Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Ursäkt

Jag ber om ursäkt att jag inte kunnat engagera mig i spelet, men jag är på väg in i vad som i folkmun kallas "tentaperioden".

Jag har inte haft någon möjlighet att sätta mig in i hur spelet står, men jag ser att ni redan har bestämt er för att rösta ut Lindenius, så kanske behöver ni inte mig :\

/Kalle
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: PTROOO!

Jo avslöjar han att han är en moderator så kommer han att åka ut, hur han än gör. Men om han avslöjar sig som moderator får vi en chans att rösta ut någon annan. Om han är en moderator men kniper käft så förlorar vi bara på den här rundan. Om han går ut med det så har vi i alla fall en chans att naila någon annan. Borde inte det stämma
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: PTROOO!

OK, det är upp till Lindenius att gå ut med sin identitet eller inte, men jag fortsätter att hävda att vi inte tjänar särskilt mycket på att veta folks identiteter, medan maffian och till och med trollen vinner på det!

Erik
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning:

Lindenius (5) : Dr.Markehed, magoo, Pilzeman, VildKatt, Foggmock
VildKatt (2) : Walium, Lindenius
Walium (1) : Nightowl

/Rising
...tar och dubbelkollar, eftersom det ser skumt ut...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: PTROOO!

Jag tror inte heller vi tjänar på det, då det finns så många identiteter.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning:

Jag lägger min röst på Vildkatt. Någon gång ska jag väl få svar på om hon är Troll/maffia eller inte.

Röst: Vildkatt

//Kommer inte kunna ändra min röst nu, för nu går jag hemifrån.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Nej nej nej nr 2

Jo avslöjar han att han är en moderator så kommer han att åka ut, hur han än gör. Men om han avslöjar sig som moderator får vi en chans att rösta ut någon annan. Om han är en moderator men kniper käft så förlorar vi bara på den här rundan. Om han går ut med det så har vi i alla fall en chans att naila någon annan. Borde inte det stämma
Eh… alltså, är du säker på att du är en användare eller inte Markehed?
Poängen för oss användare är att vi INTE förlorar om vi som enskilda användare åker ut. ALLA vi vinner om vi besegrar maffian och Trollen. Jag tänkte slippa behöva säga det här officiellt i forumet eftersom jag inte ville ge några fraktioner några idiotiska uppslag men…

Om moderatorn/-erna avslöjar sig, röstar Maffian på honom = Maffian vinner (om bara en finns kvar vill säga)
Om moderatorn/-erna inte avslöjar sig finns det en chans att maffian hinner bli utrotad eller misslyckas (d v s trollen trollar bort Maffian).

Således, jag tänker fortsätta hålla käft angående min roll, jag offrar mig hellre än ger Maffian eller trollen någon tillstymmelse till ledtråd på vem de ska rösta på.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Röst

Jag är mycket kluven i frågan kring Lindenius. Där är jag säker på att vi inte har ett troll. VildKatt... ja... där är jag inte alls säker. Dock har ni ju rätt ni kanske rätt ni som säger att hon flyger lite väl solo men... nä. Jag går på magkänslan:

Röst: VildKatt
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Nej nej nej nr 2

Starkt. Jag gillar det. Asså jag tycker att du har kommit med bra argumentation men jag känner inte att något alternativ förutom VildKatt har presenterats. Du sa Pilzeman men valde sen att rösta på VildKatt i alla fall. Min största poäng var att jag trodde att VildKatt var oskyldig inte att du var överväldigande mest skyldig. Lägger du en röst på Pilzeman skulle jag kunna gå på det. Poängen är att jag inte har någon specifikt jättemisstänkt. Som det ser ut nu känns du mindre misstänkt än en del andra. Jag skulle i alla fall kunna svänga min röst.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Röst

Jag är mycket kluven i frågan kring Lindenius. Där är jag säker på att vi inte har ett troll.
Jag är själv ganska övertygad. Men maffia? Kanske, kanske.

Fråga till alla: Är det någon som har något som är en tillstymmelse till ledtråd angående att någon skulle vara maffia? Jag kan nämligen inte hitta någonting. Av någon anledning tittar min magkänsla på Lindenius, Walium och Dnalor, men det vete tusan varför. I Vilket fall som helst, så tala ut om ni har någon idé. Annars kommer jag nog att rösta på Lindenius. Att rota ut maffian är viktigare i nuläget än att hitta trollen. Vi kan ta hand om VildKatt nästa omgång, om hon nu är troll.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Velighet

Ja, jag är velig, har dålig kritisk förmåga mot folk och tycker det är jätteskönt när någon annan argumenterar så att man slipper göra det själv utan bara kan ställa sig bakom någon.
Så fort du överhuvudtaget svarade efter att jag hängt på mot dig blev jag mycket mer osäker på om det var rätt, och plötsligt tycktes det jag ställt mig bakom lite tidigare inte alls lika övertygande. Härmed inte sagt att jag kommer göra en helomvändning igen.

Och att du skulle vara misstänkt för att du är för strukturerad, som Markehed påstod förut, köper jag inte alls.

Min kommentar om att VildKatt sulle vara GENESIS var inte ett försök att sprida förvirring, det var mer "jaha, så kan det ju vara. Jag trodde det var så här..." Absolut inte "lyssna inte på honom! Det är GENESIS hon spelar!"

Att jag kastade misstankar mot DeBracy var ett resultat av att jag kommer på mer eller mindre meningsfulla saker och är övertygad om att de förtjänar att nämnas. När jag insåg att hey, även om Orfeus troligen inte var ett troll eftersom Rising lät honom hållas kanske DeBracy fått en ny roll, tyckte jag att det förtjänade att nämnas. Jag blev snabbt övertygad om hur osannolikt det var, och litar nu på honom lika mycket som på omgitburns och dr. Markehed, såsom clearad av Genesis.

Det senaste nu verkar vara diskussionen om huruvida det är bra eller dåligt att du skulle outa dig. Jag håller med om att det vore dåligt, så jag tar bort min röst från dig med förhoppningen att det hjälper. Just nu har jag däremot ingen aning om vem jag ska rösta på, men jag hoppas att jag hinner bestämma mig innan draget är slut.
Röst: ingen

Vidare vet jag inte vad jag ska säga om dina kommentarer om mitt beteende, så hjälp gärna till med direkta frågor. Det kan vara svårt att se vad som är trolligt i sitt eget beteende och svårt att veta precis vad det är du vill ha förklaringar på, lovar jag att ge direkta svar på direkta frågor (förutom min roll). Allmänna "varför är du inte troll"-argument har jag inte mycket, och det jag har har jag skrivit här
/Pilze
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Nej nej nej nr 2

Jag blir personligen mer och mer övertygad om att Lindenius är maffia. Därför lägger jag nu min röst på honom.

LINDENIUS röstar: Lindenius

Må GARDENERs ande förlåta mig om jag har fel.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Äntligen lite testosteron!

Vilken energi det blev på forumet efter att Lindenius sattes i sträckbänken!

Två små grupperingar dök upp - Genesis - Dr.Markehed å ena sidan och Nightowl-Walium-Lindenius å andra sidan, samt en massa folk däremellan.

Jag måste säga att Genesis - Dr. Markehed känns mer trovärdiga när jag läser inlägg och kollar röster.

Både Lindenius och Walium domderar väldigt - äkta frustration eller härskarteknik för att få oss att byta mål - omöjligt att veta.

MEN det skulle kunna vara så jäkligt att trollen och LM är tysta och lugna eftersom vi är på g att göra dem en tjänst genom att rösta ut Lindenius. Hittills har de inte behövt anstränga sig direkt...

Att VildKatt snabbt hoppade på att rösta på Lindenius känns konstigt med tanke på hur misstänkt hon är på min (och flera andras) lista. Båda kan inte vara troll.

Vi skulle behöva lite analyser av typen: Om Q är grön är X grön eftersom... Det räddade oss i Gotham City.

/Magoo
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Nej nej nej nr 2

Tja, jag röstade på VildKatt eftersom det var flest röster på henne. Jag har ingen större lust att åka ut och ser hellre att jag stannar kvar och tillför någonting (även om det verkar som man blir bannad för sånt *mutter mutter*) än att VildKatt (som jag fortfarande är ganska säker på är ett Troll) får chansen att stanna kvar och bidra med… tja… inte särskilt mycket konkret.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Nej nej nej nr 2

Motivering:

1: Maffian är just nu farlig som tusan
2: Jag har ett argument för att Lindenius skulle vara maffia. Det är ganska svagt, men jag vill inte avslöja det av diverse orsaker. Jag vet att det suger att jag är hemlighetsfull igen, men jag ser mig tvungen, eftersom jag inte vill ge info om mina teorier till maffian. Argumentet är som sagt svagt, men på grund av att:
3: Jag har inte sett några andra argument om att någon skulle vara maffia, så går jag på vad jag har.

Om någon kommer med ett annat argument pekande på någon annan som maffia kan jag tänka mig att ändra min röst. Men skynda er, för snart är det stopp!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Äntligen lite testosteron!

magoo said:
Att VildKatt snabbt hoppade på att rösta på Lindenius känns konstigt med tanke på hur misstänkt hon är på min (och flera andras) lista. Båda kan inte vara troll.
Precis. Eller, det kan ju vara en dubbelbluff, men det verkar mycket osannolikt. Jag är personligen övertygad om att Lindenius inte är ett troll. Jag tror att han är maffia.

Notera vad som står på Arvidos logg på Lindenius när Johan K höll på att röstas ut: "Röst: Dnalor (ingen motivering)".

Jag hinner nog inte kolla upp inlägget ifråga.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Nej nej nej nr 2

Vi lär väl få se ikväll hur rätt eller fel vi hade. Jag har inget konkret på Lindenius mer än lite halvtaskiga egna analyser av röster och tidiga inlägg.

Däremot skulle omgitburns ge mig en info om Nightowl som aldrig kom fram eftersom omgitburns inte har varit aktiv :gremfrown: Och Nightowl verkar försvara Lindenius.

Inte mycket att bygga en rättegång på!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Nej nej nej nr 2

Precis som i gamla tider! Genesis vet vad som ska göras! Vi behöver inte veta varför, men han har hemlig info från spelledaren, så han lär ha rätt.

Det där lät säkert ironiskt, men jag är väldigt frestad att gå på detta. OM, gud förbjude, Genesis trots allt vi sett ändå är en fuling, är jag grundlurad. Men jag har bestämt mig för att lita på honom.
Röst: Lindenius

Förresten, det måste vara något väldigt avancerat du upptäckt, Genesis. Eftersom du själv sagt att du inte har mer hemlig information (än de tre gröna och ACKERFORS' och GARDENERs identiter, right?) torde det hela endast vara en smart analys. Självklart är det i så fall bättre att hoppas att de andra inte upptäcker det du sett än att säga det rakt ut, men jag funderar på vad det kan vara...
Men jag litar på dig. Always did.
/Pilze
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Äntligen lite testosteron!

Notera vad som står på Arvidos logg på Lindenius när Johan K höll på att röstas ut: "Röst: Dnalor (ingen motivering)".
Men vänta här nu:

Hand upp alla som röstade på Johan K för att de vissta att han var Maffia och inte för att han var inaktiv…

*ingen räcker upp handen*

Varför skulle jag ha röstat på Johan K för? Hade jag varit Maffia hade jag ju ändrat min röst till Johan K för att undvika misstanke.

(dessutom HADE jag en vag motivering för att rösta på Dnalor, men jag antar att den inte är särskilt giltig eftersom folk här i allmänhet verkar rösta på väldigt solida grunder)
 
Top