Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Vimes said:
TL;DR: Alltså, jag tycker inte att det finns någon "beef", jag har släppt en misstanke som kanske inte visade sig vara helt vattentät efter att Recca satt tänderna i den, men som fortfarande kan ha vissa meriter som spekulation. Det är visserligen bra att allt som skrivs särskådas, men det är dumt om vi skapar en stämning där allt blir megaallvarligt. Jag kan förstås ta att de misstankar jag vädrar vänds mot mig, men byn som helhet tjänar inte på ett klimat där detta är kutym, i synnerhet inte i början*.

_____________
* Lite varulvsspelstankar: det är väl iof just i början det gärna blir såhär. Misstankarna är dåligt underbyggda, rövdragna, och misstankar riktade mot rövdragna misstankar blir förstås ett sätt att agera i tråden och producera information när det inte finns så mycket annat att gå på. Det blir ett självmatande system.
Jag tycker så klart att du har helt rätt i att det är dumt att vi skapar en sådan stämning som tar bort fokus från annat som händer i tråden. Lex Vimes vs. Tripp..

Grejen med hela metabeefen var den att jag redan från början var sugen att droppa det hela och gå vidare.

K.K said:
Jag tänker inte anstränga mig och snacka om mitt metaspelande eftersom du själv metaspelade precis lika hårt genom att dra iväg ett pm och just påpeka att jag spelade hårt på metan.

Du hade ju redan där planen klar för dig på vilket sätt du skulle sätta press på mig. Så snart jag pm:at Vico för att gardera mig om att det inte skulle starta upp med ett trasigt spel där alla utom någon fått ett pm så drar ju du iväg ditt pm för att vid en spelstart ha en god möjlighet att sätta press på mig.

Vad mer vill du få ut av rösten?
Det var min inställning. Men nu hände det ju saker och det tycker jag är toppen.

Jag tror ju byn i längden tjänar på det hela och vi kan ha det hela i åtanke när det närmar sig slutet.

Vimes said:
Men att det skulle vara sådär tvärsäkert som Recca verkar tycka att KK verkligen inte fått något separat PM när han skrev tycker jag inte det är. KK har förstås reagerat i stort sett korrekt på min misstanke, Basse har stoppat fingerarna i öronen och vill vara boyscout, Recca är vass och noggrann och Larsson och Empi är "å ena å andra sidan" angående historien, BDG lurar i vassen. Allt är i sin ordning.
Jag tycker du lyfter en intressant pryls här ovan. Recca är ju knivskarp och min första reaktion var ju just att "aha, Recca spelar sitt A-game". Det kan vändas på och flyttas över till ett bra ulv-spelande också.

Recca vet ju att både du och jag är grön så varför inte stödja den ena (K.K, i det här fallet eftersom det finns mer signaler som pekar mot grönt ljus) och visa sitt goda bybospel genom att attackera den andra.

Alltså, du ser ju nått som inte jag såg från början här. Det funkar väl lite så att man lätt kan styras av andra spelares tankar om det hjälper ens egna tankar. Lixom, Recca fattade ju min grej och tyckte din grej inte var så värst bra. På så vis blir ju Recca min kompis och det är ju hur bra som helst att vara kompis med K.K om man är ulv.

Hänger vi Vimes och han är grön måste ju K.K hängas för att då måste ju han bara vara ulv! Tjopp, tjopp och två bybor har fått lämna spel pågrund av att de båda metaspelat varandra till förbannelse.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vimes

Basse said:
2. Var är alla? Mukwa, Liliana, Nässe?
Här är jag. Missade spelstarten (eller tog det lång tid att läsa mitt ulv-pm? oggabogga).

Basse said:
3. Efter att ha spellett Ebon Oaks och varit varulv i Mukwas senaste spel vill jag nog uppvärdera "inaktivitet/passivitet/destruktivitet" som scumtell.

Röst: Mukwa
mhm... Så här:
Om v ska uppgradera inaktivitetscumtells gör det samtidigt att ulvar (i det här fallet Basse) har lättare att inte ta ställning till vad som skrivs i tråden. Ta ställning tll vad som skrivs i tråden istället.

----------

Det fanns inga PM vid tiden för KKs pm-svar, det har vico skrivit själv utan att reflektera i mer än några sekunder (30 s minus tiden det tar att skriva), men det gjorde det kanske när Vimes skickade sitt pm. KK kan vi alltså inte få ut något av i och med detta. Vimes kan däremot ha fått ett pm och gör i så fall ett fult försök att neutralisera KKs bybo-grönhet. Varken KK eller Vimes är garanterade ulvar i och med detta. Båda kan vara ulvar. Jag håller det för lka sannolikt eftersom KK kan vara vad som helst, och Vimes lika gärna kan skapa en beef tidigt då ulvarna har nada att förlora och allt att vinna på det. Att ha en törn i sidan på sin polare är bra, framförallt i vanilla-spel då det inte finns något annat att oroa sig för. Faktum är att det är just den biten ulvarna saknar annars. Det här utspelet ger Vimes (och ev KK) ett naturligt argumenterande och en tidig misstänktlista.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Empiricus said:
Björn den gode said:
Empiricus said:
En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
QFST (= Quoted For Scum Tell)

Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Varför var min fråga om huruvida spelet hade påverkats om inga specialroller är utskickade ännu det mest intressanta som skrivits hittills?
Synd att ingen plockat upp det här. Men då försöker jag vara tydligare. Recca har redan visat varför KKs agerande inte är en tell åt något håll (då rollerna nog inte var utskickade). Vimes hade en bra kommentar när han pekade på att Vico knappast kunde ha sagt att rollerna var utskickade oavsett. Med det i åtanke så tycker jag att det inte finns så mycket att gå på i det spåret längre (även om jag inte glömmer bort det).

Men din kommentar: "Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem." Här skriver du alltså att du inte har fått någon speciell roll. Om du är bybo så är det bara dåligt, eftersom du antingen ljuger (Ljug inte!), eller inte har någon speciell roll. (Nu ska du förstås inte svara på vilket av dessa som är sant och hjälpa ulvarna ännu mer). Eller så är du ulv. Min erfarenhet säger mig att det är troligare att du är ulv än att du har gjort bort dig. Särskilt med tanke på den diskussionen som har varit tidigare så borde du inte kunna ha undgått att en sån här spekulation skulle "gröna" dig, och just därför känns det väldigt planterat.

Jag antar att din spekulation inte är rimlig om du samtidigt hävdar att du själv har fått en specialroll. (Återigen säg inte att du inte har det, vi behöver inte ha mer skada än som redan skett om du skulle vara bybo).

Jag röstade på Basenanji för att det var den spelare som jag helst ville ha ut. Och som han mycket riktigt påpekade så var det personligt. Jag vet att jag aldrig kommer kunna övertyga byn om min åsikt ifall jag och han inte har samma, och då jag vet att jag är bybo, och inte vet att Basenanji är det (och dessutom tror att jag är bättre på att hitta ulvar även om båda skulle vara det) så såg jag honom som den farligaste spelaren, därav min röst.

Men oroa dig inte, beroende på hur du svarar på det här så är det nog rätt troligt att jag byter min röst till dig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vimes

Att skicka iväg inlägg för att det redan tagit för lång tid att skriva det då tråden uppdateras hela frikkin tiden resulterade i att mitt förra inlägg fick det att se ut som att jag tycker att KK-Vmes är mina mest misstänkta och att vi redan har vunnit spelet (poäng för längsta mening utan skiljetecken).

Min röst faller på BDG. Jag luktade offensiv ulv i det här:

Björn den gode said:
Empiricus said:
En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
QFST (= Quoted For Scum Tell)

Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Jag tänkte skriva samma sak som Empi i mitt första inlägg för jag har för mig att det har diskuterats att vi ska ha pröva en restart efter en runda utan roll-pm för att komma in i spelet på ett intressant sätt. Jag tror iofs inte att det är så utan förvarning, men tanken har slagit även mig. Därför tycker jag att det är konstigt att BDG hoppar på Empi med ångvälten så fort som möjligt. Direkt efter hoppar BDG över till Vimes och anklagar honom för en pyttedetalj som inte heller går att svara på. BDG hoppar med sina scum tells utan att ha sagt något ordentligt med ett enda inlägg. Det är ulvigt.

BDGs tonfall i detta är också förvånande hårt:
Men som du [Vimes] spelar nu så hade vi inte ens fått svar på din relevanta fråga om inte jag lagt mig i. Eller för att vara lite rakare: Om du är bybo så spelar du dåligt för tillfället.
Röst: Björn den onde
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vimes

Facepalm... jag är dum i huvudet... men mitt försvar till empi står jag fast vid... suck... jag suger. Sorry för den infon...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Re: Vimes

Topp-popps!

Röst: Nässe

Ju fler vi är tillsammans...

:gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes

Mukwa said:
Facepalm... jag är dum i huvudet... men mitt försvar till empi står jag fast vid... suck... jag suger. Sorry för den infon...
Öhh, tjena kompis! Röda draken föll tungt tillslut du.

Hur som, härligt att ha dig med i spel men jag fattar ingenting här. Du måste fylla i lite luckor. Vad snackar du om för info? Vart suger du?

Att du "försvarar" Empis tycker då jag är okay. Visst kan jag väl stoppa in er i ett lag tillsammans där jag kan se det som att ditt försvar kommer bra till undsättning för Empis del istället för att han själv skall behöva försvara sig mot BDG.

Jag själv har slagits av udda teorier, men inte på samma vis som du och Empis. Min teori ser lite annorlunda ut, men den kan jag allt hålla på ett tag till.

Skall vi ta ställning till Empis teori som backas upp av dig Mukwa? Tycker du det så gör jag givet det. Vad tycker övriga om teorin?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vimes

Mukwa said:
Facepalm... jag är dum i huvudet... men mitt försvar till empi står jag fast vid... suck... jag suger. Sorry för den infon...
...Nä du. Du är inte grön på grund av att "ingen ulv skulle göra en sån sak". Du är för bra för det och du gör alltid såna saker när du är ulv. Senast jag föll för det så grönade jag dig och du vann på det. Så du är fan min ulv nu.

Mukwa said:
Det fanns inga PM vid tiden för KKs pm-svar, det har vico skrivit själv utan att reflektera i mer än några sekunder (30 s minus tiden det tar att skriva), men det gjorde det kanske när Vimes skickade sitt pm. KK kan vi alltså inte få ut något av i och med detta. Vimes kan däremot ha fått ett pm och gör i så fall ett fult försök att neutralisera KKs bybo-grönhet. Varken KK eller Vimes är garanterade ulvar i och med detta. Båda kan vara ulvar. Jag håller det för lka sannolikt eftersom KK kan vara vad som helst, och Vimes lika gärna kan skapa en beef tidigt då ulvarna har nada att förlora och allt att vinna på det. Att ha en törn i sidan på sin polare är bra, framförallt i vanilla-spel då det inte finns något annat att oroa sig för. Faktum är att det är just den biten ulvarna saknar annars. Det här utspelet ger Vimes (och ev KK) ett naturligt argumenterande och en tidig misstänktlista.
Skrev du. Dessförinnan hade jag skrivit följande:

Recca said:
LJSLarsson said:
(Dock vill jag påpeka en sista sak... jag skrev i början att det är minst troligt att vi har två ulvar. Vi får inte glömma att Vimes och Konrad tillhör våra bästa spelare och som ulvar mycket väl skulle kunna tänka sig att testa att gömma sig in plain sight. Occam's razor (att det mest troliga ofta stämmer) säger att Konrad är grön, men vi får inte gröna honom till 100% än.)
Jag ser ju snarare en situation som inte är en mega-ulv-plan. K.K först ut skriver in sig i spel redan i pm-tråden. Varför han inte kan vara ulv och göra detta är ett logiskt hopp jag inte förstår mig på.

Vimes funderar fram och tillbaks, ska han skriva något, Ja det gör han. Vimes kan också vara ulv men är tidigt på K.K över något han är ganska säker på inte kommer leda till en hängning. Senare i spel så kommer han, om han faktiskt kunnat få med byn på sitt tilltag och K.K visar sig vara ulv, få ett grönt skimmer över sig. Likaså om drevet vänder åt andra hållet får K.K ett grönt skimmer över sig i samband med att Vimes blir hängd - beefen med K.K blir då grönande för K.K. Det är typiskt, jag upprepar typiskt ulvtänk.

Man drevar mot sina buddies tidigt i syfte att se grön ut senare.

Grejen är att man måste hitta någonting man kan lyfta tidigt som är rödande men som inte skickar ulvpolarn direkt till galgen. I ett sånt här spel är det ju väldigt praktiskt att köra på denna taktik eftersom vi vet att det är en klassiker och att byn inte kommer sitta med varken info eller fluff. Att då gå ut med tidiga misstankar på en ulvpolare bäddar för alibin senare i spelet.

Nä, båda kan mycket väl vara ulvar. Det är inte statistiskt troligt att båda är ulvar däremot.

Så jag tror inte det minsta på att det är ett försök att gömma sig in plain sight utan jag tror att det, om båda de två herrarna är ulvar, är ett utmärkt tillfälle att gräva ner lite solrosfrön som senare i spel har potential att växa till fina gröna skälkar.
Med andra ord kopierade du det jag skrev och skrev likadant själv fast lite mer sammanfattat.

Röst: Mukwa
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vimes

Konrad Konvalj said:
[...]På så vis blir ju Recca min kompis och det är ju hur bra som helst att vara kompis med K.K om man är ulv.
På det första, tack för komplimangen. Det vore awesome om jag var ulv och planerat det så.

Hänger vi Vimes och han är grön måste ju K.K hängas för att då måste ju han bara vara ulv! Tjopp, tjopp och två bybor har fått lämna spel pågrund av att de båda metaspelat varandra till förbannelse.
På detta vill jag bara rynka på pannan och liksom stirra lite misstroget. Hur kan du ge mig en super-ulv-status och sedan mena att jag skulle kränga en sån överjävligt svag plan till byn?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Re: Vimes

Bara för att visa hur jag tänker kring röstmönster och att ulvar i det här partiet inte kommer vilja rösta på varandra så bifogar jag en bild. Så här följer jag just nu hur folk röstar på varandra.

Jag tycker också att det intressantaste inte är vem som röstar på vem, utan vem man INTE röstar på! Visst, med en laddning WIFOM på det där så blir det ju assvårt att analysera, men ändå. Eftersom jag är bybo är chansen att vi har dumdristiga ulvar mycket liten.

Att Empiricus säkert sitter på ett asbra exceldokument tar jag för givet och med tanke på vilken stjärna han är på det så hoppas jag att ni har tålamod med mina bristande skapelser. :gremwink:

Det som jag för närvarande tycker är extra intressant att följa är hur Mukwa, Emp och LJS har lagt röster på BDG. Nog för att BDG har gett ifrån sig en del konstigheter (som att rösta på mig av någon sorts tjurighetsprincip) men ändå...

Låter min röst ligga kvar på Nässe för att visa hur jag vill att alla ska in i handlingen nu!
 

Attachments

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Re: Vimes

Recca said:
...Nä du. Du är inte grön på grund av att "ingen ulv skulle göra en sån sak". Du är för bra för det och du gör alltid såna saker när du är ulv.
Jag noterade också att Mukwas första (plural) inlägg kändes väl kneppa för att komma från honom.

Ninjningen ska vara åtgärdad i detta dokument.
 

Attachments

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vimes

...Nä du. Du är inte grön på grund av att "ingen ulv skulle göra en sån sak". Du är för bra för det och du gör alltid såna saker när du är ulv. Senast jag föll för det så grönade jag dig och du vann på det. Så du är fan min ulv nu.
Nä, och jag är inte röd heller så wifom är allt jag hör. Det var inte därför jag tyckte att jag var dum i huvudet. Ulvarna vet att jag är vanilj, jag skiter i om byn tror mig på den punkten eller inte för tillfället. Det som är så surt är att jag alltid brukar tänka på sånt där i högre utsträckning än de flesta andra i vanliga fall, men nu gick det inte upp för mig förrän BDG anklagade empi för dåligt spel i sitt sista inlägg. Så... ulvarna vet att jag och empi är vanilj. Ni andra ska inte göra bort er för det.

Med andra ord kopierade du det jag skrev och skrev likadant själv fast lite mer sammanfattat.
Jag skrev om mitt inlägg hela tiden. Så här fungerar nämligen byn:

Om du är aktiv hela tiden och är först med att tycka någonting så är du grönare. Det här leder dessutom till att de som kommenterar efteråt bara blir en i mängden, alternativt en påhängsen ulv.

Jag missade starten och har inte kunnat kommentera något förrän nu. Jag omarbetade mitt inlägg i takt med att jag läste inläggen, och kom till samma slutsats som du. Jag valde att posta inlägget för att ni andra skulle få veta vad jag ansåg ändå. Och ja. Du och jag delar uppfattning kring det. Eftersom du skrev först apar jag efter dig. Jag citerade dig och höll med, men såg sedan att det var meningslöst eftersom allt redan var diskuterat och mitt inlägg mer eller mindre bara befäste vad jag tyckte iallafall. Det är fortfarande mina ord.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vimes

Recca said:
Konrad Konvalj said:
[...]På så vis blir ju Recca min kompis och det är ju hur bra som helst att vara kompis med K.K om man är ulv.
På det första, tack för komplimangen. Det vore awesome om jag var ulv och planerat det så.

Hänger vi Vimes och han är grön måste ju K.K hängas för att då måste ju han bara vara ulv! Tjopp, tjopp och två bybor har fått lämna spel pågrund av att de båda metaspelat varandra till förbannelse.
På detta vill jag bara rynka på pannan och liksom stirra lite misstroget. Hur kan du ge mig en super-ulv-status och sedan mena att jag skulle kränga en sån överjävligt svag plan till byn?
Jag nojar mest i ett väldigt tidigt skede. Så här långt tycker jag du har varit byns bästa spelare och du spelar byboigt Recca. Fortsätt med det!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vimes

Recca said:
Du vill att jag ska skriva mindre. Ska försöka.
Nej. Framförallt inte om du kör på som du gjort nu :gremsmile: Men min spelstil har alltid varit att vara så aktiv som möjligt (på samma sätt som du, KK och andra starka byboprofiler) och ibland reduceras man till en follower när man inte hängt med :gremsmile: Att anklaga mig för att vara en follower när jag inte brukar vara det är helt i sin ordning, såtillvida det inte är så att jag har fått en seg start och diskussionen redan har gått. Mitt misstag var att inte posta små inlägg allteftersom jag läste tråden, för då kunde ni alla ha sett mitt resonemang som om vore det i realtid (typ som OBD är mästare på att göra när han är varulvsinhoppare). Jag känner mig alltså inte så skyldig till att hålla med dig, du är ju vettig liksom :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj said:
Skall vi ta ställning till Empis teori som backas upp av dig Mukwa? Tycker du det så gör jag givet det. Vad tycker övriga om teorin?
Jag tycker alltså det finns goda skäl till att inte diskutera vidare när roll-PM:en faktiskt skickades ut. Om vi tänker oss att ulv-PM och siar/väktar-PM skickades ut samtidigt kan ulvarna utläsa vilka som har powerroller utifrån hur vi diskuterar detta. Både Empi och Mukwa har alltså sagt att de inte har powerroller. Är de bybor är det jätteonödigt. Jag är inte säker på att det är klockrena scum tells, som BDG hävdar (även om det förstås finns samma ulvrationalitet i det som jag ville tillskriva ditt PM-prat), men speciellt lyckat är det inte.

Jag tänker hur som helst flytta min röst från KK. Mukwa och Empi skulle kunna vara ett alternativ, och jag ser att ett Mukwa-drev verkar ligga och pyra. Men jag tycker det känns lite vanskligt att rota mer i det här. Ska Mukwa eller Empi drevas för det här kommer fler positioneringar angående powerroller följa, och det tycker jag är sådär.

Basenanji said:
Röst: Nässe
Precis som noterat har Nässe läst PM:et. Så, hans närvaro i tråden anbefalles.

Jag har dock inget till övers för sådana här resonemang:
Basenanji said:
1.Aktivitet
Jag tycker nu efter att ha massa erfarenhet jag inte haft tidigare att det svåraste som ulv är att orka vara aktiv. Att hela tiden orka ta ställning, tycka till, bry sig och komma med med- eller motteorier. Det handlar alltså inte om att angripa Mukwa/Nässe/Råffe bara sådär, "hen e ju inaktiv juh!", utan om att tvinga fram ett aktivt deltagande från alla i byn.
Jag tror någon annan påpekade det (Mukwa? Recca?), men "Vi ska rösta på inaktiva!" är liksom den sejfigaste av sejfiga varulvstekniker. Även om jag ogillar att vi har inaktiva spelare (speciellt då Nässe som bevisligen håller sig undan) så tycker jag det är för sunkigt att gå på inaktivitet, spelet startades igårkväll. Och, jag kommer aldrig stödja en utröstning av någon som är inaktiv och ändå kommer autodödas (inte i det här spelet heller).

Jag vill gärna ha in Nässe i spel, men tycker det känns osexigt att rösta på honom, utan lämnar hellre lite utrymme för honom att komma in på. Basse skulle kunna vara ett alternativ baserat på det här samt lite råddighet angående powerrollerna (det darwinistiska schemat liksom...). Men det känns rätt reko och jag tycker annars att han verkar välvillig på ett helt annat sätt än senast. Sen skriver han ju sköna saker som:
Basenanji said:
Eftersom jag är bybo är chansen att vi har dumdristiga ulvar mycket liten.
Äh, Basse känns reko än så länge. Jag tror att han kommer göra bort sig förr eller senare om han är ulv dessutom :gremsmile:

---

Så, vi kör något annat istället.

Röst: Brynolf - Brynolf har typ lågflugit och besprutat tråden med mellanmjölk. Som bybo har han visat sig vara klipsk och smart, och som ulv en skicklig lågflygare. Jag vet att han sagt att han har saker för sig och så vidare, men kom igen, något spännande kan han väl tänka ihop åt oss?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Det enda jag reagerat på som inte diskuterats så mkt ännu är att Basse tidigt började prata om outningar som om det vore ett fluffspel. Den här gången har vi med all sannolikhet inget att outa, utom powerroller förstås, och att outa dessa är det väl ingen som tycker.

Jag vet inte hur ulvigt det egentligen är, då det ju anses så pass ofint att fiska powerroller att ulvar knappast skulle göra det så pass öppet, och någon annan anledning att prata outningar kan jag inte se. Men det är om inte skumt så i alla fall udda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Brynolf said:
Det enda jag reagerat på som inte diskuterats så mkt ännu är att Basse tidigt började prata om outningar som om det vore ett fluffspel. Den här gången har vi med all sannolikhet inget att outa, utom powerroller förstås, och att outa dessa är det väl ingen som tycker.

Jag vet inte hur ulvigt det egentligen är, då det ju anses så pass ofint att fiska powerroller att ulvar knappast skulle göra det så pass öppet, och någon annan anledning att prata outningar kan jag inte se. Men det är om inte skumt så i alla fall udda.
Detta hör väl samman med den fråga jag ställt dig Brynte.

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Wut, vad menar du basse? Vad ska outas när det inte finns nåt att outa? Eller har du nåt att outa? Eller wut va yo?
Kan du förtydliga dig lite här Brynte. Vad menar du? Det är nått jag inte förstår här, eller snarare så förstår jag ingenting.
Jag behöver fortfarande ett litet förtydligande på vad du menar dock...
 
Top