Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Jävla måndagar!

krank said:
Måns, du som är Felfri och Omisstänkt - om du skulle välja tre personer du vill se mig analysera, vilka väljer du?
Jag kommer med en onödig kommentar:
Måns o kefka är inte felfri eller omisstänkt. De slipper undan den här rundan för att vi ska testa vem som lagt nånting i Vicotniks drink.

För att kommentera det du ville ha sagt, Det känns vagt av Måns, och ett himla tjat nu på slutet. Men det är väl ett sätt att pressa dig på lite info antar jag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jävla måndagar!

Glom said:
Jag tänkte ge min drink till krank om han fortfarande behöver mer för sin förmåga
Jag behöver lite till, ja. Om det är intressant kan jag nämna exakt procent, men det är inte mycket.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jävla måndagar!

Glom said:
Måns o kefka är inte felfri eller omisstänkt.
Därav versalerna i början av orden - de var mitt försök att vara ironisk/snorkig... =)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Utifall att

Jag ger min drink till Krank. Jag vet inte om jag litar på honom helt, men om han får upp sin alkoholhalt så att han kan använda sin påstådda förmåga så hjälper det ju oss. Men allt beror ju på.

Glom och Zebulon misstänker jag som ÖK, och BDG tycker jag har varit väldigt agressiv, vilket jag tolkar som aktiv försvar, vilket är lite udda. Varför ska han behöva försvara sig hela tiden?

Persson tror jag inte helt längre på så han är avskriven som topp misstänkta. Detsamma med Rising.

Resten vet jag inte.

FÖ så ska det bli intressant med den som tar över Hellzons roll. Visst, det blir lite tråkigt då det är svårt att köra på samma sätt (tänk er att ni spelar ett multiplayerspel och helt plötsligt byter en av. Blir oftast en märkbar skillnad), förhoppningsvis så blir vi inte misstänkta och tror att det är en varulv och h*n är inte det, eller tvärtom.

Borde jag outa min ras? Äh, jag gör det. Jag är, som många har gissat, MM.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Jävla måndagar!

Det var bättre krank, så ska det se ut när man försvara sig.

Men för sakens skull så är det skillnad på att konstatera att man har ont om tid och att skylla på att man har ont om tid. Eller att man inte kan bättre eller whatever. Det är det som är en scum tell, i min bok. Den du inte vill läsa. Synd, för man kan använda den till att hitta varulvar med.

Tre misstänkta? Jag tror inte att det viktiga här är antalet, men jag är nyfiken på Hellzon och Vimes. Jag tycker du kan granska någon av dem.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Jävla måndagar!

hjk said:
Kefka och Måns, hur tänker ni göra?
jag har redan gett bort min drink, och jag tänker inte säga till vem. Anledningen till att jag inte tänker säga det är för att vi inte vet hur det är med förgiftningen funkar.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Jävla måndagar!

Måns said:
hjk said:
Kefka och Måns, hur tänker ni göra?
jag har redan gett bort min drink, och jag tänker inte säga till vem. Anledningen till att jag inte tänker säga det är för att vi inte vet hur det är med förgiftningen funkar.
Nä du!

Röst: Måns

Att Vicotnik fått något i drinken är ju en av de större grejerna den här rundan och du har sluppit undan drev eftersom du haft bra dialog om hur detta med Nånting I Drinken fungerar, så kefka har fått ta hela drevet. kefka har outat men du ahr inte behövt gå ut med något. Vi skulle ju testa er den här gången. förhoppningsvis har du någon smart plan bekom detta som uppenbarar sig nästa omgång
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Utifall att

Paxen said:
Borde jag outa min ras? Äh, jag gör det. Jag är, som många har gissat, MM.
OK, så det verkar som om förmågorna är kopplade till ras.
Tack för informationen. Vill bara påpeka att Basenanji, som verkar veta något stort, helst ville att man inte angav "hela" rasen, kanske bara om man hade mutation eller om man var djur. Varför vete gudarna, han verkar ha någon förbryllande plan på gång.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
hjk den tyste.

Då jag inte har någon god koll på hjk och känner att det mesta den här runda är redan avgjort, Zebulon åker, så har jag tagit tillfället i akt att gå igenom hjk's inlägg och detta är vad jag har funnit:

hjk said:
Jag tror alkoholhalten har koppling till deras förmågor. Antagligen ligger deras effektiva alkoholnivå för förmågan under den nivån och de därför hör till de som måste nyktra till för att bli effektiva. Det är förstås bara spekulationer, men jag är ändå sugen på att bjuda nån av dem på en drink om jag inte får ett vettigt skäl till att låta bli.
Kan tänka sig att bjuda de med hög alkoholhalt på mer sprit, fast han tror att de kommer bli effektivare om de nykrar till, så länge ingen ger honom ett vettigt skäl att låta bli.
Har han inte redan givit sig själv ett vettigt skäl: de blir effektivare.


hjk said:
Själv har jag stort förtroende för Basenanji, för han spelar liknande förra omgången och resonerar förnuftigt. Det här får jag säkert äta upp bara därför.
Den erfarenhet jag har kring liknande uttalande är att man oftast vill gardera sig ifall personen ifråga skulle vara Varulv, jag vet att jag själv har sagt liknade saker då jag har spelat varulv.

hjk said:
Håller med om Glom och Kefka. Det är den passiva varulvsstilen som jag kan känna igen från min egen tid som varulv. Man har svårt att säga något om vad man tycker eftersom man egentligen vet vem som är varulv och inte.
hjk said:
En sak jag gärna skulle vilja se att folk pressades på är vilka de tror är varulvar. Det är lite konstigt att man bara uppger vilken förmåga man har för att slippa drevet. Visst vissa förmågor kanske är typiska varulvsförmågor, men mja. Lite dumt känns det att bara släppa folk som uppger förmåga. Det ger oss inte mer än varulvarna att det blir offentligt.

Bättre vore om de tvingades uppge vilka de tror är varulvar. Då får mer information och tvingar folk att ta ställning. Första rundan är kanske lite tidigt iofs. Varulvar som inte är så aktiva kommer få problem när de måste motivera vilka som är skumma samtidigt som de riskerar att åka ut. Inte bara det att de redan vet sanningen, de måste också peka ut sina kompisar. sånt skulle jag ha svårt för som varulv iaf.
Det komiska i dessa två uttalanden är att hjk hittils inte har sagt något om vilka han misstänker eller på vilka grunder, utan endast kommit med uttalanden som:
hjk said:
Håller med om det mesta. Med reservation för de tre stora (?) som jag inte har riktigt koll på alla turer kring. Nåt lurt är det iaf med åtminstone nån av dem.
Detta i svar till Zebulon som postade en lista över vilka han misstänker. Men någon lista har hjk själv aldrig presterat.

Runda två börjar med två relativt snabba inlägg som båda uppger krank:
hjk said:
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex. Jag har för mig att vi gjorde det nån gång sist, men oftast tog vi de aktivaste.
Samt
hjk said:
Låter vettigt. Jag gav min till krank. Varför? Jag ville inte dricka själv om det kan begränsa min förmåga. Ingen särskild anledning till varför det blev krank, antar att det var första namnet jag kom på.
Båda inläggen sätter fokus på krank, är det då en slump att hjk först valde att ge krank sin drink och sedan gå ut med teorin att Pilzeman vart uttagen på slump. Och hjk eftersom du var på Imperietssida i StarWarulvsspelet så borde du väl i alla fall minas att vi inte slumpade vilka vi skulle plocka ut och då var krank med. Så att krank brukar slumpa tror jag inte så mycket på för om han slumpa varje gång så skulle han åka ut efter 2-3 rundor i varje spel, då man skulle se hans signatur över varje bybo som åkte ut.

hjk said:
Jag är sugen på ett tåg som ställer andra krav än bara avslöja förmåga. Tåg som får folk att berätta lite mer och att snacka om hur de tänker.
hjk said:
Sant. Men jag tycker man släpper tågen lite för snabbt när nån avslöjar sin förmåga.

Om vi säger så här då till alla: Vilka misstänker du och varför? Eller att vi alla gör en lista som den Krank nyss la upp. Jag har för mig att vissa inte gillar det för att det avslöjar för varulvarna vilka vi grönat, men jag vet inte om det spelar så stor roll. Vi behöver information mer än de.
Två post på kort tid där han vill veta mer om hur folk tänker, men än så länge har hjk inte bidragit med något alls när det kommer till självständiga tankar runt andra spelare.

hjk said:
Vad gäller BDGs anmärkning att det är korkat att slumpa och att Krank därför måste vara varulv, så håller jag delvis med. Att slumpa helt och hållet är inte så smart, men att slumpa mellan de aktiva kan vara vettigt. Nu var ju inte Pilze nån av de riktigt aktiva och drivande dock, så i detta fall känns det som ett lite korkat slump.

Dock har jag en känsla av att är det inte den ena så är det den andra som är varulv av BDG och Krank. Det är en magkänsla från när de käftade tidigare. BDG tycker jag spelar annorlunda jämfört med varulvspartiet så mina misstankar går mot Krank. Dock minns jag ett fejk gräl från förra partiet mellan just Krank och BDG. Det är kanske lite osannolikt att de båda är varulvar en gång till, men det kan vara värt att nämna.

Tills vidare: Röst: Krank
Åter igen på krank angående slump, är det inte möjligt för någon annan att använda sig utav slumpen? Det vore en ganska bra taktik att anväda sig av om man vill sätta fokus på krank och få ut honom och sen går man över till att rösta taktiskt och på så sätt förknippa krank med slump. Vist det kommer att avslöjas att krank i en sådan taktik är på goda sidan, men slumpen kommer ändå asossieras med krank.


Gör en lite analys på kefka
hjk said:
Kefka:

Röstar på Vandraren för att han inte litar på fyllon. - Har redan nämnts som en varulvs-tell.

Vill inte outa raser då PSI kanske är siare. - kan vara vanlig spekulation, men spekulationer av den typen passar de som vet för mkt.

Nämner att Vandraren kanske är imm och därmed sannolikare överklass. - väldigt flummig spekulation, vilket han också erkänner, men känns som nåt en osäker varulv skulle svamla om.

Nämner att överklassen kan koordinera drinkarna och därför bör vi se upp med allt för kraftiga förändringar. - ok, men jag tror inte varulvarna är så dumma.

Resonerar kring om folk ändrat sitt spel jämfört med tidigare partier - ok

Vill sätta press på de inaktiva och röstar på vildkatt - ok

Misstänker att rising räddar sin varulvskompis Vildkatt - känns som en överreaktion i första rundan

Känns helt klart som en osäker varulv. Det är inte helt klockrent men det känns som om han vet nånting mer som han håller tillbaka samtidigt som han överreagerar eller svamlar.
Den första analysen hjk bidrar med på en annan spelare, Dock kan jag knappt kalla det analys och den bidrar inte med särskillt mycket, utan det är mer som att bekräfta ett påstående än att analysera det. Dock är det trevligt med en lite analys i allafall.

hjk said:
Har nån kollat upp måns?
Skulle inte du göra det här: 680577

hjk said:
Ni som hör till de misstänka måste fan börja förklara er. Vilka misstänker ni och varför har ni uppträtt så skumt?
Åter igen är det dags att berätta vilka vi misstänker och som sagt hjk det vore trevligt om du kunde berätta för oss vilka du misstänker.

Summan av hjks inlägg är att de är korta och innehåller väldigt lite egna tankar och mängder av uppmaningar till andra spelare att de ska gå ut med info om vilka de misstänker osv, vilker jag anser är väldigt bra medan han själv sitter och håller helt tyst om vilka han misstänker. Så hjk, fram till du presenterar en lista på vilka du misstänker och varför kan du få min röst.

Röst: hjk
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: hjk den tyste.

Bra genomgång av hjk tycker jag. När jag läser den känner jag igen mig själv som varulv när jag var det i Cthulhu-spelet. Hjk borde väl ändå ha fått lite erfarenhet av Star Wars-spelet men det vär ju ändå ett rätt så bra tag sedan det var så han kan ju ha tappat en del. Jag är med på ett drev mot honom i nästa runda och röstar på honom i förbyggande syfte redan nu, en röst till på Zebulon känns lite onögigt så som läget ser ut nu.

Röst: hjk
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Jävla måndagar!

Så, nu är det alltså ok med generellt snack om kraftroller? Jag gjorde det förra rundan och då var du på mig som en hök. Hur ska du ha det?
Nej det är inte ok. inte överhuvudtaget, det är bara idiotiskt att spekulera i vem som kan ha och inte kan ha powerroller, vi lägger ner den här deltråden nu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Zebulon i andra rundan

Ety Glom har yttrat sig om Zeb i första rundan så tänkte jag kika på hans inlägg i andra. Det har ändå gått fyra dagar.

#680565: Gav sin drink till Persson. (Vissa har sagt att det var konstigt, men nja.)
#680608: Tycker att det måste finnas en erfaren bland ÖK eftersom de tänkte smart när de tog Pilze.
#680620: Röstar Paxen som inte gjort så mycket. (Mmm, Paxen, hjk och kefka hör till nån slags trio som jag måste påminnas att de ens är med.)
#680640: Tycker Rising ska dreva.
#680655: Rising hade visst redan drevat.
(Ett par inlägg i rad med ganska mycket snömos.)
#680722: Vill inte outa sin info för vi vet inte vilken sida som har mest nytta av den. Måns är skum som vill outa den.
#680759: Röstar Glom som har spelat konstigt och lite. Vill förstärka drevet. (Här är Glom i stort sett enda drev.)
#680871: Röstar kefka, det känns mer angeläget.
#681288: Outar att det finns fyra MM i spel. Långt resonemang om sitt eget drev som inte ger så mycket.

Snömos och viftande i alla riktningar. Känns OK att rösta ut Zebulon.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Utifall att

Sen tror jag vi ska lugna ner oss lite med outande
Borde jag outa min ras? Äh, jag gör det. Jag är, som många har gissat, MM.
Alltså jag är inte jättesur, om det var någon som skulle outa sin ras så var det nämligen du, särskilt om Rising är varulv så var det bra att du sa det. Men jag känner att jag ändå inte var tillräckligt tydlig i mitt förra inlägg så jag vill omformulera mig:

Sluta berätta saker om er själva!

Innan nån går ut med någonting alls mer så vill jag att dom kollar med i vart fall ett par personer i tråden att dom tycker det är ok, så jag vet vilka jag ska hänga sen. Ja, om man har massor av röster på sig så är det meningen att man ska gå ut och berätta saker men det är inte meningen att vi ska ge bort all information till scumen.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: hjk den tyste.

Bra genomgång av hjk. Han har inte skrivit så mycket så det kändes uppenbart att han ville att alla skulle motivera och lista sina misstänkta men gjorde inget sånt själv. Jag tycker inte heller att gårkvällens inlägg tillförde särskilt mycket.

Det borde knappt behövas någon press för att han skall motivera lite bättre. Han har presenterat en rad på superskurkar men inte närmare förklarat varför.

Själv har jag precis bytt min röst från honom till den ursprunglige Måns, som jag hade tänkt släppa denna runda eftersom jag trodde han o kefka skulle känna sig pressade att delta i undersökningen om "nånting i drinken".
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Utifall att

Jag tycker att det är noll mening med att håla tyst med vilken ras man är. Kan någon förklara vad det gör för skillnad?

Förmågor kan jag hålla med om att et ska man väl kanske vara lite tyst med, även om jag själv redan hade bestämt mig i första ronden för att avslöja min förmåga.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Jävla måndagar!

Glom said:
Röst: Måns

Att Vicotnik fått något i drinken är ju en av de större grejerna den här rundan och du har sluppit undan drev eftersom du haft bra dialog om hur detta med Nånting I Drinken fungerar, så kefka har fått ta hela drevet. kefka har outat men du ahr inte behövt gå ut med något. Vi skulle ju testa er den här gången. förhoppningsvis har du någon smart plan bekom detta som uppenbarar sig nästa omgång
Glom, nu fokuserar du sjukt mycket på den här drinken. Det är nästa som om du vill leda bort tankarna från annat. Ja, giftdrinken är viktig. Ja, jag har gett den massor av tankar. Nej, jag tänker inte berätta för en smusslare vem jag ska ge den till.

Och ja, jag har en smart plan med detta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jävla måndagar!

Måns said:
Tre misstänkta? Jag tror inte att det viktiga här är antalet, men jag är nyfiken på Hellzon och Vimes. Jag tycker du kan granska någon av dem.
Runda 1

679750 "men du är ju nykter människa"
679757 Undrar varför Vildkatt och Vimes börjar som packade. Röstar Zebulon, för vi kan peta på honom mer.
679769 Håller med Basenanji om att vi ska vara försiktiga med outning, men diskutera vad som ska outas och varför. Ras ska vi nog vara tysta med. Liksom alkoholhalt för förmågor.
679775 Blandade ihop, det ska ju vara Voldkatt och Vandraren. Ska vi ha en person som agerar alkoholhink?
679781 Svarar på sin lämpliga alkoholmängd under press.
679801 Fyra tidigare varulvsspel.
679983 Tycker folk är lite out of character.
680056 Analyserar Krank, Vildkatt, Vandraren, Glom. Röstar Vildkatt. Tycker krank är normal, vildkatt bör pressas, vandraren inte sagt flaska, glom röstat konstigt.
680064 Det är bra att pressa en varulv att komma ut med fejkad roll.
680228 Tycker Krank kommer med bra kraftclaim. Vill inte döda Rising, för han kan vara användbar. Röstar på Vandraren.
680242 Tror att en del sitter på "x är IMM"- typen av information. Tror inte DTF är rubbitar.
680282 Tycker Risings och Voldkatts förmågor verkar värdo.
680285 Tycker inte folk ska säga vilka de tänker använda förmågor på, för det öppnar för bus drivers och roleblockers och skit.
680421 Om Basse är informationsböärande bör han klämma ur sig infon innan rundan är slut, för annars försvinner den. Ju.
680434 Håller med BDG om att gröna listor är kass.
680498 Påpekar att ras ej avslöjas i döden

Runda 2

680524 Ger listor på alkoholstatus, påpekar att Krank breadcrumbat om att han behöver alkohol.
680526 vettigt att ge drink till den som blir utröstad om man är osäker.
680542 Slumpade att ge sin drink till Rising.
680546 Glom är nog grön i dubbel bemärkelse. Snäll och nybörjare.
680547 Eller vänta... äh, vettefan.
680567 Röstade på Vandraren pga inaktivitet.
680573 Erkänner feltänk gällande spriten. Ska inte hälla mer i Rising.
680574 tror att BDG anklagar honom för fyrtal i bajs pga kasst drinkval.
680581 Granskar Pilze. Kommer inte fram till så mycket.
680587 Undrar varför det är skumt att Risings alkoholhalt ökade.
680592 Röstar Vimes. Tycker det är intressant vem som bjussat Rising på sprit.
680652 Refererar till eget inlägg om Krankcrumbande.
680670 Kommer inte att kunna vara med längre än runda 3, då han ska flytta på kort varsel.
680694 Gav sin till Rising, har han ju sagt. Läser inte Vicotnik?
680723 Rösträkning. Ska kolla upp Vimes när han jagat lite bostad.
680791 Det hade varit vettigt att hålla på info om att en ur överklassen är MM till efter rasoutning, om inte Basenanji sagt att såna är dåliga. Borde vi outa ras nu?
680805 Rösträkning
680807 Analyserar Vimes. kommer inte fram till så mycket. Röstar på ingen.
680811 Röstar på Kefka tills han analyserat honom och Glom.
680818 Analyserar Kefka. Snömos. Tycker kefka verkar vara ett värdigt tåg.
680819 Ny rösträkning.
681154 Pratar om drinkgrejset. Ser tre möjligheter: Smusslaren förgiftar sin drink åt någon (lätt att hitta), Smusslaren förgiftar på vägen (svårt, och kan bli stört omöjligt för förgiftaren att vinna), Smusslaren förgiftar en viss mottagares drink (osannolikt och konstigt). Tycker det är skumt att vissa element tycker att vi ska skita i DTF.
681213 "Är kefka eller Måns skyldiga tar vi dem ändå i nästa runda, är de oskyldiga hjälper det ju inte att vi lynchar dem."
681222 Röst: Ingen. "Information overload error"
681228 Analys av Purgatory. Hoppande, kosntig drinkotivering. Bättre tåg än kefkatåget. Röstar Purgatory.
681229 Rösträkning
681292 Tycker inte vi ska berätta innan vilka vi ger drinkar till, eller förmåga. Går och sover.
681308 Reagerar på BDG's påpekande att Glom och Zebulon claimat samma förmåga med att rösta på Zebulon.
681351 Påpekar att det är Basenanji själv som sagt att ras är känsligt, så hur kan han påstå att han inte insett det?
681376 Det är lätt att ljuga om Måns och Kefka ger drinkar åt varandra.
681394 Analyserar Zebulons andra runda. Snömos i alla riktningar, känns OK att rösta ut.

Slutsatser:

680546 säger emot 680434; först tycker han att det är kass att gröna, sen grönar han. men det är en petitess.

681351 är intressant, men irrelevant för just den här analysen. Basenanji säger emot sig själv, nåt att kolla upp? Inte just nu iaf.

Jag tycker att jag hittar väldigt mycket hjälpsamhet, konkreta positiva och konstruktiva saker. Väldigt lite snömos, självmotsägelser, och andra scumtells. Massor av analyser.

Finns det några röda varningslampor här, så ser jag dem inte. Har jag missat något?


//Krank, som är rätt nöjd över att ha skrivit ihop ett pythonscript på tio minuter som förvandlar alla sexsiffriga nummer i en text till inläggslänkar
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Zebulon i andra rundan

Hellzon said:
(Ett par inlägg i rad med ganska mycket snömos.)
#680722: Vill inte outa sin info för vi vet inte vilken sida som har mest nytta av den. Måns är skum som vill outa den.
Jag vill bara påpeka att Glom vid två tillfällen har förväxlat mig med Björn. Vem han har förväxlat mig med i citatet ovan vet jag inte, men jag har aldrig förespråkat öppet outande av info.

Exempelvis har Glom vid några tillfället påstått att jag försökt ställa in mig hos Basse, och som sedan Vildkatt har fört vidare. Men det har jag alltså aldrig. Han tänkte på Jörn där och drog en felaktig slutsats.

Så Glom, jag vet att du tycker att jag är misstänkt, men det är viktigt att vi får faktan rätt. Det kan vara helt avgörande framöver.
 
Top