Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
16 festprissar står i mitten av rummet.
- Vandraren fick lämna oss tidigt. Knappt nåt hann han säga heller.
- Och vad tråkigt att Pilzeman inte klarade av den psykiska pressen av att vara i ett VIP-rum ihop med överklassen.
- Båda två var Borgare dessutom. Herregud vilka pinsamma bugningar de presterade när de gick.
- Ska vi hedra dem med en snapsvisa?
- Här kommer hotta MD från Djursholm, ååh hotta MD från Djursholm!
- Det där är ingen snapsvisa...
- Jag dricker ju snaps och sjunger, vad skulle det annars vara?


Vi tackar Vandraren och Pilzeman för spel. Ni får gärna göra ett sista inlägg (men ni får inte avslöja någon spelrelaterad information som er ras eller vem ni misstänker eller så).

Minglet kan fortsätta.

Följande festprissar befinner sig i rummet:
Vildkatt (80%)
Rising (30%)
krank (20%)
Persson (20%)
Glom (15%)
Vicotnik (15%)
Basenanji (10%)
Björn den gode (10%)
Hellzon (5%)
Vimes (5%)
hjk (0%)
kefka (0%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)
Zebulon (0%)

Rundan två slutar alltså 21:30 på måndag.

Ps. På förekommen anledning av PM. Nej man anger inget andrahandsval på drinkar då dessa delas ut innan någon försvinner ur spel. Ordningen är:
1/ Ny runda. Lista på deltagare (och om det är runda 2 eller senare så presenteras vem/vilka som försvunnit ur spel).
2/ Ni pratar med varandra och röstar på vem ni vill ha bort i forumstråden.
3/ Alla skickar hemligt PM till spelledaren med vem de skickar er drink till.
4/ De med aktiva förmågor skickar hemligt PM till spelledaren hur de vill använda den.
5/ Överklassen skickar hemligt PM till spelledaren om vem de vill psyka ut ur spel.
6/ En runda tar slut och ingen får posta mer.
7/ Alkoholnivån minskar för alla med 5%, och ökar sedan med 10% för varje drucken drink. Man kan inte få mindre än 0% eller mer än 100% (då kräks man i ett hörn och fortsätter sedan festa med 100% Alkoholnivå).
8/ Överklassen plockar bort en gäst (t.ex. Kalle Kanin) med subtil psykning.
9/ Den med flest röster (t.ex. Rostige Robert) blir ledsen och går hem.
10/ Förmågor används av de som är kvar i spel. Förmågor som används mot Kalle Kanin blir det inget alls av med. Förmågor som används mot Rostige Robert används istället mot spelarens andrahandsval, just för att röster kan svänga och förmågor ska inte missas pga att man inte hinner logga in efter att toppnamnet på röstlistan ändrats.

Notera också att er alkohol-% ändras innan er förmåga används. Så vad ni har i början av en runda är inte det som kommer att avgöra om er förmåga fungerar. Sorry om detta varit otydligt.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Okej! Vem sjutton gav mig mer sprit? Jag behöver nyktra till här!

Och jävlar (?!) varför rök Pilzeman?! Han har ju knappt sagt bu på hela tiden, och var borgare därtill. vandraren känns mest sorlig för nu fick jag inte sett om min drink tog på honom och vi blev av med ännu en borgare utan att få minsta ledtråd.

Nu börjare det verkligen lukta om De Tre Stora. Tänk om det faktiskt är tre Överklasser som sitter och har förläggningar med varandra? o_O
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Så Vandraren var borgare, inte speciellt överraskande. Pilzeman var ett intressant val av manipulering, får ta och kolla igenom hans inlägg och se om jag hitta något.

Som jag skrev i förra rundan tror jag att någon av de som röstade ut Vandraren "i mitten" kan vara varulv. Dessa kommer också att undersökas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Varför Pilzeman? Väldigt märkligt tycks det mig då han inte varit speciellt tongivande.

Kan man tänka sig att överklassen misstänkte att hans relativa osynlighet handlade om att han hade en mäktig förmåga eller vad?

Jag måste gå tillbaka till förra rundan och kolla vad han har skrivit.

Tack för deltagandet Pilzeman och Vandraren (nåja)!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex. Jag har för mig att vi gjorde det nån gång sist, men oftast tog vi de aktivaste.

Varför tror du att de i mitten skulle vara varulvar? För att de bytte för att rädda en medvarulv eller nåt psykologiskt skäl?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tycker att alla skall berätta vem de givit sina drinkar till, och varför. Om vi alltid tar för vana att logga alla drinkar, så kan inte överklassen eller en tredje fraktion samordna sitt drinkgivande utan att det kommer att märkas.

Jag gav en drink åt mig själv, eftersom min förmåga inte är alltför stark, och jag föredrog att öka min egen alkoholnivå framför att utsätta en potentiellt stark förmåga för rollblockering pga alkoholnivå.

Jag kan inte komma på någon anledning att inte berätta vem man ger sin drink till i efterhand. (Att berätta det på förhand ser jag dock möjliga brister med, och föreslår att vi väntar med) Kommentarer på det?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
hjk said:
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex. Jag har för mig att vi gjorde det nån gång sist, men oftast tog vi de aktivaste.

Varför tror du att de i mitten skulle vara varulvar? För att de bytte för att rädda en medvarulv eller nåt psykologiskt skäl?
Det är stor sannolikhet att Pilzeman blev utröstad pga slump, man jag tycker ändå att det kan vara värt något att gå tillbaka och titta vad han skrivit, i fall i fall liksom.

Angående varför jag misstänker "de i mitten" är för att jag inte tror att varulvarna startar ett drev mot en inaktiv person eftersom de inte tjänar något på att en sådan åker ut. Att hoppa på ett drev som garanterat leder till en utröstning sent i rundan är visserligen suspekt, men eftersom både Basenanji och Rising som gjorde det är erfarna spelare så tror jag inte att de skulle göra det eftersom det är lite för uppenbart.
Alltså tror jag mer på att "de i mitten" kan vara varulvar, särskilt de som hoppade på i det läget när det var väldigt jämt mellan rösterna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Rising said:
Jag kan inte komma på någon anledning att inte berätta vem man ger sin drink till i efterhand. (Att berätta det på förhand ser jag dock möjliga brister med, och föreslår att vi väntar med) Kommentarer på det?
Jag tycker det låter bra. Jag gav min drink till Persson, eftersom han sa att han ville ha den. (Jag har ingen känsla alls av att han skulle vara varulv).
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Låter vettigt. Jag gav min till krank. Varför? Jag ville inte dricka själv om det kan begränsa min förmåga. Ingen särskild anledning till varför det blev krank, antar att det var första namnet jag kom på.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag ser inget fel i det faktiskt. Dessutom kanske någon har en förmåga som gör att de vet vilka som gav drink åt vem?

Jag gav i alla fall min till Vandraren, även om det verkade som om det verkade som om han faktiskt skulle ut. Ändrade aldrig ens efter att jag insåg att han skulle ut, delvis för att jag själv inte ville ha min drink, dels för att jag inte visste vart den annars skulle göra nytta.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Drinksammanfattning

Ändringar i alkoholstatus.

Vildkatt (+5%)
Rising (+30%)
krank (+20%)
Persson (+20%)
Vicotnik (+15%)
Basenanji (+10%)
Björn den gode (+10%)
Glom (+5%)
Hellzon (-5%)
Vimes (-5%)

Nån lustigkurre valde att ge Vildkatt sprit, och det verkar som att många tycker att Rising, krank och Persson ska bli fulla snarast. Persson har uttryckligen bett om det, och jag vill minnas att krank crumbat att han behöver lite sprit för att fungera optimalt. ( Här!)
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Rising said:
Jag tycker att alla skall berätta vem de givit sina drinkar till, och varför. Om vi alltid tar för vana att logga alla drinkar, så kan inte överklassen eller en tredje fraktion samordna sitt drinkgivande utan att det kommer att märkas.
Låter helt OK tycker jag.

Jag gav min drink till Glom eftersom jag inte visste vem jag skulle ge den till och vilken effekt det kunde ha. Att jag valde Glom beror på att han ligger på min lista över misstänkta och för att han redan hade 10% för att jag vill se vad som händer om man når 100% utöver att man spyr i hörnet, något som Vildkatt påstod förra rundan. Att jag inte valde att ge den till henne var för att hon sagt att hon inte visste sin ras pga att hon var för full. Egentligen hade jag tänkt ge den till Vandraren men eftersom han blev utröstade så kändes det meningslöst.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
VildKatt said:
Jag gav i alla fall min till Vandraren, även om det verkade som om det verkade som om han faktiskt skulle ut. Ändrade aldrig ens efter att jag insåg att han skulle ut, delvis för att jag själv inte ville ha min drink, dels för att jag inte visste vart den annars skulle göra nytta.
Hmm, här är nog vettigt att ge sin drink till den som blir utröstad om man är osäker. Ska komma ihåg till slutet på denna runda.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Samma här. Över lag tror jag borgarna har mer nytta av fungerande förmågor än varulvarna.

Iofs kanske inte alla har sitt effektiva spann vid noll.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Äsch. Lycka till att få ut överklassnobbarna, och grattis till alla som får fortsätta festa, för det får inte jag...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag gav i alla fall min till Vandraren, även om det verkade som om det verkade som om han faktiskt skulle ut. Ändrade aldrig ens efter att jag insåg att han skulle ut
Det är det bästa du gjort i spelet, tycker jag. Det slog mig nämligen inte ens att man kunde göra sig av med sin drink på det viset; men nu tycks Feuflux ha förtydligat att drinkgivandet sker innan man röstar ut en spelare.

Det var väldigt goda nyheter, anser jag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Rising said:
Jag tycker att alla skall berätta vem de givit sina drinkar till, och varför.
Jag söp ner mig själv. För min förmåga funkar inte vid 0%.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Vem som fått drink av vem runda 1
Vildkatt
Rising – Rising,
krank – hjk, Krank
Persson – Vimes,
Vicotnik
Basenanji
Björn den gode
Glom – Purgatory
(Vandraren - Vildkatt)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag skulle kunna vara med på ett tåg mot Glon, men jag hittar inte så mycket att anmärka på i det han skriver. Det är möjligen den osäkra och lättsamma tonen som kan vara en tell, men det känns inte tillräckligt allvarligt om man så säger. Ska se om jag hittar nån annan imorgon att tåga mot.
 
Top