Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 4

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Då har vi tagit 3 ulvar på 4 rundor. Det måste vara nån form av rekord? Bara att byn vinner är ett rekord iofs...
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Fortfarande en fråga till Andersson

Det var ju ffa därför att om du är grön som knatte får det konsekvenser för de andra knattarna också samt att det var ett sätt att syna din ev bluff. Dessutom var en Anka en rimligare karaktär (sett till att jag är Oppfinnar-Jocke) än t ex Glittriga Gullan var.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Allvarligt stövelkatt, hade det inte varit för att mukwas briljanta plan grönade dig så tidigt i spelet så hade du varit ute för länge sen, vare sig du är ulv eller inte.

Det känns dock mer lämpligt att glida med som du gjort om du är ulv än bybo, en bybo har ju fortfarande något att kämpa emot även om man har blivit grönad. Du spelar(eller bristen på det) som att du redan har det du är ute efter, immunitet.

Förklara gärna eller kom med något nyttigt dom här sista timmarna, men troligen så har du inget att komma med som kan ändra min röst.

Har du funderat på vem du ska sia till nästa runda Andersson? Hur ser du själv på dina chanser att överleva om stövelkatt visar sig vara oskyldig?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Some loose ends

Bra frågor till Andersson, Trasapa. Han får gärna kommentera mitt tidigare inlägg jag skrev till honom också. Jag är mycket konfunderad över hans röst på mig direkt efter siandet.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Håller med om att det är absolut något som Andersson skulle behöva svara på. Gärna innan denna rundas slut.

Så Andersson,

-Varför lade du din röst på Brynolf när du siat honom som grön?
-Har du bestämt vem du ska sia?
-Hur ser din överlevnadschans ut till nästa runda?

Jag anmärker också på att du verkar lägga din röst på stövelkatt mer p.g.a hans dåligt motiverade röst på mig. Men vad anser du om strategin bakom utröstningen av honom istället för dig?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Oj. Här var det livat. Det kommer ta några timmar innan jag hinner sätta mig in i allt som hänt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Går alla helt enkelt bara med på att vi hänger stövlis och om han är grön så hänger vi Andersson?

För i så fall behöver jag inte planera in så mycket datortid den här veckan...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Allvarligt stövelkatt, hade det inte varit för att mukwas briljanta plan grönade dig så tidigt i spelet så hade du varit ute för länge sen, vare sig du är ulv eller inte.
Nä... vänta lite här nu. Vi har inte röstat ut honom för att vi har haft andra, mer fishy spelare att rösta ut. Nu har vi inte det. Det enda som är fishy med stövlis är hans aktivitet (eller ja, avsaknaden av den snarare). Så fort vi drevar mot nån som har kass aktivitet (som Andersson och Stövlis) har byn gått och lagt sig. Egentligen, bara för att inaktiva inte hjälper till i utredningen betyder ju inte det att byn kan ta det lugnt. det finns väl andra grejer att grotta ned sig i, eller?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Mukwa said:
Nä... vänta lite här nu. Vi har inte röstat ut honom för att vi har haft andra, mer fishy spelare att rösta ut. Nu har vi inte det. Det enda som är fishy med stövlis är hans aktivitet (eller ja, avsaknaden av den snarare). Så fort vi drevar mot nån som har kass aktivitet (som Andersson och Stövlis) har byn gått och lagt sig. Egentligen, bara för att inaktiva inte hjälper till i utredningen betyder ju inte det att byn kan ta det lugnt. det finns väl andra grejer att grotta ned sig i, eller?
Självklart har du rätt som du säger mukwa, jag röstar inte på stövelkatt p.g.a hans sunkiga aktivitet(det borde ingen göra i det här läget) utan för att han är den mest troliga ulven i nuläget. Den enda ulven om andersson är grön, undantaget mig men det har jag ju såklart inte med i min ekvation.

Det jag menar är, hade han inte blivit "grönad" tidigt så hade nog mer uppmärksamhet riktats mot honom och då hade troligen hans ulvighet trätt fram tidigare. Nu har vi ju inte haft speciellt mycket att gå på då han har postat relativt sällan och korta inlägg, men det har godtagits då katten ansetts vara "grön".
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Some loose ends

Vilka är dina misstankar mot Stövelkatten mer specifikt, Trasapa? Du är ganska vag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Vill förtydliga innan denna rundas slut att det inte är logiskt att röda andersson bara för att han överlever denna nattrunda. Trasapa verkar ha snöat in på det, men det är fel.

Nu kommer jag förvisso röda Andersson ändå om han är kvar och Stövlis är grön, eftersom det typ inte kan vara någon annan. Men om vi (jag) har missat nåt och det dyker upp nästa runda så kommer det här eventuellt vara viktigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Some loose ends

Sen är det inte riktigt så att vi automatiskt ska ta Andersson om Stövelkatten mot förmodan är grön. Är Stövlis trots allt grön måste vi fundera vad som är rimligast: att Andersson är en ulv med en ballsy lögn, eller att Andersson är en siare som är naiv eller har fått sin förmåga mixtrad med. Det finns alternativ liksom.

Dock är Stövelkatten ett mycket bra val i den här rundan. han har inte bara haft dålig aktivitet, han har dessutom konsekvent undvikit att ta ställning och bidra med något. Jag vet inte om Brynolf eller ANdersson skrivit fler inlägg än Stövelkatten, men de har bidragit med mer substans.

Dessutom: ju mer jag tänker på det desto mer är Stövlis Fnatte-outning skum snarare än grönande. En bybo borde varit bättre inläst på diskussionen och hajat till med Mukwas outning. Att inte riktigt veta vad som händer i spelet är en scum tell.

Så, Stövlis är vår kille. Är han inte det, ska vi inte hänga Andersson och sedan rulla rummarna i väntan på deadline. Det finns loose ends att dra i.

Det sagt, nu vinner vi. ÄNTLIGEN fucking byboseger. Tjofadderittan hej!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Some loose ends

Brynolf said:
Vilka är dina misstankar mot Stövelkatten mer specifikt, Trasapa? Du är ganska vag.
Jag har skrivit ett utförligt inlägg om just det högre upp. Men jag sammanfattar lite grovt. (Här utgår jag ifrån att andersson är grön.)

(1. Andersson grönar Brynolf och Mukwa genom sin siarförmåga.

(2. Mukwa, trasapa och Vimes grönas genom olagligt fluffspånande.

Den enda som är kvar ogrön är då stövelkatten.
Lägg därtill på knepigt spelande av katten, en röst på brynolf? Sen snabbt på mig utan motivering? Nej det stämmer inte.

Röstar vi ut stövelkatten och han visar sig vara grön så är andersson högst på min lista absolut, men jag har inte snöat in på det som du säger mukwa. Andersson kan fortfarande vara grön och lyckas med att sia en person till om han inte blir nattskändad.

Men jag ser det såhär, vi röstar ut stövelkatt, ulven dräper t.ex mukwa för att han är grönast. Då återstår brynolf, trasapa, vimes och andersson. Vart ska ulven då gömma sig? andersson har siat mig eller vimes och då är en av oss ulvar. Det vore såklart förödande för ulven.

Troligast är då såklart att andersson är ulven om han överlever.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

Sen är det inte riktigt så att vi automatiskt ska ta Andersson om Stövelkatten mot förmodan är grön. Är Stövlis trots allt grön måste vi fundera vad som är rimligast: att Andersson är en ulv med en ballsy lögn, eller att Andersson är en siare som är naiv eller har fått sin förmåga mixtrad med. Det finns alternativ liksom.
Waaay ahead of you (1 min) :gremtongue:

Dessutom: ju mer jag tänker på det desto mer är Stövlis Fnatte-outning skum snarare än grönande. En bybo borde varit bättre inläst på diskussionen och hajat till med Mukwas outning. Att inte riktigt veta vad som händer i spelet är en scum tell.
Mnja... jag vet inte. När det kommer till namnoutningar borde ulvarna ha vett att läsa. Visserligen behövs väl inte det om man fått ett falskleg. En nybörjare som inte förstått hur mycket tid det tar att spela ett varulvsspel kan ju med enkelhet bara valt att outa sig och sedan gå tillbaks och läsa. Det är ungefär det stövlis skriver i samband med sin outning också. Han hade inte tid och börjar med den sista frågan först för att det verkar vara bråttom eller nåt sånt. Det pingar inte ulv för mig. Men å andra sidan är det i så fall konstruerat att hans namnoutning inte ska pinga...

---------

Btw... varför är !Paxen den enda som fått info om att Sigge inte är med i spel? varför har ingen annan outat något liknande? Varför har en väktare fått den infon och inte någon annan? någon som har idéer kring det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Some loose ends

Ja, vi ska nog vara hälsosamt skeptiska om Andersson är kvar och siar rött nästa runda...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Some loose ends

Mukwa said:
Btw... varför är !Paxen den enda som fått info om att Sigge inte är med i spel? varför har ingen annan outat något liknande? Varför har en väktare fått den infon och inte någon annan? någon som har idéer kring det?
Nja, det var väl Möller som "hade" den infon?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

De som är kvar i spel måste tvinga Andersson att motivera sina kandidater väldigt väl, och han måste även analysera den sista han siar och de han väljer bort. Glöm inte det. Två ordentliga analyser kommer krävas, en för att han valde honom och den andra för att han inte valde honom. Är det nåt kajko i det så ska ni nypa Andersson.

naiv siare eller att nån stört hans förmåga tror jag inte på, så enligt mig är det meningslöst att spekulera i. Däremot kan det finnas annat som gör att vi inte kan röda Andersson rakt av.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Some loose ends

check. en gröning är en gröning... men det kommer han inte göra oavsett om han är ulv eller bybo... murphys lag.
 
Top