Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu har du och KK lagt fram varsina listor.

Återstår då:

Basenanji (avvaktar)
Brynolf
Empiricus
Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Recca
Vimes


Kom igen! Keep 'em coming! Vemsomhelst förutom Recca, KK eller Mukwa får ta tag i det. Om ni har missat det kommer här en pikant liten lista över antal inlägg som har skrivits. Inte helt aktuell, men ändå en fingervisning om hur mycket folk har jobbat hittills:

Recca 106/30
KK 96/19
Mukwa 87/26
Basenanji 82/26

Vimes 55/7
Brynolf 35/12

Empiricus 23/4
Hafster 13/5
Nässe 12/0

---

Recca, Mukwa och KK, jag tycker att vi går ut och tar en drink. Eller vad säger ni? :gremgrin:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca said:
VI har förtjänat en drink.
Lätt! :gremgrin:

Vad jag menar med det där är att om vi tar ett steg tillbaka så kommer de andra bli tvungna att göra något. Annars kommer tystnaden och tar dem! Morr!

Men Recca, Mukwa och KK...här har ni!

:gremdrink: :gremdrink: :gremdrink:

Njut!

(På allvar ska jag alldeles strax hälla upp en fin liten shiraz...mmm!)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Huj, huj, huj. Nu går jag in och förstör i ett läge där jag egentligen kanske borde ha hoppat av spelet från första början. Dock många avhopp så jag hade inte riktigt mage att göra det. Jag hinner helt enkelt inte läsa trådarna, och när jag sätter mig ner och stress-läser så blir det inte direkt några skarpa analyser. jag har som KK skrivit varit inne någon gång under dagen, på jobb från mobilen men absolut inte hunnit mer än titta på hur tråden växer. Och om tjugosju minuter ska jag vara någon helt annanstans än framför datorn. Helt förståeligt att det verkar skumt, och säkert jävligt frustrerande att jag inte har mer att komma med än såhär.

Min uppmaning: rösta ut mig, men vänta till på söndag- jaga någon annan under tiden, och lägg sedan tillbaka rösterna på mig. Dumt att slösa den här tiden för jag komemr inte kunna leverera ikväll. Ska försöka hinna på morgonen imorgon men kan liksom inte lova några enorma analyser.

Rösta ska man ju så:

Röst: Mukwa
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Okej, hemma från den stolta fristaden. Nu blir det lista:

GRÖNA
Basse
Recca

Basse är det av uppenbara anledningar. Och Recca. Ja, jag vet inte. Jag tycker Mukwa har haft en del poänger, men jag har dels inte sett honom visa vilken (ulv-)rationalitet som ligger bakom hennes agerande och jag tycker dels att Recca har reagerat Reccigt på Mukwas press. Dessutom så har jag ärligt talat inte riktigt orkat sätta mig in i hela Recca och Mukwas beef, och om Mukwas Recca-case inte kan göra sig mer tillgängligt än så här så är det antagligen inte så klockrent heller. Men framför allt får jag väl erkänna att det kan vara hjärtat som talar här, jag gillar Recca, tycker hon är cool och vass. Det känns som att det ska mycket till för att jag ska tycka att hon är ulv. Egentligen vill jag spela Vildhästspel och inte Varulvsspel med Recca.

GULA
KK
Mukwa
Hastfer

Två extroverta och pratiga grabbar. Snacksaligheten och aktiviteten har det inte varit något fel på. Men varken Mukwa eller KK har varit speciellt bra, tycker jag. De här gröningarna som sätts på KK från höger och vänster vet jag inte varifrån de kommer. Vad har han uträttat? Det är inte så att han gjort något direkt ulvigt, visst det verkar vara bybo-KK vi ser, men jag väntar fortfarande på att han ska bli så där jävla superduper självklart grön och jättebra som han var förra liret. Gul tills dess.

Svårt att säga något om Hastfer (är det ditt efternamn?). Jag får ingen ulvvibb, utan tycker mig se en nybörjare som fått en jobbig sits (komma in mitt i spelet) och som hanterar detta med rädsla för att göra fel istället för att ge oss rock 'n roll. Det kan vara typisk nybörjarulv, men det är en precis lika rimlig och vanlig modus operandi från en nybörjarbybo. För att parafrasera WRNUs bäste brödsmulare ser jag tiden an och väntar på att Hasse ska komma med i matchen. Har han inte gjort det efter den här rundan börjar det bli dags att knyta löpsnaror dock.

RÖDA
Brynolf
Empi
Nässe

Brynolf har verkligen verkligen flugit lågt. Han har fan flugit så lågt så att man kan tro att han flugit i Skalmans anti-gravitations-manick som både kan göra rymdfärder och borra sig ner i jorden. Någon skrev att Brynolf börjat spela upp sig den här rundan, men det är BS. Ett bra exempel på Brynolfs lökighet är att det smartaste han hade att säga när rundan började var att ulvarna kanske ville döda KK först eftersom Larsson och KK bytt plats i Vicos statinlägg. Väldigt spännande. Eller inte. Brynolf har inte kommit in i spel. Alls. Jag vill påpeka att han är en skicklig lågflygare som ulv, kolla bara förra spelet.

Jag har läst Empis försvar, eller förklaring, kring efterhandskonstruktionen. Och fuck it, jag håller med BDG om att det känns genuint. Men sen läser jag inlägget där han säger att det var en fälla, och det är verkligen ett jävligt konstigt inlägg. Det känns, till skillnad från det andra inlägget, så jävla påhittat. Jag kan inte släppa det här. Inte förrens Empi börjat spela bra och leverera ett skönt grönt lir som senast, tills dess är han röd.

Nässe, han är likt Brynolf mellanmjölkig. Och inte bara slött mellanmjölkig som Brynolf, utan direkt menlös när han också skriver. "Neutralitetsförklaringen" är liksom de uråldriga mellanmjölks-ulvarnas första scum tell. "Tag inte ställning!" är grundinställningen hos ulvar, skulle jag vilja mena. Övriga inlägg har saknat orginalitet och tankeskärpa. Nässe har inte heller, likt Brynolf, någon track record av att vara en slow starter som bybo.

Så, helst röstar jag nog ut Nässe, sedan Brynolf. Empi är ett alternativ, men jag känner fortfarande att jag VILL att han ska bli så där skönt grön och supernyttig som selleri och tycker att han kan ha förtjänat möjligheten att fylla sina skor från förra spelet. Ett litet tag till iaf.

SEXIGA
Vimes

Cool som fan. Alla som rödar honom är avundsjuka töntar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Nässe said:
Min uppmaning: rösta ut mig, men vänta till på söndag- jaga någon annan under tiden, och lägg sedan tillbaka rösterna på mig. Dumt att slösa den här tiden för jag komemr inte kunna leverera ikväll. Ska försöka hinna på morgonen imorgon men kan liksom inte lova några enorma analyser.
Helst skulle jag se att du sprattlade som fan. Men är det som det är med möjligheterna så finns det inte så mycket att göra.

Vad sägs om en deal.

Om vi gör så (jag vill sätta eld på Brynolfs söta rumpa) så kan du lova att du i lugn och roll försöker skriva något matnyttigt och vettigt om spelet? Att du ger oss något schysst att jobba med efter att vi tagit ut dig?

På så sätt kan byn få ut så mycket som möjligt av återstoden av rundan. Både extra drev och en fin och icke framstressad analys från dig.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Jag har ju inte ens kunna prestera i närheten av vad jag kunde förra liret, och det får jag leva med. Så, med mindre tid så har jag inte kunnat hänga på forumet och läsa om allt om och om igen och följa varenda tanketråd utan måste försöka jobba snabbare med den tid jag har.
Sedan, nu har jag gjort den här rundan hittils också i röster, säg till om något slarvats med.

Sådär, siffror avklarade, the meat of my thoughts kommer nu.

Först och främst, snart har det gått en dag sedan Nässe skrev något sist, och hen är den ende som inte skrivit något alls denna runda. Nu är ju jag och Hastfer de enda som inte röstar på Nässe, och oavsett vad jag gör nu så inser ju jag att jag kommer bedömas rätt rejält för att jag är en av de sista som svara på Nässeinitiativet.

Och jag kommer inte att rösta på Nässe nu, inte förrän Nässe antingen har skrivit något i tråden och därmed visat någon typ av intresse av att skydda sin bybogrönhet eller att släcka branden i ulvmössan. Jag tror inte tillskottet av min röst skulle påverka hen så, speciellt inte när det ändå är hela helgen framför oss också. Jag skall flytta min röst till den som numera toppar min misstänktlista efter Nässe och be att få fram en bra upplistning över vad den personen tror om alla:

Röst: Hastfer

(Nu när jag läser igenom om jag missat något innan jag postar ser jag att Nässe kommit in med en röst på Mukwa, och ett löfte om att inte vara så närvarande. Skall hen inte vara här så får min röst hänga på Hastfer ändå.)

Här är mina nuvarande omdömen om samtliga:

Gröna ligan, klappar hundvalpar och tvingar gamla tanter över gator:
Basenanji- Claimat siare och inte blivit motsagt. Kan inte tänka mig att Basenanji inte är grön.

Empiricus- Well, yeah

Recca - Jag gillar hur Recca har spelat, jag känner lite att känslorna ligger på utsidan i hennes spel och snabbt skrivna inlägg tillsammans med stavfel osv. Dessutom så gräver Recca hårt på det hon verkar se misstänkt, och syns mer än vad jag tror att en Ulv skulle vilja göra.

Mukwa - Det här med att hänga fast med tänderna och verkligen ligga på just en person känns rätt grönande för mig också, det verkar lite att dra uppmärksamhet till sig för mycket för att vara speciellt genomtänkt. Och som jag fattat det så har Mukwa spelat några Ulvspel och arrangerade ju förra, så rutin lär ju hen ha nog att inte göra sånt... Om inte Mukwa är en Ulv som lattjar på slak lina för någon underlig anlednings skull.

Mukwa vs Recca känns helt enkelt som Vimes vs Tripp förra spelet.


Den demilitariserade zonen mellan Sydkorea och Ulvarike:

Konrad Konvalj - Jag tror minst på KK som Ulv, men han ligger inte lika grönt till i mina ögon som Recca och Mukwa just nu. Jag kan egentligen inte riktigt tänka mig en Ulv som spelar som KK, men skulle KK vara Ulv så skulle jag inte tappa hakan lika mycket som om de ovan skulle vara det.

Fyra Ulva-kandidater då, listade från minst päls till mest päls just nu:


Vimes - Känns inte riktigt som förra spelet, mer trevande och slår mot mindre saker. Det har hållits låda och varit relativt hög ton. Men hen gör en hel del mer nyttigt för byn än vad Brynolf, Hastfer och Nässe gör just nu.

Brynolf - Fortfarande röd i mina ögon, men nu börjar det klarna en del efter vad jag läst nu, och jag flyttar ner hen två pinnhål. Men att Brynolf har börjat ifrågasätta mer och sticker ut mer och mer, hens dispyt med Recca över vad slutet av förra rundan betyder och det allmänt lite mindre lugna beteendet har lugnat magen lite över hur Brynolfs spel känns. Jag är ju också Brynolfs Bond-villain number one. Och därför släpper jag hen litegrann ett tag för att försöka titta på andra håll tills tiden för utröstning närmar sig.

Hastfer - Alltså, jag kom ju in tillsammans med två andra nybörjare med förra spelet som det första, och jag kände inte att varken Liliana eller Ruga hade den här typen av spel. Bägge två var mycket mer tydliga och utåt även när de gjorde misstag. Hastfer känns som att hen håller korten lite väl nära västen och verkar mest veva runt sig mot de som röstar på hen.

Nässe - Det där med aktiviteten. Och att inte ha gjort någonting. Enda rösterna som Nässe har lagt har varit på BDG och på LJSLarsson och nu är hen försvunnen. Hade Nässe varit igång tidigare under rundan så hade jag kanske tänkt annorlunda.

Nässe - Jag vill se en misstänktlista från dig också, topp till botten

Hastfer - Från dig med, kom fram nu och delta :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Imponerande bidrag till diskussionen, Empiricus. Du hasar upp ett par steg mot min gröna skala.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Det kommer mer från mig senare ikväll.
Har som Nässe försökt läsa ikapp på jobbet.

Ang. namnet Hastfer. I wish de va mitt efternamn. Men det är en karaktär man kan stöta på i K.Ks krönika Kampen om...

De var så jag blev hänvisad hit till forumet.

Hörs senare
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
Imponerande bidrag till diskussionen, Empiricus. Du hasar upp ett par steg mot min gröna skala.
Jag vill ju också ha rätten att ta mig en drink, fast med tanke på mitt dåliga deltagande så nöjer jag mig med ett glas Caol Ila till kvällens studier inför i morgon. Efter i morrn dag så kan jag leverera mer, nu så kommer min närvaro att vara dålig igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Empiricus said:
Recca said:
Imponerande bidrag till diskussionen, Empiricus. Du hasar upp ett par steg mot min gröna skala.
Jag vill ju också ha rätten att ta mig en drink, fast med tanke på mitt dåliga deltagande så nöjer jag mig med ett glas Caol Ila till kvällens studier inför i morgon. Efter i morrn dag så kan jag leverera mer, nu så kommer min närvaro att vara dålig igen.
Urk. Min drink var ingen höjdare... Jag hade inger groggvirke och nu skäms jag lite här... men bland panten så hittade jag en sprite flaska med typ 3 dl sprite och en flaska fanta med säkert 7 dl och en Shweppes grapefruit-lime med ungefär 4 dl. Så ...det blev en drink... Jag har ingen aning om hur gammal läsken va men när jag öppnade shweppsen så kom det ingen kolsyra. Aldrig ett gott tecken. Anyway. Jag har en drink nu som ser ut lite som kiss - för min vodka var redan halvt blandad med cola från förra helgen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca! Jag måste få dricka torr, kall chablis med dig nån gång! Eller varför inte en hipp konjak/champisblandning! Jag ser ju redan fram mot att få skåla med KK så vi borde verkligen ses hela gänget!

Nåja, nu ha folk börjat joddla lite och det är ju bra. I mina ögon så ter sig dock ändå Hastfer, Emp och Nässe som de jag vill hör mer från.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Recca! Jag måste få dricka torr, kall chablis med dig nån gång! Eller varför inte en hipp konjak/champisblandning! Jag ser ju redan fram mot att få skåla med KK så vi borde verkligen ses hela gänget!

Nåja, nu ha folk börjat joddla lite och det är ju bra. I mina ögon så ter sig dock ändå Hastfer, Emp och Nässe som de jag vill hör mer från.
Bjuder du? :gremlaugh:

Jag instämmer, Brynolf får oxo gärna snacka av sig.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Okej, då har jag hunnit varva ner lite inför helgen och ska försöka ge svar på frågor och berätta hur jag tänker och har tänkt.

Om vi börjar med de jag tidigare röstat på eller haft på misstanke.

Röst 1. Emp: Jag hade skummat igenom en jäävla massa inlägg och det som jag då reagerade mest på va "efterhandskonstruktionen"

Ordningen på 2a och 3e rösten kan va fel. men nu skriver jag istället för att ägna hela kvällen åt att gå igenom alla inlägg. Jag kommer få backa tillbaka och leta efter andra saker så jag hoppar över de nu.

Röst 2. Recca: Utifrån som jag såg saker va/är jag ett perfekt offer för ulvarna att hoppa på, du gjorde det. Jag tyckte inte jag skrev som en röding och din scumtell va enligt mig dålig.

Röst 3. Ingen: Jag tänkte att ajg hade för dålig koll på läget. Bättre än att på felaktiga grunder rösta ut en bybo.
Tydligen ingen bra sak att göra.

Slår mig nu att de troligen ska va omvänd ordning på röst 2-3, strunt samma.

Röst 4. Mukwa. Först påpekar att Recca måste ha på sig angryglasses för att tolka mig som röd. Sedan går på...
Det, good cop bad cop grejen kände jag var ulvig. och att du gjorde rokad på mina inlägg.

Men ja, det är inte bra gjort av mig att rösta på folk som röstar på mig. för att byn ska överleva bör man sammanstråla. Jag ser det inte som "hämndröster" då jag fullt ut tycker att "röda hastfer" är en bra ulvtaktik. Och att jag tog Mukwa istället för Recca är för att hans sidbyte är mer scum än Reccas scumtell.

Vimes blev röd då han la en röst på mig av den anledningen.

Recca, jag tycker inte hoppet från "inte helt grön" till "misstänkt ulv" är speciellt långt, om det ens är ett hopp? Då tycker jag det är mer märkligt att jag får 4UP av dig efter typ 2-3 inlägg och en ersättar-roll.

Jag ska nu skaffa en uppfattning om alla denna runda. Denna gång ska jag försöka kliva bak ett par steg och hoppas hitta saker som inte har något med rödningen av mig att göra.

Just ja, att jag inte ligger inne med 50+ inlägg per dag är för att de är fysikt omöjligt. Men till er som klarar det, sätt upp drinknotan på Hastfer. Bra jobbat :gremsmile:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Jag röstar ju på Hastfer, så då är det inte mer än rätt att jag ser igenom en sammanställning av hen med alla inlägg och så, och backar upp min röst.

Runda 1:

#850867 - 2013-04-03 21:45
Hastfer said:
God kväll!

Otroligt mycket läsning att ta in och en hel del info lär ha försvunnit på vägen för att ge plats åt de nyare inläggen.

Men det jag reagerade mest på var Empiricus efterhandskonstruktion.

Röst: Empiricus

Några frågor har jag inte i nuläget. Får ta och fundera lite mer på all info och se vad mer som skrivs :gremsmile:
#850882 - 2013-04-03 22:07
Hastfer said:
Jorå har läst igenom tråden men det ska väl inte hymlas med att en del inlägg inte fått lika mycket fokus som andra för att hinna ikapp. Så chansen finns ju att jag kan ha missat något jag egentligen tycker känns ulvigt eller grönande.

Av det som har hänt (det jag kommer ihåg) tycker jag som jag tidigare skrev att Empiricus grejen va mest udda.

Ang. Vimes/K.K metagrejen har jag ingen koll iom att jag kom in senare.

Sen att folk kör med lika/olika spelstilar är också svårt för mig att reflektera över. Det här är ju mitt första lir.

Hur jag tror vi vinner? Hänger ulvarna :gremsmile:
#850894 - 2013-04-03 22:36
Hastfer said:
Alltså jag skulle gärna göra en utförlig lista om jag kände att jag hade en uppfattning om alla.

Empiricus ser jag som ulvigast just nu, men en femma är att ta i. 3,5 kanske?
Vill minnas att de va BDG som påpekade efterhanskonstruktionen och iom att jag också är inne på det spåret just nu känns väl han kanske lite grönare.

Recca/K.K. verkar ju folk tycka är gröna och det finns det väl belägg för. Beroende på hur pass paraniod man ska vara såhär tidigt...

Jag väljer att vara jävligt paranoid så egentligen hamnar väl alla på 2,5-3ish.

Som sagt jag måste försöka ta in all info och kanske backa bandet en eller två gånger innan jag kan uttala mig mer.

En av anledningarna att jag inte tar upp något om tex basse, brynolf, larsson mfl. är att jag blanda ihop vem som skrev vad när jag gick igenom alla inlägg.

Antar att bästa sättet är att memorera vem som har vad som signatur längst ner :gremsmile:
#851004 - 2013-04-04 09:32
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.

Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.

Tyvärr hinner jag inte gå tillbaka för att få en uppfattning om Larsson denna runda. Däremot verkar folk fått mer förtroende för Emp så jag följer byn i röstningen.
För att inte hänga någon bybo på lösa grunder denna runda litar jag på er mer pålästa .

Röst: Ingen
Kan man göra så, regelmässigt?

Kommer tyvärr ha dålig närvaro idag pga jobb, familj, rp. Ska försöka hänga med aå gott de går.
#851141 - 2013-04-04 13:20
Hastfer said:
Att jag frågar dig är helt enkelt för att din ulv lista låg senast i tråden. Och det jag kommer ihåg är att K.K. och du hade mig på misstanke. Det ka ha varit bågon mer men då har det gått förbi mig

Det jag sen säger är att OM liliana hoppade ur pga att hen fick en annan roll än bybo. OM bybor/ulvar går på den teorin så blir jag antingen hängd för att bybor tror och ulvarna hoppar på det tåget. Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.

Jag såg inte dig som röd utan som de flesta andra väldigt grön.
K.K. sa att du hade ditt A-game som bybo. Hur du har spelat tidigare vet jag inte.. Det skulle ju kunna va så att du har ditt SuperA-game som ulv också?

Jag vet ju min roll och tycker därför din scumtell är intressant

Röst: Recca
#851155 - 2013-04-04 13:35
Hastfer said:
Om det tolkas så vill jag slänga fram noobkortet och be om ursäkt

Jag förstår inte hur det skiljer sig men de kan va för att jag är ovan eller stressad då rasten snart är över på jobbet
#851315 - 2013-04-04 19:32
Hastfer said:
Att Mukwa först går till försvar och sedan klistrar ihop citaten för att få mig att framstå som rödaktig gör honom rödast för mig just nu.

Recca känns inte helt grön men de är jag väl nästan ensam om att tycka.

Empi är fortfarande suspekt.

Dålig koll på resten av fältet.

K.K. och Basse verkar ju ha fattat vad jag menade med vad bybor/ulvars misstankar om Lilianas avhopp pga "en större" roll skulle innebära för mig.Hängd/Nattmördad

Röst: Mukwa


Runda 2:

#851483 - 2013-04-05 00:14
Hastfer said:
Recca. (Jag ska ta en snabbkurs i forumskrivande så jag kan lägga in citat. Men de får bli i helgen):)

Är jag röd nu för att jag inte blev nattmördad? Eller för att jag inte outat en siar-roll (fast en del hävdar att jag gjort det)? Eller för att jag har dig och mukwa som misstänkta ulvar? Helt enkelt, varför ser du mig som röd? Om det är en kombo av ersättar-roll och mitt resonemang som du tycker är obyboigt får du gärna utveckla det.

Jag har sagt att jag är vanilj, dock ska alla bybor ta det med en nypa salt enligt en del. Fine du behöver inte tro det. Men jag har aldrig sagt att jag är siare/väktare.

Jag ska läsa igenom hur folk röstade imorgon. Troligen kommer jag med lite tankar på kvällen.

Tack Larsson och BDG för medverkan, tråkig start för byn :-(
#851535 - 2013-04-05 06:55
Hastfer said:
Mukwa.
Jag kan hålla med om att de ser logiskt ut.
Eller så dubbeltänker ulvarna och tror jag blir hängd. Jag vet inte.

Att jag inte ändra röst beror på att jag va och lira irl och online enbart för att kolla lite hur det gick. Lasse och Basse? Trött för att komma ihåg hade jag ingen uppfattning om. Om jag skulle singla slant och slänga iväg en sista minuten röst på en som nu faktiskt var grön, hur hade de sett ut?
Fast det är ju ulvigt också om jag vet att båda är gröna och sitter kvar i gammelbåten och ser på.

Rörigt ja. Ska formulera mig bättre när jag är hemma framför en data istället för på jobbskithuset med en telefon.
#851551 - 2013-04-05 09:05
Hastfer said:
Snabbt nu från jobbet. Vi är 9 kvar? Om vi röstar ut en bybo och en blir nattmördad är vi 7 kvar varav troligtvis 3 ulvar.
O-bra.

Mukwa, recca och vimes (?) Har satt mig som jävligt röd. Någon av dem måste vara ulvar ur min synvinkel. Knappast alla då någon ulv borde hålla sig neural eller rent av försöka gröna mig.

Det vore jävligt olyckligt om en bybo blev hängd. Är de någon som har andra misstankar mot de tre jag nämnde?

Röst: Mukwa
#851590 - 2013-04-05 10:45
Hastfer said:
Svarar en snabbis nu iaf.

Min uppfattning av spelet såhär långt är att de passar ulvarna som handen i handsken att gå på mig för min ersättar-roll. Att som bybo få mig till ulv.

Det har recca gjort. Mukwa sa att recca va hård medan han senare tyckte jag uttryckt mig konstigt. Då har jag recca och mukwa emot mig. De säger att jag ska få chansen att försvara mig och sedan är jag ulvig i det. Att markera att vi inväntar Hastfer tycker jag är ett bra sätt för att få andra att gå tillbaka och skaffa en uppfattning. Att de sedan tar en jävla tid för mig mellan inläggen gör ju inte mig grönare. Men så har de vart hela spelet och de räknade dem kanske med även då.

Det handlar inte om hämndröst.

Vimes känns grönast

En till sak jag mycket väl kan ha fått om bakfoten och isåfall ber jag om ursäkt.
Hade/har recca och mukwa en liten beef? Brukar de ha de eller ör det ett bra spel för galleriet?

De kommer mer eftersom. Troligen ikväll.

Ev felstavningar beror på att mina feta tummar och mobilen inte trivs ihoo.

Så.
#851599 - 2013-04-05 11:04
Hastfer said:
Grönast av de tre.

Lite otydligt. Ursäkta
#851766 - 2013-04-05 18:38
Hastfer said:
Det kommer mer från mig senare ikväll.
Har som Nässe försökt läsa ikapp på jobbet.

Ang. namnet Hastfer. I wish de va mitt efternamn. Men det är en karaktär man kan stöta på i K.Ks krönika Kampen om...

De var så jag blev hänvisad hit till forumet.

Hörs senare
#851810 - 2013-04-05 20:39
Hastfer said:
Okej, då har jag hunnit varva ner lite inför helgen och ska försöka ge svar på frågor och berätta hur jag tänker och har tänkt.

Om vi börjar med de jag tidigare röstat på eller haft på misstanke.

Röst 1. Emp: Jag hade skummat igenom en jäävla massa inlägg och det som jag då reagerade mest på va "efterhandskonstruktionen"

Ordningen på 2a och 3e rösten kan va fel. men nu skriver jag istället för att ägna hela kvällen åt att gå igenom alla inlägg. Jag kommer få backa tillbaka och leta efter andra saker så jag hoppar över de nu.

Röst 2. Recca: Utifrån som jag såg saker va/är jag ett perfekt offer för ulvarna att hoppa på, du gjorde det. Jag tyckte inte jag skrev som en röding och din scumtell va enligt mig dålig.

Röst 3. Ingen: Jag tänkte att ajg hade för dålig koll på läget. Bättre än att på felaktiga grunder rösta ut en bybo.
Tydligen ingen bra sak att göra.

Slår mig nu att de troligen ska va omvänd ordning på röst 2-3, strunt samma.

Röst 4. Mukwa. Först påpekar att Recca måste ha på sig angryglasses för att tolka mig som röd. Sedan går på...
Det, good cop bad cop grejen kände jag var ulvig. och att du gjorde rokad på mina inlägg.

Men ja, det är inte bra gjort av mig att rösta på folk som röstar på mig. för att byn ska överleva bör man sammanstråla. Jag ser det inte som "hämndröster" då jag fullt ut tycker att "röda hastfer" är en bra ulvtaktik. Och att jag tog Mukwa istället för Recca är för att hans sidbyte är mer scum än Reccas scumtell.

Vimes blev röd då han la en röst på mig av den anledningen.

Recca, jag tycker inte hoppet från "inte helt grön" till "misstänkt ulv" är speciellt långt, om det ens är ett hopp? Då tycker jag det är mer märkligt att jag får 4UP av dig efter typ 2-3 inlägg och en ersättar-roll.

Jag ska nu skaffa en uppfattning om alla denna runda. Denna gång ska jag försöka kliva bak ett par steg och hoppas hitta saker som inte har något med rödningen av mig att göra.

Just ja, att jag inte ligger inne med 50+ inlägg per dag är för att de är fysikt omöjligt. Men till er som klarar det, sätt upp drinknotan på Hastfer. Bra jobbat :gremsmile:

Här ovan under de fina, smäckra spoilertaggarna så är allt loggat med tid, plats och utrustning, och efter en genomläsning nu så vill jag säga följande:

Hastfer känns genuint nybörjaraktig i början, med lite hastade inlägg. Och jag kan förstå att det inte är det lättaste att som ny på forumet dessutom kasta sig in i ett varulvsspel där det dessutom är många veteraner med.

Men, det känns som att det här med fokus på försvar mot de som röstar på Hastfer fortgår genom hela raddan, även när både timmar och dagar gått sedan Hastfer kom med. Nu kanske det inte är så lätt att lägga fram något nytt och fräscht, men det känns ändå skumt att Hastfer inte kommit ur båten mer än så.

Sedan Hastfer, ett tips om du vill skaffa dig en snygg ögonblick är ett sätt som jag (och antagligen andra) använder: Välj inlägg du är intresserad av och vill citera och tryck "svara med citat", sedan kopierar du in all text i anteckningsblocket. Lättare att strukturera upp saker då, få citat in i dina cases och liknande. Men så har jag en stor förkärlek för ordning och reda också. Du kanske inte tycker sånt är lika kul som jag tycker.

Hastfer, just nu är du min primeröst tills vidare för att du just varit fokuserad på försvar. Kom med något snyggt case eller liknande så kommer jag nog rösta på Nässe igen till slut. Eller kanske Brynolf, beroende på vad som kommer ur hen.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Empiricus said:
Sedan Hastfer, ett tips om du vill skaffa dig en snygg ögonblick är ett sätt som jag (och antagligen andra) använder: Välj inlägg du är intresserad av och vill citera och tryck "svara med citat", sedan kopierar du in all text i anteckningsblocket. Lättare att strukturera upp saker då, få citat in i dina cases och liknande. Men så har jag en stor förkärlek för ordning och reda också. Du kanske inte tycker sånt är lika kul som jag tycker.

I can words, hurr durr...
Jag menar såklart en snygg överblick.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Empiricus said:
Recca - Jag gillar hur Recca har spelat, jag känner lite att känslorna ligger på utsidan i hennes spel och snabbt skrivna inlägg tillsammans med stavfel osv. Dessutom så gräver Recca hårt på det hon verkar se misstänkt, och syns mer än vad jag tror att en Ulv skulle vilja göra.

Mukwa - Det här med att hänga fast med tänderna och verkligen ligga på just en person känns rätt grönande för mig också, det verkar lite att dra uppmärksamhet till sig för mycket för att vara speciellt genomtänkt. Och som jag fattat det så har Mukwa spelat några Ulvspel och arrangerade ju förra, så rutin lär ju hen ha nog att inte göra sånt... Om inte Mukwa är en Ulv som lattjar på slak lina för någon underlig anlednings skull.

Mukwa vs Recca känns helt enkelt som Vimes vs Tripp förra spelet.
Bara en tanke förresten, Recca och Mukwa, just det att ni känns väldigt mycket som Vimes och Tripp från förra spelet i det med hur ni tolkar varandra och snackar. Ni verkar ju känna varandra bättre än Vimes och Tripp gjorde.
Men.

Recca - Känner du att det finns en möjlighet att Mukwa kör nåt liknande som förra spelet för att som Ulv verka extra grön?

Mukwa - Känner du att det finns en möjlighet att Recca kör nåt liknande som förra spelet för att som Ulv verka extra grön?

Ni andra, är jag helt ute och cyklar och kastdyker efter fjärilar med pannbenet först?
De här två är fortfarande mina grönaste förutom Basse, och det här är lite en fundering för att stilla min sinnesfrid. Kanske någon som inte var med förra liret utan såg det utifrån har nån bra tanke?

Just wonderin'
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Och förresten, för den delen, just nu ligger Hastfer (2013-04-05 09:05) och Nässe (2013-04-05 18:05) med röster på Mukwa.

Hastfers röst på Mukwa baserad på att nån av Mukwa, Recca och Vimes är röd, Nässes är helt omotiverad.

Vad gör Mukwa till den smaskigaste köttbiten på bordet för er?
 
Top