Varulv [Varulvsspel7] - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Risken är väl i alla senarier i alla fall att ulvarna kommer snaiprösta för att se till att det blir minst lika i två drev.
Hur är det bra för ulvarna att det blir minst lika i två drev? Då hängs ju ingen?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rundan går mot sitt slut och vi kan inte ha ett splittrat fält, då förlorar vi med stor sannolikhet.

Jag märker att det inte går att få ut Basse, minst en bybo köper inte smulgate. Så jag släpper smulgate denna rundan.

Jag hade helst i andra hand röstat ut Martin, men Fjodor verkar vara den enda rimliga kandidaten för att få ett samlat fält så jag lägger min röst där.

Röst: Fjodorsenuba

Vad säger @fjodorsenuba @Basenanji och @Sidd om att rösta ut @Martin3 i stället för @fjodorsenuba?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Då antar jag att det ser ut så här va?

Fjodorsenuba (3) Martin, Basenanji, Impetigo
Basenanji (1) Sidd
Sidd (1) Fjodorsenuba

Misstnker jag att Martin nu kommer säga nåt i stil med "Äsch, Sidd är ju mest misstänkt, jag byter dit! Häng på vetja!"
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jaha, nu svängde det snabbt. Jag höll på med ett inlägg medan jag lagade mat om att jag skulle behöva välja mellan Sidd eller Basse angående vem vi skulle rösta ut eftersom ingen verkade vilja välja fjodor. Nu är det övervägande fjodor så då känns det bättre. Det hade helt klart varit bättre med alla 4 på 1 men iom att ulvarna inte kan samarbeta så vet jag inte om det spelar någon roll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
men iom att ulvarna inte kan samarbeta så vet jag inte om det spelar någon roll
En grej som gör det här spelet så svårt är att vi inte kan analysera ulvarna utifrån att de vet vilka som är ulvar eller bybor.

Intressant!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Så nu är vi alltså fyra som vill rösta ut Fjodor? Mäktigt!

Och lite jobbigt när ulvar och bybor ligger i samma drev. :/
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jaha här lyckas man komma iväg och handla efter karantäntiden löpt ut och natta barnen och ser 4 röster på sig. Kul att vara populär.

@Sidd några galna teorier krävs ju för att skaka om lite. Fick iallafall alla att flytta sina röster från Basenanji :)

@Impetigo jag ser vad du säger och så jag flyttar min röst till martin3. Du tror mer på sidd än mig och de må så vara. Jag tror inte på martin3 eller sidd.

@Basenanji det var en vändning. När man frågar om hur man kan bygga förtroende så hugger du en i ryggen. Börjar förstå varför alla andra ser dig som grymt vass! Jag tycker dock att även du borde hålla med om att det inte varit mycket skillnad mellan mitt och martin3s spel. Vill du hänga ytterligare en bybo?

@Martin3 nyfiken på vilket ett "normalt" gräv från mig skulle vara? Oavsätt så tycker jag du spelat lurigt och bra, precis som en ulv ska spela.

Röst: martin3
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag röstar som sagt hellre på Martin3 än på Fjodor men jag byter förstås inte över ensam.

Blir det oavgjort denna rundan tror jag att vi förlorar så då chansar jag hellre på att ta ut Fjodor och har en teoretisk möjlighet att vara kvar i matchen.

Vad säger Basse och Sidd?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Tio minuter kvar. Glöm inte att meddela förmågeanvändande.
 
Top