Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Höjd puls! Härligt!

Det tror jag också, men han får väl uttala sig själv om den saken. Men massoutning är väl det enda vi har kvar nu, så kör hårt alla knattar!

Om det ska röstas på mig så underkänner vi alltså Anderssons siande rakt av? Det tycker jag låter vanskligt.

Men Andersson har skrivit mycket vettigt idag. Om Vimes är buse, borde han ha fått Alexander Lukas som dedikerat alias, för annars hade Arvidos nog blivit jävligt förvirrad. Och att outa namn sist när man redan har ett "safe" namn (oavsett om man är skurk eller ankeborgare) är inte så vanskligt.

Öhm, jag kanske tänker i cirklar här men Vimes känns inte mer misstänkt än knattarna utifrån namn-fnulandet.

Röst: Stövelkatten

Du har haft väldigt låg aktivitet på sistone. Varför tror du att Möller kastade skit på dig innan han åkte ut? Hur lyckades du "missa" att Mukwa outat samma namn som du i runda 1? Har du någon info/förmåga? Vad tycker du gör dig grönare än andra knattar? Tala!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Höjd puls! Härligt!

Nu spelar du bra Brynolf!

Alltså, jag kan bara hålla med om att Stövlis eller Trasapa ljugit på något sätt. Det är liksom inte mindre sannolikt att ulvarna fått ett knattenamn än att de fått Alexander Lukas. Dessutom anser jag nog att Arvidos roll talar till mitt namns fördel.

Härnäst (under kvällen) ska jag försöka mig på någon form av utredning kring knattarna. Skitsamma att Möller började ösa skit ditåt, det kanske var en avledningsmanöver (bra ulvarbete av Möller isf).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Höjd puls! Härligt!

Röst: Stövelkatten - what Brynolf said. Outa och analysera!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Höjd puls! Härligt!

Vimes said:
Alltså, jag kan bara hålla med om att Stövlis eller Trasapa ljugit på något sätt. Det är liksom inte mindre sannolikt att ulvarna fått ett knattenamn än att de fått Alexander Lukas. Dessutom anser jag nog att Arvidos roll talar till mitt namns fördel.
Det här blev felformulerat ser jag. Första meningen: Stövlis eller Trasapa KAN ha ljugit på något sätt.

Och, om jag bortser från grönandet av Stövlis iom Mukwas manöver (som ju, ärligt talat, inte är vattentät), är Stövlis en av de skummaste. Kissen har verkligen lågflugit, inte minst efter att han började anses som grön. Är han ulv har han väl suttit och garvat sig igenom hela spelet för att vi bah "Ah, men Stövelkatten måste ju vara grön i varje fall.."

Jag är egentligen inte så mycket för att konstruera "men om det så måste det ju vara så för att den och den informationen, bla bla". De potentiella felkällorna i sådan här resonemang är skitmånga. Man ska gå på magkänsla och scum tells. Och ärligt talat: hade inte Stövlis förment grönats av Mukwa så hade vi drevat arslet av honom tidigare med tanke på hur osynlig han varit.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Höjd puls! Härligt!

Nä, jag får tyvärr ta tillbaka mitt löfte om smarta analyser ikväll. Jag är sjuk och pallar inte.

Därmed inte sagt att jag lägger ner den här rundan. Det finns massor att rota i, förhoppningsvis kommer jag igång.

Ser gärna att vi fortsätter att outa. Stövlis härnäst, sedan skulle jag vilja höra hur det var med Mukwas roll, hade han info eller inte? Trasapa ligger ju också i piplinen.

Nå, OM jag blir utröstad så fundera på detta: när det visar sig att jag är bybo, vad gör ni då? Det är väl, två rundor kvar väl? Vi får ha fel på mig, men inte i nästa runda. Fundera på det, hur går vi vidare?
 
G

Guest

Guest
Re: Höjd puls! Härligt!

Vimes said:
Röst: Stövelkatten - what Brynolf said. Outa och analysera!
Nä. Jag är sjukt full och åker till långtbortistan imorgon.

Men jag kan ju säga så här. Jag har ingen förmåga och ingen information. Nada. På mitt rollformulär står det "-".
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
En fråga var

VIKTIGT! POTENTIELL BOVFÅNGARE!

Nu ska det jagas bovar. Jag ställer en fråga till var och en av er. Jag vill att ni är EXTREMT noga när ni svarar, kontrollera flera gånger innan ni postar svaret. En Alfred/Albert-incident är oacceptabel. Jag vill att ni svarar i den ordning frågorna står. Jag vill att ni svarar med ett separat inlägg där ni citerat min fråga. Skriv inget annat i det inlägget. Diskutera inte fluff förrän alla har svarat. Endast ulvar får vägra.

Andersson: Hur många ord består din första flufftext av? (sammansatta ord räknas som ett ord)

Vimes: Vilket är ord nr 14 i din första flufftext? (använd en synonym som är lättbegriplig så att vi undviker citat)

Trasapa: Vilket är ord nr 6 i din första flufftext? (använd en synonym som är lättbegriplig så att vi undviker citat)

Brynolf: Vilket är ord nr 11 i din första flufftext? (använd en synonym som är lättbegriplig så att vi undviker citat)

Stövelkatten: Vem av ovanstående har skrivit fel ord? (komplettera gärna med en röst på denne)
----------------

Jag är medveten om att vi inte nödvändigtvis har samma fluff, men det visar sig i så fall. Jag tycker att det här är en bra plan. Andersson och Vimes har skrivit att de förstått Arvidos fluff-text, så de borde båda kunna svara på detta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: En fråga var

Bra, Mukwa.

Mitt fjortonde ord är det man vanligtvis gör med ett e-mail när man skrivit klart det. Klart nog?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: En fråga var

Äh, jag suger. Det var ju meningen att Andersson skulle svara först... Nå, ser inte riktigt vilken skada det gör.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Så, jag håller mig tills andersson har postat då. Jag har lite mer tålamod än den där Alexander.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En fråga var

Äh, jag suger. Det var ju meningen att Andersson skulle svara först... Nå, ser inte riktigt vilken skada det gör.
Det är nog lugnt ja. Det finns en liten poäng från min sida hur frågorna kommer. Det är iof nästan omöjligt att hitta på ett ord, men det finns en chans för ulvarna att lista ut det med hjälp av de ord de får nu (jag tror ju inte det, men jag försökte göra outningen så svår som möjligt för någon som inte har denna flufftext). Anderssons fråga är dock frikopplad från det så det är helt ok. Trasapa kan också köra innan Andersson så att vi får ur oss allt så fort som möjligt.

Trasapa. Du kan svara nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En fråga var

Well iof är väl regeln "mest misstänkt outar först" ganska bra, så Andersson! Kom igen nu!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: En fråga var

Jag har svarat..

Jag är lurkig och försöker försvåra för ulven. "Ulven" säger jag eftersom det troligen inte är flera eller massor kvar, inte ens ett flertal..
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: En fråga var

Mukwa said:
Brynolf: Vilket är ord nr 11 i din första flufftext? (använd en synonym som är lättbegriplig så att vi undviker citat)
"Lojal" är en hygglig synonym.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: En fråga var

Och mukwa, slå ihop dom första fyra orden och det tredje sista ordet, avsluta med frågetecken. Ett Ja eller Nej duger för mig.

Här utgår jag ifrån att din och min flufftext bör vara densamma.

Stövelkatten kan nog lämna ett ja eller nej på den också.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En fråga var

Och mukwa, slå ihop dom första fyra orden och det tredje sista ordet, avsluta med frågetecken. Ett Ja eller Nej duger för mig.
Det var med en kolossal brytning man fick läsa det där, men svaret är nej.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En fråga var

Eller, det var ju grammatiskt korrekt. Frågan lät bara lite rolig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: En fråga var

Nu har jag tänkt färdigt: Det låter roligt, för att det är grammatiskt inkorrekt. Men mitt svar blir detsamma. Nej.

Vill ha aktivitet! (kommer f.ö. inte vara med så mycket mer denna rundan. Idag ska jag umgås med folk, imorgon blir det stockholm, och risken finns att jag är hemma sent.
 
Top