Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag ska väl inte säga att jag förstår exakt allt här, men din plan förutsatte ju ganska mycket.

Att alla knattarna är med är alls inte säkert. De tar upp en stor del av spelarna. I början av spelet fnulade jag lite på om inte en enda spelare hade fått alla knattarna för att spara plats, tex.

Att alla knattarna är bybor kan vi inte heller ta för givet. Varulvarna kan t.ex ha dedikerade alias.

Och allt bygger förstås på att du är grön själv. Vilket vi bara kan få reda på genom att slå dig i huvet med en bräda och släpa iväg dig till kommisarie Karlsson.

Ju fler du kunde "gröna" desto mer värt vore det ju att rösta ut dig för att bekräfta dessa gröningar. Nu blev det ju bara en. Eller hur tycker du själv att det gick? Är både Stövelkatten och Trasapan gröna?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Kan visst inte hålla mig härifrån. Alltså, det stora problemet med din plan, Mukwa, är ju att det inte alls är säkert att alla knattarna är bybor. Skurkarna kan ju ha fångat en av dem, eller något sådant. Så tyvärr tror jag mest det här var galenskaper :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Gör en röstsammanställning nån som varit aktiv! Jag vill veta om jag kommer åka ut så jag kan ge er det jag har!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Så tyvärr tror jag mest det här var galenskaper
Ställ dig frågan: skulle en varulv våga sno de namnen? skulle de våga outa ett namn som redan var outat?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Så här ser det ut:

Luu-Kahs 5 - Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson
Mukwa 4 - Stövelkatten, Lukas, Brynolf, Möller
Xyas 2 - Mukwa, Konrad
Andersson 1 - Paxen
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och allt bygger förstås på att du är grön själv. Vilket vi bara kan få reda på genom att slå dig i huvet med en bräda och släpa iväg dig till kommisarie Karlsson.
Och det här har jag varit medveten om hela tiden. Så, slå mig i huvudet och släpa mig till kommisarien i så fall.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Andersson

Vänta nu här.. Du skäller på Luu-Kaazh för att han påstår sig ha en karaktär som knappt har varit med i DT (vilket det finns motsägelsefulla uppgifter om just nu) sen gnäller du på att Xyas som är Anki, som, och någon rätta mig om jag har fel här nu, en väldigt stor roll i DT? - Det här har du inte svarat på, och för att se till så att du kan få lite bättre frågeställning, varför gnäller du på Xyas roll, som är tvärsom vad Luu-Kaazh roll är, och som du också gnäller på?
Jag HAR svarat på frågan. Jag tycker att båda rollerna är likadana. Anki Anka är en större roll än Glittriga, men det är en rätt ovanlig endast DT-karaktär. Alltså är det OCKSÅ en ganska safe roll att bluffa, eftersom ingen annan är trolig att ha den.

Det är det som gör det konsekvent att misstänka både xyas och Lukaazh. Jag tycker de mindre / halvstora DT-karaktärerna är skumma i outningarna eftersom de är så safe. Om det då kopplas med ett inte helt klockrent outningsbeteende, som i xyas fall, så ringer mina varningsklockor.

Skillnaden ligger kanske i att jag aldrig uppfattat Anki Anka som en så pass bärande karaktär i DT, men då har jag ju sett ganska lite DT jämfört med Barks eller Don Rosa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hur trovärdigt är mitt agerande? Jag kan rösta på Lu-Kaazh för att spela en runda till. Jag kan avstå också... jag vet fan inte hur jag ska göra. Jag menar om ni röstar ut mig så är trasapa och stövelkatten grönade, men byn är en bybo mindre. Om jag röstar på Lu-Kaazh kan vi hänga en ulv, men då är jag fortfarande misstänkt och de är inte grönade. Jag tänker göra så här:

Röst: Ingen

Byn får bestämma utan mig. (med den aktiviteten som har varit tokbra vid denna tid... not!)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Andersson

Andersson said:
Vänta nu här.. Du skäller på Luu-Kaazh för att han påstår sig ha en karaktär som knappt har varit med i DT (vilket det finns motsägelsefulla uppgifter om just nu) sen gnäller du på att Xyas som är Anki, som, och någon rätta mig om jag har fel här nu, en väldigt stor roll i DT? - Det här har du inte svarat på, och för att se till så att du kan få lite bättre frågeställning, varför gnäller du på Xyas roll, som är tvärsom vad Luu-Kaazh roll är, och som du också gnäller på?
Jag HAR svarat på frågan. Jag tycker att båda rollerna är likadana. Anki Anka är en större roll än Glittriga, men det är en rätt ovanlig endast DT-karaktär. Alltså är det OCKSÅ en ganska safe roll att bluffa, eftersom ingen annan är trolig att ha den.

Det är det som gör det konsekvent att misstänka både xyas och Lukaazh. Jag tycker de mindre / halvstora DT-karaktärerna är skumma i outningarna eftersom de är så safe. Om det då kopplas med ett inte helt klockrent outningsbeteende, som i xyas fall, så ringer mina varningsklockor.

Skillnaden ligger kanske i att jag aldrig uppfattat Anki Anka som en så pass bärande karaktär i DT, men då har jag ju sett ganska lite DT jämfört med Barks eller Don Rosa.
Jag måste säga det att jag har uppfattat Anki som den bärande karaktären. Hon är liksom med i alla avsnitt som jag har sett av det, ständigt pratande, ständigt med i bild osv, osv. Därför förstod jag inte det.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Brynolf said:
Luu-Kahs 5 - Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson
Mukwa 4 - Stövelkatten, Lukas, Brynolf, Möller
Xyas 2 - Mukwa, Konrad
Andersson 1 - Paxen
Paxen och konrad Ni borde ta ställning.
rösta på mig eller Mukwa stå inte i ett eget hörn och sura.
ta ställning eller bli märkte som varulvar som inte vågar agera.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ju fler du kunde "gröna" desto mer värt vore det ju att rösta ut dig för att bekräfta dessa gröningar. Nu blev det ju bara en. Eller hur tycker du själv att det gick? Är både Stövelkatten och Trasapan gröna?
Stövelkatten är grönast av alla imo, Trasapa gjorde en ännu mer risky outning än han förstod när han gjorde den, eftersom han inte visste att jag ljög. Därför grönar det honom också. Och mig... Nä, det grönar inte mig.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Mukwa said:
Röst: Ingen

Byn får bestämma utan mig. (med den aktiviteten som har varit tokbra vid denna tid... not!)
Okej, jag viss förståelse för din plan nu. Den har stora brister, men okej, du kanske kunde ha grönat någon. Jag håller dock det inte för särdeles nödvändigt att övriga knattar är gröna bara för att en av det. Sannolikt, men inte mer.

Men jag tycker det inte är vettigt att du röstar »Ingen«. Om vi inte tar ut dig borde du vara med och välja mellan antingen xyas eller Lu-kaazh.

Röst: xyas
Just nu hänger jag hellre xyas än Lu-kaazh. Xyas snack om att inte ljuga tycker jag inte håller. Jag får hålla med Arviods MC och tycka att ärlighet varar längst. Mukwas försök med att ljuga för byns skull tycker jag är ett bra exempel, jag är mycket tveksam till att det inte skulle varit bättre att gå ut med sanningen tidigare.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Brynolf said:
Luu-Kahs 5 - Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson
Mukwa 4 - Stövelkatten, Lukas, Brynolf, Möller
Xyas 2 - Mukwa, Konrad
Andersson 1 - Paxen
Paxen och konrad Ni borde ta ställning.
rösta på mig eller Mukwa stå inte i ett eget hörn och sura.
ta ställning eller bli märkte som varulvar som inte vågar agera.
Jag tänker inte rösta på Mukwa, för jag tror inte att han är en varulv (dock våghals som bröt mot den gyllene regeln och nästan blev utröstad), och jag anser inte att du är tillräckligt misstänkt. Hell, även om jag inte röstar så blir det ju inte lottning.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Röst: xyas

Men heck, jag ser ju att xyas ser ut att klara sig denhär gången.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Byn får bestämma utan mig. (med den aktiviteten som har varit tokbra vid denna tid... not!)
Du spelar högt. Jag gillar't :gremlaugh:

Nu blir det förmodligen ändå inte du som åker. Jag vill helst rösta på Xyas men det känns lite antiklimax att inte sparka ut dig så dina slutsatser kan bekräftas. Så länge du är kvar har din plan ju faktiskt misslyckats. Lite 7even liksom.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Paxen och konrad Ni borde ta ställning.
rösta på mig eller Mukwa stå inte i ett eget hörn och sura.
ta ställning eller bli märkte som varulvar som inte vågar agera.
word.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Så länge du är kvar har din plan ju faktiskt misslyckats
nej, bara skjutits upp. Enda anledningen till att jag inte lägger min röst på mig själv är för att Lu-Kaazh faktiskt kan vara varulv, och ajg vet att jag inte är det (och för att man kanske inte få det heller).
 
G

Guest

Guest
Flytta min röst eller icke - det är frågan.

Jag vill gärna ha kvar den på Mukwa för att se hans råcoola plan gå i lås men det känns så wierd att skjuta ut en trolig bybo.

Röst: Lu-kaazh
Motivering: Ändå sen debacklet i början av rundan har jag haft fiskiga känslor för honom. Och det är inte sexuellt jag menar.
 
Top