Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Hallå era velpellar!

Jag tror inte att det skulle ge någonting att pressa Vildkatt ytterligare. Förra rundan var hon jävligt nära på att åka då hon hade en massa röster på sig och var på väg ut. Dessutom sa jag att vi ska vara eniga, inte du Walium. Du ligger på listan över de som inte har clearats. Vad jag vet så hade ingen av de andra sim friats röstat ännu.

Någon som har en privat kanal skulle rösta lite mer ordnat då personen skulle kunna få tips av sina medtroll.

I nuläget orkar jag inte bry mig om att jag skulle kunna bete mig trolligt eller inte. Istället lägger jag allt krut på att hitta troll hur trolligt det än kan se ut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Nej nej nej [Röst = Ingen]

Nu är jag velig, jävligt velig.

Jag lägger ner min röst för tillfället, måste gå igenom Lindenius, Pilzeman, Vildkatts inlägg igen.

Röst: Ingen

Som jag skrev så la jag min röst på dig, eftersom jag inte har så mycket att gå på i ditt fall... Har med andra ord igen åsikt om du är troll, maffia eller grön. Och vill om möjligt pressa ut dig lite info. Så för att inte sätta ditt någon oskyldig denna runda så lägger jag ner min röst.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Hallå era velpellar!

De flesta av oss verkar dock överrens om att maffian är farligast och bör rökas ut så fort som möjligt eftersom de antagligen är väldigt nära att vinna och dessutom kan vinna på tur, ifall trollen flejmar en moderator/admin.

Det jobbiga är att trollen och maffian bör dela beteende så om vi hittar ett orosmoment vi vill göra oss av med kan det lika gärna vara ett troll som maffia.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Nej nej nej

Jag tycker att de tre punkter du tar upp tillsammans är fullgod anledning att misstänka någon. Och misstänker man någon så röstar man på denne. För att komma med fler argument så hänvisar jag till röstningen förra rundan http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...;o=&fpart=. Här låg det ungefär 50/50. Du misstänker Vildkatt, Pilzeman och Foggmock då de är de enda som inte är clearade och röstar på Thark istället. Där har du i så fall dina tre troll, packade och klara. Notara att Vildkatt inte ens röstade på Thark. Att på så sätt avslöja alla trollen på en gång (förutsatt att de nu är tre.) vore dumdristigt.

Alltså, om vi ska kunna plocka någon måste vi kunna producera mer bevis än "han har inte varit aktiv, men nu blev han aktiv vilket är skumt" (trots att jag aviserade tidigt första eller andra omgången att det är exakt så jag spelade under Batman-spelet också)
Till och med du räknar ju upp fler argument än bara "nu blev han aktiv" i början av ditt inlägg. Det argument du lägger ut är ju att de beter sig vimsigt. Jag argumentarar att du är misstänkt för att du beter dig ytterst strukturerat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Nej nej nej

Satan, vilken bandvagn det blev mot Lindenius. Om det är på grund av lilla mig, så vill jag att alla skall ha i åtanke: jag må vara grön i allas ögon, men det betyder inte att jag är duktig. Faktum är att jag aldrig spelat tidigare (förutom någon omgång vanlig maffia för en herrans massa år sedan), och sådant här spel är inte min starkaste sida. Så alla behöver ju inte hoppa på Lindenius på en gång. Jag har inte ens röstat på honom.

Jag kan tänka mig att han är maffia, men som jag sagt tidigare, så har vi helt enkelt ingenting att gå på när det gäller att hitta maffian. Så i det fallet, Lindenius, kan du inte förvänta dig rationella argument, eftersom det helt enkelt inte finns några. Jag är fullt beredd att tro att VildKatt är troll och Lindenius maffia.

I vilket fall som helst så är vi illa ute, och jag känner mig ganska vilse. Bör man rösta på Lindenius eller VildKatt? Logiken säger VildKatt, men ...
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Jag kommer förresten vara något mer frånvarande denna runda. Varför? Enkelt. Jag är på väg att flytta till än nordligare breddgrader och flyttlasset går om en vecka, ganska exakt. Skåningen ska bli lulebo. Tjo!

I övrigt verkar drevet mot mig ha svalnat lite. Lite oväntat må jag säga och jag har väl inte mycket att säga om saken. Spenderade mer eller mindre hela förra rundan med att försvara mig, så där har ni nog alla bevis / motbevis som kan komma att behövas för min del.

Anledningen till att jag röstat på Lindenius i nuläget är enkelt; folk har sedan länge påstått att han annars är en flitig forumit (detta vet jag knappt något om men borde väl kolla upp, jag har själv aldrig varit så aktiv som nu) men han har varit tyst länge. Först nu när vi börjar pressa på honom så börjar också svaren hagla in. Dock verkar han faktiskt tämligen oskyldig, men ska det ta sex omgångar att öppna munnen?

Pilzeman. Jag har nämnt honom om och om igen. Tror jag gör det en gång till. Inte för att mitt pekande brukar leda till något, speciellt inte nu när jag själv ligger under lupp, men det kan vara bra att minnas till senare också. Kryper Lindenius under radarn och har gjort sig uppmärksam just därför, borde Pilzeman pressas av samma anledning.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Angående Dr Markehed

Om vi spinner vidare på tanken att Dr Markehed är ett troll med specialförmåga så skulle det förklara varför både Hellzon och Genesis vill fria honom. Hellzon vet att han var ett troll eftersom trollen kan kommunicera med varandra och försökte få oss att tro att han var grön av den anledningen. Genesis har försetts med falsk information om honom av Rising. Det är mycket möjligt att det bara är Genesis som fått falsk info och att en siare hade kunnat upptäcka att Dr Markehed var ett troll.

Låt oss vidare anta att trollen kanske är färre än vad de förefaller att vara. Det kanske bara är två kvar, VildKatt och Dr Markehed samtidigt som vi inte är så många vanliga användare kvar heller. Att vi är på väg att rösta bort VildKatt gör då Dr Markehed så pass desperat att han hoppas kunna avvärja detta genom att försöka finta bort oss och plocka en oskyldig istället. Även om det innebär att han beter sig trolligt.

Jag är extremt misstänksam mot Dr Markehed för han agerar mycket märkligt i mitt tycke. Att såhär sent göra en total helomvändning och byta bort en starkt misstänkt mot en av de övriga som röstat mot den misstänkta är mycket suspekt. Att han sedan motiverar sig med att han inte bryr sig om han verkar trollig låter också högst märkligt. I det här skedet så är beteendet nästan det bästa som vi har att gå på och det är ju tydligen Lindenius trolliga beteende som har fått honom fälld i Dr Markeheds ögon.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hallå era velpellar!

"Någon som har en privat kanal skulle rösta lite mer ordnat då personen skulle kunna få tips av sina medtroll."

Ska jämföras med:

"Här låg det ungefär 50/50. Du misstänker Vildkatt, Pilzeman och Foggmock då de är de enda som inte är clearade och röstar på Thark istället. Där har du i så fall dina tre troll, packade och klara. Notara att Vildkatt inte ens röstade på Thark. Att på så sätt avslöja alla trollen på en gång (förutsatt att de nu är tre.) vore dumdristigt."

Det låter som du först säger att trollen röstar organiserat, för att sedan i ett annat inlägg såga Lindenius för att han tror att trollen röstar organiserat. Hur ska du ha det egentligen?

Kollar vi senaste röstningen så kan vi se att VildKatt sin vana trogen agerade märkligt och var den enda som röstade på Dnalor. Kanske i ännu ett udda försök att "balansera" rösterna, som hon ju har gjort tidigare. Dr Markehed hoppade snabbt på tåget mot thark och all den misstänksamhet som han tidigare visade mot VildKatt är nu helt bortblåst. Varför? Jo, för att hon agerar för irrationellt för att vara ett troll. Hur ett troll bör agera har vi ännu inte fått några särskilt bra svar på. Hur kan VildKatt gå ifrån att vara så misstänkt att även Dr Markehed röstar på henne till att vara så grön att de som anklagar henne alla är potentiella troll på bara en runda? Det enda som VildKatt gjort är att hon har kastat bort sin röst på Dnalor, sagt att hon redan försvarat sig tillräckligt och varit tämligen passiv. Hur kan detta frikänna henne?

Uppenbarligen har vi fått ut något av att pressa VildKatt eftersom åtminstone Dr Markehed har börjat uppföra sig synnerligen skumt i sina försök att försvara henne.

Räkna gärna röster och läs igenom tidigare inlägg, men glöm inte bort vad som händer här och nu. Flera personer har sagt att det är svårt att hitta trollen och att fatta bra beslut baserat på den information som finns tillgänglig. Ändock finner vi att Dr Markehed plötsligt är helt övertygad om att Lindenius är en schlemm skurk och att VildKatt är vit som snö. Mycket märkligt.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Angående Dr Markehed

Jag har inte sagt att man inte ska gå efter beteende. Det ska man absolut göra. Vad jag menade var att det faktum att jag friats av Genesis skulle göra att jag inte skulle behöva bry mig om precis vad jag säger för att inte verka trollig.

Att jag har gjort en helomvändning skulle jag inte vilja påstå. Jag röstad på Vildkatt förra omgången men ändrade mig sen då jag inte längre kände att hon var lika misstänkt och vi var tvungna att rösta ut Thark förr eller senare. Att det bara skulle funnits tre troll från början tycker jag låter för lite. Fyra eller kanske fem låter mer troligt.

Jag skulle dock inte utesluta att det skulle vara möjligt att en av dem Genesis fått information om skulle kunna vara troll/maffia. Men det är i alla fall inte jag det kan jag ge mitt ord på :gremgrin:.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Hallå era velpellar!

Men shit! jag har inte sagt att jag är övertygad om att han är ett troll. Jag säger att han är misstänkt. Jag säger inte att någonting är säkert. Det kan vi inte vara förren vi har röstat ut personen.

Troll agerar organicerat, men inte desperat. Agerar de desperat så riskerar de att förlora allt. Bättre i så falla att offra en av sina egna än att riskera att avslöja alla. Att Vildkatt röstade på Dnalor förra rundan tyder på att hon är irrationell det måste ni hålla med om. Jag kan inte förstå varför hon inte röstade på Thark förra rundan. Men vad jag känner mig ganska säker på är att om hon var troll skulle fått en massa påtryckningar från resten av trollen att sätta sin röst på Thark då hela racet var så tajt om vem som skulle åka ut.

När jag spelat troll har jag absolut inte varit irrationell. Jag har varit lagom aktiv för att öka min aktivitet mot slutet. Det är någonting som stämmer in på både mig och Lindenius men inte VildKatt
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Lindenius = ?

Jag menar om nästan alla är överens måste det ju betyda att trollen också tycker det är en bra idé.
Det är klart trollen tycker att det är en bra idé - du är ju nämligen inte en av dem. Så ohemult mycket som jag tampats med troll på det här forumet så har jag näsa för sånt. Det betyder däremot inte att du inte kan höra ihop med den slemma maffian som just nu är än mer fruktad. Svårare att bevisa att man inte är delaktig i dessutom.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Också

I likhet med Foggmock litar jag inte nödvändigtvis på walium bara för det. Inte misstror jag honom särskilt mycket hellere.

Jag tycker fortfarande Markeheds analys är ganska klar; VildKatt beter sig väldigt märkligt om hon är troll, men det hela känns inte så konstigt om man tänker sig en vanlig oinsatt inte helt hyperintresserad deltagare. Jag menar, vaffan skulle trollen vinna på hennes grejer?

Troll kan förvisso också spela ganska korkat, och det är möjligt att det hela är nån väldigt skickligt uppbyggd dimridå, men ändå... Skulle trollen inte kommunicera alls med varandra? Eller ha några urskiljbara planer över huvud taget? Då borde vi ju vunnit redan! Nä, just nu är inte VildKatt mer misstänkt i mina ögon än walium, Lindenius, Foggmock eller Pilzeman. Inte nödvändigtvis mindre heller, men inte lika solklart skum som innan jag tänkte över Markeheds analys.

Drevet mot Markehed tycker jag mest är löjligt. :gremsmile:

Hans analys av Lindenius, däremot, tycker jag haltar. Jag är fortfarande inte övertygad om att han är mer farlig än någon annan...

...och just nu måste vi vara jävligt försiktiga! Om maffian spelar sina kort väl och vi bannar en admin eller trollen flamar en admin, vinner maffian klockan 21.00 idag, svensk tid! Det är jag övertygad om!

Erik, pröva noga, oh vargar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Försök till rösträkning

Lindenius (4): Dr.Markehed, magoo, Pilzeman, Vildkatt
Pilzeman (1): Lindenius
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Njae [Röst]

Formellt sett har jag inte lagt min röst än. Men jag lägger den väl i sedvanlig ordning på

Röst: VildKatt
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Nej nej nej

Jag är inte övertygad och snart ska jag sticka på krogen. Säkerligen kommer det damma in inlägg mot slutet av dagen men jag hoppas ändå det blir bäst såhär...

Röst: Lindenius

Jag hoppas inte den är bortslösad.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Försök till rösträkning

Jag vet fan inte vad jag ska rösta på. Lindenius verkar vara på väg att åka ut eftersom folk överreagerar på vad jag tycker var ett sunt inlägg från Markehed. :gremsuck:

Jag gick med drevet mot thark mot min övertygelse. Det avgjorde inget men var ändå bara dumt. Så jag... tja, jag tror inte att det är VildKatt lika solklart längre, jag tror inte att Lindenius är allt för skum heller... jag litar faktiskt ännu mindre på walium.

Så... med tvekan...
röst: walium

Erik
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Njae [Röst]

Det är inte så att rösten på Lindenius är spikad. Skulle du kunna avslöja vilken roll du har? Det skulle kanske fria dig.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
PTROOO!

Med maffian så nära att vinna, vill vi verkligen avslöja någons identitet?! :gremshocked:

jag menar, alla mods/admins kommer ju att ljuga i alla fall, så det finns ju Good Guys med anledning att ljuga!

Erik
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: PTROOO!

Men det är väl bättre att han avslöjar sig än att han åker ut? Åker han ut och är moderator så tjänar ju maffian mer på det än om han inte avslöjar det och åker ut.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: PTROOO!

Jo, ja, men... >_<

Om han är moderator och avslöjar sig åker han ut.
Om han är moderator och inte avslöjar sig åker han ut.
Vi förlorar en moderator i vilket fall, och vi vinner i stort sett ingenting.

Erik
 
Top