Nekromanti Varulvsspelet Familjen-Runda 5

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
För övrigt gillar jag inte !Paxens notis i småpraten. I sämsta fall är det en spoiler och i bästa fall skapar det förvirring. >.<
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
På mitt inlägg där jag skriver att jag drar från jobbet skriver Mukwa:
Ja, men då så. Jag läste givetvis 'drar till jobbet' och ville inte att du skulle studsa in här i slutminuterna (som du ändå har gjort) utan att ha läst igenom allting.

Ja, givetvis ser jag helst att du röstar på OBD eftersom jag håller OBD för mest sannolik, men framförallt ville jag veta vem du röstade på, och givetvis varför. Jag vet det ena nu (eftersom det först nu framgår att du faktiskt vill ha ut mig), men inte varför du har din röst på mig.

Mukwa däremot känns en aning stressad.
Ja, eller så är jag lika aktiv som jag vanligtvis brukar vara genom hela partiet. Jag blir däremot stressad av att vi håller på att förlora pga att du och OBD har varsin omotiverad röst på mig. Den där lottningen är knappast någonting vi vill kalkylera på, eller?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Scenariot är att Vimes säger till ulvkompisarna: "Fanken vad jag fuckat upp. Ni kan lika gärna angripa mig och få era namn grönade den vägen. Jag är ändå körd"

Kanske inte helt lätt smält, men ingen annan är uppenbar ulv heller så. Sen har han spelat lite väl förnöjt och säkert den här rundan.
Hur förklarar du att han är först med att outa och outar miller? Tur eller något annat?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tur kanske. Men det går ju att planera det så. finns ingen siare så vet man inte det förens sent. Och finns den : Win.

Dessutom kan ju siaren råka dö redan innan den avslöjat sig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
På mitt inlägg där jag skriver att jag drar från jobbet skriver Mukwa:
Ja, men då så. Jag läste givetvis 'drar till jobbet' och ville inte att du skulle studsa in här i slutminuterna (som du ändå har gjort) utan att ha läst igenom allting.

Ja, givetvis ser jag helst att du röstar på OBD eftersom jag håller OBD för mest sannolik, men framförallt ville jag veta vem du röstade på, och givetvis varför. Jag vet det ena nu (eftersom det först nu framgår att du faktiskt vill ha ut mig), men inte varför du har din röst på mig.

Mukwa däremot känns en aning stressad.
Ja, eller så är jag lika aktiv som jag vanligtvis brukar vara genom hela partiet. Jag blir däremot stressad av att vi håller på att förlora pga att du och OBD har varsin omotiverad röst på mig. Den där lottningen är knappast någonting vi vill kalkylera på, eller?
Tidsmässigt höll mina ord riktigt ihop. Fick lite för mycket att göra för att ha tid med varulvsspel, men nu är jag här.

Rösten på dig fick ligga och skräpa ett tag och jag ville ju ha nån form av reaktion. Jag har ju fått det från alla utom Tyr som är fast besluten om att det är OBD som är snuten.

Du kan tänka dig att följa mig eftersom du anser att jag är mest grön efter dig själv och jag.

Röst: Tyr

Vi får se vad som händer då.

Okay. Det är lite panik så här i slutet, men vi vill ju vinna och jag har inga äss i rock ärmen förutom att spela rätt udda just nu. En lottning kanske är fresht om jag tänker efter. Alltså, om vi lyckas pricka in ulven bland de två för annars vore det ju surt.

10 kvar..
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Nej jag gillar inte det här. Ska vi verkligen rösta på Mukwa?
Det är ingen jag vill ska röstas på iaf som saker och ting ser ut. Vad jag vill är att K.K ska bekänna färg. Han har bara petat runt utan att egentligen säga vad han tycker. Så här sent känns det misstänksamt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tyr said:
Ond bråd död said:
Nej jag gillar inte det här. Ska vi verkligen rösta på Mukwa?
Det är ingen jag vill ska röstas på iaf som saker och ting ser ut. Vad jag vill är att K.K ska bekänna färg. Han har bara petat runt utan att egentligen säga vad han tycker. Så här sent känns det misstänksamt.
Faktiskt
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Ond bråd död said:
Nej jag gillar inte det här. Ska vi verkligen rösta på Mukwa?
Det är ingen jag vill ska röstas på iaf som saker och ting ser ut. Vad jag vill är att K.K ska bekänna färg. Han har bara petat runt utan att egentligen säga vad han tycker. Så här sent känns det misstänksamt.
Det är rätt mycket taktik vill jag säga. Du har rakt av inte tillfört så mycket här i slutet heller. Du har gjort ditt ställningstagande och inte lyssnat så värst mycket till OBD som kommer med en del bra grejer må jag säga.

Däremot så såg det ju rätt bra ut för din del med två röster på Mukwa och två på OBD så att vara inne och peta så här i slutet är ju rätt riskabelt som ulv, men sitter du tvärtyst så är det ju ett tecken på att du är ulv också så det kan vara rätt bra att peta i saker och ting lite smygigt.

Fan det blir tajt boys!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det här grönar Tyr:

Det är ingen jag vill ska röstas på iaf som saker och ting ser ut. Vad jag vill är att K.K ska bekänna färg. Han har bara petat runt utan att egentligen säga vad han tycker. Så här sent känns det misstänksamt.
Dessvärre kom det efter att K.K. bytte sin röst till Tyr... Gahh! 7 min kvar och jag vet fan varken ut eller in.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Röst:Tyr
2-2 igen då.

Mukwa, hur mycket vill du tro på din gröna kompis?
Jag kan inte påstå att jag är 100 men jag har en rätt skön fealing på att jag har rätt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Det här grönar Tyr:

Det är ingen jag vill ska röstas på iaf som saker och ting ser ut. Vad jag vill är att K.K ska bekänna färg. Han har bara petat runt utan att egentligen säga vad han tycker. Så här sent känns det misstänksamt.
Dessvärre kom det efter att K.K. bytte sin röst till Tyr... Gahh! 7 min kvar och jag vet fan varken ut eller in.
Som det är nu har vi våra två mest misstänkta.

Vi har en 50/50 på lottning. I annars fall har jag en skön känsla för att Tyr skall ut. Kan nog ge en förklaring om jag har rätt. Har jag fel då bör ju ulven få en medalj.

Lite upp till dig nu Mukwa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa, hur mycket vill du tro på din gröna kompis?
Jag kan inte påstå att jag är 100 men jag har en rätt skön fealing på att jag har rätt.
Nu frågar du mig om jag litar mer på ditt sniffande än mitt... så grön vettefasen om nån nånsin blir alltså :p

Jag tycker att OBD har mest att försvara och han har gjort störst misstag, så det lutar åt lottning här. Fy fan... så jeffla pirrigt.
 
Top