Nekromanti Varulvsspelet Familjen-Runda 5

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Vi tackar byborna Xyas och Korpa för spelandet. Ni får båda skriva ett farväl inlägg som inte får påverka spelet i någon grad.
Tack för gott spel xyas & Korpa!

Sorry xyas för att jag inte pallade med dina valpögon :gremsmile: magkänslan skrek ju att du var ulv och du förstärkte inte dina bybo aktier genom att lägga dig platt på marken.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Åh fifän.

Det är bra med text att läsa mina vänner och snutar.

Hur vi än väljer att gå till väga så är det en ballsy mother fucker till ulv kvar.

Eftersom det är så mycket text att jobba igenom så måste jag köra på lite freebasning från minnet. Blir det fel så blir det fel, men det kan vi leva med.

Mukwa: Rollen som miller är inte alls ofresh med tanke på att vi kanske hade en siare i Spider. Det är inget vi kan bekräfta på något vis. Han skulle lika gärna kunna sitta med liknande info som xyas, det vet vi faktiskt inte. Det är ballsy som fan att köra det race Mukwa gjorde i första rundan om han är ulv. Av er kvarvarande så ser jag Mukwa som mest grön. Spelmässigt är det Mukwa-style och det finns tankar bakom det mesta. Det finns inte några uppenbara felsteg och på det stora hela har ju Mukwa varit en av de bättre i spel.

Tyr: Ujja ujja. En slick basterd till ulv. Den första outningen av Remington är smart. Det öppnar upp för precis vilket vapen som helst. Han har möjligheten att välja plattång/picka/gevär. Det är väldigt bra upplägg för en ulv som sitter med skitkass information på sin beväpning. Vimes trampade fel rätt tidigt på många sätt och vis. Det var inte bara hans outning som pingade konstigt utan även hans spel. Det gav Tyr en väldans massa information att arbeta med som ulv. Lu-kaazh outning är ju inte heller optimal för en ulv. Sen spelade ulv-Lu-kaazh sitt ulv spel och det är ju bra för byn. Däremot så samlar Tyr på sig ännu mer info om hur en rekordelig outning skall se ut.
-<>-
Jag själv har varit rätt insnöad på en massa vapenteorier och knas. Jag blir lätt så. Det fanns inte så mycket att jobba med och att finna knas med vapnen är ju nått som är kul att jobba med och även något man kan finna ulvar med. Förutom mig har vi en till spelare som kört ännu hårdare på det hela med vapnen och det är Tyr. Han har ju tonvis med teorier om hur det ligger till med alla puffror till höger och vänster. Jag säger inte att det är en tell, men nu måste vi hitta den sista ulven för att inte torska. Jag vill inte torska mot en superulv!
-<>-
När alla gått ut med sitt vapen släpper Tyr sin information. Hans Remington har blivit ett gevär. I samma veva grönar han 4 spelare (inklusive sig själv) som bär gevär. Grönar är väl ett lite starkt ord, men med hjälp av Recca kan man hitta ulvar på ett speciellt vis. Hade Recca spelat som en bybo hade hon givet kollat upp Tyr först av alla för att få en bekräftelse på att han bar ett stort vapen, men så blev det inte. Hade Tyr ett stort vapen hade det fullständigt grönat honom på papperet tillsammans med hans förmåga. Nu failade Recca med det. Tyr kan mycket väl fortfarande bära ett stort vapen och hade Recca synat honom och det visade sig att han hade ett stort vapen så betyder ju inte det att han är grön om hans förmåga är hittepå. Alltså, outandet av Remingtonen+förmågan kom när allt var klart. Recca hade gått ut med hela sin roll och det är ju bara att tacka och ta emot som ulv. Alla hade outat sina vapen och uppbyggnaden av dessa finns det ju hur mycket som helst att gräva i så att gå ut med ett obskyrt Remington gevär som egentligen är ett Shotgun är ju inte så konstigt. Det är nästan så att jag vill påstå att det är säkrare att gå ut med ett halvtaskigt gevär än något som är tydligt. Det spär ytterligare på att !Paxen har trixat en massa med vapnen så att vi skall bli konfunderade och paranoida.
-<>-
Lu-kaazh skriver i sin outning att hans puffra är ett snutvapen.
-<>-
Tyr skriver i sin outning att det egentligen är ett Shotgun.
-<>-
Nu måste jag nog gräva lite i Tyr spörsmål. Spelandet överlag är ju väldigt bra från Tyrs sida. Spot on och inget knas egentligen. Är Tyr en ulv som lyckas överleva det hela så är det bara att lyfta på hatten. Det är skitsvårt att så här sent i spel gå tillbaka och bygga upp något mot någon som spelat bra. Lägg där till att Tyr har i mina ögon varit grön rätt länge så det har ju inte lagts mycket tid på att särskåda honom tidigare och då är det ännu lite svårare att hitta det där man söker. Jag har gjort det förr och det är fanimäj en stor svaghet hos mig. Jag hittar ibland spelare som man "litar" på för tillfället. Sen när det inte dyker upp några stora pings så glöms spelaren bort. Tyr är ett sånt fall. Fnuk. Måste jobba på det.

OBD: Att ta över efter SJSLarsson är ju kanonläge för en ulv. Man får lite extra tid att hitta på sina ulv lögner och man har bra uppdateringar från hängda ulvar. Mukwa har målat upp rätt bra scenarion gällande OBD och det Mukwa skriver kan mycket väl stämma. En ballsy ulv som med hjälp av Lu-kaazh fixade rollen som väktare. Inte omöjligt på något vis.
-><-
Jag har en outning av fluff från OBD´s som ger mig ett tecken på att vi är i samma lag. Jag vill ju inte gå in och pilla i det för mycket, men det kanske var en brödsmula från OBD´s sida. Jag i min tur har använt mig av samma smula och vi är de ända som gjort det hittills. Jag gillar lite sånna där små subtila smulor men det är ju fullt möjligt att smula som ulv. Vimes försökte smula precis som vanligt men det sket sig för hans del. Jag tolkade först hans Remington/Browning miss som en bra smula men det visade sig vara en stor ulv-miss. Min och OBD´s smula väger rätt tungt för mig i det hela. Dock så är det ju som sagt var väldigt fel att jaga ulvar på vår fluff-text alá Ankeborgs liret.
-><-
OBD´s förmåga är ju som sagt var en bra ulv förmåga. Ingen klev fram som väktare när ulv-Lu-kaazh var inne och tallade på det området. Sen körde OBD igång med sin plan om att själv bli nattmördad för att han hintade om att han var väktare. Nu blev han inte det och ingen överlevde heller den rundan. Att inte läsa igenom sin förmåga tillräckligt noga är ett bra ljug lixom. Det köpet OBD en till runda att ulva på. OBD kommer in sent i spel och läser igenom 1000-tals inlägg men skiter i att läsa på 14 rader fluff/regeltext gällande sin egen roll. En roll som är väldigt viktig för byns del. En väktarroll! Recca spelade inte så värst byboigt och failade totalt med sitt, men att faila är ju ändå nått som förlåts rätt snart när det visar sig att spelaren i fråga är grön. Så länge vi inte vet om OBD är grön eller röd så är det ju inte okay att missförstå sin roll totalt, men lägga tid på att skriva analyser från runda 1´s början. Det är så mycket text att ta sig igenom och det var inte direkt brådis för OBD. Njae. Inte okay.

På återhörande inom kort.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vi säger att SJSLarsson är ulv (alltså är OBD ulv):

Så. Då har jag skummat igenom hela förra spelomgången (en hel del att läsa) och skall försöka mig på en liten analys.
Så bra! Hoppas den ger oss nått att jobba med.

För mig har Vicotnik och Konrad Konvalj blivit gröna. De var på Vimes på en gång när han blandade ihop remington och browning och pressade honom ofta och konstant genom hela spelomgången. Det skulle inte andra ulvar göra.
Rätt uppenbart att man som ulv måste gröna vissa spelare mer än andra för att själv inte sticka ut. Vicotnik spelade grön och jag spelade grönt. Att säga att nån av oss var grovt misstänkta är ju att rikta strålkastaren fel och på så vis sätta sig själv i klistret.

Mucwa är rätt så grön för mig. Vimes var mycket på honom, och trots att Mucwa outade på lite skumma sätt så tyckte jag hans förklaring till hur hans förmåga och fluff hängde ihop var bra. Mucwas förmåga hänger också bra ihop med Reccas, vilket ger dem en gemensam grönhet. Även Recca var mycket på Vimes och känns därför grön.
Här är ju allt fel. egentligen försöker ulv-SJSL gröna någon annan än Mukwa här på samma gång som han försöker gröna Mukwa. Vimes var på Mukwa och Vimes var ulv så att ställa sig på samma sida som en ulv är ju uppenbart ett felsteg. Därav kör SJSL med sitt snack om att Mukwa är grön. Han sätter även Recca i det gröna facket eftersom hon var på Viems. Själv så är SJSL inte på Vimes. Tyr får sig en släng av gröning här eftersom hans förmåga var den som hörde ihop med Reccas.

Korpa vet jag inte alls var jag skall placera. Han har än så länge fallit genom stolarna för mig. Någon får gärna highlighta vad han har gjort så jag uppdaterar mig.
Exakt samma slutsats som alla spelare i detta spel. Kikar vi närmre så är det säkerligen exakt vad Vimes har skrivit.

De jag är misstänksamma mot är Brynolf, Lu-Kaazh och Xyas.
Nu kommer folk säkert rätta mig med citat om jag har fel, men de var aldrig särskilt mycket på Vimes. Misstankar från Brunolf och Xyas började inte riktas mot Vimes förrän mitten av söndagen, och då började det redan bli tydligt att Vimes med stor sannolikhet skulle ryka.
Folk får gärna rätta mig med citat om jag har fel med detta, och någon får gärna påminna mig om hur Lu-Kaazh varit inställd till Vimes.
Här väljer SJSL sina tre mest misstänkta. Att utesluta Lu-kaazh är ju samma sak som att vara ulv i bybornas ögon så det är uppenbart att SJSL vill stå på bybornas sida. Se bara på xyas. Han såg inte Lu-kaazh som en ulv utan valde istället Brynolf. Det blev hans död. Ovärdigt en bybo som xyas. Hans snok var kass den här rundan..
Däremot så var det ju väldigt tydligt med att xyas var på Vimes hela första rundan. Så att basera sin misstanke gentemot xyas med att han inte var på Vimes i första rundan är ju epic fail. I sitt snack ovan så smyger SJSLarsson in att någon måste påminna honom om hur Lu-kaazh egentligen var mot Vimes. Han flaggar för att det kanske inte var så farligt ändå. Brynolf var även han rätt mycket på Vimes för den delen. Han failade i slutet av rundan och det blev totalt kaos för byn. Det satt honom på ulv-pottan mycket tack vare vår kompis xyas. Två bybor rök tack vare detta.

De tre jag har räknat upp nu har även pistoler, vilket enligt Mukwa var något poliser föredrog, vilket leder till min nästa punkt.
Det stämmer ju förutom att det fortfarande är Tyr som skall vara Mukwa.

Det påtalades flera gånger att jag var oaktiv första rundan, vilket stämmer. Jag kommer dock vara mer aktiv nu, och jag börjar med att framlägga en teori.
Efter detta så går jag rätt hårt mot SJSL pågrund av alla fakta fel. Efter det är det tack och godnatt. För mycket press?

Enligt Mukwa gillar polisen pistoler, vilket Vimes (konfirmerad polis) hade och Spider (konfirmerad brottsling) inte hade.
Alla tre som jag huvudmisstänker har pistoler.
Dock har både Recca och Mukwa pistoler och båda har förmågor. Skulle det kunna vara så att pistoler är antingen hos poliser eller hos folk med förmågor?
Enligt Tyr. Ja. Sen börjar SJSLarsson lite smygigt att fälla sina misstankar mot Recca och Mukwa för att de bär pistoler. Fattar inte riktigt vad SJSLarsson vill uppnå med det här.

Anledningen till att jag tror detta är att jag själv har en förmåga, vilkens existens jag härmed outar.

Det enda som inte stämmer in helt på denna teori är Tyr som påstått sig vara miller men ändå har ett gevär. Trots detta anser jag att det är värt ett försök för mig att göra detta; det kan till exempel vara så att hans egenskap som miller helt enkelt är en ulvursäkt.
Okay. SJSLarsson har en förmåga. Han är väktare.
Tyr är ju inte miller utan det är Mukwa och Tyr bär ett gevär. På nått vis vill SJSLarsson få till det att Mukwa är ulv för att han outat att han är miller och på samma gång vill han säga att Tyr är ulv för att han har gevär och är miller.

-----------------------------<>-------------------------

Av detta kan jag konstatera i alla fall en sak. Det kanske är taskigt och så, men SJSLarssons inlägg är ju katastrof. Det är ju så fel att det är utmärkande och panikartat dåligt. Alltså, om man är med i spelet för första gången och får rollen som ulv kan man lätt drabbas av panik och inte veta vart man skall ta vägen. Samma sak om man är bybo under press. Mitt första spel slutade i katastrof för mig själv. Jag hamnade under press och drog lite lögner här och var för att inte avslöja mig som väktare. SJSLarsson var aldrig under press. Han var aldrig i strålkastar ljuset och det förvånar mig att det kommer ett långt inlägg bara för att lixom. Inlägget är ju sedan en katastrof och egentligen finns det ju inget att finna i det hela. OBD skrev något liknande om Lu-kaazh. Att hans inlägg skrevs för att han skulle verka aktiv och försöka med något (eller liknande). Det här är ju precis samma sak. Från ingenstans kommer SJSLarssons analys som är helt felaktig.

SJSLarsson var således en bybo som ville visa framfötterna men misslyckades totalt. Utan press på sig försökte han vara delaktig i spelet och ge sig på analyser som övriga spelare. Det vart lite för svårt för honom på grund av att han är en nybörjare och när det dök upp negativ kritik på stört från bland annat mitt håll orkade han inte försöka rädda sig. SJSLarssons hade kanske inte tid med att börja om från början och läsa igenom allt igen för att få det hela rätt. Att offra tid på varulvsspel kanske inte var hans grej och bär det emot så är det ju så. Det enklaste sättet var att utgå. (Observera att jag inte tycker att det är fel att utgå ur spel om man har viktigare saker i verkligheten. Dock så skiter ju jag i verkligheten så länge jag är med i spelet. Jag är inte Konrad Konvalj på mitt jobb eller på min fritid. Jag är Konrad Konvalj i varulvsspelet och skulle jag känna att jag inte hade tid hade jag också utgått. Nu har ju jag tid (uppenbarligen) och jag älskar den här skiten precis lika mycket som K.K så det är lixom bara att köra på. SJSLarsson om du läser det här skall du inte tro att jag klankar ner på dig som person eller tycker att du har gjort nått fel. Jag säger att SJSLarsson i varulvsspelet inte pallade trycket och det enklaste var att utgå.)

SJSLarsson var en ulv som försökte vara byboig och skriva analyser som andra bybor. Dock så vart det lite för mycket fel och att slingra sig ur det blev för mycket för honom. Nu hoppade OBD in i handlingen istället och det är ju klart att ingen räknar med att det går att försöka hitta tells på OBD via SJSLarsson eftersom det är två olika spelare. Ett guldläge för OBD som ulv vill jag påstå.

(Långt inlägg kanske, men rätt fresht :))
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning:

K.K-->Mukwa
Mukwa-->OBD
OBD-->K.K

Okay det här tycker jag ser bra ut.

Min röst på Mukwa är ju bra som fan. Tyr har läge att avgöra vem som skall röstas ut. Hans röst kommer ju visa en hel del om hur han verkligen tycker och tänker så jag kommer inte flytta min röst från Mukwa förens Tyr lagt sin röst. Tyr har varit en aktiv deltagare hela rundan fram tills nu egentligen så om rösten dyker upp 20:59 är ju Tyr brun.

Således vill jag ha din röst innan 20:59 Tyr så att jag hinner flytta min röst. Vem vill du hänga Tyr? Mig eller OBD? Du skall inte få sitta med nån vågmästarkraft i slutet av rundan av det. Kom igen och var lite aktiv nu för annars är det ju du som skall hängas. Du är min topp 2 kandidat så du ska ju inte tro att du kan smyga undan nu inte.

OBD, varför hänger du mig?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Således vill jag ha din röst innan 20:59 Tyr så att jag hinner flytta min röst. Vem vill du hänga Tyr? Mig eller OBD? Du skall inte få sitta med nån vågmästarkraft i slutet av rundan av det. Kom igen och var lite aktiv nu för annars är det ju du som skall hängas. Du är min topp 2 kandidat så du ska ju inte tro att du kan smyga undan nu inte.
:gremlaugh:

Ska jag vara ärlig så vill jag inte ha vågmästarkraft. Det har inte gått så bra på sistone då jag varit drivande.

Mina nuvarande tankar är dessa:

Mukwa
Jag tror inte han är snut, och skulle han vara det skulle jag bli lite besviken. Det skulle vara lite väl enkelt att sniffa snutar enbart genom vapenändelse. Om jag tänker mig in i en utomståendes situation så kan jag hålla med om att Mukwa känns grönast.

K.K
Jag känner ungefär som du gör om mig Konrad. Å ena sidan vill jag maximera chansen att byn vinner genom att rösta på OBD, men å andra sidan vill jag inte låta en potentiell superulv komma undan. Men jag har gått igenom olika scenarion och kommit fram till att om du är snut så har du spelat så pass bra att jag inte skulle störa mig på om du vann. Samt att jag skulle lära mig en värdefull läxa.

Ond Bråd Död
Mina första spelaranalyser listade Larsson med höga ulvpoäng. Sedan lade han av och jag kände att OBD behövde en chans att rentvå sig genom sitt spel skiljt från sin föregångares. Verkligen ett gyllene tillfälle som snut. Han kan mycket väl ha hittat på sin förmåga och sina outningar. Om snutarna vet hur många spelare det är som inte har färdigheter så vore det dessutom helt riskfritt eftersom alla som outade efter saknade färdigheter. Av de som är kvar är dessutom Larsson/OBD den enda spelaren som inte röstat på en snut vid utröstningen.

Nej, jag litar på att xyas dåliga ulvsniffarförmåga hållt i sig denna rundan och röstar så här:

Röst: Ond Bråd Död
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning:

K.K-->Mukwa
Mukwa-->OBD
OBD-->K.K
Tyr-->OBD

Det ger oss en hängning av OBD. Känns fresht, men...

Jag skulle desperat vilja höra på vilka grunder OBD kan tänka sig att hänga mig. Mukwas röst har ju varit rätt huggen i sten sen starten av denna rundan. Tyr har nu deklarerat vart han kommer att lägga sin röst och han ville inte vara vågmästaren.

Jag är väldigt sugen på att vara vågmästaren och eftersom det i mina ögon står mellan OBD och Tyr så funderar jag över hur pass smart det är av OBD att ha rösten på mig. Jag är rätt sugen på att hänga Tyr och jag har lite magkänsla för det. Jag har lite annat i bakfickan också, men det är bara paranoia..

Så. OBD är du bybo får du nog förklara varför du vill se mig hängd? Lägger du din röst på Tyr så har du ett bra läge. Just nu är det 55% att min röst hamnar på Tyr och 45% chans att den hamnar på dig. Du har ju varit aktiv under dagen här men inte ägnat dig så mycket åt ulvspel. Mest lökat helt enkelt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag tycker faktiskt att du griper efter halmstrån här. De fel som LJSlarsson gjorde var väl alla från samma inlägg? Troligen blandade han bara ihop namnen. Dessutom tycker jag inte alls att det är ulvigt, snarare tvärt om, eller iaf en bybo som inte har tid/ork.

Sen är jag inte säker på om det är nåt guldläge för ulvar att komma in senare, snarare tvärtom där också, det borde leda till mer inkonsekvent spel.

Du orkar skriva långa inlägg, kanske pga att du känner att du är på väg att vinna.

Sen vill jag säga angående min förmåga att jag började brödsmula hårt innan Lukaz gick ut med sin förmåga. Så att vi som ulvar skulle ha snackat ihop oss när Lukaz låg pyrt till är strunt.

Mukwa: Jag skrev aldrig rakt ut något om spiders outande näår jag nänmnde förmågan, det var dock den bakomliggande tanken.

Varför röstar jag på KK? Ja, till att börja med känner jag inte till nånting alls som grönar honom det minsta. Han har varit aktiv och skrivit mest, men känns ändå inte som någon som bidragit särskilt mycket. Detta plus de övrigas grönande gör honom till nummer ett för mig. Sen vet jag inte så mkt om hans paranoia, men om han spelar annorlunda än annars så kan det ju vara en tell, eller nåt. Jag vänder på frågan då, varför ska man inte rösta på KK?

Möjligen att Tyr kan ha ljugit smart när han hört Reccas förmåga, men nej, om Tyr var nybörjarvarulv tillsammans med de lite klumpiga kumpanerna så tror jag inte riktigt på något sånt vågat.

Och än en gång, ett litet försvar: Om jag var ulv varför skulle jag börja så tidigt med outande om väktarförmåga och angripa Lukaz? Egentligen borde jag vara nästan lika grön som Mukwa av det senare. Visst han har en matchande förmåga med siaren också, men angrepp-på-ulv-grönandet borde jag få iaf. Varför skulle en ulv riskera att åka dit på en bluff när han redan förlorat en kompis och hans kompis hör till de mer misstänkta i rundan.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag kan gå med på att rösta Tyr om det krävs. Och jag är lite glad att du lämnar dörren öppen för det. Det är något grönande. En ulv skulle antagligen nöjt sig och suttit stilla i båten.

Det intressanta är att Tyr först i rundan var väldigt förstående för mitt misstag. Ingen stor grej egentligen, men att han ändrar sig så här smidigt när han pressas gör det intressant.

Ok, det lär få fart på saker

Röst:Tyr

Som inte har särskilt mycket mer grönande än sin förmåga right? Som när jag nu tänker efter lika görna kunde vara en ulvförmåga. Dvs att !Paxen fuckar med båda sidors hjärnor. Dels (kanske) han har skrivit vapen och fluff olika för att skapa konflikt, dels gett oss en siare som är opålitlig på båda sätt, men också info som avslöjar det. Kanske har även ulvarna fått denna info som tillsammans med bybornas (Recca) kan användas för att reda ut saker och ting. Ouch, om det är så är !Paxen ett geni. Wow, nu vaknade hjärnan till på allvar. Hoppas bara det inte är kånkel-paranoia. :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning:

K.K-->Mukwa
Mukwa-->OBD
OBD-->K.K
Tyr-->OBD
OBD-->Tyr

Efter ditt senaste inlägg förstärkte du dina aktier ytterligare OBD. Nu är du uppe på 60% grön och Tyrsan har sjunkit ner till 40% grön. Min röst kommer i nuläget att ställa det hela till oavgjort. Jag vet inte om vi kommit fram till om det lottas eller inte vid oavgjort eller om det är Vimes-upplägg på det hela så att rundan fortsätter.

Det vore inte rätt med ett lottospel i slutändan så Mukwa, hur säker är du på din röst?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det vore inte rätt med ett lottospel i slutändan så Mukwa, hur säker är du på din röst?
Jag är inte säker, och min röst är inte alls ristad i sten. Det här är dock värt att tänka på:

K.K. är inte ulv. Han är grön. K.K. hade ett gyllene tillfälle att lägga sin röst på OBD och således vinna, men valde att inte göra det trots att K.K. enkelt kunde sagt att OBD har varit hans starkaste misstänkte efter Xyas.

Att K.K. ligger med sin röst på Tyr gör mig mer osäker än innan, för jag vet att åtminstone en bybo röstar på Tyr. Min mest misstänkte ligger dock på OBD, för Tyr har spelat felfritt och det har inte OBD gjort. OBDs förmåga osar mer än Tyrs info. Tyr har en så fin koppling till Recca att det känns ologiskt att en ulv skulle ha ljugit ihop det. Det skulle bara försvåra för ulvarna, för ulvarna begränsade antalet misstänkta i byn med 4 pers, och 4 gröna spelare är knappast en dröm för ulvarna. Hade jag varit ulv hade jag dessutom försökt utnyttja den här informationen till att placera in en kollega i de gröna spelarna, vilket Tyr bevisligen inte gjort. Den största anledningen till att jag skulle byta till Tyr är alltså för att K.K. röstar på honom, och det håller ju inte. Så min röst ligger kvar på OBD för tillfället.

Ja, vad händer vid lika?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Det intressanta är att Tyr först i rundan var väldigt förstående för mitt misstag. Ingen stor grej egentligen, men att han ändrar sig så här smidigt när han pressas gör det intressant.
Pressad skulle jag inte säga. Tvärt om har jag inte haft så här kul i varulvsspelet...tja, någonsin. Bra mycket roligare än tre röster på dig fram till deadline!

När det gäller förståelsen så ja, jag har förståelse för det om det är sant. Men någon gång måste jag ju väga rimligheter mot varandra, och just nu tycker jag du verkar mest ulvig. Vill du att jag ska ändra mig kan du måla upp ett troligt scenario där K.K är snut.

Ond bråd död said:
Som inte har särskilt mycket mer grönande än sin förmåga right? Som när jag nu tänker efter lika görna kunde vara en ulvförmåga. Dvs att !Paxen fuckar med båda sidors hjärnor. Dels (kanske) han har skrivit vapen och fluff olika för att skapa konflikt, dels gett oss en siare som är opålitlig på båda sätt, men också info som avslöjar det. Kanske har även ulvarna fått denna info som tillsammans med bybornas (Recca) kan användas för att reda ut saker och ting. Ouch, om det är så är !Paxen ett geni. Wow, nu vaknade hjärnan till på allvar. Hoppas bara det inte är kånkel-paranoia. :gremtongue:
Om jag vore snut så vore det osannolikt att jag fick en förmåga som jag lika lätt kan utläsa från vilka vapen de övriga snutarna har. Den vore ju lika mycket värd som att inte ha någon färdighet alls. Andra teorier jag hört har haft viss mått av rimlighet, även om jag verkligen varit tvungen att vara superulv för åstadkomma det hela.

Pluspoäng till K.K om han är ulv föresten. :gremtongue:

Men nej, min röst sitter bra där den är just nu. Det är inte så sannolikt att jag kommer ändra den. Stora undantaget är ju förstås om den kan rädda mig. Liten chans att byn vinner är ju trots allt bättre än ingen chans att byn vinner.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Lite små flokigt inlägg må jag säga Mukwa.
Vad är flokigt? Att Tyrs förmåga och Reccas grönhet gör Tyr grön? eller att jag inte vill byta till Tyr?

Du har börjat med nån slags procentsats, för mig är den omvänd. Tyr är 60% grön och OBD är 40% grön. Innan din röst landade på Tyr var det typ 70-30 istället.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Min röst ligger på dig Mukwa.
Hur som så drar ja från jobbet nu och är åter närmare kvällning.
Ja, men det spelar ingen roll för mitt resonemang. Dessutom är det Tyr du är mest kritisk mot för tillfället, så i mitt huvud räknar jag det som att din röst ligger på Tyr, även om du inte har röstat på honom. Om du tycker att jag är otydlig, så är det för att du är otydlig när du röstar på mig ba'fö'att :)

Om du drar till jobbet nu kanske det vore en bra idé att rösta ordentligt istället, och mer viktigt. När kommer du tillbaks?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag tror flockigt syftar på att du plockade upp samma argument som mig angående KKs grönhet efter hans "röst".

Varför spelar KKs röst roll för min grönhet? Kan varit det som var flockigt också.

Tycker du verkligen att det gör mig rödare att jag outat en förmåga som ulvar borde varit ängsliga för att outa. Och den outade jag i andra rundan!

Tyr: Du har förstås rätt, en dålig förmåga för en ulv och !Paxen är inget geni. Inte jag heller. :gremtongue: Samtdigt är det, som jag tror nämnts, en lämplig förmåga för en ulv att outa då han vet hur det förhåller sig och dessutom fattat av Reccas outande att det inte är klokt att ljuga.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
KK kanske är en supersmart ulv som vill försäkra sig om att inte vara med i matchen alls om vem som ska röstas ut. Jag vet inte hur han brukar spela, men det låter osannolikt. Kk är grönast just nu för mig. T o m grönare än Mukwa.

Mukwa, som faktiskt spelat konstigast, men det kan bero på att han är på mig att jag känner så. Hade han inte varit grönad av sitt angrepp på Lukaz och till en viss del av kopplingen till siaren, så hade jag röstat på honom.

Äh, det här var ett meningslöst inlägg inser jag redan när ajg skriver den.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mukwa said:
Att K.K. ligger med sin röst på Tyr gör mig mer osäker än innan, för jag vet att åtminstone en bybo röstar på Tyr. Min mest misstänkte ligger dock på OBD, för Tyr har spelat felfritt och det har inte OBD gjort. OBDs förmåga osar mer än Tyrs info. Tyr har en så fin koppling till Recca att det känns ologiskt att en ulv skulle ha ljugit ihop det. Det skulle bara försvåra för ulvarna, för ulvarna begränsade antalet misstänkta i byn med 4 pers, och 4 gröna spelare är knappast en dröm för ulvarna. Hade jag varit ulv hade jag dessutom försökt utnyttja den här informationen till att placera in en kollega i de gröna spelarna, vilket Tyr bevisligen inte gjort. Den största anledningen till att jag skulle byta till Tyr är alltså för att K.K. röstar på honom, och det håller ju inte. Så min röst ligger kvar på OBD för tillfället.
På vilket sätt osar min förmåga egentligen?

Att jag alls har den borde gröna snarare i och med att jag vågade gå ut med den tidigt och ingen har protesterat.

Att jag rörde till och missförstod dess beskrivning? Det borde väl inte en ulv komma dragandes med, han skulle ju ljuga så, varför flumma om att han trodde den fungerade annorlunda?

Borde inte min livslånga historia om förmågan betyda någonting? Vilken ulv skulle drömma ihop nån som omständig krånglig story? Visst, om ulven råkat strula till det, men jag har ju berättat allt utan någon påtryckning.

osv

Mukwa, det är inte så att du råkat haka upp dig på mig och har svårt att släppa greppet? På samma sätt som jag gjorde med Recca. Ta ett steg tillbaka och tänk dig att jag är en bybo istället. Hur ser saker ut då? Vad blir annorlunda?

Sen är du välkommen att hacka på mig för andra saker - det finns nog en hel del i mitt spel som är konstigt - men förmågan tycker jag är fel grund att stå på. Den snarare grönar imho.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag tror flockigt syftar på att du plockade upp samma argument som mig angående KKs grönhet efter hans "röst".
Ja, om det var så han menade med 'flokigt', jag trodde det innebar 'tokigt'. Jag missade att du hade skrivit det redan, men nu vet ni vad jag anser om K.K. också, så det var inte direkt överflödigt.
Varför spelar KKs röst roll för min grönhet? Kan varit det som var flockigt också.
Om det var så han menade så förstår jag inte vad som är dåligt med det. Jag har ju liksom kommit fram till att K.K. är bybo och då spelar givetvis hans röst in på vad jag kommer rösta på. Det gör Tyr mindre grön eftersom K.K. tycker att Tyr är mest misstänkt. Jag håller dock fortfarande OBD som mest misstänkt och därför har jag kvar rösten där.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
2 timmar kvar

2 timmar kvar!

Om det inte finns någon som har fått en majoritet av rösterna så lottas det ut vem som ska ut. Varulvarna vinner om dom är lika många, eller fler än byborna.
 
Top