Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 4:e rundan!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag håller på att förbereda en röststatistik...

Är det någon som har en Grand Plan som vill att jag ska vänta med att lägga upp den?
Mitt avslöjande störs inte av någon sådan statistik. Shoot.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Röst!

(Och for the record: Jag röstade inte blankt förra rundan, utan på Dice)

Stooor miss av mig, inte för att det var en avgörande röst men det påverkar ju hur ni resonerar. Fet ursäkt och en önskan om skrikiga protester om jag presenterar en röstsammanställning som inte är 100% korrekt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Mina misstänkta

Min lista på misstänkta just nu (utan att ha läst dagens inlägg speciellt väl, p g a arbete och att forumet dykt hela tiden)

Svarta som synden
Dice
Halvtand
krank


Halvtand är fortfarande lika misstänkt som innan, men har vaknat till liv. Och bara det faktum att han försvarar sig är i sig värt att få överleva ett tag till. Krank – glider med och undviker luftvärn. Hävdar att han inte har tid, men hänger en hel del på forumet ändå, vilket inte minst inläggslistan tyder på. Blir över hövan upprörd över min manöver i slutet av förra draget, trots att det, enligt hans egen utsago egentligen inte hade spelat någon roll. Om det är någon som spelar under sin förmåga så är det han. Men ingen blir gladare än jag om han motbevisar mina misstankar. Dice, syns inte till speciellt mycket, men när han gör det kommer han med intetsägande inlägg och har en tendens att haka på säkra tåg eller över huvudtaget rösta på ett sådant sätt att det inte väcker uppmärksamhet.

Mörkgrå
Feliath
Gurgeh
Snow
Wilmer


Feliath tillför inte mycket. De mesta av inläggen handlar om att han och Rising är ense om att vara oense. Känns som en smygare som markerar aktivitet. Men har å andra sidan har inte gjort något direkt misstänkt. Gurgeh en del jäkligt underliga inlägg i runda 3 om att fler offer krävs för att kunna se mönster. Men agerar inte konstigt, bara ytterst avvaktande. Snow är en till av de som inte gör så mycket väsen av sig och tar inte många initiativ. När han säger något är det oftast väldigt undflyende och självklarheter men det gör ju också att det är förbenat lite att ta på. Men hans röstningsbeteende känns underligt. Wilmer trodde jag länge var given som kardier – men ser man hur han röstar så känns hans agerande underligt. Sättet att dels först ställa krav på Andy förra draget, för att sedan snabbt byta röst var synnerligen skumt.

Ljusgrå
Arvidos
Embergem
Måns
Rising


Arvidos försvar mot Björn förra rundan övertygade mig om att han är en kardier. Och dessutom har han inte agerat konstigt, förutom då att han inte röstade förra rundan.Embergem är egentligen alldeles för tyst för min smak, vilket är misstänkt. Men har kommit med en del bra resonemang och inlägg fast det är mer magkänsla än annat som sätter honom i denna kategori. Måns har blivit mer aktiv, och agerade t ex mot Andy. Kanske samma magkänsla som för Embergem. Rising är kopiöst svårbedömd som vanligt p g a sin stora erfarenhet. Men antingen är han ett geni som zorakier (inte omöjligt visserligen) eller så vill han verkligen få med alla kardier på båten. Lite oroväckande att han fortfarande lever, dock.

Vita som snö
Björn den gode

Agerar konsekvent som en bybo skule gjort. Men framför allt verkade han genuint övertygad om att han hittat något i frågan om Arvidos och PM:en i runda 3. En zorakier skulle inte agerat på det sättet i det läget.

Återkommer med röster m m, efter att kvällsvarden är intagen.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Slänger fram en röst!

Hmm... Jag skrev fel, tidigare. Vad jag menade var förstås "Är det en av sakerna som du tycker är misstänkt med Embergem?" - alltså att han röstar på Halvtand, vilket du aldrig har gjort förrän nu.

Det känns faktiskt lite konstigt i mina ögon att du flyttar om din röst från Embergem till Halvtand, då ju även Embergem röstar på Halvtand. Menar du att dessa båda kan vara kompisar och att Embergem försöker förvilla oss genom att rösta på sin kamrat? Han måste ha ganska kalla nerver i sådana fall, Embergem, eftersom han ju lade sin röst på Halvtand först av alla i förra rundan och sedan aldrig tog bort den. Hur trovärdigt låter det, egentligen?

Hur kan du egentligen misstänka både Embergem och Halvtand?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Mina misstänkta

Andersson said:
Krank – glider med och undviker luftvärn. Hävdar att han inte har tid, men hänger en hel del på forumet ändå, vilket inte minst inläggslistan tyder på. Blir över hövan upprörd över min manöver i slutet av förra draget, trots att det, enligt hans egen utsago egentligen inte hade spelat någon roll. Om det är någon som spelar under sin förmåga så är det han.
Alltså, vart har jag skrivit att det inte spelat någon roll? Ditt idiottilltag hade lett till att vi helt blivit utan en viktig källa till information från förra rundan. Slumpen hade avgjort. Halvtand gjorde det enda rimliga, och jag själv kom inte till sans över min upprördhet förrän efter mitt internet lagt ner för kvällen.

Och vad gäller att jag är inloggad: Jag har min hemdator påslagen 8-12 timmar per dygn. Jag har min jobbdator påslagen 8 timmar per dygn. Båda datorerna, en efter den andra, är i stort sett alltid inloggade på wrnu. Jag ser alltså konstant inloggad ut, i princip.

Sedan har jag raster och kortare stunder då jag har tid att skriva saker. Den enda gång jag haft ordentlig, sammanhängande tid att skriva ett längre inlägg på sistone har varit när jag varit alldeles för inspirerad att skriva saker om djupimmersionism för att prioritera det här spelet.

Men för all del, om det inte gör något att min lista blir upphackad så ska jag försöka göra den utlovade listan över de överlevande, hur de agerat i rundorna hittills och vad jag anser om det. Det blir väl typ en person i taget, men ändå.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: Jag håller på att förbereda en röststatistik..

Nej, jag kan inte se att det finns någon grand plan som tjänar på att du väntar. Den enda som annonserat en grand plan är ju Rising men han vill ju tvärtom ha så mycket diskussion som möjligt innan.

Och finns det någon som har en grand plan men inte alls tänker meddela oss den så är denne någon förmodligen Zorakier så hens åsikt behöver vi inte bry oss om.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Röstlista, samtliga:

Här är samtliga röster. Siffran och namnen inom parantes visar hur många och vilka som röstade på personen vid tillfället. Ingen parantes innebär 0 personer.

Runda 1
krank röstar wilmer
Pilzeman röstar Lexx
Andersson röstar Björn den Gode
Måns röstar Björn den Gode (2: Andersson, Måns)
wilmer röstar Lexx (2: Pilzeman, wilmer)
Andy röstar Basenanji
Lexx röstar Rising
Gurgeh röstar Bearnie
Feliath röstar Rising (2: Lexx, Feliath)
Basenanji röstar Dice
Arvidos röstar Purgatory
Halvtand röstar Embergem
Pilzeman röstar Bearnie (2: Pilzeman, Gurgeh) istället för Lexx (1: wilmer)
Björn den Gode röstar wilmer (3: krank, Björn den Gode)
Purgatory röstar Dice (2: Basenanji, Purgatory)
Bearnie röstar Andy
Måns röstar Dice (3: Basenani, Purgatory, Måns) istället för Björn den Gode (1: Andersson)
Pilzeman röstar Dice (3: Basenanji, Purgatory, Måns, Pilzeman) istället för Bearnie (1: Gurgeh)
Dice röstar Björn den Gode (2: Andersson, Dice)
Pilzeman röstar blankt istället för Dice (3: Basenanji, Purgatory, Måns)
Måns röstar Lexx (2: wilmer, Måns) istället för Dice (2: Basenanji, Purgatory)
Arvidos röstar Basenanji (2: Andy, Arvidos) istället för Purgatory
Basenanji röstar Gurgeh istället för Dice (1: Purgatory)
krank röstar Lexx (3: wilmer, Måns, krank) istället för wilmer (1: Björn den Gode)
Pilzeman röstar Lexx (3: wilmer, Måns, krank, Pilzeman) istället för blankt
Snow röstar Björn den Gode (3: Andersson, Dice, Snow)
Bearnie röstar Lexx (5: wilmer, Måns, krank, Pilzeman, Bearny) istället för Andy
Rising röstar wilmer (2: Björn den Gode, Rising)
Basenanji röstar wilmer (3: Björn den Gode, Rising, Basenanji) istället för Gurgeh
wilmer röstar krank istället för Lexx (4: Måns, krank, Pilzeman, Bearnie)
Rising röstar Basenanji istället för wilmer (2: Gurgeh, Rising)
Björn den gode röstar krank (3: wilmer, Björn den Gode) istället för wilmer (1: Basenanji)
Andersson röstar Basenanji (3: Gurgeh, Rising, Andersson) istället för Björn den Gode (2: Dice, Snow)
Feliath röstar Björn den Gode (3: Dice, Snow, Feliath) istället för Rising (1: Lexx)
Purgatory röstar Björn den Gode (4: Dice, Snow, Feliath, Purgatory) istället för Dice

Slutresultat:
5 - Basenanji (Andy, Arvidos, Rising, Björn den gode, Andersson)
4 - Björn den gode (Dice, Snow, Feliath, Purgatory)
4 - Lexx - (Måns, krank, Pilzeman, Bearnie)
1 - Embergem - (Halvtand)
1 - krank - (Wilmer)
1 - Rising - (Lexx)
1 - Wilmer - (Basenanji)

Blankröst: Embergem
Basenanji röstas ut, Purgatory mördas.

Runda 2
Andy röstar på Björn den Gode
Halvtand röstar på Rising
Feliath röstar på Björn den Gode (2: Andy, Feliath)
Måns röstar på Pilzeman
krank röstar på Feliath
Gurgeh röstar på Arvidos
Pilzeman röstar på Lexx
Bearnie röstar på Lexx (2: Pilzeman, Bearnie)
Arvidos röstar på wilmer (2: Björn den Gode, Arvidos)
Rising röstar på Lexx (3: Pilzeman, Bearnie, Rising)
wilmer röstar på Andy
Andersson röstar på Andy (2: wilmer, Andersson)
Lexx röstar på Måns
Björn den Gode röstar på Lexx (4: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode) istället för wilmer (1: Arvidos)
Arvidos röstar på Lexx (5: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos) istället för wilmer
Snow röstar på Lexx (6: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow)
Andersson röstar på Lexx (7: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson)
Gurgeh röstar på Lexx (8: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson, Gurgeh)
Dice röstar på Björn den Gode (3: Andy, Feliath, Dice)
Halvtand röstar på Björn den Gode (4: Andy, Feliath, Dice, Halvtand) istället för Rising
Embergem röstar på Lexx (9: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson, Gurgeh, Embergem)
Snow röstar på Björn den Gode (5: Andy, Feliath, Dice, Halvtand, Snow) istället för Lexx (8: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Andersson, Gurgeh, Embergem)
Måns röstar på Lexx (9: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Andersson, Gurgeh, Embergem, Måns) istället för Pilzeman

Slutresultat:
9 - Lexx
5 - Björn den gode
1 - Andy
1 - Feliath
1 – Måns
Lexx röstas ut, Bearnie mördas.

Runda 3
Embergem röstar på Halvtand
Rising röstar på Halvtand (2: Embergem, Rising)
Andy röstar på Rising
Halvtand röstar på Björn den Gode
Måns röstar på Andy
Björn den Gode röstar på Halvtand (3: Embergem, Rising, Björn Den Gode)
Snow röstar på Embergem
Pilzeman röstar på Halvtand (4: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman)
wilmer röstar på Andy (2: Måns, wilmer)
krank röstar på Halvtand (5: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank)
wilmer röstar på Halvtand (6: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank, wilmer) istället för Andy (1: Måns)
Andersson röstar på Halvtand (7: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Björn den Gode röstar på Arvidos istället för Halvtand (6: Embergem, Rising, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Rising röstar på Andy (2: Måns, Rising) istället för Halvtand (5: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Dice röstar på Halvtand (6: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson, Dice)
Gurgeh röstar på Rising (2: Andy, Gurgeh)
Arvidos röstar på Dice
Feliath röstar på Björn den Gode (2: Halvtand, Feliath)
Snow röstar på Andy (3: Måns, Rising, Snow) istället för Embergem
Björn den Gode röstar på Andy (4: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode) istället för Arvidos
Andersson röstar på Andy (5: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode, Andersson) istället för Halvtand (5: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Dice)
Halvtand röstar på Andy (6: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode, Halvtand) istället för Björn den Gode (1: Feliath)

Slutresultat:
Andy (6) : Måns, Rising, Snow, Björn den gode, Andersson, Halvtand
Halvtand (5) : Embergem, Pilzeman, krank, Wilmer, Dice
Rising (2) : Andy, Gurgeh
Björn den gode (1) : Feliath
Dice (1) : Arvidos
Andy röstas ut, Pilzeman mördas.

Runda 4
Gurgeh röstar på Rising
Embergem röstar på Halvtand
krank röstar på Andersson
Feliath röstar på Rising (2: Gurgeh, Feliath)
Björn den Gode röstar på Rising (3: Gurgeh, Feliath, Björn den Gode)
Halvtand röstar på Björn den Gode
Björn den Gode röstar på Gurgeh istället för Rising (2: Gurgeh, Feliath)
Arvidos röstar på Gurgeh (2: Björn den Gode, Arvidos)
wilmer röstar på Halvtand
Snow röstar på Embergem
Måns röstar på Gurgeh (3: Björn den Gode, Arvidos, Måns)
Snow röstar på Halvtand (2: wilmer, Halvtand) istället för Embergem
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Röstlista, de som är kvar:

Här är röstandet från de som är aktuella i den här omgången. Återkommer med analys.

Runda 1
krank röstar wilmer
Andersson röstar Björn den Gode
Måns röstar Björn den Gode (2: Andersson, Måns)
wilmer röstar Lexx (2: Pilzeman, wilmer)
Gurgeh röstar Bearnie
Feliath röstar Rising (2: Lexx, Feliath)
Arvidos röstar Purgatory
Halvtand röstar Embergem
Björn den Gode röstar wilmer (3: krank, Björn den Gode)
Måns röstar Dice (3: Basenani, Purgatory, Måns) istället för Björn den Gode (1: Andersson)
Dice röstar Björn den Gode (2: Andersson, Dice)
Pilzeman röstar blankt istället för Dice (3: Basenanji, Purgatory, Måns)
Måns röstar Lexx (2: wilmer, Måns) istället för Dice (2: Basenanji, Purgatory)
Arvidos röstar Basenanji (2: Andy, Arvidos) istället för Purgatory
krank röstar Lexx (3: wilmer, Måns, krank) istället för wilmer (1: Björn den Gode)
Snow röstar Björn den Gode (3: Andersson, Dice, Snow)
Rising röstar wilmer (2: Björn den Gode, Rising)
wilmer röstar krank istället för Lexx (4: Måns, krank, Pilzeman, Bearnie)
Rising röstar Basenanji istället för wilmer (2: Gurgeh, Rising)
Björn den gode röstar krank (3: wilmer, Björn den Gode) istället för wilmer (1: Basenanji)
Andersson röstar Basenanji (3: Gurgeh, Rising, Andersson) istället för Björn den Gode (2: Dice, Snow)
Feliath röstar Björn den Gode (3: Dice, Snow, Feliath) istället för Rising (1: Lexx)

Slutresultat:
5 - Basenanji (Andy, Arvidos, Rising, Björn den gode, Andersson)
4 - Björn den gode (Dice, Snow, Feliath, Purgatory)
4 - Lexx - (Måns, krank, Pilzeman, Bearnie)
1 - Embergem - (Halvtand)
1 - krank - (Wilmer)
1 - Rising - (Lexx)
1 - Wilmer - (Basenanji)

Blankröst: Embergem
Basenanji röstas ut, Purgatory mördas.

Runda 2
Halvtand röstar på Rising
Feliath röstar på Björn den Gode (2: Andy, Feliath)
Måns röstar på Pilzeman
krank röstar på Feliath
Gurgeh röstar på Arvidos
Arvidos röstar på wilmer (2: Björn den Gode, Arvidos)
Rising röstar på Lexx (3: Pilzeman, Bearnie, Rising)
wilmer röstar på Andy
Andersson röstar på Andy (2: wilmer, Andersson)
Björn den Gode röstar på Lexx (4: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode) istället för wilmer (1: Arvidos)
Arvidos röstar på Lexx (5: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos) istället för wilmer
Snow röstar på Lexx (6: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow)
Andersson röstar på Lexx (7: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson)
Gurgeh röstar på Lexx (8: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson, Gurgeh)
Dice röstar på Björn den Gode (3: Andy, Feliath, Dice)
Halvtand röstar på Björn den Gode (4: Andy, Feliath, Dice, Halvtand) istället för Rising
Embergem röstar på Lexx (9: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Snow, Andersson, Gurgeh, Embergem)
Snow röstar på Björn den Gode (5: Andy, Feliath, Dice, Halvtand, Snow) istället för Lexx (8: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Andersson, Gurgeh, Embergem)
Måns röstar på Lexx (9: Pilzeman, Bearnie, Rising, Björn den Gode, Arvidos, Andersson, Gurgeh, Embergem, Måns) istället för Pilzeman

Slutresultat:
9 - Lexx
5 - Björn den gode
1 - Andy
1 - Feliath
1 – Måns
Lexx röstas ut, Bearnie mördas.

Runda 3
Embergem röstar på Halvtand
Rising röstar på Halvtand (2: Embergem, Rising)
Halvtand röstar på Björn den Gode
Måns röstar på Andy
Björn den Gode röstar på Halvtand (3: Embergem, Rising, Björn Den Gode)
Snow röstar på Embergem
wilmer röstar på Andy (2: Måns, wilmer)
krank röstar på Halvtand (5: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank)
wilmer röstar på Halvtand (6: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank, wilmer) istället för Andy (1: Måns)
Andersson röstar på Halvtand (7: Embergem, Rising, Björn den Gode, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Björn den Gode röstar på Arvidos istället för Halvtand (6: Embergem, Rising, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Rising röstar på Andy (2: Måns, Rising) istället för Halvtand (5: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson)
Dice röstar på Halvtand (6: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Andersson, Dice)
Gurgeh röstar på Rising (2: Andy, Gurgeh)
Arvidos röstar på Dice
Feliath röstar på Björn den Gode (2: Halvtand, Feliath)
Snow röstar på Andy (3: Måns, Rising, Snow) istället för Embergem
Björn den Gode röstar på Andy (4: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode) istället för Arvidos
Andersson röstar på Andy (5: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode, Andersson) istället för Halvtand (5: Embergem, Pilzeman, krank, wilmer, Dice)
Halvtand röstar på Andy (6: Måns, Rising, Snow, Björn den Gode, Halvtand) istället för Björn den Gode (1: Feliath)

Slutresultat:
Andy (6) : Måns, Rising, Snow, Björn den gode, Andersson, Halvtand
Halvtand (5) : Embergem, Pilzeman, krank, Wilmer, Dice
Rising (2) : Andy, Gurgeh
Björn den gode (1) : Feliath
Dice (1) : Arvidos
Andy röstas ut, Pilzeman mördas.

Runda 4
Gurgeh röstar på Rising
Embergem röstar på Halvtand
krank röstar på Andersson
Feliath röstar på Rising (2: Gurgeh, Feliath)
Björn den Gode röstar på Rising (3: Gurgeh, Feliath, Björn den Gode)
Halvtand röstar på Björn den Gode
Björn den Gode röstar på Gurgeh istället för Rising (2: Gurgeh, Feliath)
Arvidos röstar på Gurgeh (2: Björn den Gode, Arvidos)
wilmer röstar på Halvtand
Snow röstar på Embergem
Måns röstar på Gurgeh (3: Björn den Gode, Arvidos, Måns)
Snow röstar på Halvtand (2: wilmer, Halvtand) istället för Embergem
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Mina misstänkta

OK, min första analys... (Får se hur många jag orkar göra, men jag tar bokstavsordning...)


ANDERSSON

Runda 1:
Svär de tre ederna i ett in-characterinlägg.
Påpekar att BDG inte svurit den första eden, och fortsätter att anklaga honom. Ändrar sig sedan och menar att han tidigare bara anklagat Björn pga tidigare erfarenheter från andra spel. Tycker fortfarande att Björns beteende inte gagnar byn. Sedan får han en massa annat att göra och kan inte närvara. Uppmanar Lexx att inte ge upp. Påpekar att några av oss bytt röst några gånger, och tycker att det verkar misstänkt. Kritiserar Wilmer för att han röstade på mig. Inte för att han verkar tro att jag är oskyldig, utan mest för att ingen annan röstar på mig. Byter röst till Basenaji för att han gillar Risings argumentation.

Röstmönster: Björn den Gode - Basenaji

Runda 2:
Håller med mig om att Zorakiernas mordmönster är knepigt. Upprepar sina misstankar mot Björn. Postar en snabb analys av röstningsmönstren. Påstår återigen att han inte kommer att kunna vara med så mycket mer (se hur det gick förra gången). Kommer tillbaks efter ett tag och tycker att jag är onödigt misstänksam när jag påpekar att det här med att posta röststatistik var precis vad jag själv gjorde som onding, för att verka användbar. Tycker att inaktivitet ska bestraffa sig. Misstänker framförallt Andy, Feliath och Lexx. Vill fundera mer på varför zorakierna dödade som de gjorde. Bemöter Björns anklagelser på ett rätt bra sätt, tycker jag. Inte för att det är svårt - Björns anklagelser var inte så mycket att hänga i julgranen ändå. Röstar på Lexx.

Röstmönster: Andy - Lexx

Runda 3:
Kommer med samma sorts röststatistik igen. Har Andy (pga misstönkt beteende), Feliath (magkänsla) och Halvtand (kombination av att han röstar på högprofilpersoner och att han är för inaktiv) som huvudmisstänkta. Menar att det är en kass idé att låta föremålen styra utröstningen. Tyckert inte att vi bör be Halvtand om beskrivning på det magiska föremålet. Tycker att Rising är svårläst, men sätter honom på "kalla listan". Tycker att min motivering att plocka Halvtand är "klockren" och röstar med mig på halvtand. Tycker sedan att Halvtands försvar var bra. Kommer med en sammanfattning av drevet mot halvtand (där han, ser jag nu, missade vad jag egentligen tyckte om Halvtands försvar, utelämnar hälften typ). Kör en liknande genomgång av Andy. Tycker att det är meningslöst att dra in statistiken från förra rundan. Hittar slutligen, 45 minuter innan rundan är slut, på ett riktigt rackartyg som byggde på att folk hade tid att tänka igenom situationen och reagera, vilket enbart ledde till att vi i slutänden skickade fram en kardier. Och har sedan mage att försvara tilltaget...

Röstmönster: Halvtand - Andy

Runda 4:
Börjar med röstningsstatistik, där han placerar mig på sin "svarta lista" med för att jag blev arg på hans idiottilltag i slutet av förra draget. Tycker att jag spelar under min förmåga, och att jag är för mycket online för att vara så inaktiv.



NUVARANDE ANALYS:

Andersson är i mina ögon en ganska grå spelare, med en del underliga småsaker längs kanterna (som idén att man inte bör använda föregående rundors statistik för att jämföra med nuvarande, eller det där nämnda idiottilltaget igår). Jag tror egentligen inte så mycket om andersson, han har gjort ett bra jobb med att vara sådär lagom menlös - inte för tyst, inte för högljudd. Har egentligen ingen aning, men tror att hans missar antagligen mer beror på att han tänker konstigt än att han är Zorakier.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Mina misstänkta

Men... Tycker du att Halvtand är Svart som synden, trots att du just räddat livet på honom? Se till att förklara detta samtidigt som du lägger din röst, är du snäll.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Röstlista, de som är kvar:

Djävligt soft, Arvidos. Tack. Du (och Andersson - med sina listor) har gjort allt mycket lättare att följa och analysera.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Rekommenderar:

Vad jag har gjort är att skriva listan på namn utspritt på ett stort papper (Detta representerar vilka man röstar på) och sedan klippt ut namn på papperslappar (Vilket representerar vem det är som röstar) och flyttat runt lapparna på olika namn på pappret medans jag läser hur deltagarna röstar.

Funkar väldigt bra för att få en översikt vad som händer i rundorna, röstmsässigt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
wilmer must die! (Röst)

Efter lite research bland röstandet så kom jag fram till vad som skulle vara en ännu mer givande röst:

Röst: wilmer
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Röstlista, de som är kvar:

Mina misstankar mot Halvtand ligger kvar från förra rundan och är nu, föga förvånande, än djupare rotade. Jag tycker att hans beteende är synnerligen misstänkt och hans försvar på dessa gör mig än mer säker på hans härkomst.

Björn den Gode, mina misstankar mot dig var nog, vid närmare eftertanke, något felaktiga och jag ber om ursäkt för dessa. Jag drog förhastade slutsatser baserade på analyser som inte var tillräckligt djupgående.

Anderssons beteende är, likt många andra sagt, mycket suspekt och hans agerande i slutet av förra rundan förstärker de välgrundade, om än något flyktiga, misstankar jag tidigare haft mot honom.

Även Snow har gjort sig förtjänt av en extra blick då och då, med grund i, bland annat, sitt väldigt träffsäkra röstande. Med detta vill jag dock inte påstå att jag misstänker honom, mer än flyktigt, och överväger ej heller en röst på honom.

Jag tänker ej avlägga en röst nu, utan väljer att avvakta med denna till senare i rundan.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Slänger fram en röst!

Jag är säker (så säker man kan bli) på att en av dem är skyldig, kanske båda. Frågan är bara vem av dem? När jag tänkte över saken senast (det var nog i torsdags) så kom embergem längst ner på min lista. Han har trots allt stor erfarenhet av dessa spel (låt vara i annat medium, men ändå), vilket såklart bara är en liten pusselbit. Helst skulle jag alltså rösta ut honom. Men eftersom jag är ensam om detta får jag ju flytta min röst till någon annan som också är högeligen misstänkt (nu i denna rundan alltså).

De andra som röstade på halvtand ser jag inte som extra misstänksamma. Krank verkade tycka att Halvtand avslöjade sig (jag har ärligt talat lite svårt att se det). Wilmer hängde mest med. (Notera att jag inte har tid just nu att läsa allt igen, jag får gå på vad jag kommer ihåg).

Nästan mer misstänkt att rösta på någon annan än dem. Dvs Gurgeh, Feliath och Arvidos. Ioförsig har jag full förståelse för Feliaths röst, jag röstade själv så av precis samma anledning i början.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Röstlista, de som är kvar:

Suveränt att du kommer och gör en lista, Dice! Det hjälper jättemycket. En sak, bara:

Dice said:
Även Snow har gjort sig förtjänt av en extra blick då och då, med grund i, bland annat, sitt väldigt träffsäkra röstande.
Det här förstår jag inte riktigt. På vilket sätt menar du att Snow har varit träffsäker i sitt röstande?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Rekommenderar:

Det finns nog några missar i slutet på runda ett (var hamnade Gurgeh's röst till sist, exempelvis? Och från "Andersson röstar Basenanji (3: Gurgeh, Rising, Andersson) istället för Björn den Gode (2: Dice, Snow)" är det ett stort hopp till "Slutresultat: 5 - Basenanji (Andy, Arvidos, Rising, Björn den gode, Andersson)"), men det var ändå hjälpsamt.
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Rekommenderar:

Tack, Rising. Det uppskattas att höra.

Angående min kommentar om Snow, så menade jag att han, i två av rundorna, någon gång under respektive runda, har röstat på personen som blev utröstad. I den runda där han ändrade(runda 2) till en annan person, gjorde han dessutom inte det det förrän ganska sent när det redan var relativt säkert att hans tidigare röst(Lexx) skulle åka ut.

I första rundan(den runda han ej träffade rätt) röstade han på den person som fick näst flest röster, vilket även är samma person som hans röst ändrades till i runda två.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Röstlista, de som är kvar:

Dice said:
Mina misstankar mot Halvtand ligger kvar från förra rundan och är nu, föga förvånande, än djupare rotade. Jag tycker att hans beteende är synnerligen misstänkt och hans försvar på dessa gör mig än mer säker på hans härkomst.
Kan du inte vara lite konstruktiv istället och säga VAD det är som är så misstänkt? Såvitt jag kan minnas (orkar inte kolla) så har du inte gett något riktigt argument än, utan verkar snarare följa Embergem som en annan knähund.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Röstlista, de som är kvar:

Embergem är inte heller så tror på att ge bra motiveringar på sina röster. Jag tycker att det mesta handlar om "vibbar" Woodoo och annan skum mystik.
 
Top