Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Hastfer said:
Vimes blev röd då han la en röst på mig av den anledningen.
Fan. Nog för att jag inte varit sådär 100%-ig den här matchen, men när röstade jag på dig av den anledningen? När röstade jag på dig över huvud taget?

Menar du någon annan eller? Jag har försökt ge dig utrymme, tycker jag. Och jag tycker inte det är en helt oäven poäng att peka på dem som inte gjort det. Första liret och dessutom som inhoppare är faktiskt en liten fribiljett ett tag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Empiricus said:
Hastfer känns genuint nybörjaraktig i början, med lite hastade inlägg. Och jag kan förstå att det inte är det lättaste att som ny på forumet dessutom kasta sig in i ett varulvsspel där det dessutom är många veteraner med.

Men, det känns som att det här med fokus på försvar mot de som röstar på Hastfer fortgår genom hela raddan, även när både timmar och dagar gått sedan Hastfer kom med. Nu kanske det inte är så lätt att lägga fram något nytt och fräscht, men det känns ändå skumt att Hastfer inte kommit ur båten mer än så.

Hastfer, just nu är du min primeröst tills vidare för att du just varit fokuserad på försvar. Kom med något snyggt case eller liknande så kommer jag nog rösta på Nässe igen till slut. Eller kanske Brynolf, beroende på vad som kommer ur hen.
Jag har faktiskt sjukt svårt att förstå varför någon hellre röstar på Hasse än Brynte. Brynolf har bidragit med mindre och har mycket mindre orsak till det.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes said:
Hastfer said:
Vimes blev röd då han la en röst på mig av den anledningen.
Fan. Nog för att jag inte varit sådär 100%-ig den här matchen, men när röstade jag på dig av den anledningen? När röstade jag på dig över huvud taget?

Bara liten anmärkning från the scorekeeper:

Röster gjorda av Vimes:
Runda 1
Konrad Konvalj 2013-04-01 22:09
Brynolf 2013-04-02 14:13
LJSLarsson 2013-04-03 21:17
Runda 2
Nässe 2013-04-04 22:53

Röster lagda på Hastfer:
Runda 1
Mukwa 2013-04-04 13:39
Mukwa 2013-04-04 21:58
Runda 2
Mukwa 2013-04-04 22:30
Recca 2013-04-04 23:43
Empiricus 2013-04-05 18:24

Så, ingen Vimes däribland. Hastfer, what?

Dessutom, röster lagda AV Hastfer:
Runda 1
Empiricus 2013-04-03 21:45
Ingen 2013-04-04 09:32
Recca 2013-04-04 13:20
Mukwa 2013-04-04 19:32
Runda 2
Mukwa 2013-04-05 09:05
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Recca said:
Vettiga tankar, Vimes. Var det min rödning av dig som gav dig lite eld i baken?
Ja. Men framför allt är jag ledsen för att du inte tycker om mig längre, så jag slänger lite med luggen och putar med läpparna. Kanske får jag dricka en drink med dig och Basse? I så fall tar jag en Cuba Libre.

---

Nä, men really så är det nog mest Basse som jag lyssnar på just nu (!). Jag gillar att han tagit tag i det och börjat avkräva folk ordentliga listor och grejer, det är ett race jag vill vara med i, för det känns som att vi har något bra på gång.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lite Vimes från R1

Vimes vädrar sina misstankar mot:
"Mukwa-Emps är två alternativ, men det finns redan lite pyrande drev mot Mukwa så det lär inte behövas. Håller med om att Nässes inaktivitet inte är bra men det är rätt osexigt att rösta på honom."

Röstar Brynolf och vill att han skall börja snacka lite.

Vimes tycker att BDG har bra poänger gentemot Emps, men med tanke på hans positionering som vanilla så är det ju dumt att rösta och dreva mot honom.

"Jag tänker mig visserligen att det inte spelar någon roll om Empi är ulv, men om han inte är det är det här en scum tell vi inte tjänar på att dreva."

Vimes tycker fortfarande inte att det riktigt är värt att dreva Empis när Mukwa är lite på hugget. För den delen så röstar ju fortfarande Vimes på Brynolf som singel man.

"Är Empi ulv är det förstås värt det. Men är han det inte så är det dåligt. Ska vi verkligen samla ett drev mot honom? Jag är helt på att rösta ut honom om inget bättre dykt upp vid deadline, men tycker det känns vanskligt att dreva honom på en scum tell som ger info till ulvarna. Förslagsvis kan ju du, som redan berättat att du är vanilla, grilla Empi, så får vi hoppas att andra inte råkar klata sig som du gjorde."

Larssons "sticka ut näsan" trix och röstande på Recca är det som väcker Vimes misstankar mot Larsson. Det och den där UP-listan som har felaktig skala? 1-5 skall det väl vara, eller hur skall den se ut? Vidare så är det misstankar gentemot Larssons inställning till K.K, lite snack om Larssons dubbelfail när han inte riktigt tolkar Vimes rätt gällande UP-listan, och ännu lite mer snack om UP-lists bedömningen.

Okay, grejerna Vimes har på Larsson här är ju inte direkt några super scumtells. Rätta mig om jag har fel?

Jag skall hala fram lite citat så får vi se vilket genomslag det får.

Vidare. Vimes återvänder till tråden. Aha! Det har hänt en del i tråden. Noterar snabbt att Larsson inte blivit ett dugg bättre. Röstar Larsson.
Ingen tycks vara sugen på att rösta på lågflygar Brynolf så det är väl lika bra att släppa honom och gå vidare mot Larsson som inte haft ett rätt i spelet.

Larsson har fortfarande inte svarat på de frågor Vimes hade kring varför hans röst på KK var rödande. Bland annat.

Larssons sammanfattning på Vimes spel så långt said:
Så... tittar vi på min sammanfattning så tycker inte jag att du bidragit så mycket. Du har mest skrivit om dig själv, hållit med BDG om Emp (och på något knasigt sätt kommit fram till att det skulle avslöja folk som vanilla eller ej) och sedan försvarat dig mot mig och KK.
Larsson undrar även vilka Vimes ser som rödast. Undrar vilka det är?

"Det här är märkligt. Du sammanfattade ju mina inlägg? Nå, de jag noterat som röda är: Empi, Brynolf, Larsson, Mukwa och Nässe. De som noterats som gröna är Basse och Recca. (OBS att detta är mina tidigare ställningstaganden, jag har exvis inte kollat in Empis nya inlägg)"

Okay. Vi har den gode Brynolf kvar där och Empis hänger sig kvar på rödlinjen. Sen Larsson, Mukwa och Nässe då. Notera dock att Empis nya inlägg inte är lästa.

Efter det här dekar Vimes ner sig lite och gullar mest med Recca. Kastar fram en nalle och klagar lite på den anstormande 30-års krisen.

"Så, det är deadline imorrn. Just nu är mitt toppalternativ för hägning Larsson. Följd av Empi. Jag har läst Empis försvar, och visst, det kanske var så¨som han skriver, men det känns skevt och ljuget hela grejen, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på det. Någon av dessas hastiga frånfälle kan jag stödja imorgonkväll.

Annars är det faktiskt ingen jag är superpepp på att döda. Brynolf kanske. Hastfer bör få möjlighet att komma in i spelet. "Nässe också", höll jag på att skriva, men sen kom jag på att han faktiskt har haft en massa möjlighet att komma in i spelet."

Så för en andra gång så är Empis tillbaka på heta listan och han är en tänkbar kandidat att rösta ut i morgon kväll.

Förutom Empis då så har ju Vimes fortfarande slacker-Brynte kvar på listan och Nässe+Hastfer. Mukwa tycks ha glidit undan från Vimes radar. Notera dock att Larsson har presterat väldigt många inlägg när Vimes skriver det här inlägget, men rösten ligger kvar på honom och Vimes tar ingen notis gällande Larssons inlägg.

Sen sitter Vimes på ICA Julittas trailerpark.

"Som jag sagt förut kan jag rösta ut Larsson eller Empi helst. Om inte det går vill jag döda Brynolf eller Nässe."

Ja som sagt. Larsson kan Vimes fortfarande tänka sig att rösta ut. Men, NOTERA! För en tredje gång i ordningen om jag har rätt i mitt inre? Måste kolla.. "Larsson eller Empi helst" Jag tolkar det som att Empis är ett rätt bra alternativ enligt Vimes. Och en brasklapp på en hängning gällande Brynte och Nässe.

Vimes klipper ju även in ett röstinlägg strax på detta och det finns ju rätt många alternativ att rösta på.

RÖSTNING said:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
"Jag fattar verkligen inte hur Basse och BDG (ok, BDG har bara en röst, men det har surrats en massa där) kan vara alternativen bakom Larsson. Och med tanke på hur splittrat röstläget är är det ju helt verklighetsfrånvänt att varken Nässe eller Brynolf lyckats samla några röster."

Notera att Vimes helt utelämnar Empis här med två fresha röster. Notera även att jag ifrågasatt diverse pöbel varför de tänker hänga Larsson. Vimes har inte noterat det i alla fall. Vimes skiftar inte heller röst till sin Brynolf som han har snackat om genom hela spelet, och sen kommer det ett rätt intressant inlägg.

Vimes said:
Det är skitbra att Basse röstar på Larsson. Men av dessa anledningar? För det första tycker jag inte ens att de stämmer, Larsson har tabbat sig och gjort en del kassa grejer, men legat under radarn har han väl inte gjort? Och även om vi menar att Larssons spel har varit mellanmjölkigt, och att vi borde rösta ut honom för det, varför inte rösta ut Mellanmjölkens Konung, Högvälborne Unge Herr Friherre Brynolf, Lågflygarpilot av sjunde graden?
Vafan? Varför hänger Vimes Larsson egentligen. Det ser då ut som att han inte ens tycker att Larsson gjort något?

Jag tycker att det är lite märkligt. Efter det här inlägget som jag tycker är anmärkningsvärt går Vimes in och dissar Larsson lite igen, och när jag uppmanar till ett nytt drev då är svaret att jag käkat svamp och han är nöjd med att hänga Larsson. Mot slutet passar Vimes på att klossa ihop humle och dumle också. (Larsson och Brynolf) när det snackas lite om vad som händer om det blir oavgjort.

Så.

Observera att det här är min mini genomgång av Vimes spel i R1. Det handlar egentligen bara om hur Vimes har rört sig med Larsson och Empis (och Brynolf så klart). Grejen är ju att jag var intresserad av varför Larsson röstades ut, och för att få något hum om det så var jag ju tvungen att kolla av läget. Jag måste fila till inlägget lite och klippa ut några Empis gobitar från Vimes som en slutkläm.


--><--

Det är några gånger Empis skall till galgen enligt Vimes:

"Jag är helt på att rösta ut honom om inget bättre dykt upp vid deadline"

"Nå, de jag noterat som röda är: Empi, Brynolf, Larsson, Mukwa och Nässe."

"Så, det är deadline imorrn. Just nu är mitt toppalternativ för hägning Larsson. Följd av Empi. Jag har läst Empis försvar, och visst, det kanske var så¨som han skriver, men det känns skevt och ljuget hela grejen, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på det. Någon av dessas hastiga frånfälle kan jag stödja imorgonkväll."

"Som jag sagt förut kan jag rösta ut Larsson eller Empi helst. Om inte det går vill jag döda Brynolf eller Nässe."

--><--
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes said:
Empiricus said:
Hastfer känns genuint nybörjaraktig i början, med lite hastade inlägg. Och jag kan förstå att det inte är det lättaste att som ny på forumet dessutom kasta sig in i ett varulvsspel där det dessutom är många veteraner med.

Men, det känns som att det här med fokus på försvar mot de som röstar på Hastfer fortgår genom hela raddan, även när både timmar och dagar gått sedan Hastfer kom med. Nu kanske det inte är så lätt att lägga fram något nytt och fräscht, men det känns ändå skumt att Hastfer inte kommit ur båten mer än så.

Hastfer, just nu är du min primeröst tills vidare för att du just varit fokuserad på försvar. Kom med något snyggt case eller liknande så kommer jag nog rösta på Nässe igen till slut. Eller kanske Brynolf, beroende på vad som kommer ur hen.
Jag har faktiskt sjukt svårt att förstå varför någon hellre röstar på Hasse än Brynte. Brynolf har bidragit med mindre och har mycket mindre orsak till det.
Hellre Hastfer än Brynolf är just för att jag är mer nyfiken på Hastfer. Jag vill se press på Hastfer och veta att han är grön, för att kunna bumpa upp Brynolf på min lista. Och för att Brynolf rinner mellan fingrarna medans Hastfer ringar in sig själv.

Hellre ser jag att gröna Hastfer eller få svart på rött att han är Ulv än att försöka jaga Brynolf just i detta nu. Men det är också en tidsgrej för mig. Jag skriver högskoleprov hela dagen i morgon och lirar Pendragon direkt efter. Hastfer verkar/verkade mer villig att spilla bönor och komma med dialog än Brynolf, även om båda var online tidigare nyss.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Empiricus said:
Dessutom, röster lagda AV Hastfer:
Runda 1
Empiricus 2013-04-03 21:45
Ingen 2013-04-04 09:32
Recca 2013-04-04 13:20
Mukwa 2013-04-04 19:32
Runda 2
Mukwa 2013-04-05 09:05
Det gör mig glad att Hasse faktiskt hade rätt om sina röster (även om han mycket riktigt bytt plats på 2 o 3) när han diskuterade dem. En miss på det hade liksom tippat över honom från "nervös nybörjarbybo" till "stressad nybörjarulv"...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Min uppmaning: rösta ut mig, men vänta till på söndag- jaga någon annan under tiden, och lägg sedan tillbaka rösterna på mig. Dumt att slösa den här tiden för jag komemr inte kunna leverera ikväll. Ska försöka hinna på morgonen imorgon men kan liksom inte lova några enorma analyser.
Okay. Och en röst på Mukwa. Vi får tolka det som att han är din ulv nummer uno.

Det är svindumt att vi ligger och trycker på Nässe nu. Det är ju uppenbart att Nässe hellre röstas ut än gör något annat för byn så vi måste ju pyssla med annat tills på söndag. Att hänga Nässe för min del kommer i så fall vara en typ steg 2 lösning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag ska svara dig, KK. Ska bara ta ett glas vin först...

Nä, men: om jag fattar dig rätt är din grej på mig här att jag misstänker Empi (vill döda honom t.o.m.) men ändå röstar ut Larsson, fast Empi finns som ett alternativ och fast jag inte motiverat mig kring Larsson så mycket.

Det är det du säger va?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes hur går det med grejen du skulle kolla upp? Du vet det där vi snackade om i morse.

Har du kollat upp R1 hur det verkligen såg ut med mitt spelande? Har du kollat upp om jag lade upp för att hänga en av dina huvudkandidater Empis istället för Larsson? Har du kollat om jag har försökt skifta drev?

Har du några svar på varför du inte släppte Larsson när det fanns läge? Det finns ju saker och ting som pekar på att du själv inte tyckte det var speciellt okay av Basse att haka på BDG med en röst på Larsson vid ett tillfälle där?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag ska svara dig, KK. Ska bara ta ett glas vin först...

Nä, men: om jag fattar dig rätt är din grej på mig här att jag misstänker Empi (vill döda honom t.o.m.) men ändå röstar ut Larsson, fast Empi finns som ett alternativ och fast jag inte motiverat mig kring Larsson så mycket.

Det är det du säger va?
Ta ett glas vin du. Jag fick mig en Oldox 6.9, rätt frech.

Jo vi snackade ju om det här tidigare under dagen och det står ju rätt klart att du inte var vaken i tråden under avslutningen igår.

Hängningen av Larsson var ju nått du själv ifrågasatte vid en tidpunkt där.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Hasfter Grön

Basse Grön

Övriga deltagare vågar jag inte grönstämpla (svårt att se vad som gör saker grönskande/rodnande) men min ulvigaste är:

Nässe Dålig närvaro, Röstade både på BDG och Larsson. Närvaron verkar vara viktig, men ja. Min är inte direkt bättre.

Jag tycker helt ärligt det här är skitsvårt och har väl lagt alltför mycket focus tidigare på att tänka på hur ulvarna ska hantera mig (ja nu tar jag upp det igen, röv)

efter att ha läst era utlägg blir nästan alla bara grönare (inte grön) i mina ögon och då är de skitsvårt att peka med hela handen på någon.

...Vimes, helt fel av mig.. haha, bra hjärna.
hur fan jag fått ihop de där vet jag inte. De må ha slagit slint.

Mitt hopp för byn ligger nu i att Basse har siat mig.

har jag målat in mig i ett hörn? ja
har jag spelat dåligt? ja
vet jag hur man spelar? tveklöst nej
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empis said:
Vimes - Känns inte riktigt som förra spelet, mer trevande och slår mot mindre saker. Det har hållits låda och varit relativt hög ton. Men hen gör en hel del mer nyttigt för byn än vad Brynolf, Hastfer och Nässe gör just nu.
Att Vimes gör mer än Piff, Puff och Hefner kan jag ju hålla med om.

Hastfer håller väl på att gänga in sig nu och det återstår ju att se vart det landar.

Nässe är ju helt ur spår och vill hänga sig själv.

Brynolf..trattkantareller och djävulsmusik. Det händer som sagt var inte mycket där heller. Håller så klart tummarna för att det släpper, men det ser mörkt ut nu.

Så då var det avklarat, tre rätt lätta.

Men..

Empis said:
Men hen gör en hel del mer nyttigt för byn
Kan du peka på lite saker som du tycker Vimes gör som är nyttigt för byn. Ta chansen redan nu så kanske du vinner en ny Fiat Punto. I morgon är det högskoleprov så passa på nu så bjuckar jag på nya vinterdäck och en rosa rattmuff.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
vet jag hur man spelar? tveklöst nej
Jag tror du riktar in dig på egen överlevnad (instinkt antar jag?) istället för att göra ditt jobb för byn. Du vinner ju med byn och om du dör på kuppen via nattmord/hängning så hjälper ju det byn. Det är high five ändå lixom så kämpa på du Hastfer.

Asså, våga vara spontan och våga ställa frågor.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Hastfer said:
Hasfter Grön

Basse Grön

Övriga deltagare vågar jag inte grönstämpla (svårt att se vad som gör saker grönskande/rodnande) men min ulvigaste är:

Nässe Dålig närvaro, Röstade både på BDG och Larsson. Närvaron verkar vara viktig, men ja. Min är inte direkt bättre.

Jag tycker helt ärligt det här är skitsvårt och har väl lagt alltför mycket focus tidigare på att tänka på hur ulvarna ska hantera mig (ja nu tar jag upp det igen, röv)

efter att ha läst era utlägg blir nästan alla bara grönare (inte grön) i mina ögon och då är de skitsvårt att peka med hela handen på någon.

...Vimes, helt fel av mig.. haha, bra hjärna.
hur fan jag fått ihop de där vet jag inte. De må ha slagit slint.

Mitt hopp för byn ligger nu i att Basse har siat mig.

har jag målat in mig i ett hörn? ja
har jag spelat dåligt? ja
vet jag hur man spelar? tveklöst nej
Alltså, är du bybo så behöver du ju inte tänka på hur Ulvarna hanterar dig, det är ju bara att köra på då. Men kan du bygga upp dina misstankar bättre så har du ju större chans att få med byn på att hänga en Ulv.

Det är väl bara om du är Ulv som du måste väga varenda ord för att se till så du inte leder spår tillbaka till din egen dörr?

Jag hoppas lite att Basenanji har siat dig, just nu skulle det hjälpa riktigt mycket. Men om Basse INTE har siat dig, har du någon just nu som du direkt känner i maggropen att hen inte har rent mjöl i påsen?

I så fall, gå igenom personen, samla alla citat, se vad som får dig att bli lurig och sammanställ en salva i knähöjd för att sänka hen.

Just my two cents. Som förra spelet: Jag sänker dig gärna om du är Ulv, men jag vill baske mig ha kvar dig om du inte är det.
Så en bortslösad hängning för att gröna dig är inte att tänka på enligt mig. Men om inte du producerar något så känns det mer lovande att hänga dig än att inte göra det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
har jag målat in mig i ett hörn? ja
Om du är bybo så måste du i så fall jobba dig ut ur hörnet.

Du har nu 1 ulv? Alltså, Nässe. Easy peasy-target. Han är ju helt off och misstänkt av många.

Gör som Basse säger nu istället.

Vi har:

Basenanji
Brynolf
Empiricus
Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Recca
Vimes

Basse är Siare och grön. Du är ju grön i dina ögon så kvar har du 7 spelare.

3 av dom är ulvar.

Pricka in dem. Tjoff tjoff.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
klarar ni andra bybor att ta hem det här om ulvarna får bort två bybor denna runda?

Om ni tror ni kan bena ut saker och ting, då dinglar jag gärna för byn.

Jag bidrar ju liksom inte med något vettigt och får många att fokusera på mig istället för att hitta de riktiga ulvarna.

Om vi hänger Nässe om han är grön är ju det sämre än om jag hängs.

regel nr 1. ljug inte som bybo.

Att Vimes rösta på mig va ingen lögn, utan ..jaa jag vet fan inte hur jag fick till det.

Ta inte det här som ett ulvtrick där jag försöker få er att ha kvar mig för att jag är grön.

Fixar ni det 4 mot 3 så häng mig, Nässe kan ni hänga sen om ni tror att han är röd.

Det kan väl inte va regelvidrigt att "offra" sig?

Jag ser helt enkelt inte hur jag ska kunna gröna mig och det är INTE bra för byn.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Empis said:
Men hen gör en hel del mer nyttigt för byn
Kan du peka på lite saker som du tycker Vimes gör som är nyttigt för byn. Ta chansen redan nu så kanske du vinner en ny Fiat Punto. I morgon är det högskoleprov så passa på nu så bjuckar jag på nya vinterdäck och en rosa rattmuff.
Vimes är mycket sur luft som lite som dig blåser åt alla håll. Just nu så har Vimes huggit på en massa småsaker och stora saker och hållit låda. Är Vimes Bybo så är ju han rimligtvis skärpt och håller ögonen öppna.

Är Vimes Ulv så bör ju Vimes vara färgad av det och antingen hugga extra hårt eller väldigt löst på sina kamrater (eller de han vill ha ut, beroende på hur många lager av havredoftande dubbeltänk man smetar på).

Med Basse som siare och en utröstning på söndag så borde man alltså kunna med de två resultaten läsa ut huruvida Vimes är att lyssna på eller om vi skall spika fast hans öron i en traktor.

Så, med att Vimes gör mer för byn menar jag att om någon av de jag misstänker mer röstas ut så säger det mycket om Vimes läggning, men om Vimes röstas ut så säger det inte lika mycket. Vimes har på det hela enligt mig verkat som en light-version av dig, KK. Bägge ger mer om man inte hänger er än om man hänger er :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
klarar ni andra bybor att ta hem det här om ulvarna får bort två bybor denna runda?

Om ni tror ni kan bena ut saker och ting, då dinglar jag gärna för byn.

Jag bidrar ju liksom inte med något vettigt och får många att fokusera på mig istället för att hitta de riktiga ulvarna.

Om vi hänger Nässe om han är grön är ju det sämre än om jag hängs.

regel nr 1. ljug inte som bybo.

Att Vimes rösta på mig va ingen lögn, utan ..jaa jag vet fan inte hur jag fick till det.

Ta inte det här som ett ulvtrick där jag försöker få er att ha kvar mig för att jag är grön.

Fixar ni det 4 mot 3 så häng mig, Nässe kan ni hänga sen om ni tror att han är röd.

Det kan väl inte va regelvidrigt att "offra" sig?

Jag ser helt enkelt inte hur jag ska kunna gröna mig och det är INTE bra för byn.
Du skall fortsätta spela Hastfer. Är du bybo vill du inte offra dig utan du vill lämna fram en ulv eller två till oss.

Vi har inte råd att offra varken dig eller Nässe trots att ni båda erbjuder er att ta snaran istället för att visa att ni är bybor. Det är inte rätt att som bybo visa hundögon och gå fram till stupstocken för att offras för sånt har vi inte råd med.

Du har ju all tid i världen just nu att bara lägga upp dina misstankar. Att misstänka enbart Nässe räcker ju inte. Du måste ge oss mer.

Torskar vi två bybor den här rundan så är vi 7 kvar. Det ger oss alltså en runda till. Torskar vi två till då har ulvarna vunnit. Vi har inte råd med en massa trams så visa att du är bybo istället för att lägga upp snaran och göra som Nässe och bara lämna oss i sticket här.
 
Top