Varulv [Varulvsspel7] - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ok, som jag läser det är Sidd med på mitt resonemang om smulgate, Fjodor och Martin köper det inte.

Jag tror inte vi kommer längre med att dra mitt case i långbänk utan alla har tagit till sig ochvtagit ställning. Basse har försvarat sig så gott det går.

Jag tycker fortfarande att det finns nåt i caset och därför är en röst på Basse ett einligt alternativ.

Sen behlver vi ju fortsätta att skärskåda alla andra och då tänker jag som följer:

Martin: Om jag fattar rätt har alla Martin på sin rödlista? Min hypotes är ju fortsatt att dett kan vara vår mästerulv så det känns som ett verkligt bra alternativ för utröstning (bättre än 50% som är chansen att pricka rätt på ulv på ren tur)

Fjodor: Lågflygande och därmed på allas rödlista som jag läser det. Jag har inget påtagligt case. Det stör mig att lågflygande i nuläget verkar fungera för att det ska kännas som mindre än 50% chans at få träff…

Sidd: Svårläst som alltid. Formuleringen nyss om att ”minst en av mig och Impetigo är grön” är otroligt skum. I samma inlägg tar Sidd också upp att han köper mitt case men är orolig flr att jag lurar upp honom på läktaren. Det finns ju ett tredje alternativ här @Sidd och det är att jag är en bybo som tagit fel. Smulgate är ju till sin natur baserat på indicier, jag vet inte om Basse har smulat, jag bara tror det.

Så i korthet blir min rödlista från grön till röd just nu:

Sidd
Fjodor
Martin
Basse
Jag skrev väl inom parantes att jag trodde att vi båda är bybor efter min formulering att alla övriga borde tycka att minst en av oss är bybo.
Se:
  • Minst en av Impetigo och mig är grön (jag gissar på båda)
Sen så visst kan det vara att smul-gate är helt åt helsike men jag ser inte nåt bättre för tillfället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag vill verkligen inte att du slutar skriva. Du jobbar på bra med inlägg. Däremot tror jag att ironi som i det här inlägget:



är väldigt svåra att läsa. Även fast du använder ironi-smileyn: 🤪 så är det väldigt svårt att tolka ironi i text.
Sorry igen: jag var övertygad om att det inte kunde missuppfattas vad gäller att väkta Vimes.
För mig var det så uppenbart larv, jag tänkte i det läget att vad alla skriver om vem de försökt väkta bara blir brus.
Och brus verkar jag ju tyvärr lyckas fixa så sorry igen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Paus i Bregottfabriken.

@Impetigo håller du för troligt att jag både här försökt bli värvad OCH deltagit aktivt OCH har en ulv kompis som nattmördar den person jag påstår är ulv?

Varför värvades jag inte? Varför valde Förste ulven att nattmörda Biobunker i stället.

Det tycker jag alla ni kan få diskutera!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Varför värvades jag inte? Varför valde Förste ulven att nattmörda Biobunker i stället.
Jag har skrivit tidigare i rundan att jag inte tror att en mästerulv skulle tycka det var värt att försaka sitt nattmord för att väcka en ulvkompis som ligger så illa till i omröstningen som du gjorde i r1, @Basenanji

Nattmord är ju bra för ulvarna, två nattmord och ingen ulv utröstad r1 eller r2 så vinner de.

Bb7 var som sagt ett bra offer för nattmord iom att han hölls som en av de grönare av många. Det är en fjäder i hatten till bb7 att bli nattmördad i r1, eller hur?😉

Om mästerulven får en uppfattning om vem andreulven kan vara så räcker det ju ganska långt, känns som ett onödigt steg att väcka andreulven när det enda som är riktigt viktigt för ulvarna är att inga ulvar röstas ut.

I detta nu sitter mästerulven säkert och vrider sina tassar och funderar på om Basse smulat eller inte. För röstar mästerulven ut sin ulvkompis så är det plötsligt uppförsbacke och 2-1 till byn i r3 (eller till och med 3-1 om ett väktande skulle råka triggas).

Jag misstänker som sagt att Martin3 är mästerulven och att han därför räddade Basse i r1. Detta kan ju stämma oavsett om Basse smulat eller inte. Om Martin trott på smulgate räcker det ju för att motivera honom att agera för att rädda den som han misstänker vara andreulven.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo håller du för troligt att jag både här försökt bli värvad OCH deltagit aktivt OCH har en ulv kompis som nattmördar den person jag påstår är ulv?
Jag tror inte att du skulle smula och i övrigt vara inaktiv. Då hade det ju blivit ännu mer elefant i porslinsbutiken.

Jag ser inte riktigt vad det spelar för roll vem du trodde var ulv i r1. Förutom om du är
mästerulv förstås eftersom du då enligt din egen logik skulle valt just den du trodde var ulv för nattmord. Alltså enligt din egen utsago Bb7…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Impetigo said:
Jag tror inte att du skulle smula och i övrigt vara inaktiv. Då hade det ju blivit ännu mer elefant i porslinsbutiken.
Så du anser att det är rimligt att jag dels smular och dels deltar aktivt i spelet. Ok. Hur det blir "mer elefant i porslinsbutik" att vara diskret kan jag inte riktigt begripa.

Sedan Impetigo, nu kanske våra definitioner skiljer sig åt, men jag menar att för att något ska kunna kallas för smula måste det vara något litet per definition. Man kan inte kalla Titanic för "en smula fartyg". Jag har i NIO inlägg skrivit om värvning (Impetigos gräv). Det är inte en smula. Det är bybo-paranoia av gigantiska mått. Att tro att ulv-Basse skulle vara så korkad att han går ut med ett sånt spel är faktiskt bara för mycket. Se nu hur bra det gick: jag är på väg till galgen.

Antingen så är du en terrier-bybo som stirrat dig blind på ditt case eller så är du helt enkelt ulv.

Impetigo said:
Jag ser inte riktigt vad det spelar för roll vem du trodde var ulv i r1.
Till att börja med för att det misskrediterar mig i R2. Men din analys av mig är alltså att jag är en mästerulv som med flit välj...vänta nu!

Impetigo said:
Förutom om du är
mästerulv förstås eftersom du då enligt din egen logik skulle valt just den du trodde var ulv för nattmord
Hallå, hur ska du ha det? Är jag Andre ulven som signalerar till Förste ulven att jag vill bli värvad, eller är JAG Mästerulven som nattmördade Biobunker? Båda, rentutav? Sorry, men det här håller inte. Jag byter röst.

RÖST: Impetigo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så du anser att det är rimligt att jag dels smular och dels deltar aktivt i spelet. Ok. Hur det blir "mer elefant i porslinsbutik" att vara diskret kan jag inte riktigt begripa.

Sedan Impetigo, nu kanske våra definitioner skiljer sig åt, men jag menar att för att något ska kunna kallas för smula måste det vara något litet per definition. Man kan inte kalla Titanic för "en smula fartyg". Jag har i NIO inlägg skrivit om värvning (Impetigos gräv). Det är inte en smula. Det är bybo-paranoia av gigantiska mått. Att tro att ulv-Basse skulle vara så korkad att han går ut med ett sånt spel är faktiskt bara för mycket. Se nu hur bra det gick: jag är på väg till galgen.

Antingen så är du en terrier-bybo som stirrat dig blind på ditt case eller så är du helt enkelt ulv.


Till att börja med för att det misskrediterar mig i R2. Men din analys av mig är alltså att jag är en mästerulv som med flit välj...vänta nu!



Hallå, hur ska du ha det? Är jag Andre ulven som signalerar till Förste ulven att jag vill bli värvad, eller är JAG Mästerulven som nattmördade Biobunker? Båda, rentutav? Sorry, men det här håller inte. Jag byter röst.

RÖST: Impetigo
Jag menar att du smulat genom att dels köra vissa grejer på repeat (precis som du själv påpekar att du gjort om än i annat syfte) och dels genom hur du formulerat dig. Du har skrivit mycket text, en del bra och en del mindre bra (till exempel ditt case mot bb7 i r1 och inlägget jag citerat ovan) och det jag menar är att textmängden blir en förutsättning för att smula. Hade du bara skrivit ”’ulvigt’ blir ’ulligt’” och ingenting annat hade det varit mer uppseendeväckande än vad det blir nu när det nästan drunknar i bruset.

Att ’smula’ som jag använder ordet här betyder inte att tala tyst eller lite utan att antyda saker snarare än att säga dem rakt ut.

Jag har inte sagt att du är mästerulv, det är en halmdocka.

Jag svarade rakt på din raka fråga om varför mästerulven skulle mörda bb7 (trots att jag redan besvarat exakt den frågan vid minst ett och vad jag tror åtmknstone två tillfällen denna rundan) och vilken roll det spelade att du hade bb7 som ulvigast.

Svaret är alltså: Jag ser inte att det spelar nån roll alls att du höll bb7 som ulvigast OMM det inte är så att du är mästerulv för I SÅ FALL passar det ju in med dina idéer om hur mästerulven resonerar (försök nattmörda den som man ser som ulvigast för att väcka ulvkompisen).

Samma svar igen och jag har fortfarande inte sagt att jag tror att du är mästerulv, eller hur? Jag tror att du är andreulv. Som sagt. Jag tror att Martin3 är mästerulv.

Slutligen vill jag påpeka att jag hela tiden lyft fram att smulgate är baserat på indicier men att min uppfattning ändå är att det är mer värt än ingenting. Jag har föreslagit genomgående att vi ska gå vidare med andra gräv då jag inte tror att vi kommer längre genom att diskutera detta utan att var och en får ta ställning till det som sagts. Jag tycker inte att det är att stirra sig blind eller bita som en terrier.

Däremot har jag inte ändrat mig i sak, och i synnerhet inte efter ditt senaste inlägg som jag tycker är mindre konstruktivt än ditt försvar i r1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om jag nu ska tänka på annat än den här tråkiga smulgate så vill jag tänka högt kring hur spelet kan fortsätta.

Basse röstas ut och visar sig vara bybo
Jag vet ju att jag är bybo och om jag röstas ut står det 2-2. Illa. Men sedan kan ju lite olika saker hända:

Försteulven prickar andreulven med sitt nattmord
Inget nattmord sker. R3 fortsätter med situationen två bybor vs två ulvar som nu kan koordinera spelet.

Någons skyddsbesvärjelse fungerar
Inget nattmord sker. R3 fortsätter med situationen två bybor vs två ulvar, men som inte kan koordinera spelet.

Försteulvens nattmord träffar en bybo
Och DÄR tar spelet slut, för nu står det 1-2 i R3. Eller? Tja, vi kanske kör en runda till, men det kan knappast göra skillnad även om ulvarna inte känner till varandra, för:
Ulv1 och Bybo1 röstar ut Ulv2=>1-1 innebär ulvvinst.

Så om jag förstår reglerna rätt blir sista rundan redundant om vi röstar ut en bybo och nattmordet träffar en bybo.

Eller tänker jag fel?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Om jag nu ska tänka på annat än den här tråkiga smulgate så vill jag tänka högt kring hur spelet kan fortsätta.

Basse röstas ut och visar sig vara bybo
Jag vet ju att jag är bybo och om jag röstas ut står det 2-2. Illa. Men sedan kan ju lite olika saker hända:

Försteulven prickar andreulven med sitt nattmord
Inget nattmord sker. R3 fortsätter med situationen två bybor vs två ulvar som nu kan koordinera spelet.

Någons skyddsbesvärjelse fungerar
Inget nattmord sker. R3 fortsätter med situationen två bybor vs två ulvar, men som inte kan koordinera spelet.

Försteulvens nattmord träffar en bybo
Och DÄR tar spelet slut, för nu står det 1-2 i R3. Eller? Tja, vi kanske kör en runda till, men det kan knappast göra skillnad även om ulvarna inte känner till varandra, för:
Ulv1 och Bybo1 röstar ut Ulv2=>1-1 innebär ulvvinst.

Så om jag förstår reglerna rätt blir sista rundan redundant om vi röstar ut en bybo och nattmordet träffar en bybo.

Eller tänker jag fel?
OM vi utgår från din förutsättning Basse ut som bybo:

Så kommer även "Försteulven skjuter sin andreulv" innebära att de båda vinner eftersom det är 2v2 och byn har inte längre någon chans att vinna eftersom ulvarna känner till varandra.
Så det enda sättet för oss att vinna om din förutsättning stämmer (eller förutsättningen en bybo röstas ut stämmer för den delen, inte bara basse) att nattmordet träffar en skyddad bybo.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hmm, om vi ska öka våra chanser att skydda en person nästa gång. Vore det då poäng att påpeka vilka vi skjutit på för att öka chanserna att kunna sprida ut våra andra röster för att maximera möjligheten till skydd?

Vi skulle kunna börja med att se, hur många beskydd är fortfarande aktiva (även om vi inte vet vem de har skyddat). Det skulle ge oss en fingervisning om hur stora chanser vi har att lyckas med en sådan taktik. Ingen taktik är ju 100% atm men om vi vill öka våra chanser vid en eventuell bybo-utröstning så kan det vara ett sätt.
Jag har redan avslöjat min så jag kan inte bidra med varken mer eller mindre information och även Basse har sagt sin del. Båda dom två är fortfarande i spelvilket är positivt.

Det blir ju givetvis problematiskt iom att även ulvarna får den här informationen men är det inte bättre att vi faktiskt vet vilka som fått potentiella skydd för att vi andra ska kunna smeta ut våra skydd lite jämnare eller riskerar det bara att vi alla kommer slängavårat skydd på t.ex. den personen som inte fått något skydd?

Jag börjar tro att det inte är en jättedum idé faktiskt. Dvs, att avslöja sin senaste röst men inte avslöja vilken röst man kommer lägga nästa rundas röst på. Jag har egentligen inte tid att räkna på det men jag ska försöka hinna med det iaf...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Däremot har jag inte ändrat mig i sak, och i synnerhet inte efter ditt senaste inlägg som jag tycker är mindre konstruktivt än ditt försvar i r1.
Okej, du har rätt, jag är barnslig. Sorry. Blev bara så frustrerad över att jag blir så missförstådd.

Nåja. Om du nu är grön, jag är grön, vilka återstår? Fjodor, Martin och Sidd. Fjodor är tyst och lågflyger bland vällingflaskor och sjuka barn, Martin är iofs klok men ganska försiktig och så har vi Sidd som bytt röstkandidat aktivt men egentligen bara följt andra. Tja, det är för mig ganska svårt att se vem som är bäst kandidat av de här tre, men jag börjar med den jag misstänker mest.

RÖST: Sidd
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ok, jag försökte räkna lite på det och det var inga muntra siffror. Om vi fördelar våra skydd jämnt eller inte kommer bara skilja sig typ 1% och det åt att sprida ut det mindre istället för mer.

Mina beräkningar i korthet:
8 röster totalt (räknar just nu med att alla röster fortfarande är aktiva men det ger ingen större skillnad att ta bort en röst eller två)
Vid 1 person med 5 röster och 1 person med 3 röster är sannolikheten att träffa ett skydd: 29,6%
Vid 3 personer med 2 röster och 2 personer med 1 röst är chansen: 28,4%

Så slutsatsen är att det är inte värt det att berätta våra röster. Det är troligtvis bättre att slumpa för att undertrycka bias som möjligtivs kan utnyttjas av ulvarna. Och i hindsight borde jag gjort den här beräkningen innan jag avslöjade mitt beskydd, sorry.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, jag tror att ulvparet är Sidd och Fjodor.

I korthet:

Martin har bidragit och är för resonlig. Impetigos gräv är trots allt byboigt och jag är grön. Fjodor har lågflugit och Sidd visar liten egen agenda, utan hänger mest med dem andra.

Ses senare!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag vill bara krypa under skämskudden för jag förstår verkligen inte hur jag ska få nått vettigt ur era konversationer.
Ju mer jag analyserar ju mer gröna blir ni alla. Martin3s höga förväntingar på mina bra analyser börjar jag undra vart han fått dem ifrån!

R1 slutar med att Impetigo, Sidd och RasmusL röstar på Basenanji, här tror jag vi har en minst en ulv som inte vill haka på tåget. RasmusL blir avrättad som bybo och då landar det i två kvar. Av Sidd och Impetigo ser jag Sidd som mest sannolik till att vara ulv. Känner att jag greppar efter halmstrån här men har inget djupare att gå på.

En hel del skärmytslingar och hoppande fram och tillbaka i R2 och jag ser framör mig en väldigt splittrad by, med Impetigo mot Basenanji och jag vet inte vilken del av byn som känns mest säker. Jag hade verkligen önskat att ni var på samma sida.

Martin3 kliver in med lite utspel om skyddsbesvärjelsen och för mig så är det en intressant handling, en analys som drar på sig uppmärksamhet. Sen backar han på sin analysm och det låter som ett smart drag som lågflygande ulv han har stuckit ut hakan men inte på något farligt sätt. Han även har avslöjat sin förra rundas skyddlsing (Sidd) vilket jag tycker är lite klurigt. Kanske det är ett smulande till mästerulven om vem han ska anfalla härnäst? Nej jag tror att Martin3 vill ge skenet av att Sidd är en bybo.

Basenanji har fortsatt stöta och blöta och ser dig som grön. Ni som spelat mer med Basenanji brukar han lura bort en så här om han är ulv? Jag kan inte läsa annat ur hans spelande. Han avslöjar också sin skyddsling (fjodorsenuba).Tackar för förtroendet runda 1 och är ledsen över att ha tappat det i runda två. Hoppas på att mitt postande nu hjälper att stärka förtroendet igen.

Sidd sällar sig till att minst en av han och Impetigo är grön, troligvis båda. Har beröringskräck på Martin3 men jag ser inga skäl till varför. För mig så låter de senaste posterna som sprattel på en ulv som snaran runt halsen. Om du nu ser Basenanji som ulv vem är hans ulvkompis av Impetigo och Martin3?

Impetigo du är grönast i byn i mitt tycke! Jag håller inte med om din tanke om att Basenanji smulat men det gör inte att jag tror mindre på dig som bybo. Vem är Basenanji's kumpan då?

Dvs grön till röd

Impetigo
Basenanji
Martin3
Sidd

Där jag tror Sidd är Mäster Ulv stödd av Martin3.
Fullt medveten om att ulvarna inte kan prata med varandra men jag tror Sidd och Martin3 lyckats läsa av varandra rätt genom att Sidd flänger med rätt nyckelord som Martin3 fångar upp och spelar upp framför oss.

Min röst på Sidd ligger kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om inte jag tar fel så:

Basenanji (2) Sidd, Impetigo
Sidd (2) Fjodorsenuba, Basenanji
Fjodorsenuba (1) Martin

Om det här står sig sker ingen hängning. Hm. Vad kan det leda till?

Varulv1 nattmördar bybo
2-2 Ulvvinst

Varulv1 värvar Varulv2
2-3 R3 men nu har ulvarna kontakt och kan koordinera sina röster och drag.

Varulv1 försöker nattmörda Bybo men mordet hindras pga skyddsbesvärjelse
R3 fortsätter med 2-3 i bybornas favör. Ulvarna kan inte koordinera.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, nu fattar jag bättre hur den här skyddsförmågan fungerar (efter lite PM med Vimes).

Jag har tänkt att skyddet jag väktar någon med försvinner om jag byter mål. Jag har tänkt så här:

"Jag skyddar Fjodor i R1. Om jag vill hitta en annan kandidat för skydd så skyddar jag denne istället och då flyttas skyddet till denne!".

Dvs chansen att jag "träffar rätt" med min skyddsbesvärjelse är lika liten varje runda.

Men nu inser jag att det funkar så här:

I R1 får jag chansa på att den jag skyddar är min skyddsling (jag skyddar Fjodor)
I R2 får jag en ny chans att skydda min skyddsling (jag skyddar Fjodor och Martin*=chansen att jag hittar "min" skyddsling ökar)

Dvs chansen att jag "träffar rätt" med min skyddsbesvärjelse ökar för varje runda.

***

Det här har ju ni som är intresserade av speldesign förstått redan från början, men jag har liksom automatiskt bortsett från att fundera på skyddsbesvärjelsen eftersom det kändes så himla svårt att lyckas använda den.

Och nu känner jag mig något mer hoppfull att vi lyckas skydda någon från nattmord den här rundan.

Så vi kan komma att hamna i en R3 där utröstningen inte blivit av pga lika och nattmordet inte heller blivit av pga skydd?! Spännande! Då borde ulvarna vilja få till att någon röstas ut? Får se om det blir röstkaoz vid rundans slut!

***

*Det är inte alls säkert att jag skyddar Martin den här rundan, det är bara med som ett exempel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu är jag hemma en liten stund och vänder för att dra på spelning över deadline.

Varulvsspel är ju ett härke att förstå sig på, man har ju liksom väldigt sällan nått självklart regelmässigt att gå på när vi inte har en Siare med i spel så det blir verkligen mest ett spel med vad vi tror och tycker om de andra.

Impetigo har ju ett gräv som är det ända som har nån substans denna gång.
Visst det finns svagheter i alla sorters case.

Men vi har ju inget mer konkret förutom att det kastas misstankar åt alla håll som vanligt och så som det ska vara.

Denna gång är det ju (som Basse själv säger) övertydlig när det väl läggs fram såsom Impetigo gjort.
Men tänk väl själva: jag hade tex missat smulningarna och flertalet andra också som inte tog det till sig i R1.

Basse är bra på att snacka sig ur situationer och dra i trådarna så det går åt hens håll.
Själv var det länge sen vi hade en så här tydligt ulvspel från Basse.

Problemet är ju förstås att vi har 2 ulvar kvar som gör allt för att brusa rundans diskussion.

Vem är den andra?

Det är inte Sidd och Impetigo

Jag har legat relativt hårt på Martin som kontrat med mothugg.

Lågflygaren fjodor kommer sporadiskt in i matchen och nu kommer en post som påstår att jag inte misstror Martin:
detta är nog misstaget jag väntat på
- För jag har bollat Martin som försteulv tex när jag frågar om väktnig mellan Sidd, Impetigo och fjodor
- Se post: #32: är det beröringsskräck mot Martin,
- martin röstar på mig,
- martin och jag tjafsar emojisar och väktning

Nej fjodor här kliver du i klaveret och påstår nåt som inte stämmer så jag lutar åt att det är fjodor som är nattmördarulven.

Hur ska jag rösta då så att vi 3 bybor blir överens?

Jag vill rösta ut Basse och fjodor.
Impetigo: stämmer det här tänket?

Gokväll gott folk.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det här röstläget är ju ganska kul att fundera på:

Basenanji (2) Sidd, Impetigo
Sidd (2) Fjodorsenuba, Basenanji
Fjodorsenuba (1) Martin

Låt oss tex anta att våra ulvar är Sidd och Fjodor. De vill helst att vi röstar ut en bybo, för nattmordet kanske hindras av en skyddsbesvärjelse men om ulv-Fjodor byter röst från ulv-Sidd till mig kommer han framstå som inkonsekvent (han har ju faktiskt sagt att han tror på mig) och väcka uppmärksamhet med sitt röstbyte. Ulv-Sidd kan heller inte byta till tex bybo-Martin, för då blir det 2-2 igen.

Om våra ulvar är Impetigo och Martin (jag bara leker nu) lär ulv-Martin flytta sin röst så att antingen bybo-Sidd eller bybo-Basse röstas ut. Det lär också sticka ut.

Det här blir spännande att följa!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Efter att ha läst Sidds senaste post (som innehåller massa strunt som att impetigos case är det enda vettiga mm) så blir jag ändå lite osäker. Tänk om det är Fjodor och Martin som är det slickaste ulvlaget sedan Mutant: Undergångens arvtagare kom ut?

Hm.

Fjodor och Martin har lågflugit och uppträtt distanserat och kyligt bägge två. Kanske för att de är skraja ulvar som försöker hålla sig undan?

Nä vet ni vad! Jag byter min röst!

RÖST: Fjodorsenuba

Basenanji (2) Sidd, Impetigo
Fjodorsenuba (2) Martin, Basenanji
Sidd (1) Fjodorsenuba

Inte mycket har ändrats – det här fastlåsta läget innebär att ingen hängs. Men kanske reagerar någon på förändringen?
Jag undrar om det kanske blir så att Fjodor röstar på mig för att garantera att en bybo åker ut. Vi får väl se. @fjodorsenuba är du där? :D
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Efter att ha läst Sidds senaste post (som innehåller massa strunt som att impetigos case är det enda vettiga mm) så blir jag ändå lite osäker. Tänk om det är Fjodor och Martin som är det slickaste ulvlaget sedan Mutant: Undergångens arvtagare kom ut?

Hm.

Fjodor och Martin har lågflugit och uppträtt distanserat och kyligt bägge två. Kanske för att de är skraja ulvar som försöker hålla sig undan?

Nä vet ni vad! Jag byter min röst!

RÖST: Fjodorsenuba

Basenanji (2) Sidd, Impetigo
Fjodorsenuba (2) Martin, Basenanji
Sidd (1) Fjodorsenuba

Inte mycket har ändrats – det här fastlåsta läget innebär att ingen hängs. Men kanske reagerar någon på förändringen?
Jag undrar om det kanske blir så att Fjodor röstar på mig för att garantera att en bybo åker ut. Vi får väl se. @fjodorsenuba är du där? :D
Jag kommer byta till fjodor (se min senaste post) om det gör att jag klarar mig.
För matematiskt vet jag att det ökar chansen att byn vinner då.
Risken är väl i alla senarier i alla fall att ulvarna kommer snaiprösta för att se till att det blir minst lika i två drev.
 
Top