Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Det var då själva...

... 3-0 hade jag verkligen inte väntat.

Hur kunde maffian plocka Johoohno som höll så låg profil och som jag misstänkte för troll? Har maffian egna siare eller turar de så mycket att de knäcker två moderatorer?

Vi får utgå från att vi inte har några specialförmågor kvar eftersom inget riktigt matnyttigt har kommit fram på länge.

Jag har inte fått nåt meddelande från omgitburns i Vrållådan så jag misstänker att han är bortrest eller datorlös.

Mitt Vrållådemeddelande innehöll en misstanke om VildKatts identitet, jag trodde baserat på en djuplodande analys av hennes inledande inlägg att hon var GENESIS. Fast mina analyser hittills har verkligen varit usla... jag var supermisstänksam mot den nu bevisat gode Arvidos t ex.

omgitburns hade något han skulle visa mig som hade med Nightowl att göra. Jag har dock ingen aning om vad det var men om du omgitburns dyker upp så posta vad det rör sig som som ett inlägg I CHIFFER så kan vi gemensamt avgöra om det är nåt att spela på.

Genesis, om du inte har nån info kvar kanske du kan avslöja vilken typ av info det var. säg att du fick info att ett antal personer var rena - kanske kan en av dessa informationer vara falsk?

Vi borde ha två troll kvar och jag tror att Rising har satt sig själv som troll på kul.

Linköpingsmaffian känns farligare än trollen. Fast både maffian och trollen har jobbat nog så bra som oss övriga forumiter...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Det var då själva...

Linköpingsmaffian känns farligare än trollen. Fast både maffian och trollen har jobbat nog så bra som oss övriga forumiter...
Maffian har lättare att vinna på det sättet att de ju inte behöver knocka lika många, jo. Å andra sidan behöver trollen tänka mindre på vem de knockar, medan maffian bara kan ta dän admins, så de måste verkligen gissa rätt.

Jag insåg ett problem just nu: Vanligtvis är det ju skummisar man misstänker när man ser att någon inte postar mycket... fast den som spelar admin kan ju också hålla käften just för att inte bli utpekad och avrättad av maffian!

Fast vi har väl inte bannat nån stackars admin än?

Erik
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Det var då själva...

Fast vi har väl inte bannat nån stackars admin än?
Nä, men det känns som om att vi bannat alla med specialförmågor så lite med fakta som det är.

Eller så har Rising hållit inne med specialförmågor.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dåligt minne

En sådan sak som att jag bidrog starkt till att fixa bort Hellzon borde ge feta pluspoäng.
Jag är bergsäker på att du inte är troll, men du kan vara maffioso!

Grejen är att maffian... kan de inte typ vinna nästa runda om det bara finns en admin kvar?

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Det var då själva...

Eller så har trollen flejmat bort dem. :gremfrown:

Eller, som jag tror jag sa, så är de som har specialförmågor tysta om dem för att de är admins - just admins borde ju ha lätt att veta mer än andra, och de måste ju vara extra försiktiga. De inte bara riskerar trollens eld, utan också Lintköpinksmaphians ränker!

Eller så har Orfeus' roll, numera DeBracy, specialförmågor - han har ju inte kunnat agera, så han har med största sannolikhet inte använt sina.

Jag tror inte det finns en väktare, men om det gör det kanske han skulle ta och vakta Debbie i natt?

Erik
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Orfeus talar...

...med ny röst. Dock är det samma ANVÄNDARE vid tangentbordet så det behöver ni inte spekulera i.

Känns lite knepigt att ge sig i kast med det här igen efter en sån kalldusch. 3 oskyldiga på samma natt, däribland självaste GARDENER... Var vänder man blickarna liksom?

Spontant så känns VildKatt mest misstänkt men det verkar finnas sånt stöd för det så att hon åker härnäst i vilket fall. Så vad sker bortom det?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ny lista

Alla andra scenarion innebär att vi har åtminstone en omgång till att leva.
Om det finns en admin kvar och han prickas av maffian, eller om det bara finns två admins och maffian lyckas pricka en och trollen flejmar den andra, så vinner maffian...

Jag hoppas trollen har vett nog att inte flejma folk som de tror kan vara admins! Det skulle innebära att de förlorar, nämligen, medan de (och vi) kan vinna om de flejmar någon annan... t.ex. personer de tror är maffioso!

Erik, the enemy of my enemy isnt my friend but something disturbingly similar
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,881
Location
Göteborg
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Det finns flera som jag kan tänka mig är maffia (Lindenius, Walium och Dnalor, till exempel), men det är ren magkänsla helt utan substans. När det gäller maffian så har vi helt enkelt inte ett jävla nåe att gå på. Eller? Finns det någon som vet något vi kan gå på? Jag har försökt att titta igenom Björn den ondes tidiga inlägg, men jag kan inte tyda ut någonting ur dem. Han har försvarat en hel del folk, bland annat många som vi vet är oskyldiga, så det kan vi inte få några ledtrådar ur. Johan K kan man ju knappast analysera. Så min sorgliga slutsats om maffian är att vi får hoppas att vi tar ut dem genom tur, för jag ser inget sätt som vi kan identifiera dem på. Just nu så är kanske trollen farligare, som folk har påpekat, men i långa loppet så skulle jag satsa pengar på att maffian vinner.

Men det är lika bra att vi försöker leta reda på troll, snarare än att inte göra någonting. Så. Idéer?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
[Röst]

Ber att få ursäkta min relativa inaktivitet. Det skrivs inte mycket och inte konstruktivt så det gör väl ingen större skillnad.. väldigt synd på Arvidos - men som den mest hjälpsamma spelaren vi hade så blev han väl ett för saftigt mål för trollen att låta bli.

Klart synd på Johoono också - han har varit tyst men jag tror vi börjar få slut på moderatorer och maffian verkar närma sig sitt mål med stormsteg.

Jag är osäker gällande när jag kommer ha tid att gå in på forumet igen och går efter prioritetslistan i mitt inlägg för förra omgången. Jag vill dock påpeka (som svar till Pilzeman) att jag aldrig egentligen försvarade Johan K utan skämtsamt av offanledningar sa att han inte pysslade med elaka saker. Rent personligen tror jag att han hade gjort exakt likadana inlägg om han varit troll eller användare också - han var Johan K helt enkelt, sen kan vi ju inte bedöma hur mycket han analyserat spelet och hjälpt maffian välja mål förvisso, men jag var för att vi plockade honom och ser inte att det ska ligga mig till last. Johan är trots allt antagligen forumets snällaste person. :gremgrin:

That being said:

Röst: Vildkatt
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,881
Location
Göteborg
Re: Röststatistik

Vicotnik said:
Någon av dessa fem skulle kanske kunna tillhöra Lindköping (Rätta mig om jag har fel här Genesis.)
Jag ställer mig högst tveksam till det, men inget är väl omöjligt.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Addendum

Jag litar på Genesis. Hans LINDENIUS-historia är för bra underbyggd för att vara sann.
Och således litar jag också på DeBracy, Dr Markehed och omgitbums, som nu alltså clearas av såväl Genesis/LINDENIUS som magoo/STORUGGLA.

Således måste alltså trollen finnas bland någon av följande:
Dnalor
Foggmock
Lindenius
Pilzeman
Vicotnik
Vildkatt

Och maffioson (eller mafiosorna - de kan dessutom stå ut med att förlora mer folk än trollen, eller hur?) bör vara en av dessa:
Foggmock
Lindenius
Pilzeman
Vicotnik
Vildkatt
Walium

Erik
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,881
Location
Göteborg
Re: Det var då själva...

magoo said:
Genesis, om du inte har nån info kvar kanske du kan avslöja vilken typ av info det var. säg att du fick info att ett antal personer var rena - kanske kan en av dessa informationer vara falsk?
Informationen gick ut på att jag är användarombudsman och således har koll på både redaktionen och användarna. Därmed så visste jag redan från början vem som var ACKERFORS och vem som var GARDENER. Förutom detta så visste jag även att tre av användarna (Orfeus/Tell/DeBracy-komplexet, omgitburns samt Dr. Markehed) var gröna. Jag får inte citera Rising direkt, men genom hans formulering så kan jag känna mig ganska säker på att han menar att de varken är maffia eller troll. Infon skulle kunna vara falsk, men det känns udda att ge någon blandad info, liksom. Hurså? Misstänker du någon av dem?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Orfeus talar...

Nightowl said:
Som jag sagt tidigare kan tysta figurer vara admins som måste vara mycket försiktiga om de inte ska åka tid från två håll. Joohoono är mitt exempel nr 1, han sa inte mycket men honom klurade de ut i alla fall.
De har haft ett antal försök på sig, och jag tror maffian går igenom de som inte säger så mycket, då de som säger mer drar på sig mer uppmärksamhet och är därför ett intressantare byte för trollen än de som är tysta.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Det var då själva...

Nej, men jag tänkte att om du fått nån typ av siarroll - info om ett så pass stort antal personer - så kunde en information vara falsk - ungefär som i Gotham när en karaktär siade två personer och bara en info var korrekt.

eller inte - vi har hur som helst ingen garanti för att nåt är korrekt.

/Magoo, lätt uppgiven
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Det var då själva...

Det skulle vara om någon mer är som TROBERG var denna omgången (tror vi väl?) och Scarecrow var förra, dvs ger felaktigt, dvs positivt, utslag - så att, säg, Dr Markehed framstår som reko när han inte är det. (Scarecrow förra gången skrämde folk så att alla som siade om honom tolkade honom som en av Nattens Riddare, TROBERG fick alla siare att tro att han var troll, etc.)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vad i HELVETE?!

jag citerar här en post jag minns att jag gjorde men jag inte kan hitta! :gremshocked:

I alla fall... jag behöver middag. I den konstaterade jag att jag litade på Genesis och magoo, misstrodde VildKatt, och att även om Dnalor kan vara troll kan han inte vara mafioso (på grund av hans agerande mot Johan K) och även om walium kan vara mafioso kan han inte vara troll (på grund av hans agerande mot hellzon).

Erik, mäkta förvirrad...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
OFF: Jag ändrade denna post av misstag!

Istället för att svara på min egen post ändrade jag den av misstag och raderade den helt! >_<

Istället skrev jag in svaret där... :gremsuck:

Rising, är detta diskvalificerande? I såfall är det bara att låta yxan falla, jag lät ju en hel jävla post försvinna... >_<

Erik
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Mer röststatistik

Bäst att inte utelämna nån från röststatistiken...

Genesis:

1: Hellzon, Andersson
2: Hellzon 18:36
3: w176
4: Nightowl, Arvidos
5: thark

Magoo:

1: Foggmock
2: Hellzon, ingen, Hellzon
3: Pilzeman
4: Nightowl
5: thark

Dr.Markehed (osäker på vilken omgång han röstat vad så kolla en extra gång):
1. Vicotnik, thark, omgitburns
2. Hellzon
3. Pilzeman, Arvidos, ingen, w176
4. Nightowl, Dnalor, thark
5. VildKatt, thark

omgitburns
1. thark, herr Nils, ingen, krank, magoo
2. ingen
3. magoo, ingen, w176
4. -
5. -

orfeus
Har inte röstat (?)

Har jag glömt någon?
 
Top