Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Ny röst

har spelmöte och jag kommer tillbaka för sent för att hinna något mer, ifall ni vill ha en orsak
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Ny röst

Jag förstår inte alls vad det här har att göra med att jag undrade varför Wilmer skulle sia Måns i natt.

Men om du menar min röst på dig är den redan flyttad, och som jag sa var det en röst på extremt svaga grunder.

Jag erkänner att jag har sjukt dålig översikt över spelet just nu och därför är det väldigt svårt för mig att få iväg vettiga resonemang. Rösten på dig betydde ingenting egentligen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jag kommer inte att kunna skriva mer idag, så om jag blir utröstad (det ser inte bra ut)vill jag säga att jag vet att Eksem inte ljuger om att han inte är infödd.

Nästa runda kan jag berätta mer.

Och Wilmer, sia inte mig för tusan! Jag är ju infödd!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag kommer inte heller kunna skriva mer idag, så jag låter min gamla röst ligga. Jag kommer kunna vara mycket mer aktiv under de rundor som går under helger än de som går under vardagar hoppas jag.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Det där tycker jag känns sjukt "scummigt" (för att använda en rising-term).

- Hej alla barn. Här får ni en karamell. Jag har en hel påse karameller som ni kan få nästa runda, så se till att inte rösta ut mig nu. Hej då.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Embergem - analys

Här kommer min analys av Embergem en av de mer misstänkta spelarna för tillfället.

Inlägg 1 #648222
Här förklarar Embergem varför han varit inaktiv hittills. Annars innehåller detta inlägget inte mycket.

Inlägg 2 #648238
Här börjar Embergem med att köra på Risings linje - att inte avslöja sitt yrke. Han avslöjar dock att det kommer att avslöjas runda 3. Han tycker dessutom att Basensnjis sociogram är onödigt eftersom han föredrar att analysera vad folk säger framför vem de säger det till.

Inlägg 3 #648443
Ett kort inlägg där Embergem skriver att han tror att yrke och förmåga hänger ihop, eftersom hans egna gör det.

Dessa var de tre inlägg Embergem skrev under första rundan. Inte mycket att gå på där inte.

Inlägg 4 #649201
Här förklarar Embergem varför han inte ville rösta under runda 1 - han ansåg sig inte ha tillräckligt med information för att lägga en röst på någon.
Anger dessutom lathet och trötthet som anledningar till at han inte skrivit så mycket. Han möter dessutom Måns röst på honom som motiverades med att Embergem skulle vara mer aktiv än Poseur, vilket inte stämmer.

Inlägg 5 #649257
Inleds med Embergems första röst riktad på Halvtand med motiveringen att Halvtand redan startat två drev, bland annat det mot Dice som slutade med att en medborgare blev utröstad. Inlägget avslutas med en lista där Embergem skriver vilken grad av misstanke han har mot de olika deltagarna i spelet.

Inlägg 6 #649258
Ett kort inlägg där Embergem rättar Feufluxs rösträkning.

Inlägg 7 #649310
Här bemöter Embergem Halvtands bemötande mot rösten på honom. Misstänker fortfarande Halvtand.

Inlägg 8 #649321
Konstaterar att han förmodligen kommer att bli utröstad. Dessutom så avslöjar han sitt yrke, nämligen präst.



Embergem har inte skrivit särskilt mycket, och om han blir utröstad och visar sig vara medborgare så är det kanske inte en jätteförlust.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Basses analys, DEL 1

Jag är väl medveten om att det förmodligen bara var en felskrivning, men eftersom Banarok var bland mina misstänkta och det inte fanns mycket annat att gå på så valde jag att rösta på honom hellre än att sitta tyst och inte göra någonting.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Vafan är det för lista jag har kollat på egentligen? Vicotnik är ju inte heller stadsfödd enligt listorna.

Det är Zebulon och Måns då som det står mellan. Men samma sak där, Måns har fler röster, dessutom är hans sista inlägg innan han drog (enligt egen utsago) rätt skumt.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Följande är stadsfödda enligt mina luntor:
Måns
Pilzeman
Poseur
Wilmer
Zebulon

Ej svarat:
Craygh (gamla Shale)


Jag är tacksam om någon rättar mig om det är fel.

De senaste inläggen har Purgatory betett sig extremt Scummigt. Jag får återkomma med bättre motivering men det är svårt att ljuga när man skriver mycket. Det blir ihåligt, man kan se upprepningar och resonemangen håller inte. Jag byter dock inte min röst för ensam är inte stark här och inget drev lär följa mig.

Hoppas nu bara Yreburre är kultist, jag är verkligen inte 100%...
Nu sticker jag till en källare utan internet och lirar brädspelet Twilight Struggle.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Ursäkta så jättemycket, jag tar på mig skulden för att listorna i den här rundan varit bäng, jag kollade på gamla listor som delvis gick tillbaka till den tid då folk trodde att man var infödd om inget annat sades. Så det har varit en del förvirring, men de som har sagt sig vara infödda är, en gång för alla:
Pilzeman
Zebulon
Måns
Poseur
Wilmer

Det är vad jag får det till i alla fall. Vad få det känns plötsligt.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Zebulon said:
Ej svarat:
Craygh (gamla Shale)


Jag är tacksam om någon rättar mig om det är fel.
Jag kan ha tokfel, men enligt mina luntor har Anders Åstrand svarat att han är utfödd och "Shale" dito.
Moller är den enda som inte svarat.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Måns

"Jag sa inte att jag var en total nybörjare utan att jag har begränsad erfarenhet. Det är inte samma sak."

Vilket är precis vad jag noterar i mitt svar: och att du är grön (gällande massavslöjanden)

Jag vet inte om det framgår med 100%-ig tydlighet, men jag försöker inte svartmåla dig i onödan. :gremsmile:

"Jag förklarade varför jag inte hadetid att skriva i slutet på runda 1."

Jag köper din förklaring och avundas den häftiga spelning du var på. Jag lyckades missa när Woven Hand kom till Lund i tisdags, så för mig svider det lite extra. Däri ligger däremot knappast emfasen av mina påpekanden.

"Jag kommer därför inte ödsla tid på att förklara samma sak om och om igen."

Du har redan givit en adekvat förklaring på mina anklagelser. Frågan är nu om den faktiskt avskriver de misstankar som finns - förklaringar räcker tyvärr inte alltid hela vägen. Du skriver att du gjorde ett naivt misstag, jag skriver bland annat: Du har varit med i två spel tidigare; det innebär också att du inte slipper undan lika enkelt ... Jag kan inte låta bli att misstänka en kultiststrategi.

Vad kan du göra åt det? Ja, fortsätta att prestera, antar jag?

Vår tillvaro har just förvandlats till en hård och missundsam sådan. Har du märkt det. :gremwink:

"Lev med det, eller hitta något annat att hänga upp din röst på, för som du själv påpekar är det i tunnaste laget."

Jag har aldrig förringat min röst på ett sådant vis. Jag skriver att bevisföringen är ungefär så konkret man kan vänta sig under runda två - det betyder fortfarande att den är mer graverande än de misstankar jag har att rikta mot övriga infödingar. Den har inte blivit kallad för tunn innan du gör det.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Zebulon said:
De senaste inläggen har Purgatory betett sig extremt Scummigt. Jag får återkomma med bättre motivering men det är svårt att ljuga när man skriver mycket. Det blir ihåligt, man kan se upprepningar och resonemangen håller inte. Jag byter dock inte min röst för ensam är inte stark här och inget drev lär följa mig.
Du får gärna förklara vad du menar med scummigt. Jag har gjort en analys och förklarat varför jag röstade på Banarak. Jag förstår inte varför det skulle vara något skumt?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jag vidhåller min röst på Måns.

Dels är han infödd, och bland dem vet vi att två kultister gömmer sig. Dels visste även Måns det, men har inte sagt något om det förrän alldeles nyligen. Varför skulle en medborgare hålla inne med den informationen så länge? Borde han inte också kommit ut med den direkt dag två när Pilze sagt det och Zebulon också bekräftat det?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Rösträkning 7/5-09

Embergem: 5 (Halvtand, Eksem, Måns, Poseur, Hellzon)
Yreburre: 4 (Vicotnik, Basenanji, Pilzeman, Zebulon)
Måns: 3 (Bearnie, Johoohno, Anders Åstrand)
Poseur: 2 (Andersson, Yreburre)
Banarok: 1 (Purgatory)
Bearnie: 1 (Rising)
Eksem: 1 (Banarok)
Halvtand: 1 (Embergem)
Wilmer: 1 (Zebulon)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Rösträkning 7/5-09

Rising (648922) höjer ett ögonbryn mot Basenanji

Rising (649178) röstar på Poseur

Rising (649249) röstar på Bearnie för att Eksem-Bearniedabtten kändes skum

Kommentarer:
Ja, det är inte mycket som har kommit ut ur Rising vad misstankar beträffar. Äh, han är grön i mina ögon och jag tror inte att det är speciellt skumt. Jag läser svaren som han har skrivit till Wilmer och mig i början av den här rundan och de andas för mycket "jag är medborgare och vill vinna" för att jag ska kunna misstänka honom.

---

Yreburre (648924) misstänksam mot Eksem/Bearnie

Yreburre (649053) menar att Eksem och Bearnie är skumma. Därtill misstänker han Poseur och röstar också på honom.

Kommentar: Jag blir inte riktigt klok på Yreburre. Jag vill ju att han ska försvara sig mer, men mycket lite händer. Jag börjar tvivla på hans kultiststatus.

---

Pilzeman (648934) misstänker Poseur och röstar sedan på honom

Pilzeman (649319) röstar Yreburre för att jaga på inaktiva

Kommentar: Inte mycket misstankar här heller. Däremot har Pilze skrivit en hel del den här rundan och åtminstone jag tycker att han spelar bra och nyktert. Sedan är det svårt, men det är en annan sak.

---

Craygh (648937) röstar på Bearnie för att få mer info.

Craygh (649011) fortsätter att tycka att Bearnie är suspekt

Craygh (649306) vill pressa: Embergem, Poseur, Måns och Wilmer
(Säger att han tänker lägga sin röst på Måns, men gör inte det i denna post)

Kommentar: Just nu tycker jag att det är skumt att även Craygh vill hoppa på Måns, men det kan vara en slump. Jag tror att om Johoohno och Purgatory är kultister så vill de åt Måns för att han är en skicklig spelare och dessutom lite allmänt ifrågasatt.
Men Craygh tog över Shale och hela den snurren ledde till att jag har fått för mig att Craygh är medborgare.

---

Hellzon (649015) menar att Puragtory och Johoohno ska kollas för att de hoppade på krankdrevet och av honom bedöms som "halvgrön". Senare föreslår Hellzon att vi ska titta lite närmare på Halvtand och Banarok

Hellzon (649022) vill utifrån en analys av gruppen infödda, undersöka Poseur och Halvtand.

Hellzon (649231) vill pressa de som är inaktiva (jmf "vita") och röstar således på Embergem

Kommentar: Ok, inlägg 649015 pekar ju i riktning mot de som jag just nu kollar extra noga: Purgatory och Johoohno. Kan det vara så att de därför börjar pressa mot Banarok. Hellzon är aktiv, gör snygga excelark mm Han är dessutom misstänksam mot halva gänget och det ser jag som något sunt.

---

Vicotnik (648955) röstar på Poseur av samma anledning som Pilzeman och Hellzon

Vicotnik (649246) misstänker Yreburre som inte gör mycket väsen av sig

Kommentar: Vicotnik tror jag är grön. Han vill driva drev för att få fram info.

---

Andersson (648963) röstar och misstänker Poseur

Kommentar: Jag älskar Anderssons språk i de här varulvsspelen. Han är rolig på ett underbart subtilt sätt. Han spelar med små rörelser och är förnuftig. Kanske lite torr? Äh, jag tror att han är grön.

---
Basenanji (648965) Fan, jag är ju så paranoid att jag misstänker halva gänget, men i huvudsak misstänker jag:
moller, Craygh, Halvtand, Måns. Sedan röstar jag på Poseur, med den lama motiveringen att andra vet bättre än jag.

Basenanji (649114) misstänker Poseur och är nyfiken på Bearnie-Eksem. Dessutom vill jag vet hur Risings tankar går

Basenanji (649252) misstänker och röstar på Yreburre, som jag tycker ligger lågt

Kommentar: Jag är alltså...törs knappt säga det längre; medborgare. Jag har också sargat självförtroende, men det verkar andra också ha (tex Pilze som är varulvsspelens Zlatan om jag är en luggsliten korpspelare)

---

Måns (648986) röstar Poseur som andra har gjort före honom.

Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev

Kommentar: Jag fattar inte varför folk blir så misstänksamma mot Måns? Vad har jag missat? Om han är kultist får ni rösta ut mig också som bonus.
Att han föreslog att man skulle outa yrke/när man blir avslöjad måste inte vara misstänksamt. Det kan också vara en medborgare i jakt på info. Dessutom- han vill hela tiden konstruktiva saker. Han vill veta saker om Embergem och drar igång ett drev av den anledningen. Då blir jag mer misstänksam mot folk som misstänker folk, men röstar på andra eller de som snabbt ändrar sina röster (Anders Åstrand...!) Jag tror att kultisterna vill bli av med Måns. Rising och Pilze är för bra, men Måns kanske man kan få utröstad? Eller så är jag paranoid i onödan.

---

Eksem (648996) Utifrån vilka som deltagit i drevet mot Dice ser E moller och Halvtand som misstänkta

Eksem (649062) undrar över Halvtand

Kommentar: Just nu tycker jag att Eksem verkar grön. Hans försvar mot de som tror på Eksem-Bearniediskussionerna som konstruktioner...är...väldigt...övertygande. Jag skäms.

---

Halvtand (649048) passar på att rösta på Embergem för att E inte har gjort något väsen av sig.

Halvtand (649285) Misstänker/presenterar: Bearnie, Embergem, Zebulon, Basenanji, Måns

Kommentar: Nej, här ringer någon sorts klocka. Känns inte bra att han misstänker så många som känns gröna. Och...här är Måns med igen. Hm.

---

Banarok (649094) tycker att Eksem är skum, röstar också på Eksem

Kommentar: Jag tror inte att han försa sig. Jag tror att nån försöker hitta nåt som inte finns. Att han ser Eksem som skum tror jag är, tja man kan ju vara misstänksam mot typ alla.

---

Poseur (649218) röstar på Embergem, för att E är under radarn och för att han har näst mest röster

Kommentar: Poseur kan visst vara kultist trots att han går ut med sin förmåga. Men jag tror inte det. Embergems försvar är i och för sig rätt bra, på något sätt.

---

Zebulon (648975) Troliga kultister: Wilmer, Purgatory, Halvtand, moller

Zebulon (649230) vill sätta press på Wilmer, Purgatory och Halvtand. Han säger också sig vara nyfiken på Eksem, men ändrar sig efter att ha förstått betydelsen av yrket kurator

Zebulon (649331) hoppar på Yreburre-tåget eftersom han tror att Y är kultist

Kommentar: Om mina paranoida tankar stämmer lyckas Zebulon pricka rätt, han misstänker Wilmer, Purgatory och Halvtand. Sedan byter han till Yreburre.

---

Anders Åstrand (649378) röstar Banarok pga felsägningen.
Sedan byter han snabbt till Embergem (?) Är det för att snabbt verka oskyldig?
Nej, Anders Å verkar just nu passa in bland mina misstnkta kultister.

Slutsatser:
Jag tror att Embergem är medborgare och att det finns kultister i det drevet!

Just nu tror jag att kultisterna är:

Purgatory
Johoohno
Halvtand
Anders Åstrand

Hur ska man se till att inte Måns blir utröstad?
Hur många kultister ljuger om sin födelseort?



Återkommer med mer slutsatser.

/Basenanji, medhbhorghareh
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Vadan denna press på Måns? Hoppas du få honom utröstad ikväll? Med hjälp av andra?

Listan på infödda är alldeles för liten för att den ska vara riktig. Det är bland utbölingarna som kultisterna gömmer sig. Vafan, skulle Feu hitta på en lista på typ 5 stadsbor och sedan sprida info om att två av dessa är kultister? Det verkar alldels för lätt (även om jag verkligen inte har nån feeling för känslan vad de här minispelen beträffar).

Men Johoohno, kan inte du peka på ett speciellt inlägg som Måns har skrivit som förklarar din misstänksamhet?


/Basse, midborg-ga-ren
 
Top