Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Basenanji said:
KK: att folk claimar vanilla grönar de förstås inte. Det tråkiga är bar att det hjälper varuylvarna att se vem som kanske är Väktare/Siare.

Sedan om Hastfer (varför heter du inte Hastur eller Höfner? Det ena är en cool CoC-referens och det andra en cool instrumenttillverkare)
:gremwink:

Hursom! Det här har han skrivit:

Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.

Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
Jag klipper och klistrar lite för att hjälpa'n på traven:

i) Är det för att jag inte beter mig som en bybo

eller

ii) för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?

---

Vad kan vi dra för slutsatser av detta?

a) Hipster är ulv som försöker gnälla sig bort från misstankar

b) Hopster är möjligtvis en POWERROLL och antyder ovan att Liliana inte pallade med att spela Väktare/Siare

c) Häftstift är bara en trist medelsvensson med 1.8 barn. Inget att se på, rotera.

---

Hursom så tycker jag nog att vi kan vänta med att grilla Hoppsan! tills senare. Han är så lätt att skjuta ned just nu och även om han är hopplöst misstänkt just nu vore det väl förjävla tråkigt att råka ha ihjäl en av powerrollerna med tanke på spelets konstruktion?!

Och DET SKA INTE TOLKAS som att jag försöker skydda eller hjälpa Hodor. Det ska bara tolkas som att vi både hinner och gör vettigare i att leta ulvpäls på annat håll.
Vettigt inlägg Basse!

Du läser Hastfer på samma vis som mig ungefär.

Recca drar väldigt höga växlar av hans inlägg som går att tolka på många olika sätt, men att tolka det som ulvigt är långt ifrån det ända.

Mukwa är där och pillar med lite försvarande av Hipster mot Recca men sedan laxar han på med en röst och pular lite med halvfabrikat på citaten. Han till och med ändrar ordningen på hur de kom fram.

Hastfer bör sparas minst en runda till och växa in i kläderna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj said:
Jag kan skriva det 100 gånger om du vill, men jag tror ingen i det här spelet kommer att utesluta mig från att vara ulv för det.

Hur spelar du på "outningar" av vanillas? Vad får du ut av dessa outningar att de är bybor? Lär mig! Jag vill verkligen förstå hur jag skall hantera dessa outningar.
Du vill inte förstå, så jag tänker inte förklara det för dig. Men en hint är mitt motto att man inte ska ljuga som bybo. Det här är också anledningen till att vi inte i allmänhet alls bör diskutera om powerroller. Men nu tycker jag du lägger ner det här och försöker hitta vem som är ulv istället för att försöka hitta vem som har en bybo-powerroll, det är nämligen mycket mer byboigt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Vad händer om det blir dött lopp och två kandidater får lka många röster?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

LJSLarsson said:
Vad händer om det blir dött lopp och två kandidater får lka många röster?
Sudden death eller slumpning. I vilket fall vill vi inte hamna där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Ersättare för Liliana -> Hastfer.

Björn den gode said:
Så när du skrev:
Recca said:
[Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Så menade du:
Recca said:
Det handlar inte så mycket om att Larsson är troligaste ulven (fast han är det också förstås i det här läget) utan för att jag har analyserat Larsson utifrån hans röstmönster.
Oavsett om det är korrekt svenska eller inte så verkar det förstnämnda vara ett oerhört förvirrat sätt att säga det sistnämnda. Jag skulle nog sträcka mig så långt som att det känns som att du medvetet försöker förvilla snarare än förklara, och det pingar skum för mig.

Men nej, jag tror inte vi kommer så mycket längre här nu. Ska vi släppa det här nu och rösta ut Nässe?
Nässe är en vettig kandidat men skulle gärna se att han skriver lite mer. För min del får du gärna förklara vad det är som är ulvigt med vad jag skrev. För det ser ut som att du menar att din förståelse av vad jag skrev som jag ju förklarat inte stämmer, är anledningen till att du har mig som en hängningskandidat.

Och nej. Inte en analys av Larsson utan även vilka eventuella ulvar han kan försöka skydda/hänga om han vore ulv och la ut en ulv-poängslista. Det jag skriver är alltså att jag har "bestämt mig för att Larsson är ulv" för att jag analyserar hans UP-lista utifrån att han är ulv.

Så här ser mitt svar ut på ert drev mot mig. Jag har väntat lite med att skicka mitt svar tills jag kom hem från träningen eftersom jag ville se vilka som skulle haka på och rösta på mig. :gremsmile:

11:21
Recca said:
Först en fråga till Vimes.

Varför har du drivit meta-frågan med K.K?

Jag håller på och läser igen tråden och kommer snart med ett lite längre inlägg. Jag anser dock inte att jag gjort någon dubbelfail. Up-listorna (som Tyr började med) har alltid haft fem grader, och att då börja peta på mig för att jag inte har med några femmor är bara konstigt.
Eftersom Larsson är på gång att läsa igenom tråden igen så är jag väldigt nyfiken på resultatet.

Just nu är Larsson min topp-kandidat till hängning. Jag har lite svårt att inte ha honom som en ulv och därför så bygger jag rätt mycket på hur hans relation är till byn och ulvarna. Jag analyserar alltså hans ulvlista utifrån att han är ulv.

Han anser att K.K är supergrön. Med tanke på att Larsson är ulv så tror jag honom faktiskt här. Alla har K.K som ulv och det skulle stå ut för mycket att inte ha det. Vimes är en av hans favoritulvar vilket passar perfekt eftersom om man har K.K som bybo så borde Vimes vara en ulv i enlighet med deras tidiga beef. Jag tycker inte att varken K.K eller Vimes gjort något rödande. Det vi har på dem är påståenden om att de inte gjort sitt A-game.

Larsson om mig:
Recca - 2up: Anses grönast av alla. Jag tycker inte hon har spelat dåligt, men tycker hon har följt med mycket i Konrads flodvågor (när jag räknade inlägg så ser jag dock att hon lätt varit mest aktiv och skrivit mer än Konrad). När jag försökte pressa lite på henne svarade hon bra och rakt.
Jag undrar varför K.K är mer grön än vad jag är. Som ulv är det ju jobbigt att ha för många gröna bybor med i strategin så båda vi kan ju inte vara helgröna. Det vore ju mycket bättre om det finns möjlighet att en av oss kan glida upp till en 3'a eller 4'a genom klantigt spel.

Muwka - 3.5 up: Han råkade tidigt avslöja sig som vanilla, men jag har inte sett det jättemycket som rödande. Något som dock gör mig fundersamt är att han bara ger mig ett enda up-poäng. Va? Jag hade inte gett mig 1up, utan åtminstone 3.
Det håller jag med om är konstigt om det stämmer. Jag antar att det stämmer.

Larsson ger BDG ganska hög poäng och skyller på hans hetsiga spel. Jag vet att BDG berättat att han spelar just så men Larsson menar att det inte ser ut som BDG's traditionella spel. Här vet jag inte vad jag ska säga riktigt. Jag var ulv sist jag lirade med BDG och såg honom därför i ett annat ljus. Jag såg honom som mycket hetsigare och läskigare i det spelet än här. Kanske samma perspektiv-skifte som påverkar Larsson?

Sen kommer Larssons 4'or.

Eftersom jag utgår från att Larsson är en ulv så stämmer det bra att han har så många 4'or med i spel ännu. Vimes, Basse, Brynolf, Empiricus.
Om Larsson är ulv så är minst en av dessa en ulv, skulle jag tro. Jag skulle dock tippa på att max en av dem är det för att Larsson inte vill ha med två ulvar i sin topp 5 helt enkelt. UP-listor är utmärkta sätt att dreva på, det är en typ av outning som ulvarna kan göra varur vi kan tolka deras handlingar. Efter den här listan blir jag ännu mer nyfiken på vilket resultat vi får av en hängning på Larsson. Är han ulv så kan vi analysera hans lista. Rödningen av Vimes tycker jag känns ganska medioker från Larssons sida. Men jag gillar ju Vimes, kanske spelar det in? Han är farlig som ulv eftersom han kan spela som en bybo.

Det man tar Vimes på är stora misstag, inte på hans spel. Meta-spels-beefen tycker inte jag är ett stort misstag nu när jag fått svar på mina frågor men Larsson tycker det. Jag var på Vimes hårt tidigt i rundan och det drog nog upp en hel del damm kring Vimes, fick honom i siktet, tänker jag. Att Larsson har honom röd efter sin lilla skumläsning av tråden tycker jag faktiskt talar för Vimes grönhet.

Men som sagt, av de tre kvarvarande rödingarna på Larssons lista har vi en ulv, tror jag. Två av Brynolf, Basse och Empiricus är någon sorts tvångsmässiga val av Larsson medan den sista är en faktisk ulv. Det är svårt. Larsson har läst på om dem den här gången. Han har prickat in tre misstänkta på goda grunder, helt enkelt. Det faktum att det är fyra röda så här tidigt i spel är bra för ulvar, vilket gör att jag kisar lite extra på Larssons rödningar, dock.

Men skulle Larsson vara bybo så reagerar jag mest på gröningarna. Att gröna mig på att andra tycker jag är grön känns lite halvt... Märkligt. I alla fall när han tidigare har ansett mig vara värdig en röst och därför måste ansett mig vara åtminstone någorlunda värd en utröstning.

Nu är det ju allmän kännedom att man kan hetsa upp Recca; min stora svaghet. Det är att jag kan bli förbannad och göra ulvmisstag t.om. när jag är bybo, som när jag vägrade visa min pickadoll i ett spel för nåt år sedan och sedan outade att jag var siare. Mitt spel var riktigt värdo i det liret. Det går alltså att få mig att tappa fattningen på olika sätt om man vill det. Det är alltså bra att pressa mig om man är ulv.

Min främsta anledning att vilja ha ut Larsson via hängning är för att jag känner att mitt sinne skulle få ro då. Just nu ligger han som sagt och skvalpar i mitt röda hörn och jag har svårt att inte se honom som ulv.

Back to analysis. Om max en av Larssons röda är ulv så betyder det ju att det finns en ulv kvar i det grå gänget; och då skulle jag tippa på Liliana eller Nässe. Således, om Larsson är ulv så anser jag att det finns två ulvar i spannet Liliana, Nässe, Brynolf, Empiricus, Basse.

Två av dem är omöjliga att analysera tyvärr. Nässe ser dock automatiskt lite rödare ut iom hans ostiga inlägg i tråden. Av de andra tre är det svårt... Empi behöver komma in i spel och svara upp till anklagelserna. Basse jobbar på bra men han spelar lite för försiktigt, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. När Basse är ulv spelar han inte så här, men när Basse är bybo tycker jag inte heller att han spelar så här. Att byta spelstil är ett kännt grepp helt enkelt och kan tas av ulvar som bybor. Det gör dem svåra att analysera utifrån tidigare spel. Brynolf har varit mellanmjölkig. Jag tycker iofs alltid att Brynolf känns som en ulv i fårpäls, nu som annars. Han spelar tillbakalutat.
Det ni gör nu är att hänvisa till vad jag skrev strax efter att jag gjort min analys av Larsson. Det ni tar upp är följande resonemang jag för med Mukwa angående Empi och Larsson. 12:45
Recca said:
Mukwa said:
Recca said:
Just ja.

Mukwa: Jag har svårt för honom. Det är ingen nyhet. I det här spelet kikar jag på honom genom bybo-glasögon för att inte hänga upp mig på lustigheterna. Men han behöver producera lite.
När andra får beröm för att de är levande honungsfällor får jag skit för att jag är lustig :gremsmile: Jag ser till att vara ett grönt namn i byn och hittills har det funkat eftersom jag aldrig har blivit utröstad, så vad är det du inte gillar? Från läktarplats har du velat ha ut mig ett helt spel (klassikern), men annars gillar du mest att munhuggas med mig för att jag biter tillbaks tror jag :gremsmile:
Precis. Jag brukar stirra mig blind på dig och har därför valt att inte göra det nu. Jag tycker du är svår för när jag är på dig och vi börjar munhuggas så blir vi blinda för omvärlden. Detta har hänt två gånger om jag inte missminner mig, klassikern och Resistance. Våra bråk saboterar lätt spelet. Lite som Tripp-Vimes i förra liret som jag läste från åskådarplats.

Empi...

Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga. Det är allt jag haft tid med än så länge. Empi har gjort en grej som kändes knäpp men jag drog inte lika höga växlar på det som BDG eftersom BDG redan var på där. Däremot bad jag om klargöranden från Empi, jag vill försöka utesluta eller bekräfta honom. Genom att utesluta honom som ulv får jag färre att jobba med utifrån teorin att Larsson är ulv.
Notera ovan att jag tagit med tidpunkter för mina inlägg.

Det framgår alltså rätt tydligt att jag resonerar utifrån att Larsson är ulv. Min misstanke mot honom väcktes efter dels hans röst på mig och det efterföljande korta sammanfattande referat som jag nu citerat x antal gånger. Tidigt i spelet skattar man sina scumtells högre. Igår var det ännu tidigt i spelet. Larsson röstade dåligt på mig och följde upp med en genomskinlig och ytlig genomgång om vad jag gjort. Han menade därvidlag att jag inte hade uträttat något särskilt och hänvisade till sin ytliga genomgång av vad jag hade gjort. Jag ansåg naturligtvis att jag gjort mycket mer än så och menade att Larsson måste ha skumläst diskussionen. Jag anser att skumläsningar är lite av en scumtell (inte nödvändigtvis) men jag förde ändå fram mina teorier om Larsson och fann, enligt mig själv, något att pressa honom om angående. Först efter att jag lagt min röst på Larsson började jag titta noggrannt på hans UP-lista och eftersom jag precis lagt min röst på honom så analyserade jag ju UP-listan utifrån att han skulle vara ulv.

Så att jag sedan säger "jag har bestämt mig för att Larsson är ulv" måste ju ses i ljuset av att jag i min analys av honom utgår från att han är ulv, att jag har honom som min främsta kandidat och att jag precis röstat på honom inom loppet av ett par timmar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Världens sorgligaste by går till valurnan...

Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Fyra timmar och fyrtio minuter kvar till deadline.
Folk har förvarnat om att de inte kan vara med ikväll.

Ska lotten avgöra vem vi skickar i snaran? :gremsuck:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

KK: Så nu är klockan 17.26, tycker du att det är dags att börja dreva snart?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Basenanji said:
Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
Oj, det här ser inte bra ut. Jag ska börja sätta mig in i allt som skrivits under dagen, och börjar läsa nu. Min grundinställning är att försöka se om jag kan flytta min röst så vi slipper lottning. Det kräver dock att jag hittar ngn som jag misstänker mer... Återkommer som sagt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Basenanji said:
Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
Av dessa så kan jag egentligen bara tänka mig att rösta på Nässe och LJS, eventuellt Vimes, ingen verkar vilja hänga med mig på Nässe. Och vi måste samla oss, så jag kör väl Röst: LJSLarsson då.

Jag skulle förstås helst valt någon som redan hade 2 röster, men jag tycker att jag själv är en väldigt dålig röst, jag tyckte Empi i sitt andra försvar lät vettig och vill därför inte döda honom, och Basenanji har lurat i mig att han är snäll så därför vill jag inte rösta på honom heller.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

och just ja Basenanji, nu tycker jag det är vettigt om du följer mitt exempel och byter röst till LJS du också, så har vi en kandidat med 3 och tvingar övriga ta ställning för att få det lika om det är det dom strävar efter.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Imorrn hänger vi förövrigt KK, jag tycker det är lite sent att dra igång drevet nu bara, men maken till dåligt spel alltså.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Jag kan skriva det 100 gånger om du vill, men jag tror ingen i det här spelet kommer att utesluta mig från att vara ulv för det.

Hur spelar du på "outningar" av vanillas? Vad får du ut av dessa outningar att de är bybor? Lär mig! Jag vill verkligen förstå hur jag skall hantera dessa outningar.
Du vill inte förstå, så jag tänker inte förklara det för dig. Men en hint är mitt motto att man inte ska ljuga som bybo. Det här är också anledningen till att vi inte i allmänhet alls bör diskutera om powerroller. Men nu tycker jag du lägger ner det här och försöker hitta vem som är ulv istället för att försöka hitta vem som har en bybo-powerroll, det är nämligen mycket mer byboigt.
Säg så här. Våra spelstilar är inte av samma stuk kort och gott. Jag tycker att man som powerrollare skall ljuga så långt det bara går. Är det oundvikligt att gå ut med sin tillhörighet så skall det ju göras på ett sätt som gynnar byn och inte en själv.

Sen kan jag ju få fråga vart jag någonsin har försökt jaga eller hitta powerroller? Jag är inriktad på ulvar och har varit så hela spelet.

Jag har svårare att avskriva en kandidat än att tillskriva mig en ulvkandidat.

Mina urgrunds kandidater var:

Vimes, Mukwa, Nässe och Liliana/Hastfer.

Nässe har jag fortfarande där och kan absolut hänga honom ikväll om det är något vi tjänar på. Är han ulv är det bra. Är han bybo är det inte så värst bra för det kommer inte ge oss så värst mycket. (Kanske? Har inte funderat så mycket i de banorna ännu).

Vimes släpper jag ju inte och det har jag ju förklarat och det är väl upp till övriga att dissa det eller ställer er på samma sida. Medhåll? Njae. Inte så värst mycket, men Vimes får vara kvar på min lista.

Liliana/Hastfer tänker jag inte hänga den här rundan.

Mukwa. Lite smådåliga fealings där fortfarande.

Nått nytt då? Jorå, jag är helt öppen för att hänga Empis.

Kikar vi på ett av dina tidigare inlägg BDG så fattar du rätt snart tycke för Emis. Han har släppt ifrån sig den största scumtellen så långt och det är en rätt skön teori i mina ögon. I samma veva som du fetbrunar honom så skriver du att han kan vara grön lika gärna. Alltså, du pekar på att han precis har uppgett att han inte fått något pm vilket i din värld betyder att:

1. Han är ulv som ljuger och hittar på en teori baserat på att han inte fått något pm
2. Har är en bybo inte fått nått pm eftersom talar sanning

Du väljer att sätta Empis som ulv tack vare hans teori.

Jag själv gillar ju knasiga teorier och tycker det är en rolig del av spelet. Däremot så gillar jag inte Empis spelande det här liret. Det är inte i nivå med hans tidigare spel och det kan bero på två saker.

1. Han har för mycket på sidan med sitt riktiga liv och är i så fall ursäktad.
2. Han vet inte vad han skall ta sig till med sin ulvighet.

Ju längre rundan har snurrat så har du avskrivit Empis rätt hårt från ulveri. Tror det var nått bleed-snack som fick dina misstankar att falna.

Jag har åh andra sidan fått en växande oro över Empis beteende och är inte alls så sugen på att lita på honom som en bybo.

Det ger mig ju också en öppning att tycka att ditt ställningstagande i början mycket väl kan vara upplagt för att rädda skinnet på Empis. Jag kan leta frma inlägget..vänta lite -->

Björn den gode said:
Empiricus said:
En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
QFST (= Quoted For Scum Tell)

Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Ungefär här stiger du in i spel och överser allt annat som hänt under rundan som i mina ögon är bra mycket mer intressant än den här teorin. Du är ju väldigt snabb på att trycka på att Empis just i det här inlägget ser grön ut och även är ulv på samma gång. Det är snudd på du som tillskriver honom en sån där "vanilla outning" som alla tycks se på ett helt annat vis än jag själv. Eller snudd på. Det är ju du som lyfter det som en "vanilla outning" och sedan kommer Mukwa och gör sin grej. Alltså, "facepalm-->haha, jag outade visst att jag var vanilla precis. Fan så dum jag är"

Summan av det hela är ju att det skulle vara väldigt intressant att fimpa Empis för att se vart det leder. Bra mycket mer matnyttigt än att fimpa Nässe i mina ögon.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Björn den gode said:
Imorrn hänger vi förövrigt KK, jag tycker det är lite sent att dra igång drevet nu bara, men maken till dåligt spel alltså.
Hehe!

Kan du peka på saker som är dåligt i mitt spel BDG?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Björn den gode said:
Basenanji said:
Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
Av dessa så kan jag egentligen bara tänka mig att rösta på Nässe och LJS, eventuellt Vimes, ingen verkar vilja hänga med mig på Nässe. Och vi måste samla oss, så jag kör väl Röst: LJSLarsson då.

Jag skulle förstås helst valt någon som redan hade 2 röster, men jag tycker att jag själv är en väldigt dålig röst, jag tyckte Empi i sitt andra försvar lät vettig och vill därför inte döda honom, och Basenanji har lurat i mig att han är snäll så därför vill jag inte rösta på honom heller.
Varför skall du hänga Larsson?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Jag sitter i bilen på ICA Julitas parkeringsplats och konstaterar att jag har massor att läsa igen. Detta såg jag dock:

Basenanji said:
Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
Det är inte ok, alls. Som jag sagt förut kan jag rösta ut Larsson eller Empi helst. Om inte det går vill jag döda Brynolf eller Nässe.

Det är jättebra om vi kan börja samla rösterna på reella vettiga alternativ. Att rösta på BDG är underkänt. Vi kommersäkert hänga honom någon gång om han inte blir nattdödad, men hänga honom första rundan? Nä.

Så, samla rösterna. Nu ska jag åka vidare, tillbaka någon gång innan deadline.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Empiricus said:
En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
QFST (= Quoted For Scum Tell)

Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Ungefär här stiger du in i spel och överser allt annat som hänt under rundan som i mina ögon är bra mycket mer intressant än den här teorin. Du är ju väldigt snabb på att trycka på att Empis just i det här inlägget ser grön ut och även är ulv på samma gång. Det är snudd på du som tillskriver honom en sån där "vanilla outning" som alla tycks se på ett helt annat vis än jag själv. Eller snudd på. Det är ju du som lyfter det som en "vanilla outning" och sedan kommer Mukwa och gör sin grej. Alltså, "facepalm-->haha, jag outade visst att jag var vanilla precis. Fan så dum jag är"

Summan av det hela är ju att det skulle vara väldigt intressant att fimpa Empis för att se vart det leder. Bra mycket mer matnyttigt än att fimpa Nässe i mina ögon.
Fast va. Det är ju fett grönande att Empis kör den teorin. "Efterkonstruktionen" var ju det som rödade Empis men sedan har han ju förklarat sig.

Empis är inte ett alternativ till hängning den här rundan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Imorrn hänger vi förövrigt KK, jag tycker det är lite sent att dra igång drevet nu bara, men maken till dåligt spel alltså.
Hehe!

Kan du peka på saker som är dåligt i mitt spel BDG?
Sånt här är så kul att läsa. *Hämtar popcorn.*
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1

Björn den gode said:
KK: Så nu är klockan 17.26, tycker du att det är dags att börja dreva snart?
Svettas du Björn eller vad är det? Du tycks väldigt fokuserad på mitt spel? Jag vill gärna att du lägger fram dina misstankar mot mig så jag vet vart jag har spelat ulvigt och så fruktansvärt dåligt.

Jag kommer ta ställning och jag kommer att rösta innan 22.00.

Risken finns också att jag dyker upp strax innan 22.00 och ändrar min röst baserat på hur det ser ut i det läget.

Jag har vädrat mina misstankar gentemot Empis och hans spel har inte hjälpt honom vidare. Du tycks ju helt ha släppt honom och det är ju något jag funderar över. Du hade ju chansen att starta upp ett drev gentemot honom igen, men du valde Larsson så den frågan vore också intressant att få svar på.

Det kanske finns nått inlägg här som jag kan läsa om misstankarna? Om så är fallet får jag ursäkta min slarvighet. Om inte går det bra att ta det i lättlästa punkter.

Jag skall läsa tråden lite nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Världens sorgligaste by går till valurnan...

Vimes said:
Jag sitter i bilen på ICA Julitas parkeringsplats och konstaterar att jag har massor att läsa igen. Detta såg jag dock:

Basenanji said:
Mukwa-> Hastfer

BDG (2) Empiricus, Nässe
Emp (2) Brynolf, Basenanji
Basenanji (2) LJS, Recca
Vimes (1) KK
LJS (1) Vimes
Nässe (1) BDG
Recca (1) Hastfer
Hastfer (1) Mukwa

KOM IGEN NU!
Det är inte ok, alls. Som jag sagt förut kan jag rösta ut Larsson eller Empi helst. Om inte det går vill jag döda Brynolf eller Nässe.

Det är jättebra om vi kan börja samla rösterna på reella vettiga alternativ. Att rösta på BDG är underkänt. Vi kommersäkert hänga honom någon gång om han inte blir nattdödad, men hänga honom första rundan? Nä.

Så, samla rösterna. Nu ska jag åka vidare, tillbaka någon gång innan deadline.
Brynolf ser jag som ett lika bra alternativ till Nässe faktiskt. Maken till anonym runda 1 får man leta efter. T.om. Hastfer som varit med en liten liten stund bara har ju gjort mer väsen av sig.
 
Top