Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Äntligen lite testosteron!

Okej, här är inlägget där Lindenius röstar på Dnalor, men det säger inte så mycket. Det var under tiden då Nightowl var på tapeten (och Nightowl försvarar nu Lindenius, ju? Hmm ...). Sedan flyttade alla sina röster från Nightowl till Johan K, då Nightowl outade sig som ARFERT. Lindenius deltog inte i diskussionen om det alls. Han bara röstade på Dnalor och pratade om annat. Kan detta ha varit för att Lindenius, Nightowl och Johan K var maffia allihop? Om Lindenius åker nu och han visar sig vara maffia, så tänker jag vända mig mot Nightowl (förutsatt att trolljakten inte blir viktigare). Är Lindenius ren, så kan även nattugglan sova gott om ... dagen?

Är jag ute och cyklar helt?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Nej nej nej nr 2

Precis som i gamla tider! Genesis vet vad som ska göras! Vi behöver inte veta varför, men han har hemlig info från spelledaren, så han lär ha rätt.
Nej, nej! Snälla, tänk inte så! Jag kommer att må tillräckligt dåligt av att veta att jag röstade ut Lindenius om han är grön. Om folk börjar se mig som någon att lyssna blint till så kollapsar jag av ansvaret. Det tål att sägas en gång till: jag har inte spelat det här tidigare. Så lyssna inte blint på mig, utan tänk själv. Om jag är den ende som tar beslut här så kommer allt gå rakt åt helvete, det kan jag lova.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Äntligen lite testosteron!

Hand upp alla som röstade på Johan K för att de vissta att han var Maffia och inte för att han var inaktiv…

*ingen räcker upp handen*

Varför skulle jag ha röstat på Johan K för?
Mjo, det kanske du har en poäng i.

(dessutom HADE jag en vag motivering för att rösta på Dnalor, men jag antar att den inte är särskilt giltig eftersom folk här i allmänhet verkar rösta på väldigt solida grunder)
Alltså, jag är uppriktigt ledsen om jag sabbar spelet för dig här (du låter en aning missnöjd i vissa av de här inläggen), men jag går på vad jag tror är rätt. Om du hade en vag motivering och den fortfarande har validitet, så dela gärna med dig av den, så att vi inte mister den om du ryker. Är du oskyldig så börjar det bli dags att tänka på att säga alla de där sakerna du vill att vi skall veta när vi är säkra på att du är reko. All info och alla teorier du ger oss nu kommer att vara guld värda om du bannas och visar dig vara reko, för då kan vi vara säkra på att de är ärliga.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Äntligen lite testosteron!

Well inte mycket tid kvar innan min terminering.

VildKatt
Pilzeman
enligt tidigare diskussion


Nightowl som Maffia (eftersom han legat oerhört lågt. det förvånar mig att ni inte pressat honom mer)

Sedan skulle jag titta vilka som röstat på mig utöver de som är säkra. Tyvärr misstänker jag att någon ur det järngänget kommer försvinna (det hade jag gjort om jag var troll)

I'd say 50% chans att vi förlorar ändå nästa runda. Tre användare försvinner. Antingen vinner maffian eller Trollen.

Hade varit kul att få fortsätta hjälpa till.
 
Top