga något.

Har du siat någon grön behöver du bara säga ifrån om vi håller på att hänga denne.

Vi tjänar inget (förutom tid då) på att siaren ska redovisa sitt eventuellt röda resultat med en gång. Det är bättre att byn får jobba självständigt, det ökar våra chanser att knipa den tredje ulven också. Dessutom är det fördelaktigt om siaren slipper outa sig den här rundan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Vimes said:
Nej. Om vår siare har hittat en ulv behöver han, under inga omständigheter slänga ur sig det nu.

Är det däremot så att vi går mot deadline med fel gubbe under snaran får han rycka i handbromsen. Alltså, har siaren siat en ulv, och vi är på väg att hänga någon annan, speak up. Är vi på väg att hänga den du siat som ulv behöver du inte säga något.

Har du siat någon grön behöver du bara säga ifrån om vi håller på att hänga denne.

Vi tjänar inget (förutom tid då) på att siaren ska redovisa sitt eventuellt röda resultat med en gång. Det är bättre att byn får jobba självständigt, det ökar våra chanser att knipa den tredje ulven också. Dessutom är det fördelaktigt om siaren slipper outa sig den här rundan.
I det generella fallet håller jag med men i och med vår väktares sporadiska aktivitet är det direkt dumt att outa siare nära rundans slut om vi inte har tecken som visar på att !Paxen är online och aktiv. Mitt förslag är att vi i byn tar ansvar för att i god tid göra det tydligt vem eller vilka som hänger löst så att väktaren får tid på sig att tajma in !Paxens närvaro.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Sant. Det vore olyckligt om Paxen missade sitt väktande. Ett förslag är annars att inte avsluta rundan förrens paxen bekräftat att han skuddar siaren.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Vimes said:
Sant. Det vore olyckligt om Paxen missade sitt väktande. Ett förslag är annars att inte avsluta rundan förrens paxen bekräftat att han skuddar siaren.
Ja, det var det jag menade. Det viktiga blir då att i god tid bestämma oss för vem som ska hänga för att inte hamna i tråkigheter om det blir stress kring 22-slaget.

Jag föreslår preliminärt att vi senast kl 13:00 ska ha satt en eller två tydliga kandidater om det ska ske en utröstning samma dag. Det skulle även vara bra om !Paxen kan komma in och berätta för oss hur hans dagsscheman ser ut så att vi kan försöka synka oss efter dessa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Elmrig said:
I det generella fallet håller jag med men i och med vår väktares sporadiska aktivitet är det direkt dumt att outa siare nära rundans slut om vi inte har tecken som visar på att !Paxen är online och aktiv. Mitt förslag är att vi i byn tar ansvar för att i god tid göra det tydligt vem eller vilka som hänger löst så att väktaren får tid på sig att tajma in !Paxens närvaro.
Jag är ju rätt säker på att du menar att Siaren skall få god tid på sig att tajma in !Paxens närvaro, men det hör inte hit.

Jag är redo att se en hängning ikväll. Runda 1 är lixom urfadern av rundor (nästan i alla fall). Alla har ju sin alldeles egna lista på misstänkta. Numera 2 sådana.

I nuläget tycker jag vi köttar på med två ulv misstänkta precis så som Vimes drev spelet framåt i slutet av runda 1. Kör i vind!

Släng upp era kandidater. Någon kanske har gjort revideringar i sina anteckningar efter gårdagens bevis på att Tyr var ulv och Recca bybo.
 
Top