Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Catf... Fight!

Jag har visst läst igenom och är inte full (däremot påminde du mig just om att jag har en kall folköl i kylen). Och nej ALLA tycker inte att Stövelkatten är grön. Däremot är det flera i min bok rätt misstänkta som snabbt anklagade Mukwa.

Bättre då att låta bli att hänga Mukwa, be honom försvara sig nästa runda, och hänga en person som rätt många anser mer än lovligt skum, som t ex Lu-kaazh.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Andersson

Jag kommer snart lägga en röst på dig.

Jag har ställt ett par frågor till dig, men jag ska ställa dom till dig igen. Kan du vara snäll och svara på dom?

Andersson said:
1) Lu-kaazh (jag är fortfarande övertygad om att han är varulv, hans scum tells har inte motverkats vare sig av hans outning eller av hur han sedan agerat. Han har verkligen störtdykt under radarn sedan han hamnat i hetluften. Outningen av Glittriga Gullan, en perifer karaktär i DT, tror jag inte alls på)

Men en av oss säger sig ha en roll som inte ens har varit med i DT. Har du samma ställning till Luu-Kaazh om det är så att det stämmer?

Andersson said:
2) xyas (försvaret mot drevet, som jag i ärlighetens namn inte var speciellt pigg på att haka på i början, drog fast honom hårdare på kroken. Anki Anka, verkar inte heller som en trolig karaktär. Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll, vilket luktar tiggeri om väktarbeskydd lång väg. Dessutom resonerar han i vissa inlägg som en varulv)

Vänta nu här.. Du skäller på Luu-Kaazh för att han påstår sig ha en karaktär som knappt har varit med i DT (vilket det finns motsägelsefulla uppgifter om just nu) sen gnäller du på att Xyas som är Anki, som, och någon rätta mig om jag har fel här nu, en väldigt stor roll i DT?

Angående att han har hintat om sin powerrolll, det kan du få.. Men det inlägget du gjorde säger olika saker om i princip sama sak.. WTF
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Catf... Fight!

O.O

Gör inte så där Mukwa. Det här kan vara den absolut sjukaste varulvslögnen ever. Men, visst är det bara jag kvar att outa? Jag kan bekräfta att jag inte är Knatte, så jag får nog anse (baserat på vad han signalerat i tråden tidigare också) att Mukwa nog bara är en dumdristisk (men sjukt ambitiös!) bybo. Jösses.

Nå. Lukas är mitt bet fortfarande.

Jag är, som jag brödsmulat Alexander Lukas och jag kan bekräfta att Kalle Anka finns med i spel (hej Arvidos!).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Catf... Fight!

Rösta inte ut Mukwa nu, utan låt det här passera. Vi grillar honom nästa runda. Allt matchar ju, och vore han varulv vore han fan mer galen än vad han uppenbarligen är som bybo. Så, låt oss vända ut och in på honom för det här under nästa runda, och så hugger vi någon annan den här.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Catf... Fight!

Vimes said:
O.O

Gör inte så där Mukwa. Det här kan vara den absolut sjukaste varulvslögnen ever. Men, visst är det bara jag kvar att outa? Jag kan bekräfta att jag inte är Knatte, så jag får nog anse (baserat på vad han signalerat i tråden tidigare också) att Mukwa nog bara är en dumdristisk (men sjukt ambitiös!) bybo. Jösses.

Nå. Lukas är mitt bet fortfarande.

Jag är, som jag brödsmulat Alexander Lukas och jag kan bekräfta att Kalle Anka finns med i spel (hej Arvidos!).
Alltså, då verkar det väl stämma ganska bra då. Jävligt risky dock, för tänk om du hade avslöjat att du var Knatte (ja, jag vet, då hade vi ju hoppat på dig sen, men inte efter att ha ödslat en hel rond på "Men tänk om både är Knatte, tänk om både är dumma i huvudet" osv). Mukwa, jag kommer flytta min röst på mig. Tur att ronden inte slutade 21:00 som jag trodde att det skulle göra, då hade du blivit utröstad nu.

Min röst: Andersson jag tycker att du undviker frågor som inte bara jag ställer. Du ställde dig snabbt på Mukwas sida, men ansåg att Stövelkatten är skum, samtidigt som Mukwa tycker att han är grön. Vad kör du för race?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Catf... Fight!

Brynolf said:
Jag vill höra hans utlovade txt-fil innan jag flyttar någon röst.
Kommer han ens logga in något mer under den här rundan? Var inte en tjurskalle nu utan inse att det är mycket mer sannolikt att Mukwa är en bybo med någon form av hybris snarare än en sjukligt dåligt spelande varulv.

Jag kan nästan garantera att Mukwa är bybo (se hans, min och KKs diskussion om Arvidos fluff tidigare)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Catf... Fight!

Okej, nu loggar jag ut för kvällen. Alla som sitter på ett Mukwadrev vid deadline kommer jag hårddreva och förfölja resten av spelet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Andersson

Men en av oss säger sig ha en roll som inte ens har varit med i DT. Har du samma ställning till Luu-Kaazh om det är så att det stämmer?
Ja. Orsaken är att jag för det första inte tror att Vicotnik är så renlärig i vilka universa som han plockar folk från (det har jag sagt flera gånger). Dessutom tror jag att i den mån han är renlärig plockar han personer från det klassiska Ankeborg och inte DT (därav min reaktion på t ex Fenton Spadrig)

Angående att han har hintat om sin powerrolll, det kan du få.. Men det inlägget du gjorde säger olika saker om i princip sama sak.. WTF
Tvärtom, jag blir misstänksam så fort personer som endast är med i DT dyker upp. Så jag tycker att jag reagerade likadant.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Andersson

Andersson said:
Men en av oss säger sig ha en roll som inte ens har varit med i DT. Har du samma ställning till Luu-Kaazh om det är så att det stämmer?
Ja. Orsaken är att jag för det första inte tror att Vicotnik är så renlärig i vilka universa som han plockar folk från (det har jag sagt flera gånger). Dessutom tror jag att i den mån han är renlärig plockar han personer från det klassiska Ankeborg och inte DT (därav min reaktion på t ex Fenton Spadrig)

Angående att han har hintat om sin powerrolll, det kan du få.. Men det inlägget du gjorde säger olika saker om i princip sama sak.. WTF
Tvärtom, jag blir misstänksam så fort personer som endast är med i DT dyker upp. Så jag tycker att jag reagerade likadant.
Och jag hoppas att du förstår att det fanns fler frågor där... För visst tänker du svara på dom?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Catf... Fight!

Brynolf said:
Har du några smarriga smulor att visa upp för oss som inte sett till några?
Kolla något av mina tidigare inlägg till Lukas där jag skriver att han "uppenbarligen inte" (med emfas) är Alexander Lukas. Hinner inte leta rätt på det nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hur fungerade min plan nu egentligen? Jo. Med mitt namn i åtanke: Fnatte Anka, drog jag dessa slutsatser:

Vi har väldigt kända karaktärer
Om en av knattarna finns med så finns garanterat de andra med
Om en av knattarna är bybo är ju garanterat de andra det
Mitt namn är så risky att outa att det kommer tokgröna mig (vilket det också gjorde)
Alla har efternamn

Min plan var att outa mig som någon annan (t ex Kalle Anka, eller Anki Anka). Att jag först gick ut med efternamn var en väldigt bra och planerad outning
då den inte röjde någon som helst info till ulvarna, däremot satte den käppar i hjulet för min plan. Nu kunde jag ju bara trovärdigt fejkouta karaktärer
med efternamnet Anka. Efter att ha gjort det var jag bombsäker på att den med det riktiga namnet skulle påpeka det för att få mig hängd. Då skulle jag kunna
antingen fejkouta ett av knattenamnen och göra om samma grej igen, eller outa mitt riktiga namn och vädja till de två andra knattarna att de skulle outa sina
namn för att rentvå mig. Att ha ljugit en gång hade skadat min nästa outning, men jag kände att mitt namn var så starkt (fortfarande en välkänd karaktär och
dessutom mer risky än nåt annat eftersom jag också var tvungen att "välja" rätt bland knattarna). På det här sättet, med hjälp av mina lagkamrater, hade jag alltså
kunnat gröna 1 med efternamnet Anka (kanske två, men till slut hade ni tröttnat på mig), 2 knattar och så till sist mig själv. Jag var dessutom beredd att bli hängd
och således gröna mina intentioner och permanent-gröna mig, vilket skulle ge de jag grönat ännu mer trovärdighet.

Siffran jag väldigt gärna inte ville skriva att jag kunde gröna var 3. Vad finns det tre av liksom? Det hade blivit för uppenbart vad jag egentligen hade för namn.
Därför ville jag inte gärna skriva att jag med största sannolikhet kunde gröna just antalet 3 (med mig inräknat).

Vad har detta gett mig nu då? Jo, att aktivitet är satans viktigt. De, vars namn jag outade, var ju tvungna att reagera. Kl 11.40 den 24:e nov när jag egentligen skriver
det här är det fortfarande folk som inte har reagerat på min outning.

Tillägg kl 15.20: Trasapa outar sig som Tjatte. Det är väldigt trovärdigt, eftersom det bara finns en av knattarna att outa i det här läget.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Catf... Fight!

Vimes said:
Kommer han ens logga in något mer under den här rundan?
Han skulle posta efter 21 sades det.

vimes said:
Var inte en tjurskalle nu utan inse att det är mycket mer sannolikt att Mukwa är en bybo med någon form av hybris snarare än en sjukligt dåligt spelande varulv.
Ja mamma!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag har skyndat hem från jobbet och försökt ögna igenom posterna. Jag har ingen aning om hur rösterna ser ut, och jag vill inte att stövelkatten eller Trasapa ska åka ut. Då hänger jag hellre mig själv. bäst är förstås att hänga en ulv, men krävs det att jag dör för att byn ska gröna knattarna så är det värt det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Catf... Fight!

Vimes said:
Brynolf said:
Har du några smarriga smulor att visa upp för oss som inte sett till några?
Kolla något av mina tidigare inlägg till Lukas där jag skriver att han "uppenbarligen inte" (med emfas) är Alexander Lukas. Hinner inte leta rätt på det nu.
Det var en ofantligt liten förtorkad brödsmula. Jag har så klart ingen anledning att misstro ditt namn, förutom att du var sist ut, men den smulan du gärna ville visa upp var inte mycket att skryta om. Nåja.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Mukwa said:
Jag har skyndat hem från jobbet och försökt ögna igenom posterna. Jag har ingen aning om hur rösterna ser ut, och jag vill inte att stövelkatten eller Trasapa ska åka ut. Då hänger jag hellre mig själv. bäst är förstås att hänga en ulv, men krävs det att jag dör för att byn ska gröna knattarna så är det värt det.
Kvällens mest efterlängtade man. OK jag missförstod dig totalt - jag fattade det som att Stövelkatten åkte dit.

Men hur menar du att folk grönas av det som kommit fram (och hur hänger det ihop med det du sagt från början)?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Andersson

Ännu en gång, läs, svara. Om du tycker att något är svårt, fråga.



Andersson said:
1) Lu-kaazh (jag är fortfarande övertygad om att han är varulv, hans scum tells har inte motverkats vare sig av hans outning eller av hur han sedan agerat. Han har verkligen störtdykt under radarn sedan han hamnat i hetluften. Outningen av Glittriga Gullan, en perifer karaktär i DT, tror jag inte alls på)


Men en av oss säger sig ha en roll som inte ens har varit med i DT. Har du samma ställning till Luu-Kaazh om det är så att det stämmer? Detta har du svarat på.



Andersson said:
2) xyas (försvaret mot drevet, som jag i ärlighetens namn inte var speciellt pigg på att haka på i början, drog fast honom hårdare på kroken. Anki Anka, verkar inte heller som en trolig karaktär. Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll, vilket luktar tiggeri om väktarbeskydd lång väg. Dessutom resonerar han i vissa inlägg som en varulv)


Vänta nu här.. Du skäller på Luu-Kaazh för att han påstår sig ha en karaktär som knappt har varit med i DT (vilket det finns motsägelsefulla uppgifter om just nu) sen gnäller du på att Xyas som är Anki, som, och någon rätta mig om jag har fel här nu, en väldigt stor roll i DT? - Det här har du inte svarat på, och för att se till så att du kan få lite bättre frågeställning, varför gnäller du på Xyas roll, som är tvärsom vad Luu-Kaazh roll är, och som du också gnäller på?

Angående att han har hintat om sin powerrolll, det kan du få.. Men det inlägget du gjorde säger olika saker om i princip sama sak.. WTF Det här har du svarat på
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vad talar för att min handling är en bybos? Varför i hela friden skulle jag som ulv vilja förespråka massoutning av namn när jag själv tvingades stjäla ett?

Varför i hela friden skulle jag vilja stjäla ett så vanligt namn som en av knattarna?

Varför i hela friden skulle jag gå bananas och outa ett namn bara för att Vimes och nån mer skrev ett par inlägg om det?

Varför i hela friden skulle jag sitta och vänta på att den riktiga fnatte skulle skriva i tråden (jag hade nästan räknat med att det här skulle komma ut i morse, varför jag valde att vara inloggad trots bristande sömn)

Dålig aktivitet gjorde att jag fick kalla fötter och gjorde så mycket jag kunde av min plan. Personligen tycker jag att den gick bra (jag och !Paxen kan snacka om dåligt kontra smart spel efter spelet)

Regel 1: Ljug ALDRIG som bybo. I say, do it om byn vinner på det. Lu-Kaazh tycker att det är kasst spelat för att jag kunde ha tagit lögnen med mig ner i graven. Nej. Det enda som kunde fått mig att göra det var om jag inte hade någon nätåtkomst efter jobbet. Det hade jag uppenbarligen och jag behövde inte vänta så länge heller, för jag ville gå ut med det här så fort som möjligt efter att stövelkatten skrivit. Till er som är osäkra på om det är stövelkatten eller mig ni ska rösta ut för att kolla om min plan har funkat säger jag så här: rösta på mig.

Jag hade postat samma inlägg som jag gjorde nyss kl 22:28 om det inte hade kommit någon outning. Nej. Jag kunde förstås inte vara 100 på att planen skulle funka, det har jag skrivit flera gånger. Men jag hade släppt sanningen innan denna rundas slut.

När det aldrig kom en outning från Fnatte eller Tjatte började jag fundera på om det fan inte var så att jag hade fått rollen Knatte bara för att förbrylla byn. Tänk om ulvarna hade info om att "det är bara en av knattarna som är med i spel"... det här gjorde att jag blev ännu mer säker på att jag skulle outa fel namn. Om det kom nån som hette Knatte då helt plötsligt hade jag ju fångat en ulv istället. Alltså: En bra plan oavsett och jag valde att köra på den.
 
Top