Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: hjk den tyste.

ok, det är inte en helt omotiverad kritik får jag erkänna. Jag är inte nån vidare skribent egentligen och enda gången jag var säker på nån som var skum (Glom) tvekade jag med att rösta och backade när kritik kom.Det beror på att det mesta grundar sig på små signaler, dvs magkänsla.

Just nu är det ju ingen tvekan om vilka jag misstänker. Krank, Zebulon och Glom. Men det gör nog de flesta andra också så det säger inte så mycket.

Därutöver misstänker jag förstås Kefka också, men inte lika stark då jag anser att giftmördandet kan skett på så många sätt. Samtidigt tycker jag att hans inlägg är i stil med Gloms på många sätt och förstås att han inte reagerade på att måns borde vara mördaren. Sen var han väl sist med att berätta vem han gett drinken också?

Tidigare har jag främst misstänkt
Zebulon (pga hans konstiga texter som inte liknade hans stil från förra partiet),

Paxen (har för mig att det var få inlägg och lite luddiga inlägg, idag känns han rätt så grön),

Måns (minns inte så noga varför faktiskt, sen kom ju giftgrejen dock är lite grönare nu dock),
Krank (för att han verkade allmänt skum och annorlunda jämfört med förra partiet),

Kefka (av samma skäl som Paxen)

Persson (ett kort tag då han tycktes misstänka helt fel personer hela tiden och friade de jag misstänkte, typ)

De jag litar mest på är BDG (som verkar konsekvent och vettig), Persson (som är välmenande och gör fel som inte varulvar vågar göra), Rising (även om jag varit lite osäker på honom av och till, kanske för höga förväntningar)Vimes (resonerar vettigt och verkar genuin), Basenanji (Här är jag inte lika säker, han spelar som förra partiet i stort, men jag minns honom som lite mera aktiv och jag begriper inte alla idéer)

Resten är jag lite osäker på, framförallt vildkatt som uppträtt lite konstigt och svamlat om fraktioner.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: hjk den tyste.

hjk said:
ända gången jag var säker på nån som var skum (Glom) tvekade jag med att rösta och backade när kritik kom.Det beror på att det mesta grundar sig på små signaler, dvs magkänsla.
Varför tvekade du med att rösta på honom?

hjk said:
Just nu är det ju ingen tvekan om vilka jag misstänker. Krank, Zebulon och Glom. Men det gör nog de flesta andra också så det säger inte så mycket.
För att vara riktigt elak så skulle jag vilja se dig göra en ordentlig genom gång av antingen Glom eller krank eller varför inte Måns som du trots allt skulle gå igenom och återkomma om. Att gå igenom Zebulon är ingen större ide för ens nästa runda då vi vet vilken fraktion han tillhör. Där du pekar på vad som gör dig mest misstänksam mot dem, dvs vad som skapar din magkänsla för dem.

Ta dig tid och gå igenom någon av deras inlägg och återkom med en noggranare analys av någon av dem under nästa runda. Och vilka du litar på säger inte så mycket då det är mycket lättare att lista personen man anser vara oskyldiga än att motivera sina misstankar mot de man misstror om man spelar som varulv/överklass då vet man ju vilka som är oskyldiga som sagt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Jävla måndagar!

680434 Håller med BDG om att gröna listor är kass.
Om inte "kass" är Krankiska för "Bra" så är det något fel med den här raden. Jag ser gärna att vi grönar på, jag tror det är svårt för scummen att göra det vettigt och att det väger upp eventuell hjälp vi ger dom. Jag har heller aldrig sagt något annat.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Utifall att

Jag tycker att det är noll mening med att håla tyst med vilken ras man är. Kan någon förklara vad det gör för skillnad?
Vi vet inte, och om det inte hjälper oss så kan det skada oss. Tänk om överklassen tillexempel fått information om att alla powerroller är muterade människor, eller om DTF har som mål att döda alla utan mutationer, eller osv. Det finns liksom hur många scenarion som helst där det kan vara jättedumt att avslöja ras, och eftersom vi inte vet just nu hur vi ska ha nytta av det så är det bättre att hålla käft.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Zebulon i andra rundan

Måns said:
Hellzon said:
(Ett par inlägg i rad med ganska mycket snömos.)
#680722: Vill inte outa sin info för vi vet inte vilken sida som har mest nytta av den. Måns är skum som vill outa den.
Jag vill bara påpeka att Glom vid två tillfällen har förväxlat mig med Björn. Vem han har förväxlat mig med i citatet ovan vet jag inte, men jag har aldrig förespråkat öppet outande av info.
Hellzons granskning handlar om Zebulon, så de där #680722 var det inte jag som sa.

Du har rätt för övrigt, att jag förväxlade dig med Björn Den Gode som den som gått ut och förstått vad Basenanji är ute o far efter i sin ras-forskning.


Jag har även förväxlat Basenanji med Paxen.
Det vore bra att sätta press på ytterligare någon, kanske för att som Basenanji säger få fram vag ras-information. ex. djur/icke-djur.
Nu har jag lite problem med mitt röstande, om jag ignorerar min teori om giftkomplott så är nästa person på min lista Basenanji. Basenanji misstänker jag för att han har gått ut med information, det känns fel att därför pressa honom på mer info.
Det var ju Paxen jag misstänkte då han gick ut med sin fantastiska förmåga bara sådär (med en rundas förvarning visserligen)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Jävla måndagar!

Jag tycker det här är bra skit. Inte minst för att om din plan inte fungerar så ligger du väldigt dålig till men om den funkar så kan du kanske till och med rentvå dig. Jag tror inte heller det är bra att någon annan berättar vem den ger sin drink till i förväg, just eftersom den som lägger saker i drinken kommer ha nytta av det.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Utifall att

Nu när jag tänker på det så föll saker plötsligt på plats. Det är förstås så att det inte är gift som läggs i drinken, (att prata om giftmördare när ingen har dött känns ju lite överdrivet?) istället är det förstås så att den som dricker en manipulerad drink får en mutation. DTF vinner sen om alla kvarvarande har mutationer, det här med att förgifta 50% känns som en fullständigt undermålig teori i jämförelse.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ett litet tips.

Ett tips när ni citerar folk är att skriva:
Name said:
, vilket gör att det kommer visa vem det är ni har citerat, för att undvika missförstånd.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Utifall att

Björn den gode said:
Nu när jag tänker på det så föll saker plötsligt på plats. Det är förstås så att det inte är gift som läggs i drinken, (att prata om giftmördare när ingen har dött känns ju lite överdrivet?) istället är det förstås så att den som dricker en manipulerad drink får en mutation. DTF vinner sen om alla kvarvarande har mutationer, det här med att förgifta 50% känns som en fullständigt undermålig teori i jämförelse.
Det här känns lite vettigare, dels för att vissa inte vet vad dom har för muationer (antingen är dom för fulla eller så har dom ingen helt enkelt) och dels, som du säger, så har ingen dött.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jävla måndagar!

Björn den gode said:
Om inte "kass" är Krankiska för "Bra" så är det något fel med den här raden. Jag ser gärna att vi grönar på, jag tror det är svårt för scummen att göra det vettigt och att det väger upp eventuell hjälp vi ger dom. Jag har heller aldrig sagt något annat.
Fel av mig; jag fokuserade inte i första hand på de han citerade, och det var mycket att läsa igenom. Mea culpa.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Utifall att

Paxen said:
Det här känns lite vettigare, dels för att vissa inte vet vad dom har för muationer (antingen är dom för fulla eller så har dom ingen helt enkelt) och dels, som du säger, så har ingen dött.
Hur som helst tror jag inte nån kommer att dö, DTF verkar "tagga" folk som i CoC och Gothamspelet snarare än att slå ut folk.

Bra tänkt, BDG. I så fall ska vi förstås inte gå ut med vem som är muterad och inte.

/Hellzon - muterade robotar?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jävla måndagar!

Detta är taget från start inlägget, såg detta nu när jag satt och slö läste igenom intro texterna igen.
Feuflux said:
Förmåga: Kan vara de mest skilda saker och flera personer kan ha samma förmåga.
Kan vara bra att ha i tankarna framöver.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Rundans sista lista.

Kan hända att det kommer in röster efter detta, men jag tänker inte vänta längre med att posta rundas sista lista.
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Utifall att

Glom said:
Om det inte finns massor av IMM och RBTar så känns det inte så svårt att fixa 50% med mutationer, jag tror i så fall att målet är närmare 100%.
Det var väl det BDG skrev?

Men jag håller med. Dessutom har de som outat ras (alla utom en, va?) varit muterade. Vi har sannolikt 4 MM i spel. Fler än 50% är muterade redan nu, tror jag.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Ersättare

Stoppar in en fråga här:

Då Hellzon ska akutflytta och måste lämna oss och vår enda reserv saknar möjlighet att vara reserv just nu så är den person som faktiskt kan hoppa in Pilzeman (som alltså var med men plockades av överklassen i drag ett). Jag ser inte att han sitter på info som gör honom olämplig som ersättare, men om någon vill protestera eller ge bifall så lämna ett svar här (fastän tråden egentligen är låst). Tack.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Ersättare

Om du som spelledare inte ser några problem med det så har jag inget mot det.
 
Top