Nekromanti Varulvsspelet Familjen-Runda 5

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
= Mukwa: "Presentera ett case på honom då :) Jag tycker att K.K. har spelat väldigt stabilt, och dig ser jag som grön, så därför ligger min röst på OBD. Hittar du nåt bättre på K.K så byter jag givetvis. Just nu är OBD mest misstänkt tycker jag."

OBD fick en bra start som ulv. Sitta och läsa ikapp lite och få input från övriga ulvar vilka knappar han skulle trycka på. Att gräva tillbaka i rundorna fixar ja inte just nu men av de kvarvarande spelarna är OBD mest misstänkt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Där dök kk upp också. Framtidsrösten var inte helt nödvändig alltså. Kanske bara ett utslag på att man vet att det blir ännu en runda.

Äh. Det säger inte mkt egentligen. Det känns som 50-50. Antingen är det KK eller också Tyr.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Ok, första raderna med lite egna ord:

Du har en katts reflexer, irländsk tur eller en skyddsängel. Vad det än är så kan du undvika att bli arresterad både en och två gånger. Du kan även hjälpa andra medlemmar.

Sen följer en beskrivning av hur man ska göra. Jag läste bara lite slarvigt och fastnade för den här delen. Därav missförståndet. Jag är inte mkt för att läsa instruktioner tyvärr. :gremfrown:
Ja sitter utan förmåga och fluff men Tyr borde ju kunna kika igenom sin text och kolla om det finns några liknelser.

Instruktions missen känns ju rätt okay i sällskap av övriga med förmågor. Det fanns ju trots allt bybor som failade episkt :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Där dök kk upp också. Framtidsrösten var inte helt nödvändig alltså. Kanske bara ett utslag på att man vet att det blir ännu en runda.

Äh. Det säger inte mkt egentligen. Det känns som 50-50. Antingen är det KK eller också Tyr.
För mig var den nödvändig. Var xyas grön och rundan efter det hade blivit kortare eller så då hade jag inte haft en möjlighet att rösta. Visserligen hade jag väl diskats kanske? Alltså om ja inte skrivit nått inlägg? Inget ja tänkte på då dock. Sen bjöds det på en billig uppkoppling på hotellet som var rätt kass men ja hade kunnat rädda mig från diskning troligen.

Nu surfar ja lite på 10.000 metet. Det är lite coolt men bökigt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Men vad är egentligen caset mot mig? Om jag verkligen var ulv skulle jag väl spelat annorlunda. JAg ser inte alls vad jag gjort som är skumt. Jag har varit klantig, visst, men det har ju Recca och Mukwa också gjort. En Ulv skulle väl gjort ett mer genomtänkt outande. Inte överhinta som jag. Jag ville bli skjuten eftersom jag missförstod min förmåga. VArför skulle en ulv som kunde sitta lugnt i båten börja dra på sig mer uppmärksamhet? Äh, jag säger det här gång på gång. Jag är för less ens att försvara mig seriöst. Jag tycker iaf att min kritik mot Lukaz borde gröna lite, men vad vet jag. Är det nån som orkar göra en analys av Tyr eller KK? Jag orkar iaf inte.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Men vad är egentligen caset mot mig? Om jag verkligen var ulv skulle jag väl spelat annorlunda. JAg ser inte alls vad jag gjort som är skumt. Jag har varit klantig, visst, men det har ju Recca och Mukwa också gjort. En Ulv skulle väl gjort ett mer genomtänkt outande. Inte överhinta som jag. Jag ville bli skjuten eftersom jag missförstod min förmåga. VArför skulle en ulv som kunde sitta lugnt i båten börja dra på sig mer uppmärksamhet? Äh, jag säger det här gång på gång. Jag är för less ens att försvara mig seriöst. Jag tycker iaf att min kritik mot Lukaz borde gröna lite, men vad vet jag. Är det nån som orkar göra en analys av Tyr eller KK? Jag orkar iaf inte.
Den stora grejen med att vara ulv är ju att man skall spela så som ingen väntar sig. När du skriver att en ulv skulle ha gjort något mer genomtänkt så skrivet du ju det som bybo men eftersom du är ulv så har du ju en plan på hur du skall skriva det så det är ju i själva verket väldigt genomtänkt.

Om du röstar på mig så sätter jag dig i ulvfacket. Din främsta chans som ulv är ju att välja mig som offer. Mukwa och Tyr har mer säkra roller en vad jag har så att välja någon av dom är ju bara dumt.

Att Recca var klantig och failade med sin förmåga är ju på intet sätt grönande för dig. Vi vet att Recca var grön men vi vet inte vad du är. De misslyckanden som gjorts genom rundan är ju nått som är överjävligt bra för en ulv så det är ju bara att hoppa på tåget och köra på det. Byn har ju varit kass rent krasst sätt. Vi nailade två ulvar första rundorna och efter det har vi vimsat runt och tokfailat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Har du inte ens intro-fluff?
Mitt introfluff gick jag ut med i runda 3 tror jag. Korpas var lite annorlunda eftersom han inte visste hur Donnen såg på denne. Alltså, om han var där för att han var misstänkt eller för att hjälpa till.

Jag är här för att hjälpa till att hitta grisar som slunkit in från stian.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr: du har ju följt Mukwa rätt hårt. Du har betydligt mer koll på honom än vad jag har så du kanske på rak arm på avgöra om en miller behövs i spel.

xyas sanning gällande att snutar sias gröna ger Spiders förmåga lite sämre tryck. Det han kan göra med sin förmåga är att peka ut att Mukwa är röd och inget mer.

Kort och gott kan vi ju säga att vår siare var bös.
Vi har en väktare i OBD som kan välja att skydda sig själv eller valfri spelare. Det är ju inte orimligt på nått vis.

Gällande användandet av OBDs förmåga: han har skyddat mig och Mukwa + sig själv om jag minns rätt?

Första omgången skyddades? Under SJSLs ledning? Stämmer det att ingen skyddades första rundan eller är jag ute och cyklar?
Runda 1 ryker vår siare och han var väl den ända som var värd att skydda då och SJSLarsson lär ju ha använt sin förmåga trots att han kände att tiden inte fanns för varulvsspel.

Ursäktar mig skälv om det är osammanhängande inlägg.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Tyr: du har ju följt Mukwa rätt hårt. Du har betydligt mer koll på honom än vad jag har så du kanske på rak arm på avgöra om en miller behövs i spel.
Om man tittar på hur spelet tycks se ut så tycker jag en miller behövs. Men det finns så många okända variabler att det är svårt att säga. Låt oss säga att alla snutar pingar gröna och att det inte finns en miller. Då har vi en naiv siare, min info, Reccas förmåga och vapenändelser. I det här scenariot borde snutarna låtit siaren leva ett tag. Detta gäller även om en av snutarna går ut med att vara miller. För det känns ju generellt bortödslat att sia en miller, så att låta siaren leva ett tag borde ju vara säkert. Men å andra sidan kanske Vimes och Lu-kaazh klavertramp gjorde att de tvingades nattmörda siaren först.

Det som egentligen friar Mukwa är att han outat först. Frågan är om det finns något scenario där han kan säkert ljuga om det här?

Konrad Konvalj said:
xyas sanning gällande att snutar sias gröna ger Spiders förmåga lite sämre tryck. Det han kan göra med sin förmåga är att peka ut att Mukwa är röd och inget mer.
Det beror på hur många som är gröna, men ja det stämmer.

Konrad Konvalj said:
Kort och gott kan vi ju säga att vår siare var bös.
Vi har en väktare i OBD som kan välja att skydda sig själv eller valfri spelare. Det är ju inte orimligt på nått vis.
Kan möjligtvis ge för mycket kraft till byn med allt annat vi har. Men vi vet ju inte vilka färdigheter snutarna haft att leka med. Men i sig så ser varken fluffet eller förmågan så konstig ut.

Konrad Konvalj said:
Första omgången skyddades? Under SJSLs ledning? Stämmer det att ingen skyddades första rundan eller är jag ute och cyklar?
Runda 1 ryker vår siare och han var väl den ända som var värd att skydda då och SJSLarsson lär ju ha använt sin förmåga trots att han kände att tiden inte fanns för varulvsspel.
OBD skrev att Larsson inte använt sin förmåga i första rundan i sin analys över sin föregångares spel.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Första omgången skyddades? Under SJSLs ledning? Stämmer det att ingen skyddades första rundan eller är jag ute och cyklar?
Runda 1 ryker vår siare och han var väl den ända som var värd att skydda då och SJSLarsson lär ju ha använt sin förmåga trots att han kände att tiden inte fanns för varulvsspel.
OBD skrev att Larsson inte använt sin förmåga i första rundan i sin analys över sin föregångares spel.
När jag tänker efter så är denna outning rätt skum. Det enda sättet som OBD kan veta detta är om !Paxen berättade det för honom, och varför skulle !Paxen berätta saker om en förmåga som inte existerar? Alternativet är att OBD lämnade en påhittad brödsmula. Lite metaanalys men ändå.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Röst: Mukwa från London.

Men ja är lite sugen på OBD
Skulle varit intressant med en motivering. Men jag antar att vi får vänta till sista dagen med den. >.<
Bumpar detta. Har du någon teori med Mukwa som snut?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Men vad är egentligen caset mot mig? Om jag verkligen var ulv skulle jag väl spelat annorlunda. JAg ser inte alls vad jag gjort som är skumt. Jag har varit klantig, visst, men det har ju Recca och Mukwa också gjort. En Ulv skulle väl gjort ett mer genomtänkt outande. Inte överhinta som jag. Jag ville bli skjuten eftersom jag missförstod min förmåga. VArför skulle en ulv som kunde sitta lugnt i båten börja dra på sig mer uppmärksamhet? Äh, jag säger det här gång på gång. Jag är för less ens att försvara mig seriöst. Jag tycker iaf att min kritik mot Lukaz borde gröna lite, men vad vet jag. Är det nån som orkar göra en analys av Tyr eller KK? Jag orkar iaf inte.
Den stora grejen med att vara ulv är ju att man skall spela så som ingen väntar sig. När du skriver att en ulv skulle ha gjort något mer genomtänkt så skrivet du ju det som bybo men eftersom du är ulv så har du ju en plan på hur du skall skriva det så det är ju i själva verket väldigt genomtänkt.

Om du röstar på mig så sätter jag dig i ulvfacket. Din främsta chans som ulv är ju att välja mig som offer. Mukwa och Tyr har mer säkra roller en vad jag har så att välja någon av dom är ju bara dumt.

Att Recca var klantig och failade med sin förmåga är ju på intet sätt grönande för dig. Vi vet att Recca var grön men vi vet inte vad du är. De misslyckanden som gjorts genom rundan är ju nått som är överjävligt bra för en ulv så det är ju bara att hoppa på tåget och köra på det. Byn har ju varit kass rent krasst sätt. Vi nailade två ulvar första rundorna och efter det har vi vimsat runt och tokfailat.
Din poäng är att ulvar spelar likadant som bybor? Det stämmer inte enligt mig. En ulv vill minimera uppmärksamheten på sig själv och sina medulvar.

Både en bybo och en ulv skulle rösta på dig i det fallet. Nu håller jag dock inte med om att Tyr är riktigt så grönad. Varför tycker du det?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tyr said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Första omgången skyddades? Under SJSLs ledning? Stämmer det att ingen skyddades första rundan eller är jag ute och cyklar?
Runda 1 ryker vår siare och han var väl den ända som var värd att skydda då och SJSLarsson lär ju ha använt sin förmåga trots att han kände att tiden inte fanns för varulvsspel.
OBD skrev att Larsson inte använt sin förmåga i första rundan i sin analys över sin föregångares spel.
När jag tänker efter så är denna outning rätt skum. Det enda sättet som OBD kan veta detta är om !Paxen berättade det för honom, och varför skulle !Paxen berätta saker om en förmåga som inte existerar? Alternativet är att OBD lämnade en påhittad brödsmula. Lite metaanalys men ändå.
!Paxen berättade. Känns rätt naturligt eftersom jag tagit över och borde veta vad "jag" gjort tidigare.

Det är många såna här grejer som jag tycker hänger ihop i mitt spelande som borde gröna. KAnske är det annorlunda från andra sidan när det antagligen är sista rundan och allt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Min kritik mot Larsson berodde den rundan på att Spider gått ut med siarrollen och det är ju det mest uppenbara målet för en väktare.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Min kritik mot Larsson berodde den rundan på att Spider gått ut med siarrollen och det är ju det mest uppenbara målet för en väktare.
mhm? När skrev du det? Jag hittar bara det här #779037:
Just, nån frågade om min syn på LSJLarssons spel. Jag tycker han spelat rätt ok. Lite väl anonym kanske. Jag gör förstås inga djupare analyser av vad han skriver då jag ju redan vet att han var en bybo. Möjligen kunde man önska att han använt sin förmåga i förra rundan.
Vid den här tidpunkten var du osäker på vilka förmågor som fanns i spel. Innan du började snacka om förmågor försökte du dessutom fiska efter hur Tyrs och Xyas förmågor var uppbyggda #779115:
Ok, 100 första i andra rundan.

Lukaz och Brynolf funderade på att flytta sina röster. De var ju skumma innan, så det hjälper inte deras case direkt. Inte mkt mer att äsga om dem.

Två frågor:

Tyr, hur är din förmåga formulerad egentligen?

Xya, förklara ditt resonemang kring outningen av förmågan och att du "lockat fram Brynolf". Kanske är detta redan utrett.
Efteråt kom det här #779124:
Glömde säga att Lukaz förmåga känns lite väl mäktig med den info som jag har. Antingen är spelet obalanserat till vår fördel, eller också ljuger han lite. Eller också sitter ulvarna på riktigt kraftiga förmågor också...
Som sagt... Du försöker ju inte direkt göra något stort av det här, trots att du under denna tid var helt övertygad om att Lu-Kaazh hade claimat exakt samma roll som du.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Tyr said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Röst: Mukwa från London.

Men ja är lite sugen på OBD
Skulle varit intressant med en motivering. Men jag antar att vi får vänta till sista dagen med den. >.<
Bumpar detta. Har du någon teori med Mukwa som snut?
Ja, den kom lite out of the blue.
Typ från det blå stämmer rätt bra.

Jag hittade lite gratis nät på vårt sunkiga hotell och blev rätt paff att inte xyas var vår siste snut.
Motiveringar känns ju rätt kasst just nu ändå va? Lixom, vi är 4 pers och en av oss är ett svin.

Jag misstänker 3 pers.

OBD
Tyr
Mukwa

Jag har fortfarande inte kommit fram vart min röst hamnar i kväll. Dock så känner jag ju mer och mer att det lutar åt OBD eller Tyr.

Mukwa är mest grön i mina ögon. Rösten är kastad ut ur det blå, men den har ändå gett mig nån form av reaktion.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Det är många såna här grejer som jag tycker hänger ihop i mitt spelande som borde gröna. KAnske är det annorlunda från andra sidan när det antagligen är sista rundan och allt.
Så många prylar som är direkt grönande har du väl ändå inte gjort.

Att misstänka Lu-kaazh är inte grönande på något vis. Hade du däremot lyckats använda din förmåga hade du varit helt grönad.

Det talar lite till din fördel på ett vis att du inte prickat in någon dock.. Hade jag varit ulv hade jag hoppat över nattmordet en runda och sagt att jag skyddade person x. Det hade varit en rätt bra utväg på det hela och kanske till och med räckt till en seger i slutändan.

Jaja. Nu är då jag tillbaka på jobbet så jag skall grotta ner mig lite i Tyr inom kort.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Röst: Mukwa från London.

Men ja är lite sugen på OBD
Skulle varit intressant med en motivering. Men jag antar att vi får vänta till sista dagen med den. >.<
Bumpar detta. Har du någon teori med Mukwa som snut?
Jag har haft en del men ingen har direkt tyckt att det varit okay. Min röst på Mukwa ligger kvar bara för att. Vi kan ju omöjligt göra någon skillnad just nu med rösterna. Det är ju inte direkt så att någon känner sig pressad av den anledningen.
 
Top