Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
VildKatt said:
"Inte ens" = knappt nämnt.

Ja jisses. För mycket spänning för mig, tror det blir sängen snart. Fast jag vill fortfarande veta vem sjutton som gav mig drinken!

Jag. Fyfan det har varit en stressig dag och jag glömde bort att byta dig ifrån "drinklistan". Angav dig tidigare eftersom jag har för mig att du hintade om att du antingen behövde mer eller mindre alkohol. Jag trodde du behövde mer!Sorry, om jag kunde så skulle du få en blomma.

Jag har precis kommit hem ifrån en massa debatterande (se vrållådan om ni läser detta hyfsat färskt). Eftersom jag är för rädd för att försova mig imorgon (ska va i radio på en väldigt okristlig tid) så kommer jag vara uppe hela natten dock. Tänkte skriva en lista jag med där jag listar hur jag tänker, känner jag mig rätt är 30% magkänsla.


Vi vet ju typ att det finns folk med förmåga att se vilka andra ger sin drink till så vore det inte smart om de gick ut och typ "bekräftade" hurvida folk ljuger eller ej.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Rising said:
Hellzon said:
Funny you should ask, som de säger på andra sidan pölen. Dig. Ren slump.
"Ren slump?" Jag är en av två personer med outade, aktiva förmågor. Det, tillsammans med att du inte svarade vem du gav din drink åt i inlägg #680526, när du sett att jag frågat efter detta, gör att jag tycker du är tillräckligt skum för att jag ska inleda den här rundan med:

Röst: Hellzon
:gremsleep:

Men okej, det var fel tänkt. Jag vet förresten var jag ska hälla min drink nästa gång (och det är inte i dig).
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Persson said:
Björn den gode said:
Jag tror att vi har nåt väldigt bra på gång här.
Tydligen inte... fyrtal i bajs och så vidare.
va?
Jag tror han anklagar mig för fyrtal i bajs för att ha gjort ett urbota dumt val av drinkbjud. Eller dig för att inte låta stackars Vildkatt nyktra till. Nåt äre.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
VildKatt said:
"Inte ens" = knappt nämnt.
Läser du min lista ser du att jag egentligen har ganska lite på fötterna. Vaga varningslampor, många som känns gröna men lika gärna kan vara... och så vidare. Jag nämner att jag har "ett par varningslampor" och han finns på min "analysera senare"-lista.

Det betyder alltså att jag under den här rundan kommer att gå igenom allt han skrev, göra en fin lista av 'et (ungefär som Vico), komplett med slutsatser och annat fint.

Nu när han har min röst kommer han dessutom att prioriteras. Kommer jag fram till att mina varningslampor var keff så flyttar jag min röst.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Zebulon said:
Var inte krank extremt tyst på slutet?
När jag körde en sökning på honom nu hade han skrivit en massa bös i andra forum men inte här. Han satt mao bara och tryckte. Varför gjorde du det krank? Skrev vi nget värt att kommentera?
Inget jag kom på någon bra kommentar på... Tyvärr. Jag kände mig också lite inaktiv, men ville inte posta "bara för att". Om inte annat vet jag jhur lätt jag brukar ha att klutta på köksbordet, framför allt om jag skriver utan att ha en hyfsat tydlig plan.


//Krank, som är nöjd med "bajsa på köksbordet"- liknelsen
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hellzon said:
Rising said:
Hellzon said:
Funny you should ask, som de säger på andra sidan pölen. Dig. Ren slump.
"Ren slump?" Jag är en av två personer med outade, aktiva förmågor. Det, tillsammans med att du inte svarade vem du gav din drink åt i inlägg #680526, när du sett att jag frågat efter detta, gör att jag tycker du är tillräckligt skum för att jag ska inleda den här rundan med:

Röst: Hellzon
:gremsleep:


Men okej, det var fel tänkt. Jag vet förresten var jag ska hälla min drink nästa gång (och det är inte i dig).

Okej jag kom att tänka på en sak, jag testar min tanke. (kanske är jag paranoid - eller ett geni?)

Men säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?
Vad var Risings outade förmåga? Jag har glömt - gick den att fejka?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Basenanji said:
Den här omgången kan jag svära på att vi har med skickliga varulvar att göra
så här kan man bara skriva om man är varulv själv, det finns väl inte nåt tecken på att varulvarna har varit skickliga, tänk om (vilket en majoritet ändå tydligen trodde när det här skrevs att vandraren hade varit varulv, hade det då varit tecken på att dom spelat skickligt?. Äh det här är bara för kaxigt, Basenanji måste vara överklass.

Purgatory said:
Det är stor sannolikhet att Pilzeman blev utröstad pga slump, man jag tycker ändå att det kan vara värt något att gå tillbaka och titta vad han skrivit, i fall i fall liksom.
hjk said:
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex.
Jag skulle vilja hävda att om det här är sant, att varulvarna slumpat ut Pilzeman så är Krank varulv. Ingen normalt tänkande människa skulle nämligen använda sig av den taktiken. Däremot tror jag inte det är sant, och det känns väldigt skumt att minst två vill få oss att tro att det var slump.

purgatory said:
Angående varför jag misstänker "de i mitten" är för att jag inte tror att varulvarna startar ett drev mot en inaktiv person eftersom de inte tjänar något på att en sådan åker ut.
Det här är också fel. Alltså det enda som är viktigt för varulvarna är att det åker ut en bybo, det är liksom oändligt mycket mer viktigare än vilken bybo som åker ut.

purgatory said:
Att hoppa på ett drev som garanterat leder till en utröstning sent i rundan är visserligen suspekt, men eftersom både Basenanji och Rising som gjorde det är erfarna spelare så tror jag inte att de skulle göra det eftersom det är lite för uppenbart.
Fel igen, om vi tills vidare bortser från Basenanji (det är ju fel eftersom han enligt mig antagligen är överklass) så var det ju så att Rising hoppade dit för att rädda sitt eget skinn, det är klart han gör det och har inget att göra med erfarenhet, och han hade verkligen gjort det om han är överklass.

Jag är förövrigt inte bra på att vara varulv, att vi vann senast berodde snarare på att vi var lite av ett dreamteam, liksom hade jag fått välja medvarulvar så hade nog listan sett ut ungefär som den lottnignen blev, att vi vann då var verkligen inte min förtjänst vilket de som var mina medvarulvar då säkert kan intyga.

Så vad är min slutsats? Jag måste nog gå tillbaka lite för att kunna ge en bra sådan, Basse har ett extremt konstigt uttalande men jag måste kika lite på vad han har gjort mer, jag måste också analysera varför pilzeman åkte ut, om det verkar slumpmässigt så tänker jag rösta på krank, men om det inte gör det så ligger hjk extremt högt upp på min lista.
Jo en sak är jag säker på, Purgatory måste skärpa sig och tänka mer rätt och mindre fel, men det är jag säker på att vi kommer få se snart.
Tills vidare tänker jag Röst: Basenanji men jag vill också nämna att följande fortfarande pingar fel på min radar:
hjk, hellzon (dock enbart på grund av risings argument idag har inte haft nån koll på honom), Måns. Sen skulle jag gärna döda persson också för att han är ett lulztroll och helt enkelt dålig (fatta vad bra om inte överklassen tänkt på att det nog skulle bli massoutning av drinkbjudande och att det faktiskt var någon av dom som saboterat för vildkatt), men jag kan inte säga att jag tror han är varulv så det får vara så länge iaf.

Btw, det är helt cp att forumet ska gå ner varje dag strax efter midnatt, andra bra tider att köra backup är tex 03.15, 05.52 och 04.33, bara ett tips.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Persson said:
Okej jag kom att tänka på en sak, jag testar min tanke. (kanske är jag paranoid - eller ett geni?)

Men säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?
Vad var Risings outade förmåga? Jag har glömt - gick den att fejka?
You're not making any sense man. Eller på svenska: va?

Eller så borde jag helt enkelt bara gå och lägga mig. Jo så får det bli.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Tänkte nån skulle kika på Pilzes inlägg.

#679742: Påpekar att två pers (Vandraren och Vildkatt, min anm) är ganska dragna.

#679756: Negativ till rasoutning. Inte först med detta.

#679795: Har varit med i tre omgångar varulvsspel på wrnu.

#679934: Tycker att de tre som är lagom salongsberusade (Undertecknad, Glom, Vimes) är mer värda att kika på än de två dyngraka. Det här är ju intressant (min anm.).

#680040: Väljer Vildkattdrevet över krankdrevet, verkar tycka att hon är minst aktiv. (Sant ju.)

#680062: Tycker Vandrarens enda inlägg inte gav så mycket. (Så sant, så sant.)

#680223: Byter till krank för att denne ska få sju röster. (De drev som finns är mot krank, Rising och Vildkatt.)

#680232: Använder Vandraren som "röst-slaskhink". Hellre en inaktiv än en som förmodligen är friad.

#680261: Tycker att Vildkatt har suttit på samma röst länge och inte kunnat motivera den.

#680409: Påpekar att folk med meno förmågor inte ska outa dessa och ge Överklassen färre att gallra mellan.

--------------------------------------

Vad betyder det här då? Träffade han rätt på Vildkatt/Vandraren? Mig/Glom/Vimes (inte på mig, förstås). Vill Överklassen att vi ska tro det? Tycker de helt enkelt illa om folk som hjälper n00bs genom att avråda från outning (vilket säkert är dåligt att göra, det har ju även Basenanji sagt)?

Få reda på detta nästa vecka. Same bat-time, same bat-channel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Björn den gode said:
Jag skulle vilja hävda att om det här är sant, att varulvarna slumpat ut Pilzeman så är Krank varulv. Ingen normalt tänkande människa skulle nämligen använda sig av den taktiken.
Det är en skitsmart taktik, tycker jag, just för att den innebär noll risk för varulvarnas del. man rör om i grytan ordentligt, folk slösar en massa energi på att försöka analysera sönder saken... Själv kan man bara luta sig tillbaks och möjligen hamra in lite extra osäkerhet i mixen.

Så nä, det krävs inte att jag är varulv. Allt som krävs är att nån lyssnade när jag pratade om att det var en bra idé senast...

Btw, det är helt cp att forumet ska gå ner varje dag strax efter midnatt, andra bra tider att köra backup är tex 03.15, 05.52 och 04.33, bara ett tips.
Tyvärr inte vårt call, inte vår server. Vi hyr bara utrymme.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Sen skulle jag gärna döda persson också för att han är ett lulztroll och helt enkelt dålig
Det här tycker jag både var otrevlig och dåligt skrivet. Visst jag är ingen geni på det här (har aldrig provat det) och alla gör misstag. Du hade kunna sagt samma sak utan att vara otrevlig och ITG. Att vara ITG är aldrig coolt och jag ser inte hur det skulle vara det minsta taktiskt att vara otrevlig i det här spelet.

Vi spelar inte Vampire the masqurade för fan.

Annars kan jag ge dig för din analys om Basenanji.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vilka misstänker du och varför?
Hellzon för att han resonerat konstigt i drinkgivandet och avvaktade med att svara på min fråga. Jag kan mycket väl tolka det som att han ville höra med sina varulvskompisar vad han skulle svara. Han är också en av de tre som började med en alkoholhalt på 10% och de har jag haft ögonen på sen spelet började.

Krank för att han röstar på Basenanji. Jag tror inte att Krank är överklassare, eftersom hans förmåga att sia efter personers mutationer inte mejkar så mycket sense för överklassarna. Han kan alltså antingen vara vårt vapen för att leta efter DTF, eller så är han DTF. Basenanji har varnat oss från att claima våra raser, vilket förmodligen är en varning med syftet att skydda oss från att ge DTF information med vilken de skulle kunna vinna spelet snabbt. (Typ så där har DTF fungerat i de spel som anordnats tidigare på forumet, så jag tycker det låter trovärdigt att det skulle fungera så även här) Varför i hela friden röstar då krank på Basenanji? Krank om någon borde ju vara på Basenanji's sida; två vapen som borgarna har att tillgå gentemot DTF.

Det är enklare för mig att förstå kranks agerande om han är DTF. Basenanji har ju sagt att han har en förmåga till, och även den är förmodligen ett vapen mot DTF. Krank och hans polare försökte säkert använda sin DTF-förmåga mot Basenanji under natten, men misslyckades, så nu känner de att enda sättet att bli av med Basenanji är att få honom utröstad.

Detta bör dock inte tolkas som alltför starka spekulationer - det finns för många osäkra parametrar för det - utan bara som de olika pusselbitar jag har för att få fram en lös teori med vilken jag kan förstå att krank röstar på Basenanji.

Vicotnik
Inlägg #680478 gör mig lite suspekt.
Hela "Jag vet inte om jag kommer överleva till runda 2"-grejen låter lite spelat, eftersom ingen hade placerat honom på sina gröna listor vid det laget och han inte kändes som något särskilt troligt offer för överklassarna. Han säger vidare att han har en dålig känsla över mig och Björn för att vi verkar samspelta, men säger i nästa andetag att han inte har något konkret att basera det på utan att det bara är en "känsla", men det hindrar honom inte från att dra till med "det enda som hindrar mig från att klassa dem båda som överklass är det faktum att de båda hade kvar sina röster på krank långt efter att det tåget stannat och att det inte är först nu i slutskedet som de har flyttat sina röster vidare." Endast en sådan detalj hindrar honom från att klassa två spelare som överklass?

Det där, att uttala sig bombsäkert och ta till överdrifter i ena stunden, och sedan backa och säga "men å andra sidan... det är bara en känsla", är ganska typiskt för varulvar (och gröna spelare, men jag har från tidigare spel fått intrycket att Vicotnik är riktigt duktig och analytisk). Man vill väcka misstankar, så man tar till överdrifter och baserar dessa på känsloargument, men man vill samtidigt inte sticka ut hakan och parerar sig därför med att man inte är säker.

Det är möjligt att jag går lite för långt här. Kanske tar jag själv till överdrifter. Men denna tendens, plus att Vicotnik håller sig lite i bakgrunden i detta spel, gör att han har hamnat på min lista över dem jag gärna sätter press på i den här rundan.

---

Jag hade tidigare en misstänksam blick riktad mot Paxen för att han ansåg att Vandraren var misstänkt, vilket jag tyckte verkade konstigt, men det kan ha varit en nybörjargrej. Jag gör inte så stor sak av det.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Björn den gode said:
Persson said:
Okej jag kom att tänka på en sak, jag testar min tanke. (kanske är jag paranoid - eller ett geni?)

Men säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?
Vad var Risings outade förmåga? Jag har glömt - gick den att fejka?
You're not making any sense man. Eller på svenska: va?

Eller så borde jag helt enkelt bara gå och lägga mig. Jo så får det bli.
Är det fler som upplevde min text som obegriplig så att jag borde omformulera mig? Eller ännu bättre, kan någon förklara hur jag tänker.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Rising said:
Detta bör dock inte tolkas som alltför starka spekulationer - det finns för många osäkra parametrar för det - utan bara som de olika pusselbitar jag har för att få fram en lös teori med vilken jag kan förstå att krank röstar på Basenanji.
Det är i och för sig helt rätt att skita i de anledningar jag faktiskt anger, jag kan ju trots allt ljuga, men vad får dig att tro att jag gör det av andra anledningar än de jag anger? I det här fallet? Jag slängde ur mig en röst mot en av dem som just nu befinner sig i min "ska undersöka närmare"- lista. Faktum är att jag valde Basenanji först, vilket då betyder att jag kommer att kunna cleara honom först när jag väl börjar göra mina analyser (imorgon, antagligen).
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Persson said:
Björn den gode said:
Persson said:
Okej jag kom att tänka på en sak, jag testar min tanke. (kanske är jag paranoid - eller ett geni?)

Men säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?
Vad var Risings outade förmåga? Jag har glömt - gick den att fejka?
You're not making any sense man. Eller på svenska: va?

Eller så borde jag helt enkelt bara gå och lägga mig. Jo så får det bli.
Är det fler som upplevde min text som obegriplig så att jag borde omformulera mig? Eller ännu bättre, kan någon förklara hur jag tänker.
Ärligt talat fattar inte jag heller. Menar du att du tror Rising behöver få i sig sprit för att hans förmåga ska börja fungera? Men varför skulle det vara skumt att hans alkoholhalt ökade?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hellzon said:
Persson said:
Björn den gode said:
Persson said:
Okej jag kom att tänka på en sak, jag testar min tanke. (kanske är jag paranoid - eller ett geni?)

Men säg att Rising + en varulv kom med idén att de skulle ge 2 drinkar till Rising denna rundan, så att det inte skulle se misstänksamt ut att Rising ökade så mycket. Då kunde man "nästa dag" aktivera Risings förmåga och det skulle inte se lika konstigt ut. Right?
Vad var Risings outade förmåga? Jag har glömt - gick den att fejka?
You're not making any sense man. Eller på svenska: va?

Eller så borde jag helt enkelt bara gå och lägga mig. Jo så får det bli.
Är det fler som upplevde min text som obegriplig så att jag borde omformulera mig? Eller ännu bättre, kan någon förklara hur jag tänker.
Ärligt talat fattar inte jag heller. Menar du att du tror Rising behöver få i sig sprit för att hans förmåga ska börja fungera? Men varför skulle det vara skumt att hans alkoholhalt ökade?

Jag menar: Om Risings alkoholhalt ökar väldigt fort (3 personer) så är det lättare att ta det för att vara något organiserat. Därför vill man sprida ut Risings alkoholintag på 2 rundor/dagar. Men nu när han fick av 3 personer så ser det "mer organiserat" ut.
 
Top