Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Zebulon &| Glom är överklass!

Måns said:
Varför outade du inte din förmåga med en gång när Glom berättade om sin?
Ont om tid.
Jag hade bestämt i förväg att vara restriktiv med outandet.
Vi vet fortfarande inte vem som har mest nytta av den här informationen.
Jag hintade tidigt om den och när jag fick röster på mig snackade jag. Inte konstigare än så.
Inget skumt spel, inga lögner.

Jag får skriva mer senare.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Zebulon &| Glom är överklass!

Så vad är din tanke kring att Glom verkar ha samma info (+ lite mer info), du tycker inte det verkar vara lite konstigt?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Zebulon &| Glom är överklass!

Det är ganska svaga varulvar denna gång va? Särskilt oförmågan att försvara sig efter att man klantat till det är intressant.

Jaja, onödigt inlägg.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Zebulon &| Glom är överklass!

Milde tid vad ni skriver. Tur att man har en och annan sammanfattning mellan varven att luta sig på.

Så, Zebulon är ute på jävligt hal is och lär åka ut så det stänker om det.
Däremot håller jag för ovenlighetens skull med kefka om att han har alla röster som behövs och att jag därför kommer hålla kvar min på Glom. Jag har nämligen inte sett något som förnekar att Glom skulle vara i samma lag som Zebulon, så skulle bandvagnen - mot all förmodan - vända så är här backup till också den här figuren. En som dessutom inet givit mycket till försvarstal på hela vägen heller.

Skulle det sedan visa sig att Zebulon, mot all förmodan, inte är en hemsk Överklassare, då kanske jag överger min röst på den här filuren..
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jävla måndagar!

Jag hatar måndagar, har för fan inte tid att hänga med just nu (för mycket skit på jobbet, hatar när saker går fel). Håller just nu på och försöker komma i fatt läsningen och framför allt försöker få en lite bättre uppfattning på läget, ut över att Zebulon verkar ha gjort bort sig totalt.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Jävla måndagar!

Phu!
Nu har jag gjort en kort (host) sammanställning av Gloms inlägg denna rundan - genom PM-lappar som jag hittade (inte hemma).

Så låt oss köra en sammanställning:

Teorierna på förgiftningarna har varit många, men det mesta verkar peka på att Måns och Robot-Kefka ska samarbeta med varandra, vilket är en genomgående tråd genom de flesta inlägg som postats av Glom denna runda.

Gick på Purgatory en sväng med vad han kan göra och kom fram till att han är rassiare (Krankliknande förmåga) och undrar lite om hans alkoholtålighet genom ras och anser att han gick på Zebulon lite väl lätt, men verkar släppa det efter en mindre analys av Zeb. Kan vara i maskopi med Krank?

Går igenom en smärre misstanke av Paxen men tror bara att Måns och kefka är ÖK. Paxen borde dock vara muterad.

Tycker att Vic är skum, men accepterar dennas information om att han är förgiftad (vilket föder fler giftteorier)

Vet att 4 speölare är MM och en av dem är ÖK samt att Måns vill kopplas till Basenjanji, men tror inte om dem är på samma sida och anser inte att Basse ska avslöja något förrän han får mer press på sig.

Tar åt sig av Risings tips och ska fokusera på att få tag på scums överlag och ignorera teorier om DTF som grupp.

Vill upprätta drinkplan för att få tag i förgiftaren.

Kort raslista:
Persson är MD eller MMD
Kefka är Robort
Paxen är eventuellt muterad
Purgatory tål alkohol bra. Kan vara kopplad till ras. Robot?

Eh ja. Det är kanske inte helt i ordning det här - blandade ihop ordningen på mina fyra lappar! Men det ger i alla fall -viss- översikt om Gloms förehavande denna runda.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Jävla måndagar!

"Gick på Purgatory en sväng med vad han kan göra och kom fram till att han är rassiare (Krankliknande förmåga) och undrar lite om hans alkoholtålighet genom ras och anser att han gick på Zebulon lite väl lätt, men verkar släppa det efter en mindre analys av Zeb. Kan vara i maskopi med Krank?"

Att Zebulon är i maskopi med karnk - inte att Purgatory är det. Bäst att klargöra det. Insåg själv att meningen sög.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Jävla måndagar!

Att Zebulon är i maskopi med karnk - inte att Purgatory är det. Bäst att klargöra det. Insåg själv att meningen sög.
Detta tycker jag verkar troligt, om Zebulon visar sig vara ÖK tror jag Krank är det ocksà, om Zebulon inte är det borde Glom vara det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jävla måndagar!

Medhåll till kefka. Glom-krank-zebulon innehåller mer än man kan tro.

Jag är mycket nöjd med min röst.

Men, om nu Zebulon skulle vara borgare mot alla odds hoppas jag att du berättar för oss vilken ras du är?!

Såklart att du gör det Zeb, för du vill ju hjlpa byn!
Låter du bli att outa ras så är det ett bevis på att du är varulv.
Sean får man komma ihåg att om Zeb är varulv lär han nog försöka göra det svårt för oss andra genom att ljuga.

/Basse, snart kommer de, en efter en.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Jävla måndagar!

Basenanji said:
Medhåll till kefka. Glom-krank-zebulon innehåller mer än man kan tro.

Jag är mycket nöjd med min röst.

Men, om nu Zebulon skulle vara borgare mot alla odds hoppas jag att du berättar för oss vilken ras du är?!

Såklart att du gör det Zeb, för du vill ju hjlpa byn!
Låter du bli att outa ras så är det ett bevis på att du är varulv.
Sean får man komma ihåg att om Zeb är varulv lär han nog försöka göra det svårt för oss andra genom att ljuga.

/Basse, snart kommer de, en efter en.

Fan vad lack jag blir om dessa tre herrar är varulvar. Då har ju jag prickat fel på alla mina gissningar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jävla måndagar!

Det verkar troligt att Krank är Zebulons varulvskompis, ja.

Efter att ha kollat igenom vad Zebublon skrivit, och läst hans försvar här ovan (som, för att parafrasera Rising, inte mejkar något sense) är jag mycket nöjd med min röst. Dessutom gillar jag att Basenanji blev misstänksam mot Zebulon-drevet efter att så många hoppat på det så snabbt, det verkar vara en sund inställning.

Är Zebulon överklass tror jag vi fixar det här. Är Zebulon inte överklass hoppas jag (likt Basenanji) att han ger ALL info innan det är försent.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Jävla måndagar!

Vill bara poängtera det här, att om Zebulon inte är varulv (och då kommer han förstås gå ut med all info snart), så är Glom garanterat scum (det finns trots allt en möjlighet att den här typen av info ges till två spelare men då är dom på olika lag). Men även om Zebulon är varulv så är Glom väldigt misstänkt med tanke på att det kan ha varit så att överklassen kommit överens om att bluffa den här förmågan och gjort bort sig ordentligt.

Sammanfattningsvis så tycker jag det här har varit en mycket bra dag, det finns några jag är rätt säker på att jag litar på, jag är rätt säker på att vi snart kommer kunna börja rulla upp scum på löpande band och det ena som oroar mig är att den passiva informationen folk fått kommer att falla helt när vi inte får ut tillräckligt många raser på folk som dör.

Sen tror jag vi ska lugna ner oss lite med outande, det börjar bli få som inte har sagt något om sin förmåga och det gör att (även om jag iofs förväntar mig att powerförmågorna kan ha ljugit, och att folk som sagt sig ha passiva förmågor också kan ha powerförmågor) det börjar bli väl lätt för överklassen att sikta in sig på dom som är kvar. Visst på seriösa drev så är det liksom meningen men jag tycker det har varit en hel del fåniga röster som bara kommit till för att få ut information och en del som gett ut den helt i onödan, sånt får vi allt ta och sluta med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jävla måndagar!

BDG said:
Sen tror jag vi ska lugna ner oss lite med outande, det börjar bli få som inte har sagt något om sin förmåga och det gör att (även om jag iofs förväntar mig att powerförmågorna kan ha ljugit, och att folk som sagt sig ha passiva förmågor också kan ha powerförmågor) det börjar bli väl lätt för överklassen att sikta in sig på dom som är kvar. Visst på seriösa drev så är det liksom meningen men jag tycker det har varit en hel del fåniga röster som bara kommit till för att få ut information och en del som gett ut den helt i onödan, sånt får vi allt ta och sluta med.
Kan inte nog understryka detta. Det har varit mitt personliga dilemma det här spelet, att outa tillräckligt mycket utan att ge iväg saker som kan skada byn.

Samtidigt vill jag gardera mig, om jag skulle bli förgiftad, utstirrad eller whatever:

-Min information säger mig i dagsläget att vi borde ha god koll på vilka som är djur/icke-djur eller kanske människa/icke-människa eller någon annan sorts kombo.

Om jag dör, föreslår jag att byn arrangerar en tråd där samtliga kvarvarande medlemmar svarar på i vilken grupp de tillhör.

Dessutom tror jag att byn verkligen behöver ta ställning till hur många det är av varje ras. En hel del undviker att svara och jag min träskalle till sneknullat pucko, har ju inte insett att det kan vara känslig information.

Hursom, hittar ni inga andra vägar att gå skulle jag rekommendera de två ovan.

/Basse, snäll som en ko
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Jävla måndagar!

Det kanske är dumt att ge drinkar till krank om vi faktiskt misstänker att ha när varulv med Zebulon. Minns inte vem det var som pratade om det.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Re: Jävla måndagar!

Basenanji said:
Dessutom tror jag att byn verkligen behöver ta ställning till hur många det är av varje ras. En hel del undviker att svara och jag min träskalle till sneknullat pucko, har ju inte insett att det kan vara känslig information.
Du har ju sagt att det är känslig information vilken ras man tillhör. Sen att inte fler har gått ut med förmågor liknande Zebulons och Gloms är en annan femma, men förutom sådana passiva förmågor kan vi ju inte gärna göra annat än dra siffror ur ändalykten, och vad gör det för nytta?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Jävla måndagar!

Alltså, jag har ingen som helst aning hur många det kan tänkas vara av varje sort, så jag förstår inte vad min gissning kan vara värd. Syftar du på att folk har passiva förmågor och kan gissa utifrån det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Re: Jävla måndagar!

Ja, det verkar som om Basenanji fiskar efter passiva förmågor i stil med "4 MM med i spelet", gissningar i övrigt verkar värdelöst. Vad jag inte förstår är varför vi inte kan outa passiva förmågor? Varför detta tåtassande kring det här (och det är inte bara Basenanji det gäller). Uppenbarligen finns det något väldigt intressant i den här informationen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Jävla måndagar!

Alltså, utan att säga för mycket, men låt oss anta att det finns en varulv per ras och det finns tre deltagare med samma ras; hajjar ni vad rätt sorts rasoutande kan ge?

Okej, det kanske bara finns fyra varulvar. Frågan är var?

Är varulvarna...

Fyra IMM's?
Två IMM's och två MM's?
Alla robotar?

Osv.

Fast den diskussionen kräver att vi vet hur många robotar det finns i spel. Till-exempel.

Så vad tror ni är en vettig uppdelning mellan raserna?

3 av varje?
4 IMM, 4 MM plus 3 MD, 2 MD, 2 PSI, 3 RBT?
8 IMM, 2 MM, 2 MD, 2 MMD, 2 PSI, 2 RBT?

Osv.

Men den tråden kan vi ju för allt i världen dra i i nästa runda. Eller bara ni, om jag skulle dö.


Men jag tycker att det är skumt att varken Glom eller Zebulon vill bidra till den här diskussionen. Snart går tiden uuuuut....

/Basse, stark som en åsna
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Jävla måndagar!

kefka said:
Detta tycker jag verkar troligt, om Zebulon visar sig vara ÖK tror jag Krank är det ocksà, om Zebulon inte är det borde Glom vara det.
Finns inte så mycket jag kan säga här, tror jag, utom att jag inte tror att det är så. Och rimligen vore det något jag skulle ha känt till. Säker på att du inte bara slentrianmisstänker mig?
 
Top