Rising
Vila i frid
Jag gav min drink till Vicotnic.
Du kan väl lika gärna berätta detta på en gång, eftersom det framstår så tydligt: Vicotnik ligger på 15%, har du vetskap om att just dina drinkar skulle vara 5% starkare än standarddrinkar?
Jag gav min drink till Vicotnic.
Rising said:Du kan väl lika gärna berätta detta på en gång, eftersom det framstår så tydligt: Vicotnik ligger på 15%, har du vetskap om att just dina drinkar skulle vara 5% starkare än standarddrinkar?
Nej, men man sänker ju sin alkonivå med 5% varje runda. Så två (jag och en till) gav drinkar till Vic. Eller?
Zebulon said:Jag har inte så mycket tid att spela idag (vill, vill, vill!) men jag skall iaf lägga en röst.
Den är nu inte superanalyserad men jag valde ett enkelt mål som inte har skrivit så mycket.
Röst: Paxen
Varit aktiv på WRNU men inte i spelet.
Sagt småknasiga saker men inget som sticker ut.
Verkar kort sagt anstränga sig för att inte synas.
Han har dessutom sagt att han skulle outa sin förmåga denna rundan. Gör han det och den verkar vettig byter jag nog till nån annan.
Är jag nåt på spåret här?
Är det nån mer som tycker Paxen är skum?
FYIVic said:Kommer senare idag att förklara lite varför mitt resultat av alkoholen har blev som den blev, samt informera om vem jag gav min sprit till, så ha lite tålamod.
Rising said:Inlägg #680478 gör mig lite suspekt.
Hela "Jag vet inte om jag kommer överleva till runda 2"-grejen låter lite spelat, eftersom ingen hade placerat honom på sina gröna listor vid det laget och han inte kändes som något särskilt troligt offer för överklassarna. Han säger vidare att han har en dålig känsla över mig och Björn för att vi verkar samspelta, men säger i nästa andetag att han inte har något konkret att basera det på utan att det bara är en "känsla", men det hindrar honom inte från att dra till med "det enda som hindrar mig från att klassa dem båda som överklass är det faktum att de båda hade kvar sina röster på krank långt efter att det tåget stannat och att det inte är först nu i slutskedet som de har flyttat sina röster vidare." Endast en sådan detalj hindrar honom från att klassa två spelare som överklass?
Det där, att uttala sig bombsäkert och ta till överdrifter i ena stunden, och sedan backa och säga "men å andra sidan... det är bara en känsla", är ganska typiskt för varulvar (och gröna spelare, men jag har från tidigare spel fått intrycket att Vicotnik är riktigt duktig och analytisk). Man vill väcka misstankar, så man tar till överdrifter och baserar dessa på känsloargument, men man vill samtidigt inte sticka ut hakan och parerar sig därför med att man inte är säker.
Det är möjligt att jag går lite för långt här. Kanske tar jag själv till överdrifter. Men denna tendens, plus att Vicotnik håller sig lite i bakgrunden i detta spel, gör att han har hamnat på min lista över dem jag gärna sätter press på i den här rundan.
---
Jag hade tidigare en misstänksam blick riktad mot Paxen för att han ansåg att Vandraren var misstänkt, vilket jag tyckte verkade konstigt, men det kan ha varit en nybörjargrej. Jag gör inte så stor sak av det.
Måns said:Vilka har ännu inte avslöjat drinkadress?
Måns said:Paxen gav till krank.
Zebulon said:Jaha.
Det var ju jävligt lämpligt.
Alla visste ju att hans förmåga inte funkade förrän han fått lite innanför västen, det sa ju i tisdags eller när det var.
Men det hade du missat?
Ja,ja, det var ju en bra kraft du har.
Då vill man ju inte rösta ut dig.
Samtidigt så 'råkade' den inte funka den här gången.
Oops.
Eller så kanske du la den på nån annan och fick viktig information. Kan nån bestyrka Paxens påstående?
Jag är faktiskt inte övertygad så min röst får stå kvar tills jag kommer på nåt annat att göra med den.
Men du är långt ifrån grön i min bok!
Gav han sin drink till krank?Måns said:Paxen gav till krank.