Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Klart jag har en förmåga, det har jag ju sagt hela tiden.

Zebulon said:
En annan intressant sak.
Jag tror att jag inte är ensam om min förmåga. Jag vill gärna samarbeta med någon men jag vet inte hur. Tips?
Jag visste ju om att det var två av kultisterna är födda i Staden. Det verkar också, av allt snack att döma, som att jag inte är ensam med min förmåga att det eventuellt är flera som har den. Jag vill dock inte säga vad det är ännu.

Jag hoppar på tåget mot Yreburre.
Dels gillar jag folket i tåget, dels tror jag att den %&$@ är kultist :gremsmile:

Röst: Yreburre
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Pilzeman said:
Om båda är sanna vore det rentav taskigt av Feu att ge dem exakt likadana - hur reagerar spelare när en person outar sig och säger sig ha exakt samma förmåga som en annan spelare?
Ja, det är så klart en tuff sits. Men jag kan inte låta bli att tänka på förra varulvspelet, det med Erebtema. Där motsvarades Stadsbor typ av Ateister och Fanatiker, alltså en grupp spelare där den förra inte hade någon som helst agenda och den senare skulle utrota ateisterna, men helt utan förmågor. De skulle röstas ut. Det är väl inte orimligt att det även denna gång finns anti-stadsbor som ska rösta ut stadsborna och därför har förmågan att hitta stadsbor?

jag minns inte, var det några ateister som kunde sia ateister/fanatiker förra spelet? Jag var ju själv fanatiker, så jag har inte koll.

Och jag håller med dig om wilmer. Är han kvar nästa runda, siar m.m. så är han clearad. Om inte Anders Å´s siande säger något annat än wilmers.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Detta är för övrigt mitt sista inlägg för idag, mao kommer min röst inte ändras innan rundans slut.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Frånvarorapport

Utan att peka ut någon så kan jag helt och hållet hålla med om det du skriver.

Ta inte anstöt när du får en anklagelse riktad mot dig. Väx istället med utmaningen. Påpeka felaktigheter och bristande resonemang, för de bör även tredje part få reda på. Är anklagelserna osakliga är det sällan problem att ignorera dem - jag tror de flesta här har lärt sig skilja ett tillkonstlat känsloargument från ett sakligt sådant, och de som tyr sig till de förstnämnda är ofta skurkar. Tala givetvis alltid sanning och motivera det ni gör. Sådant är vad som i slutändan kommer kunna skilja medborgare och kultister åt.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Frånvarorapport

Tillbaka igen, internet verkar ha bestämt sig för att samarbeta. Jag återkommer senare efter att ha läst in allt jag har missat.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Frånvarorapport

Ja, hemma sjuk idag, kan lika gärna sitta här lite...

Måns said:
men du, när kommer ditt yrke att avslöjas? Vilka tror du ljuger om sin stadsstatus? Tycker du att det verkar rimligt att Wilmer och Anders Åstrand har samma förmåga där den ena funkar lite, lite annorlunda?
Mitt yrke kommer ut runda 6.

Jag ha inte funderat så mycker på stadsstatus, men jag misstänker att Wilmer inte ljuger (då han påpekat att han är infödd). Ser ingen anledning till att man VILL förknippas med en väldigt liten skara där nästan hälften (tydligen) är varulvar.

Att två siare finns är inte orimligt, vi hade det i ereb-grejen också. Det jag däremot finner lite underligt är att vi troligen har siare upp till halsen.

AÅ och Wilmer är ju inga "riktiga" siare (kolla om en person är varulv eller ej). De ser ju bara om man är stadsbo eller inte. Frågan är då: Får vi nöja oss med dessa siare, eller lurkar det omkring ett par riktiga också? (i så fall håller ni käft).


Måns said:
Någon har en förmåga som sänker SAN, och jag har blivit utsatt. Vad tror vi om det? Är det en kultistförmåga eller en svårkontrollerad medborgarförmåga?
Vi vet ju att det finns förmågor som sänker san, så varför inte ha någon som höjer? Det är ju en klart medborgarvänlig förmåga, men jag ser inga hinder för att en kultist inte skulle kunna ha den.


Embergem said:
Du har startat två drev än så länge, ett mot Dice (bybo) och ett mot mig (bybo). Konstigt sammanträffande att vi är de enda här som känner dig IRL, och dessutom de två som höll på att avslöja dig förra spelet. Varför du valde att dreva mot Dice först kan jag bara gissa, men ditt försvar känns som en klassisk anledning.

"Huhu, men eftersom jag drevade mot Dice först så kan jag ju inte vara varulv, huhu."
En upprepning av vad som hände innan.
Att du själv skulle vara bybo finner jag otroligt med tanke på din spelstil, hade du varit det kunde du göra bättre ifrån dig.
Din ironiska text stämmer ju inte för fem öre heller.
Jag ställde frågor till dig om HUR du fick ihop min påstådda strategi när de saker jag påpekat inte stödjer den.


"Och angående din röst på Shale, när var den rösten? I början av runda 1?"

Jag röstade på Shale någon gång i mitten, och ändrade mig till Dice efter att han postat försiktighetslistan (och meddelandet om att Shale inte ville vara med).


Embergem said:
De orangea på min lista är helt enkelt de jag av olika anledningar fattat misstankar mot, mer på grund av deras beteende än vad som sagts. Jag är inte bra på att analysera ord, men beteende kan jag fan analysera. Den enda jag har något konkret på är dock du, vilket jag redan förklarat.
Nu frågade jag ju inte om mig själv...
Men vad i deras beteende är det då som gjort dem misstänksamma? Hur har du kommit fram till just dem? Du har ju för bövelen inte sagt en enda meningsfull sak under hela spelet!


/Halvtand, som antingen får stadens nyckel eller en fot i röven nästa runda beroende på vad Embergem är.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Måns: Jag håller det inte heller för osannolikt att det finns mer än en roll med samma funktion. Däremot vore det som sagt väldigt lurigt att ge oss två roller med exakt samma utförande också, vilket är varför jag tycker att det är mer vettigt att ha en som siar 3 och får veta hur många som är infödda och en som siar 2, än att de skulle funka exakt likadant.

Jag kan även, i egenskap av ateist i förra rundan, fylla i lite med hur det funkade där: jag fick veta att jag bvar ateist, och att det kunde vara vist att hålla det hemligt. Ingen motivering till varför, och ingen information om fanatikerna, men en liten varning. Något sådant har jag inte fått den här gången, och troligtvis inte du heller (annars är något skumt). Feuflux var SL då med. Det bevisar kanske ingenting, men jag tror fortfarande inte att det finns någon "döda infödda"-gruppering, iaf inte någon kraftfull/talrik sådan.

Men ja, en person som kan sia stadsbor kan mycket väl tillhöra såväl byn som kultisterna som en tredje fraktion. Jag litar ändå hyfsat på dem som gått ut med det dock, känns lite mer motiverat att hålla det hemligt om man inte var bybo.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Måns

Jag sa inte att jag var en total nybörjare utan att jag har begränsad erfarenhet. Det är inte samma sak. Jag har dock aldrig spelat medborgare/bybo/etc tidigare, det var vad jag menade. Och jag har tid, nu. Det tycker jag är uppenbart. Jag förklarade varför jag inte hadetid att skriva i slutet på runda 1. För närvarande producerar jag massor av inlägg, där jag även försöker reda ut saker samt ligga på andra spelare för att få mer information. Som du märker nedslås jag inte av att vara anklagad av dig utan fortsätter med att försöka hjälpa oss skaka fram kultister. Jag kommer därför inte ödsla tid på att förklara samma sak om och om igen.

Så, ja, jag gjorde ett naivt misstag, och jag hade andra saker att göra under den långa helgen och kunde därför inte skriva någon i slutet av runda 1. Lev med det, eller hitta något annat att hänga upp din röst på, för som du själv påpekar är det i tunnaste laget.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Slutet, är jag rädd...

Embergem said:
Och eftersom mitt yrke skulle avslöjas i nästa omgång så kan jag lika gärna passa på att göra det själv här och nu, jag är stadens präst. Min förmåga låter jag förbli onämnd.
Skulle du säga att din förmåga hör ihop med ditt yrke?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Röstanalys runda 2

Lite sent att kanske framställan en röst analys för runda två, då den nästan är slut nu. Men bättre sent än aldrig eller hur?
<ul style="list-style-type: disc">[*]Pilzeman's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Nu när Rising har kommit ut som läkare, så känns Poseur's claim som Doktor väldigt tunt. #648934[*]Hellzon's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Vill också få en förklaring från Poseur efter det att Pilzeman har påpekat att vi nu har två stycken som är läkare. #648938 [*]Vicotnik's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Håller med Pilzeman och Hellzon och vill också se en förklaring från Poseur. #648955 [*]Andersson's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Instämmer i analysen som Pilzeman har gjort av Poseur och vill även han ha en förklaring av Poseur. #648963 [*]Basenanji's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Hänger på tåget och för att slå sig i sag med de som är bättre än mig (Basenanji) på det här spelet. #648965[*]Zebulon's första röst för runda två lägger han på Wilmer, motivering: Wilmer har inte bidragit med information varken om sig själv eller för att få in information från andra. #648976[*]Måns första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Håller med Hellzon om att det hela är lite för bra. #648986[*]Halvtand's första röst för runda två lägger han på Embergem, motivering: Vill ha ut information från Embergem då han är väldigt tyst och röstade inte ens föra rundan. #649048 [*]Yreburre 's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Intresserad av Poseur's calim som doktor. #649053[*]Eksem's första röst för runda två lägger han på Embergem, motivering: Han har har inte anslöjat något om sig själv eller lagt fram någon annan info. #649063[*]Johoohno's första röst för runda två lägger han på Banarok, motivering: Efter att Banarok tabbat sig(?)
Johoohno said:
Försäger sig Banarok här (#649033)?

"hade jag varit kultist hade jag hellre dumpat eksem än röstat på Dice eftersom då får man blickar i ryggen, och så dum är jag inte men vi får hoppas andra kultister gjorde det."
#649074[*]Purgatory's första röst för runda två lägger han på Banarok, motivering: Banarok's felsägning som Johoohno la fram. #649075[*]Banarok's första röst för runda två lägger han på Eksem, motivering: Skum. #649094[*]Måns byter röst från Poseur till Embergem, motivering för att få ett till drev. #649122[*]Rising's första röst för runda två lägger han på Poseur, motivering: Vill höra vad Poseur har för förmåga. #649178[*]Bearnie's första röst för runda två lägger han på Måns, motivering: Måns intresserar sig sällan för vad vi göra utan hans intresser ligger i det roller vi blivit tilldelade och så har han skrivit korta och generaella inlägg. #649189[*]Rising's byter röst från Poseur till Embergem, motivering: Hållt låg progil och så har han näst mest röster. #649218[*]Hellzon byter röst från Poseur till Embergem, motivering: Pressa på info #649231[*]Vicotnik byter röst från Poseur till Yreburre, motivering: Låg profil och väldigt korta inlägg, se även genomgång av yreburres inlägg. #649246[*]Rising byter röst från Embergem till Bearnie, motivering: Eksem's och Bearnies konflikt kändes tillgjord. #649249 [*]Johoohno byter röst från Embergem till Måns, motivering: Måns fiskar ofta efter yrken samt går efter Bearnie's analys av Måns, dvs skriver korta och informations fattiga inlägg. #649250 [*]Basenanji byter röst från Poseur till Yreburre, motivering: Låg profil och att inte misstänka någon känns väldigt tunt. #649252[*]Embergem's första röst för runda två lägger han på Havltand, motivering: Havltand har startat två drev ett mot mig (Embergem) och ett mot Dice så att vi (Embergem och Dice) försvinner från spelet så tidigt som möjligt. (Egen notis: Ingen egentlig motivering, utan mest en hämdröst för tidiagre spel) #649257[*]Wilmer's första röst för runda två lägger han som en blankröst.#649260[*]Pilzeman byter röst från Poseur till Yreburre, motivering: Röstar hellre ut en inaktib spelare än två aktiva (Måns & Poseur). #649319 [*]Zebulon byter röst från Wilmer till Yreburre, motivering: Gillar folk på tåget och tror att han är en kultist.#649331 [/list]

Tror det har blivit korrekt nu. Har gjort listan under dagen på jobbet men en hel del avbrott så jag kan ha missat något.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Fyfan vad svårt det här är!

Kan ingen som har lite mer koll än mig ge mig tips på personer/förehavanden att analysera och bilda mig en uppfattning om? Det vore verkligen jättejuste.

Just nu känner jag att det bästa jag har att gå på är Banaroks felsägning, och det är sjukt svagt. Men jag kör ändå.

Röst: Banarok
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Jag ser verkligen fram emot de senare rundorna när det inte är så ohemult med folk att hålla reda på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Trailer för min analys:

Jag håller på med en analys av vilka som misstänker vilka, utifrån premissen att:

-kultisterna inte vill misstänka varandra för att detta utsätter dem för exponering. (Jmf Eksems inlägg: 649291)

Temat för analysen har alltså varit att försöka hitta de deltagare som i första hand försöker rikta ljuset mot andra, förmodligen oskyldiga medborgare.

Och en grej jag har hittat under analysarbetet är:

*Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.

*Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig.

Läs de där inläggen. Jag tycker att Banarok inte riktigt försäger sig. Vad tycker ni? Ändå hakar Purgatory på utan att direkt reflektera över hur utspädd logiken är (trots att Purgatory verkar vara en skicklig spelare som skriver få, men kärnfulla inlägg annars). Banarok är ju tydligen nybörjare (?) och andra som följer debatten om Banaroks felsägning kommenterar att den nog är en nybörjarmiss.

Kan det vara så att Johoohno och Purgatory vill få oss att börja misstänka en medborgare? (Jag kan ju ha fel, men läs de där inläggen och säg vad ni tycker.)

Johoohno vill också senare rikta misstankarna mot Måns, men jag tycker att Måns verkar rätt grön. Måns tycker jag vill medborgarnas bästa: följande post går ju egentligen bara ut på att få mer info till medborgarna.

*Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev

Vad säger ni andra?

/Basse, analys-medborgare
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Slutet, är jag rädd...

Embergem: om du inte tror att ett avslöjande av din förmåga hjälper till att vända drevet mot dig, eller att folk inte skulle tro dig i alla fall, så är det rätt att hålla tyst om det.
Men om det inte är en stor förlust för byn att din förmåga är avslöjad när du är död råder jag dig att om möjligt göra ett sistaminuten-inlägg innan nattstoppet ikväll. Jag vet hur det svider att bli utröstad utan att kunna säga något som övertygar någon, men så länge man inte bara surar över det är det lika bra att avslöja allt som annars hade verkat misstänksamt - vi vet ju att du talar sanning om du flippas som medborgare.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Haha. Vad håller jag på med?

Jag ville ju röka ut kultister bland de infödda samtidigt som jag och Wilmer går och letar lögnare bland övriga. Och så röstar jag på en icke infödd på sjukt svaga grunder bara för att få iväg en röst.

Jag ska givetvis flytta min röst till någon av de infödda.

Poseur har vi tydligen drevat mot och friat i min frånvaro.

Wilmer behövs för att planen ska fungera över huvud taget.

Vicotnik och Pilzeman anses rena.

Detta lämnar

Måns har två röster på sig och Halvtand en. (om jag räknat rätt sen senaste rösträkningen)

I nuläget lägger jag min röst på Måns. Helt enkelt för att han har fler röster emot sig.

Röst: Måns
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Basses analys, DEL 1

Vem misstänker vem i runda två?

Hela den här premissen bygger på vad Eksem sa i inlägg #649291:

Eksem said:
Skulle inte det vara helt värdelöst spelat att ge bort en person gratis första rundan, oavsett vilken fraktion man tillhör? Och det är ju en sån jävla gamble också, om någon fattar misstankar så skulle ju de båda kultisterna åka ut direkt.
Jag har därför valt att titta lite på vem som misstänker vem i andra rundan. Jag tänker mig att kultister inte misstänker andra kultister, därför att det (av dem) uppfattas som en alltför farlig gamble. I den här premissen så utgår jag alltså från att kultisterna försöker kasta ljus mot medborgare i första hand.

Jag listar deltagarnas inlägg i kronologisk ordning, till att börja med:


Purgatory (648911) misstänksam mot de som röstade på Dice i första rundan:
Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon, Andersson

Rising (648922) höjer ett ögonbryn mot Basenanji

Yreburre (648924) misstänksam mot Eksem/Bearnie

Pilzeman (648934) misstänker Poseur och röstar sedan på honom

Craygh (648937) röstar på Bearnie för att få mer info.

Hellzon (648938) röstar på Poseur utifrån Pilzemans tidigare inlägg.

Hellzon (648948) ser inte Wilmer som helt och hållet grön.

Vicotnik (648955) röstar på Poseur av samma anledning som Pilzeman och Hellzon

Andersson (648963) röstar och misstänker Poseur

Basenanji (648965) Fan jag är ju så paranoid att jag misstänker halva gänget, men i huvudsak misstänker jag:
moller, Craygh, Halvtand, Måns. Sedan röstar jag på Poseur, med den lama motiveringen att andra vet bättre än jag.

Zebulon (648975) Troliga kultister: Wilmer, Purgatory, Halvtand, moller

Måns (648986) röstar Poseur som andra har gjort före honom.

Eksem (648996) Utifrån vilka som deltagit i drevet mot Dice ser E moller och Halvtand som misstänkta

Craygh (649011) fortsätter att tycka att Bearnie är suspekt

Hellzon (649015) menar att Puragtory och Johoohno ska kollas för att de hoppade på krankdrevet och av honom bedöms som "halvgrön". Senare föreslår Hellzon att vi ska titta lite närmare på Halvtand och Banarok

Hellzon (649022) vill utifrån en analys av gruppen infödda, undersöka Poseur och Halvtand.

Purgatory (649039) menar att Banarok och Hellzon är skummast av de som röstade på Dice.

Halvtand (649048) passar på att rösta på Embergem för att E inte har gjort något väsen av sig.

Yreburre (649053) menar att Eksem och Bearnie är skumma. Därtill misstänker han Poseur och röstar också på honom.

Purgatory (649056) vill hålla ögonen på Banarok

Purgatory (649058) vill hålla koll på Embergem och Johoohno, efter att ha tagit del av Hellzons analys.

Eksem (649062) undrar över Halvtand

Eksem röstar på (649063) på Embergem för att denne är en osynlig typ

Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.

Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig

Banarok (649094) tycker att Eksem är skum, röstar också på Eksem

Basenanji (649114) misstänker Poseur och är nyfiken på Bearnie-Eksem. Dessutom vill jag vet hur Risings tankar går

Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev

Rising (649178) röstar på Poseur

Bearnie (649189) röstar på Måns

Poseur (649218) röstar på Embergem, för att E är under radarn och för att han har näst mest röster

Zebulon (649230) vill sätta press på Wilmer, Purgatory och Halvtand. Han sger också sig vara nyfikn på Eksem, men änrar sig efter att ha förstått betydelsen av yrket kurator

Hellzon (649231) vill pressa de som är inaktiva (jmf "vita") och röstar således på Embergem

Vicotnik (649246) misstänker Yreburre som inte gör mycket väsen av sig

Rising (649249) röstar på Bearnie för att Eksem-Bearniedabtten kändes skum (härma han mig eller?)

Johoohno (649250) Misstänker och röstar på Måns och uppfattar Hellzons olika inlägg som ett sätt att fiska efter drev

Basenanji (649252) misstänker och röstar på Yreburre, som jag tycker ligger lågt

Embergem (649257) misstänker och röstar Halvtand. Orangea på hans lista blir: Eksem, Basenanji, Måns, Hellzon, Banarok

Halvtand (649285) Misstänker/presenterar: Bearnie, Embergem, Zebulon, Basenanji, Måns

Craygh (649306) vill pressa: Embergem, Poseur, Måns och Wilmer
(Säger att han tänker lägga sin röst på Måns, men gör inte det i denna post)

Pilzeman (649319) röstar Yreburre för att jaga på inaktiva

Zebulon (649331) hoppar på Yreburre-tåget eftersom han tror att Y är kultist

Anders Åstrand (649378) röstar Banarok pga felsägningen.


/Basenanji, medvurst i en borg
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Ny röst

Varför ska du kolla Måns? Han har ju redan gått ut med att han är infödd. Är det inte bättre att leta lögnare bland de som sagt att de inte är infödda?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Basses analys, DEL 1

Purgatory (648911) misstänksam mot de som röstade på Dice i första rundan:
Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon, Andersson

Purgatory (649039) menar att Banarok och Hellzon är skummast av de som röstade på Dice.

Purgatory (649056) vill hålla ögonen på Banarok

Purgatory (649058) vill hålla koll på Embergem och Johoohno, efter att ha tagit del av Hellzons analys.

Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig

Kommentar: Att misstänka de som röstade på Dice kan vara ett enkelt sätt för en kultist att skicka misstankar mot fel håll. Eller så kan det vara en lättillgänglig jargong. Eller så kan han vara uppriktigt misstänksam.

Varifrån kommer misstankarna mot Hellzon egentligen? Hellzon får väl anses som hyggligt grön med tanke på engagemang och listskapande.

Från '39-'56-75 så jobbar sig Purgatory fram till Banarok. Därefter händer inte mycket. Det som fångar mitt intresse är speciellt hur snabbt Purgatory hakar på Johoohnos resonemang kring Banarok. Är det ett sätt att dra undan Johoohno som i Hellzos analys får viss uppmärksamhet?

---

Därefter Johoohno (eftersom jag misstänker de just nu, men jag kan ha fel)

Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.

Johoohno (649250) Misstänker och röstar på Måns och uppfattar Hellzons olika inlägg som ett sätt att fiska efter drev

Kommentar: Jag blir frågande till varför Johoohno vill rikta ljuset mot banaroks felsägning, som i mina ögon inte är värd så mycket uppmärksamhet.

Dessutom undrar jag om Måns har blivit extra mycket utsatt på sista tiden? Jag misstänker Måns förstås, men fler och fler verkar vilja rösta ut honom.

Skumt på något sätt. Eller så behöver jag uppmärksammas på något Måns har gjort som är superskumt, hjälp mig gärna!

Nåja, fler analyser kommer!

/Basse, stadsbo i stort hus av sten som står pall för en och annan invasion
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Ok. kollade igen. Halvtand har tydligen sagt att han inte är född i staden. Undrar varför jag fick för mig tvärt om.

Aja, rösten på Måns ligger kvar.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Ny röst

såhär dethär blir mitt sista (Och enda) försvarstal för idag, jag har förklarat felsäjningen tidigare ifall du missat det, vad jag däremot finner väldigt intressant är att du valde att kvotera vad johoohno sagt medan det finns massor med annat att kvotera, det sätter mig i ett utvalt fokus, med andra ord försöker du verkligen lysa up mig, enligt mig kan det bero på 2 saker ett du tycker jag är så väldigt skum att jag borde bli utröstad, den andra teorin är förstås att du försöker rädda någon genom att fokusera på mig.
 
Top