Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Det var för en timme sen som man med stor majoritet hade skicka en god medborgare till Sing-Song. Men den förlusten verkade ha tagit luften ur allihop och det hade inte varit mycket till diskunion under den senaste timmen, fanns det en vis uppgivenhet bland de samlade? Efter att nästan en timme hade gått som var det någon bland er som kom på att: vänta nu vem är det som vi ska skicka till fängelset? Vi har ju inte kommit fram till det ännu. Var på diskunionen tog fart på nytt igen.
Denna gång så dyker inte Joakim upp utan ni hör från högtalar systemet: Polisen är här nu vem är det ni nu tänker skicka till fängelset. Jag hoppas för er skull att det inte är någon oskyldig då fängelsedirektören är på semester och det verkar ta ett tag innan vi kan få ut de ni skickat oskyldigt till Sing-Song.
Samtidigt kommer polisen runt hörnet och med enad röst så säger ni i en kör, Möller vissa låter lite mer tveksamma än andra, men gruppen har talat Möller ska till Sing-Song.
Polisen tittar granskande på er.
- Var är Möller?
Förvirrade ser ni er omkring och upptäcker att Möller har satt av i full fart bort från er och polisen ner för backen skrikande: Ni kan glömma att jag åker in igen.
Poliserna sätter av efter Möller i sin bil och ni känner er väldigt säkra på att Möller inte kommer komma undan polisen, den här gången heller.
När ni återvänder till arbetsplatsen så finner ni !Paxen utslagen åter igen har foffbomber används, denna gång inte bara en utan tre, fyra stycken att dömma utav märkena i marken. Det verkar som ni ändå har kommit en bit närmare ert mål, att slänga skurkarna bakom lås och bom, men ännu är ni inte säkra. Spända ser ni på varandra, hur många skurkar kan det finnas kvar? Vem ljuger och kan vi verkligen lita på varandra?



Kvar i spel
1. Andersson
2. Brynolf
3. Mukwa
4. Stövelkatten
5. Trasapa
6. Vimes

Vi tackar !Paxen (Stadsbo) och Möller (Skurk) för deltagandet, ni får som brukligt posta ett sista inlägg men utan att det påverkar spelet.

Nästa runda tar slut Måndag 22:30.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mitt sista panikinlägg runda 3 var nog det sämsta jag skrivit ever tror jag.

Still. Kyligt av den sista ulven att rösta ut Möller utan att ens försöka avvärja det. Eller är det Vimes som är den sista ulven, han försökte faktiskt rikta om drevet mot !Paxen (och Andersson?)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
btw kom jag på en grej... Jag är tokgrön! Alltså, megagrön! Fan vad skönt.

Om Andersson är bybo så måste ni tro på gröningen. Om Andersson är varulv så är ju inte jag det eftersom det bara finns en kvar (alltså med 99% säkerhet).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Oh yes... Sweet!

Ja, att Möller var ulv var ju ganska uppenbart. Den totala mängden små tells han givit ifrån sig gjorde det i slutändan svårt att missa. Vi vinner det här, fy fan vad nice!

Tack för spel !Paxen och Möller!

---

Så, Andersson: vem siade du och vad fick du?

Mukwa: Kul att du röstade på mig! (Min första röst i spelet va?) Care to explain?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Ja, Mukwa är grön, och antagligen Trasapa och Stövlis också, i och med att Möllers taktik under förra rundan verkade vara att försöka rikta uppmärksamheten åt knatte-hållet.

Jag tippar stenhårt på att Brynolf är ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det bästa av allt är att vi lika garanterat kan lita på Andersson den här rundan. Om Andersson har fel så hänger vi honom nästa runda! Fy faaaaan vad gött!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Yay! Så ska de tas! :gremgrin:

Och Mukwa har nog rätt i att han är alldeles ofattbart grön nu.

Då får vi lämna över ordet till Andersson...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Brynolf said:
Yay! Så ska de tas! :gremgrin:

Och Mukwa har nog rätt i att han är alldeles ofattbart grön nu.

Då får vi lämna över ordet till Andersson...
Fast, Brynolf! Ska du inte säga vem du tror är varulv nu? :gremwink: Innan Andersson avslöjar sitt resultat alltså. Det skulle vara kul att se!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa: Kul att du röstade på mig! (Min första röst i spelet va?) Care to explain?
Haha. ja, det kräver väl en förklaring. Det blir en snabbis (känner inget behov av att gröna mig mer).

Nån i drevet mot Möller är ju ulv (no shit). Det stod mellan dig och Brynolf. Jag har nog gett dig skulden för att byn agerat annorlunda (helt felaktigt egentligen, och det vet jag om och jag ber om ursäkt för de tankarna).

Brynolf, Vimes, Trasapa, Stövelkatten, Andersson

Det är min misstänktlista tills general Andersson säger annorlunda. Och kom nu inte och säg att du har siat nån annan än Brynolf!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det skulle ju förstås vara kul om jag lyckades pricka in det. Jag tippar på dig, Vimes (Stövelkatten är fortfarande möjlig, men om Andersson är ulv har vi nästan vunnit, som Mukwa den gröne säger).

Jag reagerade ganska starkt på att Möller "misstänkte" dig och Stövelkatten i sina dödsryckningar. Eftersom han visste att han skulle åka ut kan jag inte tänka mig att han skulle ha dragit till med två bybor.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Om Andersson har röd information med sig så kommer byn garanterat vinna. Är Brynolf grön så blir det back to ugliness igen.

Vad kan vi säga om nattdödandet? bara att det var väntat? Snyggt spelat !Paxen! Hjältedöden! Tack för bra spel! Det var pga dig som jag grönade Arvidos, det var pga dig som jag kunde komma fram till att du och möller inte var ulvpolare!

Möller! Tack för bra spel. Du var en svår nöt att knäcka och jag fick aldrig nåt grepp om dig egentligen. Tur att andra fick det ordentligt :)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
men om Andersson är ulv har vi nästan vunnit, som Mukwa den gröne säger).
Nej. Det har jag inte skrivit (tror jag). Det är åtminstone inte det jag menar. Om Andersson kommer tillbaks med ett grönt namn måste vi iaf chansa på en ulv och då är inte Andersson helrödad. Om han är bybo så riskerar han ju fett att ryka i nattfasen, men bara pga det kan ulvarna avstå från att göra det. Då spelar det ingen roll om han prickar rätt i nästa runda. Vi kan inte lita på honom då.

Den här rundan däremot, då kan vi lita på honom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Brynolf said:
Det skulle ju förstås vara kul om jag lyckades pricka in det. Jag tippar på dig, Vimes (Stövelkatten är fortfarande möjlig, men om Andersson är ulv har vi nästan vunnit, som Mukwa den gröne säger).

Jag reagerade ganska starkt på att Möller "misstänkte" dig och Stövelkatten i sina dödsryckningar. Eftersom han visste att han skulle åka ut kan jag inte tänka mig att han skulle ha dragit till med två bybor.
Alright!

Röst: Vimes :gremwink:

Nä, men ärligt talat, Brynolf. Du måste ju inse att Andersson med största sannolikhet har siat dig, och att han när han loggar in kommer att avslöja att du är varulv. Hade jag varit i dina (ulva-)kläder hade jag försökt att lite subtilt föra in anklagelser mot Andersson, eller försöka etablera att det kan finnas någon ulv-förmåga som kan störa siarförmågan.

Jag tycker du har varit grym som varulv, Brynolf, så deppa inte! Inte speciellt många tells, snarare är det uteslutningsmetoden som gör det självklart att du är ulv. Eventuellt var det en miss av både dig och Möller att inte vara vaknare på varthän det var på väg med Lukas i första rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vimes said:
Nä, men ärligt talat, Brynolf. Du måste ju inse att Andersson med största sannolikhet har siat dig, och att han när han loggar in kommer att avslöja att du är varulv. Hade jag varit i dina (ulva-)kläder hade jag försökt att lite subtilt föra in anklagelser mot Andersson, eller försöka etablera att det kan finnas någon ulv-förmåga som kan störa siarförmågan.
Hehe, vad söt du är när du låtsas vara så säker. Jag hoppar på drevet. :gremgrin:

Röst: Vimes
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
ninjad dessutom... du är uppe i 3 röster Vimes. Från 3 olika personer. Det är dags att outa. Jag föreslår massoutning av fraktion.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Röst: Andersson

Den här rösten kommer endast tas bort om detta kriterium har uppfyllts:

1. Andersson outar vem av Brynolf och Vimes han siade och vilken fraktion denne tillhör.
 
Top