Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Recca said:
Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Brynolf said:
Fast när du inte förklarar *varför* du har bestämt dig är det ju inte så konstigt att du blir beskylld för slumpmässighet. Så gör gärna det.
Recca said:
Du måste ha spenderat ganska lång tid med att författa ditt inlägg trots att det bara består av tre rader text eftersom du missade när jag citerade det inlägg där jag pratade om mina misstankar mot Larsson.
Du pratar inte om några misstankar mot Larsson. Du pratar bara om tänkbara ulvkandidater ifall Larsson är ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

LJSLarsson said:
Håller på med min morgonläsning och har några saker att ta upp. Först Brynolf.

Brynolf[/QUOTE said:
Å nä tack! Jag har inte påstått att Basse fiskat powerroller. Det enda jag reagerade på var att öht prata om outningar i ett spel där det inte finns nåt att outa.
Från tidigare i rundan, angående Basse:

Brynolf said:
Jag vet inte hur ulvigt det egentligen är, då det ju anses så pass ofint att fiska powerroller att ulvar knappast skulle göra det så pass öppet, och någon annan anledning att prata outningar kan jag inte se. Men det är om inte skumt så i alla fall udda.
Där påstår du väl att han fiskar?
Det här var mer rakt på än vad jag kom ihåg det. Brynolf verkar dock diskutera generellt i sitt första inlägg, så jag kommer inte lägga alltför stor vikt vid det här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Brynolf said:
Recca said:
Du måste ha spenderat ganska lång tid med att författa ditt inlägg trots att det bara består av tre rader text eftersom du missade när jag citerade det inlägg där jag pratade om mina misstankar mot Larsson.
Ja, jag måste rimligen vara efterbliven och lite defekt med sylt på.
Dina ord, inte mina. Nä, men som ulv så läser man ofta igenom sina inlägg 200 gånger innan man vågar skicka iväg dem för man måste fundera på alla vinklar varur det man skrivit kan förstås. Så det var ett sånt litet tjyvnyp jag ville göra, inte kalla dig korkad alltså.

Är det där alltså allt du baserar ditt "jag har bestämt mig för att Larsson är ulv" på, eller har du mer? Som case betraktat är det ju nämligen inget vidare.
Nej det är inte så extremt mycket. Men jag gillar att det driver fram bitterheten hos dig att jag har lagt min röst på någon annan. :gremsmile:

Mitt "jag har ju bestämt mig för att Larsson är ulv" hörde till en kontext där jag bland annat precis analyserat Larssons ulvpoängslista. Typ så här: 'Jag har ju bestämt mig att Larsson är ulv vilket framträder i min analys av hans ord.' Det handlade mer om en förklaring till mina starka anklagelser mot Larsson och min brist på tilltro till honom som bybo än att jag faktiskt helt slumpmässigt plötsligt fick för mig att han var en ulv. BDG missade kontexten och du kollade antagligen inte ens för att du varit så slapp det här liret.

Jag menar alltså att mitt "jag har bestämt mig för" hör till en kontext inte endast i det specifika inlägget utan i en större kontext som bygger på den aktivitet jag hade just kring den tidpunkten. Jag skriver ofta flera snabba inlägg i rad eller resonerar fortfarande utifrån tidigare inlägg.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
Nu har du gjort bort dig. Antingen talar du sanning och har gett ulvarna information, eller så är du ulv... eller så ljuger du som bybo. Jag har sett något om att du har läst igenom tråden vilket förleder mig att tro att du har snubblat över den här diskussionen.

Att du är nybörjare är alltså inte en tillräckligt stor ursäkt för det här snedsteget. Framförallt inte eftersom du frågar efter hjälp från oss erfarna i andra viktigare frågor (som jag tycker att man ska besvara själv):
Hastner said:
Däremot verkar folk fått mer förtroende för Emp så jag följer byn i röstningen.

Och välkommen till spelet Hastner! :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Mukwa said:
Recca said:
Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Brynolf said:
Fast när du inte förklarar *varför* du har bestämt dig är det ju inte så konstigt att du blir beskylld för slumpmässighet. Så gör gärna det.
Recca said:
Du måste ha spenderat ganska lång tid med att författa ditt inlägg trots att det bara består av tre rader text eftersom du missade när jag citerade det inlägg där jag pratade om mina misstankar mot Larsson.
Du pratar inte om några misstankar mot Larsson. Du pratar bara om tänkbara ulvkandidater ifall Larsson är ulv.
Recca said:
Jag måste även kommentera detta:

Ja, Recca och Konrad har verkat väldigt samspelta... i brist på bättre ord. När Emp i början la en röst på Konrad så sa Recca till på skarpen, och hon var på Vimes för hans metaspelsanalys av Konrad.

Ligger det något i det jag noterat, Recca? Håller du Konrad väl hårt i handen?
Jag ansåg att jag hittade något att gå på Vimes om. Ställa frågor och dreva och sånt du vet, sånt man gör som bybo. Just nu sammanfattar du lite kort de intryck en skumläsare av en tråd skulle kunna få.

En ulv behöver ju inte tänka så mycket på sånt då denne vet att någon är bybo/ulv och då vet huruvida något är en faktisk scumtell. Då är det ju lätt att bara ta till sig de rent ytliga intrycken och skriva en kort sammanfattning av det man läst.

Du låg ju lågt under den ordväxling som följde men hur tänkte du kring det hela, Larsson?

Angående skumläsningen tänker jag också på detta:

När jag tittar över Reccas spel har det bestått av:

* Att uttryckligen säga att hon skall låta KK hålla taktpinnen.
* Vara på Emp för att han la en röst på KK.
* Upptäckt att Vimes tog lång tid på sig att skriva i pm-tråden.
* Skämtat om att Basse gått ur pm-konversationen.
* Varit på Basse för att han sagt att ulvar inte offrar kompisar i andra rundan.
* Varit på Vimes för att han och Emp för att de formulerade sig på ett sätt så att de avslöjade att de inte hade powerroller (vilket Björn den gode redan poängetat tidigare).
Ännu har det bara varit en sisådär 150 inlägg och du har ju hängt med ett tag i tråden Larsson. Att du bara har en sammanfattning av vad någon annan skrivit så här långt i spelet är inte värst skärpt. Eller är det ulvigt? Ulv och oskärpt är ofta synonymt i det här spelet.

Röst: Larsson

Nej, det är inte en hämndröst. Larsson har ulvigast spel så här långt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
Nu har du gjort bort dig. Antingen talar du sanning och har gett ulvarna information, eller så är du ulv... eller så ljuger du som bybo. Jag har sett något om att du har läst igenom tråden vilket förleder mig att tro att du har snubblat över den här diskussionen.

Att du är nybörjare är alltså inte en tillräckligt stor ursäkt för det här snedsteget.
Åh gud... Hur missade jag det där.

Jag vill inte ta ställning till denna felsägning helst. :gremfrown:

Jag hatar att dubbeltänka och uppskatta sannolikheter.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

LJSLarsson said:
Basse said:
Men han ville också ha ut bDG och han flyger nära marken.
Kära Basse... hur har jag flugit nära marken? Missade all skit jag fick när jag la en röst på Recca? Och jag och Vimes har inte precis bara stått och kramats i ett hörn denna runda.

Att jag vill ha ut BDG är inte heller vidare sant. På min up-lista har han 3.8 poäng, och jag har fyra spelare över honom. En del av dessa poäng var en överreaktion från mig (eftersom han pratade så nedlåtande om min röst på Recca), men tar man bort detta så ger jag han honom fortfarande 3 up (han har spelat hårt och aggresivt och han började spelet med en helt omotiverad röst från ingenstans).

Jag skrev klart och tydligt att de jag kan tänka mig att hänga är Vimes, Brynolf, Emp och dig, och jag la min röst på Emp (rent av baserat på Björns observartioner).

Tittar man på resten av din up-lista tycker jag att den är mellanmjölkig rakt igenom.
4 poäng på Mukwa för att... du vill ha mer action på honom? 4 poäng på Brynolf för att... han flyger lågt? Du ger inga motivationer, du skriver lustigt om högtalare och trattkantareller istället.

Du ger 2 up till Konrad, Recca, Vimes och BDG helt utan motivation. I dagsläget kan man väl förstå att det är gemene mans åsikt att KK och Recca är gröna... men du förklarar dig inte det minsta om Vimes och BDG, som det råder blandade meningar om?

Din intetsägande lista och din felaktiga analys av mitt spel rödar dig skarpt för mig och du är tillsvidare min toppkandidat för hägning:

Röst: Basse

Kan du förklara hur du tänkte när du skrev det du gjorde om mig, och kan du kanske motivera dina andra poster lite bättre också?
Det här är en Larsson jag inte sett innan. Skitbra.

Röst: Basse
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Listor med misstänkta

Basenanji said:
Röstläget torsdag 4/4 12.15 (hjälp mig att kontrollera detta snälla!)

LJS-> Basenanji

Empiricus (3) Brynolf, BDG, Basenanji
BDG (2) Emp, Nässe
LJS (2) Recca, Vimes
Vimes (1) KK
Mukwa (1) BDG
Basenanji (1) LJS
Nu verkar du redan ha sett det själv, men jag röstar alltså på Nässe just nu. Men bra om du gör en korrekt lista, och hoppas den är annorlunda, för det här ser ju helt katastrofalt ut så här nära deadline.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

basse said:
Därför tycker jag att han pingar högst i den här rundan och jag tycker fortfarande att han är det bästa valet hittills. Men som det ser ut just nu är rösterna utspridda på ett jobbigt sätt så jag tycker att vi stramar upp oss och låter valet stå mellan högst två kandidater. Om få av oss vill rösta på Emp finns det ingen anledning att jag ska vara envis.
Men ha då också i beaktande att Empi resonerade utifrån avsaknaden av sin roll så till den milda grad att han ofrivilligt (eller hårt planerat) outa vanillastatus (på samma sätt som jag gjorde i inlägget efter). Med samma argumentation som du nyss använt dig av hävdar jag att det inte känns lika troligt att en ulv skulle våga resonera utifrån en sådan grej, eftersom sanningen (dvs ulvens PM) ligger närmre än lögnen (dvs avsaknaden av PM). Därför tycker jag att det är troligare att Empi är en bybo, och det måste du ta ställning till (och alla andra också för den delen) om ni har Empi högt på listan.

Jag verkar vara ensam om att tycka att Mukwa beter sig skumt.
Om så är fallet är allt i sin ordning och jag kan återgå till plugg :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

...sitter och suckar över vårat röstmönster och ser att empiricus faktiskt har några småfel med i sitt googledokument!

Bland annat har han missat att jag röstade på honom i tisdags 21.25.

Hm.

Hörni, vi måste faktiskt på allvar bry oss om att uppdatera rösterna gemensamt. Just nu är tex rösterna oerhört splittrade, och i kombination med vad bvi har pratat om är det under all kritik att ingen kommenterar detta.

Återkommer.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Recca said:
Det är ju din spelstil att pressa så här. Jag blir dock irriterad på att du hänger upp dig på mitt val av ord. Det sättet du gör det på insinuerar att jag är ointelligent eftersom jag gör saker och ting "lite slumpmässigt". Den typen av nedlåtenhet uppskattar jag inte. Faktiskt går jag igång på den typen av skitsnack ganska rejält och om du vill få mig att hänge mig åt att bullshitta med dig så gör du precis rätt.

Här är ett rollspelat exempel på vad jag nyss läste:
Recca: "Jag har bestämt mig för att göra på ett visst sätt."
Björn: "Nähä! Va?? Har du bara bestämt dig för nåt helt utan att ha haft en orsak alls till det?? Shit va konstig och slumpmässig du är, Recca."
Alltså, jag hade inte velat pressa dig, just på grund av att du har en tendens att ta sådant genom att hamna i ett defensivt-aggresivt läge, som jag dessutom inte kan läsa (annars hade jag förstås pressat dig hela tiden).

Men du skriver ju själv rakt ut att du bestämt dig för honom och att det _inte_ är för att han är den troligaste ulven. Jag hade mycket hellre sett att du bestämde dig för att den du tycker är troligast ulv är ulv och analyserar utifrån det än vad du hävdar att du gjorde här.

Men ok, du menar att du egentligen inte tänkte skriva:

Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Utan tänkte skriva:

Vad Recca menade said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Jag tror att han är den troligaste ulven och utifrån detta analyserar jag övriga.
Eller?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Deltagare:
Basenanji 3.5
Björn den Gode 2
Brynolf 3.5
Empiricus 2
Konrad Konvalj 1
Liliana/hastfer 4
LJSLarsson 2.5
Mukwa 3
Nässe 4
Recca 0
Vimes 3

Nu ska vi se.

Larsson har gått ner på min UP-lista.
Basse har halkat upp lite.
Hastfer: Jag har svårt att ta ställning till hans felsägning. Är han smart nog att låtsas vara dum nog att fejka vanilla-rollen och sedan spela dum resten av spelet? Svårt med nybörjare förstås. Jag är villig att ge honom en runda till att spela upp eller ned sig.
Nässe: Inte imponerat. Vet inte vad jag ska säga. Vill se mer av Nässe, helt enkelt.
Brynolf: Han är svår eftersom han spelar så här när han är ulv och eftersom hans bybospel inte skiljer sig från det i första rundan. Jag upplever det som att han är mer bitsk än vanligt men det behöver ju inte betyda att han är ulv. Däremot måste jag kalla det lite rödaktigt att han faktiskt inte kommit med nåt vettigt (enligt mig) än så länge. Han hugger lite där andra redan huggit. Absolut en kandidat till hängning för mig, om inte annat för att Brynolf kan behöva en blåslampa i rumpan för att komma igång lite.

Vimes: Spelar som Vimes gör. Men han tycks inte ha gjort något sedan i början med metabeefen. Den här lojheten kan förvandlas till en scumtell längre fram.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Mukwa said:
Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
Det tycker jag verkligen inte. Jag tycker det följer logiskt på det. Men varför låter du inte Hastfer svara istället för dig?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Björn den gode said:
Recca said:
Det är ju din spelstil att pressa så här. Jag blir dock irriterad på att du hänger upp dig på mitt val av ord. Det sättet du gör det på insinuerar att jag är ointelligent eftersom jag gör saker och ting "lite slumpmässigt". Den typen av nedlåtenhet uppskattar jag inte. Faktiskt går jag igång på den typen av skitsnack ganska rejält och om du vill få mig att hänge mig åt att bullshitta med dig så gör du precis rätt.

Här är ett rollspelat exempel på vad jag nyss läste:
Recca: "Jag har bestämt mig för att göra på ett visst sätt."
Björn: "Nähä! Va?? Har du bara bestämt dig för nåt helt utan att ha haft en orsak alls till det?? Shit va konstig och slumpmässig du är, Recca."
Alltså, jag hade inte velat pressa dig, just på grund av att du har en tendens att ta sådant genom att hamna i ett defensivt-aggresivt läge, som jag dessutom inte kan läsa (annars hade jag förstås pressat dig hela tiden).

Men du skriver ju själv rakt ut att du bestämt dig för honom och att det _inte_ är för att han är den troligaste ulven. Jag hade mycket hellre sett att du bestämde dig för att den du tycker är troligast ulv är ulv och analyserar utifrån det än vad du hävdar att du gjorde här.

Men ok, du menar att du egentligen inte tänkte skriva:

Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Utan tänkte skriva:

Vad Recca menade said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Jag tror att han är den troligaste ulven och utifrån detta analyserar jag övriga.
Eller?
Fast nu missförstår du svenska språket här.

Det handlar inte så mycket om att Larsson är troligaste ulven (fast han är det också förstås i det här läget) utan för att jag har analyserat Larsson utifrån hans röstmönster.

Det är inte en motsättning utan ett fullt funktionellt sätt att hantera svenska språket på.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Recca said:
Mukwa said:
Recca said:
Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Brynolf said:
Fast när du inte förklarar *varför* du har bestämt dig är det ju inte så konstigt att du blir beskylld för slumpmässighet. Så gör gärna det.
Recca said:
Du måste ha spenderat ganska lång tid med att författa ditt inlägg trots att det bara består av tre rader text eftersom du missade när jag citerade det inlägg där jag pratade om mina misstankar mot Larsson.
Du pratar inte om några misstankar mot Larsson. Du pratar bara om tänkbara ulvkandidater ifall Larsson är ulv.
Recca said:
Jag måste även kommentera detta:

Ja, Recca och Konrad har verkat väldigt samspelta... i brist på bättre ord. När Emp i början la en röst på Konrad så sa Recca till på skarpen, och hon var på Vimes för hans metaspelsanalys av Konrad.

Ligger det något i det jag noterat, Recca? Håller du Konrad väl hårt i handen?
Jag ansåg att jag hittade något att gå på Vimes om. Ställa frågor och dreva och sånt du vet, sånt man gör som bybo. Just nu sammanfattar du lite kort de intryck en skumläsare av en tråd skulle kunna få.

En ulv behöver ju inte tänka så mycket på sånt då denne vet att någon är bybo/ulv och då vet huruvida något är en faktisk scumtell. Då är det ju lätt att bara ta till sig de rent ytliga intrycken och skriva en kort sammanfattning av det man läst.

Du låg ju lågt under den ordväxling som följde men hur tänkte du kring det hela, Larsson?

Angående skumläsningen tänker jag också på detta:

När jag tittar över Reccas spel har det bestått av:

* Att uttryckligen säga att hon skall låta KK hålla taktpinnen.
* Vara på Emp för att han la en röst på KK.
* Upptäckt att Vimes tog lång tid på sig att skriva i pm-tråden.
* Skämtat om att Basse gått ur pm-konversationen.
* Varit på Basse för att han sagt att ulvar inte offrar kompisar i andra rundan.
* Varit på Vimes för att han och Emp för att de formulerade sig på ett sätt så att de avslöjade att de inte hade powerroller (vilket Björn den gode redan poängetat tidigare).
Ännu har det bara varit en sisådär 150 inlägg och du har ju hängt med ett tag i tråden Larsson. Att du bara har en sammanfattning av vad någon annan skrivit så här långt i spelet är inte värst skärpt. Eller är det ulvigt? Ulv och oskärpt är ofta synonymt i det här spelet.

Röst: Larsson

Nej, det är inte en hämndröst. Larsson har ulvigast spel så här långt.
Vet du, det där hjälpte mig ingenting, föga förvånande. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du var oartig med flit :gremtongue:

Att du väljer att analysera en spelare som du inte har något på är en scum tell, att hävda att du har något på LJSL och sedan inte redogöra för det är också en scum tell. Och det hjälper inte att du tvärvänder och röstar på basse tillsammans med LJSL heller. Så grön är du inte.

Jag hade förstått din approach på LJSL om du ville starta ett skendrev, men den tiden är förbi nu och nu är det mest skumt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Recca said:
Mukwa said:
Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
Det tycker jag verkligen inte. Jag tycker det följer logiskt på det. Men varför låter du inte Hastfer svara istället för dig?
Point taken. Vi inväntar Hastfner.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Att jag frågar dig är helt enkelt för att din ulv lista låg senast i tråden. Och det jag kommer ihåg är att K.K. och du hade mig på misstanke. Det ka ha varit bågon mer men då har det gått förbi mig

Det jag sen säger är att OM liliana hoppade ur pga att hen fick en annan roll än bybo. OM bybor/ulvar går på den teorin så blir jag antingen hängd för att bybor tror och ulvarna hoppar på det tåget. Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.

Jag såg inte dig som röd utan som de flesta andra väldigt grön.
K.K. sa att du hade ditt A-game som bybo. Hur du har spelat tidigare vet jag inte.. Det skulle ju kunna va så att du har ditt SuperA-game som ulv också?

Jag vet ju min roll och tycker därför din scumtell är intressant

Röst: Recca
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Recca said:
Björn den gode said:
Recca said:
Det är ju din spelstil att pressa så här. Jag blir dock irriterad på att du hänger upp dig på mitt val av ord. Det sättet du gör det på insinuerar att jag är ointelligent eftersom jag gör saker och ting "lite slumpmässigt". Den typen av nedlåtenhet uppskattar jag inte. Faktiskt går jag igång på den typen av skitsnack ganska rejält och om du vill få mig att hänge mig åt att bullshitta med dig så gör du precis rätt.

Här är ett rollspelat exempel på vad jag nyss läste:
Recca: "Jag har bestämt mig för att göra på ett visst sätt."
Björn: "Nähä! Va?? Har du bara bestämt dig för nåt helt utan att ha haft en orsak alls till det?? Shit va konstig och slumpmässig du är, Recca."
Alltså, jag hade inte velat pressa dig, just på grund av att du har en tendens att ta sådant genom att hamna i ett defensivt-aggresivt läge, som jag dessutom inte kan läsa (annars hade jag förstås pressat dig hela tiden).

Men du skriver ju själv rakt ut att du bestämt dig för honom och att det _inte_ är för att han är den troligaste ulven. Jag hade mycket hellre sett att du bestämde dig för att den du tycker är troligast ulv är ulv och analyserar utifrån det än vad du hävdar att du gjorde här.

Men ok, du menar att du egentligen inte tänkte skriva:

Recca said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Utan tänkte skriva:

Vad Recca menade said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Jag tror att han är den troligaste ulven och utifrån detta analyserar jag övriga.
Eller?
Fast nu missförstår du svenska språket här.

Det handlar inte så mycket om att Larsson är troligaste ulven (fast han är det också förstås i det här läget) utan för att jag har analyserat Larsson utifrån hans röstmönster.

Det är inte en motsättning utan ett fullt funktionellt sätt att hantera svenska språket på.
Men om det nu inte var för att Larsson var din toppkandidat, varför valde du att göra en analys av honom och inte av någon annan?
 
Top