Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Röstlista med lite över en timme kvar

Röstlista med lite över en timme kvar (liten korr på Vicotnik):

Embergem: 5 (Halvtand, Eksem, Måns, Poseur, Hellzon)
Yreburre: 4 (Vicotnik, Basenanji, Pilzeman, Zebulon)
Måns: 3 (Bearnie, Johoohno, Anders Åstrand)
Poseur: 2 (Andersson, Yreburre)
Banarok: 1 (Purgatory)
Bearnie: 1 (Rising)
Eksem: 1 (Banarok)
Halvtand: 1 (Embergem)

INTE RÖSTAT : Wilmer, moller, Craygh
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Johoohno said:
Jag vidhåller min röst på Måns.

Dels är han infödd, och bland dem vet vi att två kultister gömmer sig. Dels visste även Måns det, men har inte sagt något om det förrän alldeles nyligen. Varför skulle en medborgare hålla inne med den informationen så länge? Borde han inte också kommit ut med den direkt dag två när Pilze sagt det och Zebulon också bekräftat det?
Jag misstänkte att det skulle bli så här, men när du frågade (både mig specifikt och öppet till alla andra) om det fanns fler som visste om att det fanns 2 kultister bland de infödda så trodde jag att du hade en plan, och jag svarade sanningsenligt. Om jag nu vill hålla det hemligt hade det bara inneburit en enda bokstav till att skriva. Så, jag litade på dig och talade sanning. Men du hade ingen plan, tyvärr. Och Basse har en poäng. Jag tror inte för en sekund att av oss 5 som gått ut med att vi är stadsbor så finns det 2 kultister. Jag tror att kultisterna ljuger,och vi kommer att skaka fram dem. Dessutom, jag visste som sagt att det fanns 2 kultister från början, och kunde inte utesluta att andra visste det med. Därför gick jag ut tidigt (bland de första, tror jag) med att jag var stadsbo och dillade lite om vad det kunde innebära, för jag ville att fler skulle säga om de var stadsbor eller inte. Men jag ville inte vara allt för tydlig med det, och även om jag var positiv till Zebs jakt efter stadsbor visste jag inte om jag kunde lita på honom. Sedan, att komma som tredje person och säga "jag visste det med!" är bara misstänkt, därför höll jag tyst. Informationen var redan ute.

Så, jag har mer att ge spelet, och jag är en alldeles för enkel måltavla just nu. Om det inte redan finns kultister i drevet mot mig, vilket jag inte tror, så är det bara en tidsfråga innan 1 eller 2 hoppar på.

Varför skulle jag, om jag var kultist, gå ut med att vara infödd? Det håller ju inte någonstans. Ni kan väl problematisera lite och se om resonemanget funkar innan först? Jag anser mig färdigpressad.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Lyckligtvis gör det här dig till 100% medborgare, så vi kan färga en spelare till grön. :gremsmile:
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Frånvarorapport

Jag är i spel igen, för första gången idag. Tyvärr sitter jag på en trådlös uppkoppling som är så långsam att jag får svår 90-tals-nostalgi, men ska trots det försöka uppdatera mig på läget. Eventuellt kan det komma en ny röst också, beroende på om ni hittat argument som övertygar mig om någons skummighet. Men jag lovar ingenting.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstlista med lite över en timme kvar

Suck... jag vill att Yreburre ska ge ifrån sig lite livstecken, försvarar sig, ber på sina bara knän eller något, bara vi får ut lite info från honom så skulle rösten på honom kännas bättre. För att rösta på någon som tiger som muren är ärligt talat värdelöst, man får inget från det när man istället kan pressa folk som håller låg profil och är lite aktiva.

För övrigt så kommer jag bevaka spelet tills rundan är slut och funderar på att om jag ser att röster flyttas för att försöka få ut någon styra om min röst i ett försöka att hindra en sån manöver, men det beror helt och hållet på vilka spelare som flyttar sina röster och till vem.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Ja. Jag är 100% tvättäkta...står inte ut med att säga det.

Det här betyder inte att jag helt utesluter Måns från misstankar. Det är bara det att han har betett sig så medborgarvänlig. Att vilja skaffa fram info tex, kan vara farligt men kan också vara ett sätt att ta reda på saker.

Dessutom, nån dammsugarförsäljare lär säkert försöka få det till att jag borde rösta på de fyra som jag misstänker. Men det går ju inte just nu! Om jag släpper rösten på Yreburre (var mer aktiv var mer aktiv var mer aktiv...TU-TUT...försent) så kommer säkert nån plattfot rösta på Måns och så får de jag tror är kultister som de vill ändå.

Om inte Embergem ryker förstås. Fast jag tror inte att han är kulist, tyvärr.

Jag tror att kultisterna gärna hjälper till när nån medborgare är i farozonen. Embergem har hållit låg profil och är således ett lätt mål.

/Basse, mdbrge
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Måns lovar ju godis nästa runda [RÖST]

Här håller jag med dig Måns. Det är inte realistiskt att BÅDA kultisterna som är infödda outat sig som sådana. En kanske gör det misstaget, men aldrig i livet två. Alltså är siandet efter ooutade infödda livsviktigt för oss nu.

Tidigare i rundan har jag tyckt att Måns svarat undvikande, vilket gett utslag på min radar. Men jag tycker att både aktiviteten och kvaliteten på inläggen tagit sig. Dessutom ser jag fram emot det utlovade snasket:
Måns said:
Jag kommer inte att kunna skriva mer idag, så om jag blir utröstad (det ser inte bra ut)vill jag säga att jag vet att Eksem inte ljuger om att han inte är infödd.

Nästa runda kan jag berätta mer.
Så jag vill att Måns ska finnas kvar, så att han kan visa om han har något på handen eller inte. Dessutom tycker jag att drevet som blåst upp mot honom bör synas närmare i sömmarna. P g a det, samt att Embergem spelat både passivt och misstänkt, flyttar jag min röst, mest för att försvåra sista sekunden-kupper mot Måns.

Röst: Embergem
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Re: Röstlista med lite över en timme kvar

Go kväll, efter ett välbehövt yogapass och middagsmål. Skall vi helga kvällen åt forumsspel med en kopp kaffe. Ah, mys...^^

Andersson said:
Skrivet av: Yrreburre

Poseur: Efter Pilzemans analys kring Dr.Poseur kan jag ärligt säga att jag är nyfiken angående hans intygan till nån sorts väktarroll(om jag kommer ihåg rätt så kan en väktare skydda en annan från varulvarna, korrekt?).

För närvarande har jag blivit mer intresserad av Dr. Poseur och hans igentliga roll. Han har bara hintat om sitt yrke som någon sorts doktor och folk ser det som en referens till ur-varulvsspelet maffia om jag förstår rätt?
Röst: Poseur
Men jag förstår inte riktigt exakt varför du röstar på Poseur utifrån det du resonerat ovan. Kan du utveckla det lite?
Främst för att jag var nyfiken om han hade en väktarförmåga på grund av att folk hintade att det var en koppling till maffia-termer, då doktor tydligen är en roll med väktarförmågan. Ren nyfikenhet alltså.


Basenanji said:
Att inte misstänka någon känns lite tunt.
Misstankar har jag var så säker, men inte tillräckligt att gå på.

Basenanji said:
Dessutom; vad kan det finnas för anledning till att man inte vill avslöja vilken runda man blir avslöjad?
Ingen, mitt yrke kommer att avslöjas i runda 9.



















Andersson

Som sagt var håller jag mer Wilmer - vi borde röka ut stadskultisterna

Absolut, vi vet ju att två av dom är kultister. Och som det har poängteras förrut så är oddsen godtyckliga att pricka en varulv i den klungan.
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Basenanji said:
Om jag släpper rösten på Yreburre (var mer aktiv var mer aktiv var mer aktiv...TU-TUT...försent)...
Vicotnik said:
För att rösta på någon som tiger som muren är ärligt talat värdelöst, man får inget från det när man istället kan pressa folk som håller låg profil och är lite aktiva.
Känner mig träffad och jag nekar det inte. Skulle gärna spendera mer tid för spelet och om ni röstar ut mig för det så får det bli så.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Yreburre said:
Basenanji said:
Om jag släpper rösten på Yreburre (var mer aktiv var mer aktiv var mer aktiv...TU-TUT...försent)...
Vicotnik said:
För att rösta på någon som tiger som muren är ärligt talat värdelöst, man får inget från det när man istället kan pressa folk som håller låg profil och är lite aktiva.
Känner mig träffad och jag nekar det inte. Skulle gärna spendera mer tid för spelet och om ni röstar ut mig för det så får det bli så.
Men men... va fan... finns det någon anledning till att vi inte ska rösta på dig? Eller är du bara glad att vi röstar på dig? I så fall varför?
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Känns som jag ändrar min röst mest pågrund av egoistiska skäl, då jag inte har fått en klar uppfattning om Embergen och vill gärna försöka komma ifatt under runda tre.
Inte ädelt men...Embergen...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Måns said:
Varför skulle jag, om jag var kultist, gå ut med att vara infödd? Det håller ju inte någonstans. Ni kan väl problematisera lite och se om resonemanget funkar innan först? Jag anser mig färdigpressad.
Hmmm. Du är gulad i min lista då.

Embergemtåget verkar gå till stationen. Bifogar senaste verre av exceldokumentet. Nu är det bara ShaleCraygh och Embergem som är vita i den boken.
 

Attachments

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Ni vill verkligen ha ut Måns va?

Okej, den här rundans sistaminuten-grej:
Min förmåga. Det känn som att det är lika bra att säga det här nu.
Min förmåga är lite för lik Wilmers och Anders Åstrands för att det ska vara bekvämt, men tyvärr: jag siar på infödd eller inte: jag skickar in en person och får veta mo han är infödd eller inte.
Förra rundan siade jag Anders Åstrand. Han pingade som infödd.
För att bekräfta att jag inte hade en motsatsförmåga sa jag till Feu att jag denna runda ville sia mig själv. Han sa då att det fick jag väl, men svaret skulle ändå bli att jag var infödd.
Möjligtvis kan jag ha en naiv (eller vad det nu blir) förmåga, och alltid pinga infödd. Den här rundan siar jag Rising för att bekräfta Om så är fallet. Om inte har Anders något att förklara.
Om jag skulle dö vill jag att ni funderar på hur det ligger till med Anders, eller hur troligt det faktiskt är att jag har nåt bäng med min förmåga.
Embergem ser ut att åka, och jag är nyfiken på vad han är.

Tips till Yreburre: formattera dina röster ordentligt så vi vet säkert, det ska vara
Röst: AAA
i fetstil.
(jag har alltså fortfarande Röst: yreburre)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Röstlista med lite över en timme kvar

Det är inte så mycket mer att göra idag. Trist att Embergem inte är här; men å andra sidan är det nog för sent för ett claim nu i vilket fall som helst.

Jag har inte varit superaktiv i den här rundan, men jag är faktiskt helt stumped i den här omgången. I vanliga fall tycker jag att nästan alla deltagare verkar vara skurkar, men i den här omgången så tycker jag att nästan hälften verkar garanterat gröna. Antingen kommer vi att vinna det här spelet skitlätt, eller så kommer vi att åka på mer däng än någonsin tidigare i varulvsspelshistorien...
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Röstlista med lite över en timme kvar

Men du svarar ju inte på något? Tala ur skägget, du har ett drev emot dig för tusan bövlar!
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Röstlista med lite över en timme kvar

Ah, panik!

Jag vil också vara med... eh... Embergem verkar ju ha drev mot sig, eller? Han är ju såpass inaktiv så vi förlorar ingenting på att han åker ut i vilket fall, men är han kultist så har vi ju börjat jämna ut spelplanen i alla fall.

Förresten, jag menade faktiskt att rösta på Bearnie, jag håller fast vid att han är skum.

Röst: Embergem
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Jag vill föra till protokollet att jag övervägde att rösta på Måns, ända fram till hans senaste inlägg. Nu känns det tryggt att lyncha Embergem.
 
Top