Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

...grejen är att Mukwa, Empiricus, LJS...jag köper bara inte er analys av BDG.

1) Det är alltid bra med ivriga, arga, ifrågasättande deltagare för de gör det svårare för ulvarna plus att den sortens spel ofta hittar ulvkonstigheter.

2) BDG är BDG, right?! Om ni åtminstone hade sagt något i stil med "fan, jag vet att BDG beter sig så där drummelaktigt, men jag tycker ändå att..."

Hm.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: RÖSTLÄGET

Jag kan mycket väl tänka mig att rösta på Larsson förövrigt. Jag tycker bara att Nässe är en bättre röst då jag också har mina tvivel på Recca som drevat rätt hårt mot Larsson.

Basenanji har förövrigt lyckats med sin kampanj att komma under skinnet på mig och få mig att uppfatta honom som bybo. Skit också.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Jag hoppar in här då.

Om inte Hastfer blir hängd så kommer ulvarna plocka honom eftersom det finns tankar om att Liliana inte pallade trycket som väktare/siare. Det är ju det Hastfer menar. Eller så tolkar jag det i alla fall.

1. Byn hänger Hastfer (bybor som flockas kring noob-Hastfer och får förstärkning av ulvarna).
2. Ulvarna tror att Hastfer är väktare/siare. Liliana mäktade inte med det så hon pluppade ur. Om ulvarna tror det eftersom Empis+Mukwa har köpt sig frikort genom att skriva att de är vanillas så nattmördas Hastfer.

Utöver det går det att tolka in att:

3. Hastfer är ulv
4. Hastfer har en powerroll och ljuger om det genom att säga att han är vanilla
5. Hastfer är en bybo som inte riktigt är med i matchen

Han skriver sedan att han är vanilla. En stardardbybo som oss andra. Det är ju inte så värst ulvigt att skriva det eller? Empis och du själv säger sig vara vanillas, det är ju ditt frikort Mukwa?? Jag tror inte ett smack på att en powerroll skulle skriva nått annat än att de är vanillas heller. Det är vansinne som tidigare påpekats. Jag tror inte ett smack på någon som säger att de är vanilla. Det är ju exakt samma sak som att skriva: "Jag är bybo" hundra gånger för då tror alla att det är sant.

Jag vet min egen status. Övriga spelare har jag ingen aning om.

Ulvarna vet vilka som är bybor. Det är lixom deras grej.

Oavsett hur det kommit ur Mukwa, Emps, Hastfer att de är vanillas så är det ju inget att spela på. Det är min åsikt i det hela.

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Fetar din två roller Mukwa.

Du menar att Hastfer skriver att han är väktare/siare och sedan vanilla eller?

Hastfer skriver att han kan bli nackad för att ulvarna tror att han har en powerroll.

Hastfer skriver att han inte har någon powerroll.

Hastfer köper sig ett vanilla frikort som sig bör istället för att säga att han är powerroll. Jag har ingen aning om Hastfer är bybo-power-ulv men du tycks ju på rak arm utifrån din tolkning av saken att Hastfer är en brunsvansad räv.

Mukwa said:
du har skrivit att du har läst igenom tråden och då borde ha kommit i kontakt med den här diskussionen om att outa vanilj eller inte.
Vad är det för fel med att outa vanilj? Du har gjort det, Emps har gjort det och jag ser det som något helt annat än övriga i byn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTLÄGET

Recca, om du läser mina poster en efter en...är du fortfarande säker på att din röst ligger så bra då?

Hur är ditt intryck av mig, sett till hela spelet?

Det känns lite som att du nu strök LJS från misstankelistan bara för att han nådde upp till dina förväntningar om smart spel.

Hm.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji said:
Knappast pysen. Det är demonen som börjar vakna.

Så här skulle det stå:

Mukwa said:
Jag tänkte skriva samma sak som Empi i mitt första inlägg för jag har för mig att det har diskuterats att vi ska ha pröva en restart efter en runda utan roll-pm för att komma in i spelet på ett intressant sätt. Jag tror iofs inte att det är så utan förvarning, men tanken har slagit även mig. Därför tycker jag att det är konstigt att BDG hoppar på Empi med ångvälten så fort som möjligt. Direkt efter hoppar BDG över till Vimes och anklagar honom för en pyttedetalj som inte heller går att svara på. BDG hoppar med sina scum tells utan att ha sagt något ordentligt med ett enda inlägg. Det är ulvigt.
Vad fint jag skriver när det är jag som skriver :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: RÖSTLÄGET

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
HELVETE vad jobbigt det var att sammanställa de där rösterna!!!1

Ni måste förstås dubbelkolla att jag inte skrivit fel.

Snabba slutsatser:

* Emp har glidit av kroken
* BDG ser ut att vara en favoritkandidat
* Fältet är jävligt splittrat

Är det verkligen så vi vill ha det?
Chilla Basse. Klockan är bara 13.36 lixom.
Meh. Du är alltså nöjd med att ha kvar din röst på Vimes som du haft jättelänge, men du orkar inte argumentera för att fler ska rösta på honom och du tycker inte att det vore bra med lite tydliga drev så här några timmar innan deadline, fast du säkert noterat att flera redan sagt att dom kommer vara borta ikväll och flera andra är väldigt sporadiskt aktiva. Var det inte någon som sa att du var en bra spelare? Fast hen kanske menade bra ulvspelare.
Meh. Jorå. Jag är rätt nöjd med att ha min röst på Vimes. Varför jag har det lär ju framgå om man läser tråden.

Jag själv kommer att vara borta från tråden ikväll, men du kan ju räkna med att jag har tagit ställning innan dess.

Jag är rätt bra spelare på båda sidor. Rätt allround skulle jag tro. Det finns de i tråden som lyft mig till en väldigt bra spelare. Däribland Vimes.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Du skriver bra grejer ÖHT KK. Me like.

Men (nu antar vi att det BARA är bybor som skriver detta, ta bort ev ulvar:

Bybo1: ja é vaniljsmak
Bybo2: ja é vaniljsmak
Bybo3: ja é vaniljsmak
Bybo4: ja é vaniljsmak
Bybo5: jag vet inte vad jag ska svara och jag vill inte ljuga

Vem av dessa, om du var ulv, skulle du vilja döda helst?

Ser du hur dumt det är att outa "vanilj"?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji said:
...grejen är att Mukwa, Empiricus, LJS...jag köper bara inte er analys av BDG.

1) Det är alltid bra med ivriga, arga, ifrågasättande deltagare för de gör det svårare för ulvarna plus att den sortens spel ofta hittar ulvkonstigheter.

2) BDG är BDG, right?! Om ni åtminstone hade sagt något i stil med "fan, jag vet att BDG beter sig så där drummelaktigt, men jag tycker ändå att..."

Hm.
Nä, nu ska du få en läxa av mig Basse. Lista varför BDG är grön istället för att skriva att BDG är BDG. Om du vill fortsätta diskussionen får du gärna kommentera detta också:

Mukwa said:
Jag röstar på BDG för att det känns som en spelad attityd att gå in och anklaga 3 pers med högt tonläge när det bara gäller smågrejer. Det är vagt, och det vet jag om, men tills nåt bättre kommer på tapeten har jag en röst på den jag ser som mest misstänkt för tillfället.

...

Jag gillar din [Basse] rent musikdidaktiska uppföljning också, men så länge jag känner att ljudet skär sig i undervisningssyfte kommer jag vara skeptisk. BDG kan få jobba av sig lite mer innan jag släpper honom. Att mina misstankar är vaga håller jag med om, men de är högre, rent ljudvolymmässigt, än vad de är mot någon annan för tillfället.
och slutligen detta:
Mukwa said:
Björn den gode said:
Mukwa said:
Right!
Alltså:
Jag röstar på BDG för att det känns som en spelad attityd att gå in och anklaga 3 pers med högt tonläge när det bara gäller smågrejer. Det är vagt, och det vet jag om, men tills nåt bättre kommer på tapeten har jag en röst på den jag ser som mest misstänkt för tillfället.
Men alltså, Mukwa, skärpning, vad håller du på med? Jag vet att vi har spelat varulvsspel tillsammans förut, jag vet att du är medveten om vilket tonläge jag brukar ha, du verkar inte ha en reflekterande spelstil alls utan försöker hålla dig kvar vid en tidig teori du fått mest av bekvämlighetsskäl. Så antingen är du ulv eller så är du lat. Eller är det verkligen den här inledningen du förväntade dig av mig:

BDG said:
Jag vet att det kan inte gillas men jag tänker efter en första genomläsning förhålla mig lite neutralt. Än så länge ser jag inget som verkar tydligt ulvigt.
Nä, just det, så skulle ingen engagerad spelare som försöker vinna det här spelet som bybo förhålla sig, och särskilt inte jag.
Nej, men allt är inte svart eller vitt heller och jag har inte sett dig hugga på smågrejer för att få visa upp din fina ulvsniffarnäsa någon annan gång än i Blood Bowl-liret heller. Och då var du en skamsen ulv som tvingades ta ut mig för att jag sniffade rätt den gången. Somliga grejer har du sniffat bra det här partiet, men jag tycker att du är överallt utan att egentligen komma med särskilt mycket dirt. Det känns alltså som att du hellre vill visa upp att du kan gräva, snarare än att du faktiskt försöker komma med något konstruktivt. Ge mig en UP-lista och rangordna misstänkta så att jag kan se vad du själv anser om den dirt du har grävt fram hittills. Du hjälper mig också genom att rangordna dina misstankar, för just nu spretar du bara i mitt huvud.
Så, Basse: Vad har BDG gjort så bra att han ska fredas från misstankar? Om du nu inte håller med mig så tycker du alltså att BDGs anklagelser har varit bra, vilket i sin tur borde innebära att du anklagar Empiricus som troligaste ulv pga vanilla-honungsfälle-efterkonstruktions-jippot. Och sedan ha Recca som en klar runner-up.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Än en gång då...

Om inte Hastfer blir hängd så kommer ulvarna plocka honom eftersom det finns tankar om att Liliana inte pallade trycket som väktare/siare. Det är ju det Hastfer menar. Eller så tolkar jag det i alla fall.
Det där skulle vi vänta med, tyckte Recca... men ja. Så läste jag den delen också.

Han skriver sedan att han är vanilla. En stardardbybo som oss andra.
Nej. Han gör en outning utifrån sin roll. Det är inte samma sak som att säga att han inte tänker avslöja om han har en powerroll eller inte. För senare... när Hastfner/Mukwa/Empi/Vimes väljer att komma ut med "Jag är siare!" kommer det låta så här i alla bybors öron "OGGA BOGGA JAG VILL FREDA MIG FRÅN DREVET!!!!!!!!"... och vad tror du händer med den personen då, KK?

Nej. Bybor väljer alltså att hålla tyst om sin förmåga och helst om sin avsaknad av förmåga också om man inte är en hönshjärna som jag, för då försätter man inte powerrollerna i OGGA-BOGGA-sitsen. Det handlar om kontexten du skriver det i givetvis. Du har skrivit att du är vanilj, men du gjorde det i ett ironiskt försök att få mig att se det ur ditt perspektiv, vilket alltså gör den outningen meningslös. Men på riktigt... vad skulle du göra om jag, Empi eller Hastfner claimar en siarroll om en runda eller två? Jag vet vad jag skulle göra om någon av Empi eller Hastfner väljer att göra det iallafall. Åklagartalet inför en sympatisk jury skulle låta: "Du har inte resonerat utifrån din roll i det här inlägget, inte i det här inlägget heller, och heller inte i det här inlägget." Juryns slutplädering: hung by the neck until death occur.

Oavsett hur det kommit ur Mukwa, Emps, Hastfer att de är vanillas så är det ju inget att spela på. Det är min åsikt i det hela.
Du har fel.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Så, Basse: Vad har BDG gjort så bra att han ska fredas från misstankar? Om du nu inte håller med mig så tycker du alltså att BDGs anklagelser har varit bra, vilket i sin tur borde innebära att du anklagar Empiricus som troligaste ulv pga vanilla-honungsfälle-efterkonstruktions-jippot. Och sedan ha Recca som en klar runner-up.
Och om du helt har missat det så har jag alltså släppt Empi, röstar inte på Recca, utan på Nässe. Jag tycker fler borde rösta på honom, hela hans neutralitetsgrej är som jag påpekat en så uppenbar reaktion om man är ulv nu och var bybo sist men blev utröstad på för högt tonläge.

Att KK fortfarande verkar tycka att vi ska rösta ut Vimes men vägrar argumentera för det tycker jag är väldigt störande. Nästan lika störande som att du påstår dig tro att jag är skum.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Oavsett hur det kommit ur Mukwa, Emps, Hastfer att de är vanillas så är det ju inget att spela på. Det är min åsikt i det hela.
Du har fel.
Fast här har du rätt. Och det slår mig att KK återigen är inne i en argumentation där han försöker bevisa att ingenting betyder någonting.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Björn den gode said:
Mukwa said:
Så, Basse: Vad har BDG gjort så bra att han ska fredas från misstankar? Om du nu inte håller med mig så tycker du alltså att BDGs anklagelser har varit bra, vilket i sin tur borde innebära att du anklagar Empiricus som troligaste ulv pga vanilla-honungsfälle-efterkonstruktions-jippot. Och sedan ha Recca som en klar runner-up.
Och om du helt har missat det så har jag alltså släppt Empi, röstar inte på Recca, utan på Nässe. Jag tycker fler borde rösta på honom, hela hans neutralitetsgrej är som jag påpekat en så uppenbar reaktion om man är ulv nu och var bybo sist men blev utröstad på för högt tonläget.
Det var inte min poäng, men fair enough :gremsmile: Poängen var att basse borde ta rygg på dig, men jag tycker inte han gör det. Han försvarar dig bara.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji said:
...grejen är att Mukwa, Empiricus, LJS...jag köper bara inte er analys av BDG.
Min analys av BDG? Jag la en tidig röst på honom för att jag tyckte det var skumt att han la en omotiverad röst. Mukwa och Emp kan jag inte tala för.

Basenanji said:
Prylen med dig Larsson är att du gav dig på BDG av en löjlig anledning, en riktig nybörjaranledning. Hey, du har spelat skitmycket varulvsspel OCH du har spelat med BDG. Att han röstar på mig i affekt...det borde du liksom bara: "jajust det, BDG är sur på Basse för det där senaste partiet." Det hedrar knappast din intelligens att du på allvar stör dig på BDG.
Ja, jag har spelat med BDG. Men du menar väl inte att det tillhör hans spelstil att bara slänga iväg en röst på någon utan att skriva, inte ens ett litet "jag ser att många röstar på denna snubbe, så jag röstar med byn". Jag kommer då inte ihåg att han gjorde så under Thibault.

Jag la en röst för att jag tyckte att det inte tillhörde det normala med omotiverade röster. Jag fick en förklaring av BDG och drog tillbaka min röst. Jag har sedan dess inte försökt få ihop ett case mot honom - jag tyckte det var skumt, men inte tillräckligt för att sätta honom på en röd planhalva.

Brukar BDG rösta utan motiveringar?
Är det skumt när folk över lag brukar rösta utan motiveringar?
Är detta det enda du har att bygga ditt case på mot oss? Svårt att hitta på vettiga ulvlögner?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Fetar din två roller Mukwa.

Du menar att Hastfer skriver att han är väktare/siare och sedan vanilla eller?
Ja, citaten jag gjorde var i omvänd kronologisk ordning. Han skriver att ulvarna kommer nattdöda honom även efter han har claimat vanillastatus. Om han innerligt tror det har han ljugit om sin vanillastatus, annars har han ljugit om att vara bybo.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

och nu är jag tacksam om Hastfner svarar. Din tid kommer, KK :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji said:
Du skriver bra grejer ÖHT KK. Me like.

Men (nu antar vi att det BARA är bybor som skriver detta, ta bort ev ulvar:

Bybo1: ja é vaniljsmak
Bybo2: ja é vaniljsmak
Bybo3: ja é vaniljsmak
Bybo4: ja é vaniljsmak
Bybo5: jag vet inte vad jag ska svara och jag vill inte ljuga

Vem av dessa, om du var ulv, skulle du vilja döda helst?

Ser du hur dumt det är att outa "vanilj"?
Bybo5 som inte fattat konceptet skulle jag ju som ulv överväga att hänga som nummer 1. Är spelaren ifråga redan hårt ansatt och har en brun stämpel skulle jag nog välja någon som var mer grön. Oavsett om den spelaren har kört på sin vaniljsmak eller inte.

Övriga bybor har ju fattat konceptet genom att skriva att de är bybor, men att skriva att man är bybo betyder inte att man är bybo för det. Det ända sättet vi får reda på det är via hängning/nattmord/siarens förmåga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Fetar din två roller Mukwa.

Du menar att Hastfer skriver att han är väktare/siare och sedan vanilla eller?
Ja, citaten jag gjorde var i omvänd kronologisk ordning. Han skriver att ulvarna kommer nattdöda honom även efter han har claimat vanillastatus. Om han innerligt tror det har han ljugit om sin vanillastatus, annars har han ljugit om att vara bybo.
Varför skrev du dom i omvänd kronologisk ordning om jag får fråga?

Jag antog att Hastfer agerade så som jag skrev i tidigare inlägg.

Alltså, att ulvarna skulle nacka honom på grund av att Liliana/Hastfer inte mäktar med en powerroll så det var lite som att han närmar sig döden vilket som.

Efter det tolkade jag det som att han skriver att han är bybo. Inte en powerroll. Alltså, för att rädda sitt skinn (vilket han absolut inte gör med den "outningen" i mina ögon).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Björn den gode said:
Mukwa said:
Oavsett hur det kommit ur Mukwa, Emps, Hastfer att de är vanillas så är det ju inget att spela på. Det är min åsikt i det hela.
Du har fel.
Fast här har du rätt. Och det slår mig att KK återigen är inne i en argumentation där han försöker bevisa att ingenting betyder någonting.
Vad menar du BDG?

Min åsikt i det hela är att det är inget jag kommer att spela på. Alltså: Mukwa, Emps, Hastfers "outning" av vanilla är inget jag kommer att väga in i min beräkning för att ge dessa spelare en grön stämpel. Vad mig anbelangar kan alla tre vara ulvar. En kan vara ulv, en kan vara bybo och en kan vara en av våra powerroller.

Jag tar ingen hänsyn till att det pluppar ur någon fras där spelare x skriver att denne är bybo.

Om det kommer ut väldigt "klumpigt" som ur Mukwa som kör sin facepalm grej lägger jag ännu mindre vikt på att han rakt ut säger att han är en bybo. Det kan vara precis hur jäkla överlagt som helst.

Jag kan skriva det 100 gånger om du vill, men jag tror ingen i det här spelet kommer att utesluta mig från att vara ulv för det.

Hur spelar du på "outningar" av vanillas? Vad får du ut av dessa outningar att de är bybor? Lär mig! Jag vill verkligen förstå hur jag skall hantera dessa outningar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

KK: att folk claimar vanilla grönar de förstås inte. Det tråkiga är bar att det hjälper varuylvarna att se vem som kanske är Väktare/Siare.

Sedan om Hastfer (varför heter du inte Hastur eller Höfner? Det ena är en cool CoC-referens och det andra en cool instrumenttillverkare)
:gremwink:

Hursom! Det här har han skrivit:

Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.

Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
Jag klipper och klistrar lite för att hjälpa'n på traven:

i) Är det för att jag inte beter mig som en bybo

eller

ii) för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?

---

Vad kan vi dra för slutsatser av detta?

a) Hipster är ulv som försöker gnälla sig bort från misstankar

b) Hopster är möjligtvis en POWERROLL och antyder ovan att Liliana inte pallade med att spela Väktare/Siare

c) Häftstift är bara en trist medelsvensson med 1.8 barn. Inget att se på, rotera.

---

Hursom så tycker jag nog att vi kan vänta med att grilla Hoppsan! tills senare. Han är så lätt att skjuta ned just nu och även om han är hopplöst misstänkt just nu vore det väl förjävla tråkigt att råka ha ihjäl en av powerrollerna med tanke på spelets konstruktion?!

Och DET SKA INTE TOLKAS som att jag försöker skydda eller hjälpa Hodor. Det ska bara tolkas som att vi både hinner och gör vettigare i att leta ulvpäls på annat håll.
 
Top