Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 4

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Röst: Vimes

Visst kan stövelkatten eller Trasapa ha falskleg, men det kan du också.
Tänkte väl att det fanns en anledning till att jag slutade rösta på dig när jag räknade rösterna. Dumt av mig att lägga tillbaks rösten då.

Röst: Trasapa
För att du ska vara ulv krävs bara ett falskleg, om Stövlis är ulv krävs dessutom att han är en dålig varulv som outar ett namn utan att läsa tråden.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Det här duger inte, Mukwa, du är bättre än såhär.
1. Det är rimligare att någon har falsklegg av knattarna i och med Arvidos outning. Frågan står kvar: Är din teori att jag är björnbuse och Alexander Lukas på samma gång?
2. Vem är, helt oaktat dina teorier om vilka outningar som är gröna repsektive mindre gröna, skummast? Vem har spelat skummast? Har jag gjort det? I sådana fall ser jag gärna att du argumenterar för det, så att jag kan bemöta anklagelserna och få byn att rösta rätt.
Nej, du har helt rätt. Stövlis har spelat mest safe, men hans namnoutning var lite väl risky.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Rösträkning

Stövelkatten: Brynolf, Vimes, Trasapa
Trasapa: Mukwa

Ej röstat: Stövelkatten, Andersson

Det är en timme kvar, och ni borde verkligen rösta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Stövelkatten: Brynolf, Vimes, Trasapa
Trasapa: Mukwa

Ej röstat: Stövelkatten, Andersson

Det är en timme kvar, och ni borde verkligen rösta.
Umm, det är väl imorrn som rundan avslutas? :gremwink:

But still, Stövelkatten och Andersson behöver rösta omgående.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Fortfarande en fråga till Andersson

Jag skulle fortfarande vilja veta varför Andersson valde att sia mig. När jag gick tillbaks till runda 1 finns det två saker som talar emot att han skulle ha siat mig.

Det första är att han tyckte att jag spelade mer som en bybo och det andra var att han tyckte min outning "Anka" var rimlig. Varför tyckte Andersson att "Anka" var rimligt, sett till vilket namn Andersson har?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

Umm, det är väl imorrn som rundan avslutas?
Alltså... vafan. Jag har ju noll jävla koll. Tur att jag bara kan vara ulv om Andersson är naiv siare.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Du verkar lägga mycket tillit till stövelkatten tycker jag. Du menar att han är grönare än mig p.g.a att han outade samma namn som dig. Du tycker inte att jag spelar kass ulv som outar ett knattenamn först då? Hade gott kunnat vänta tills fler hade outat för vad jag minns hade jag ingen press alls.

Men jag förstod att det här skulle leda till misstankar mot mig själv, vilket jag ju skrev. Det kanske kan hållas till min fördel till viss mån också, jag hade ju såklart kunnat hänga på din röst på Andersson och varit nöjd där. Jag har ju trots allt varit på honom en tid så inget konstigt med det. Men jag valde att försöka få oss att göra det bästa för byn, även om det sätter mig själv i hetluften.

Men mukwa, jag tycker att du nu för första gången spelar lite underligt. Du säger att du spelar mest på logik och det har hittills stämt bra, du har varit en klok och vettig spelare. Men nu verkar du spela mer på känsla än logik.

Jag skulle vilja gröna mukwa, mig och vimes om vi utgår från vår fluffoutning, och tidigare spel såklart. Då har vi brynolf, stövelkatt och andersson kvar, tre personer som faktiskt har spelat lite misstänksamt. Då föreslår jag att vi ska satsa den här rundan på att anta att andersson talar sanning. Det ger oss stövelkatten kvar eftersom brynolf grönas av andersson.

Det är ett säkert bet för den här rundan tycker jag. Är det fel och stövelkatten är grön och en spelare annan än Andersson dräps så kan vi med säkerhet anta att andersson är en ulv i fjäderskrud, allternativt brynolf men då har anderssons siarförmåga failat och det tror jag inte på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Ej röstat: Stövelkatten, Andersson
Nja, Andersson röstar på mig, vilket är lite intressant. Han har kommit med en del mycket bra resonemang denna runda och även om han har spela konstigt tidigare tycker jag han känns tilräckligt o-röd för tillfället för att vi inte ska sparka ut honom denna runda.

Men jag vill gärna kommentera detta:
Röst: Brynolf

Detta bland annat för att Brynolf inte röstade på Lu-kaazh, var den som i runda 2 lyfte en teori om att slänga smuts p knattarna, som Möller sedan plockade upp, överhuvudtaget agerade konstigt gentemot xyas i Runda 2 (både grönade och röstar på honom t ex).
Varför jag inte röstade på Lukas har jag förklarat. Det gjorde för övrigt inte Mukwa heller. Misstänka knattarna har jag gjort länge; jag har verkligen försökt leta hål i Mukwas knatterier (och hittat några möjliga också). Vad jag tror om Möllers sista "misstankar" har jag också varit tydlig med. Det där med Xyas får du gärna förtydliga.


Angående Stövelkatten har han väl bara skrivit ett enda inlägg denna runda, och har varit väldigt passiv ända sedan slutet av runda 1. Är han buse (vilket jag mycket väl kan tänka mig), har han verkligen levt på Fnatte-spektaklet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Some loose ends

Mukwa said:
Nej, du har helt rätt. Stövlis har spelat mest safe, men hans namnoutning var lite väl risky.
Det är inte alls risky om man har falskleg, vilket ju känns som en förutsättning för att en buse öht skulle outa sig som knatte.

That said...
Vimes said:
Det är rimligare att någon har falsklegg av knattarna i och med Arvidos outning. Frågan står kvar: Är din teori att jag är björnbuse och Alexander Lukas på samma gång?
Nej, är du buse så är du bara buse. Arvidos wincondition är i så fall en red herring, och eftersom han gick ut med den före dig kunde du ju lätt låtsas som att du också hade den.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Nej, är du buse så är du bara buse. Arvidos wincondition är i så fall en red herring, och eftersom han gick ut med den före dig kunde du ju lätt låtsas som att du också hade den.
Ja, det här har jag också varit inne på, men pga fluffet innebär det att Vimes i så fall måste ha fått ett identiskt fluff med mig, Arvidos och Trasapa (de som är bekräftade fullt ut och lite längre än lagen egentligen tillät, andra är K.K och möjligtvis Andersson). Här kommer då anledningen till att det inte är så: Vicky vill inte att vi nystar i det här. Det innebär att han inte räknat med att vi kan jaga bovar så här och därför skulle han inte ha gett ett sånt fluff till en ulv (anledningen till att Vicky griper in är ju självfallet för att det är för lätt att hitta en ulv så här) för att ulven senare skulle kunna gröna sig genom det.

Vickys varning säger en hel del faktiskt (ja, vi ska snacka om det här när spelet är över).

Jag var (är) ruggigt trött idag och jag håller med Trasapa, Vimes och Brynolf... jag har tappat det helt de sista timmarna (typ hela rundan).

Ingen logik. Nä, jag hade inga misstankar egentligen. Bara känsla. Det är ju liksom näst bästa sättet att hitta ulvar på... Egentligen finns det ju faktiskt logik här men jag har varit för dum och trött för att tänka på det:

------------
Vimes, Trasapa, Mukwa, Brynolf
Andersson, Stövlis

Punkt.
------------

Tar vi ut Stövlis den här rundan och spelet fortsätter en runda till finns det bara en att ta ut och det är Andersson.

Röst: Stövelkatten

Jag tänker hålla fast vid att min plan var bra, den var aldrig 100% bra, men det har jag varit väldigt tydlig med. För att du ska vara ulv krävs att du fått ett falskleg. Jag utgick från att det leder till obalans och därför borde Vicky om nån inte gett nån ulv det. Min plan gjorde ändå vad den avsåg. Du ljuger inte om ditt namn. Du har fått det av Vicky. Din vanilla-outning känns dock väldigt trovärdig. Ett streck är det enda Vicky har gett mig också.
 
G

Guest

Guest
Re: Some loose ends

Som ni duktigt märkt har jag inte varit ett dugg aktiv den här rundan, har nämligen varit bortrest på ett eller annat sätt sedan torsdag. Är bortrest är nog en lämpligare formulering förresten.
Min redan ringa aktivitet kommer därför fortsätta vara det.

Jag ljuger inte om mitt namn. Och om ni röstar ut mig så kommer jag definitivt visa "stadsbo" men det verkar finnas en handlingsplan för följderna av detta, vilket är bra.

Röst: Brynolf
Någon ska man ju rösta på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Some loose ends

Stövelkatten said:
Röst: Brynolf
Någon ska man ju rösta på.
Hur resonerar du här? Brynolf är väl hyfsat grön i och med Anderssons siande? Borde inte du rösta på Trasapa?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Rösträkning:

Stövlis -4-: Brynolf, Vimes, Trasapa, Mukwa
Brynolf: -2-: Andersson, Stövlis

--------

Är det inte sjukt misstänkt att Andersson röstar på Brynolf? För att det ska opinga behöver Andersson nästan vara säker på att hans siande inte funkar (åtminstone inte när han siade Brynolf).

Enda anledningen till att jag väljer Stövlis den här rundan är för att det kommer vara aningen lättare att pressa Andersson än Stövlis nästa runda pga aktivitet. Dessutom kommer Andersson vara tvungen att motivera sitt siande nästa runda, och jag vill ha en bättre förklaring än "Mukwa sade åt mig att sia Vimes". Jag vill ha en utförlig analys av Vimes och Trasapa från Andersson nästa runda. Dessutom vore det bra om Andersson fanns tillgänglig att fråga ut nästa runda.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Det är mycket märkligt. Jag påpekade det i ett tidigare inlägg men har inte fått nåt riktigt svar från andersson då han inte har varit aktiv sen han la den rösten.

Nästa runda har han mig och vimes att sia, om han nu överlever. Vilken han väljer vill jag ha en bra motivering till just som mukwa säger. Helst ser jag ju att han siar mig av rent egoistiska skäl så att jag blir släppt.

Men är andersson kvar nästa runda så bryr jag mig inte så mycket om hans siande utan då är han med all sannolikhet själv ulv.

Att stövelkatt röstar på brynolf är lika mystiskt. Det känns lite som Vimes(tror det var vimes) var inne på att ulven spelar lite "utanför" spelet. Hänger inte riktigt med och gör underliga saker som inte riktigt har befästning i diskussionen som är aktuell. Därav tror jag att det är win win att få ut stövelkatt, han kan mycket väl vara vår sista ulv och är han inte det så har vi inte förlora någon vital del av byn.

Det är den rent spontant mest logiska lösning jag ser just nu i denna rundan. Hur vi än vänder oss så kommer en bybo ryka, det vi kan göra är att minimera skadorna och försöka få ulven att spela åt oss.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

En vettigare röst från din sida stövelkatt. Men i det här läget känns det som att du bara gräver dig djupare ner i avskrädeshögen. Är motiveringen den här gången helt enkelt att det gynnar dig mest eller för att du genuint misstänker mig? Spelar du för byns bästa eller för ditt eget?

Jag vet själv varför en röst på mig är fullkomligt berättigad men skulle gärna höra dig motivera för en gångs skull.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Some loose ends

Stövelkatten är nog inte bybo...

Korka upp champangen!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Some loose ends

Vore bra om Andersson skrev något också...
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: En fråga var

Nu är jag tillbaka. Jag har varit utan nät hemma sedan 1 december då ComHem fått för sig att vi sa upp Tv OCH bredband, inte bata tv. Och på jobbet har jag haft arslet fullt hela dagen. Försöker göra mitt bästa från telefon på tåget hem.

En brödsmula till det du fiskar efter, finns i flera inlägg. T ex i runda 3 när jag svarar på drevet och tycker att X nu äntligen kan hänga Möller. Kommer jag åt dator med nät länkar jag senare.
 
Top