Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 4:e rundan!

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Bra det här är en lek som jag gärna är med på, och då en röst på dig i det här fallet sannerligen inte kommer ge oss mycket, vore ju om inte annat ett bra sätt för en Zorakier att inte 'avslöja' att man misstänker fel personer så vill jag istället lägga min röst på Gurgeh. Jag valde mellan honom och Dice då båda tillfört ungefär lika mycket (eller lite kanske man ska kalla det) men att detta är ett mer förväntat beteende från Dice. (Egentligen funderade jag lite på att principrösta på Feliath också men det där med principer brukar ju inte fungera så bra i det här spelet).

Röst: Gurgeh
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Röst!

Rising said:
Övriga Kardier; det bästa ni kan göra för oss som grupp är att slänga fram era röster innan jag gör mitt avslöjande.
Det låter spännande!

Jag är också taggad: Jag har samlat ihop lite data, och det är möjligt att jag kan ge en ganska precis lista på zorakiska laget, men det hela hänger på en deltagare: Jag måste veta om Gurgeh är zorakier eller inte.

Röst: Gurgeh

(Och for the record: Jag röstade inte blankt förra rundan, utan på Dice)
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Det bätter work. Antingen är du en zorakier som vädrar seger vill avsluta snabbt (eftersom du skulle bli lönnmördad ifall du var kardier och hade en bra förmåga om zorakierna inte spelar praktiskt) eller så litar du på att informationen kommer att börja nysta upp nätverket och är villig att offra dig. Tufft i vilket fall!

Röst: Halvtand
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Slänger fram en röst!

Min åsikt från förra rundan står fast tills jag har hunnit analysera mera.

Röst: Embergem
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Röst!

Röst: Gurgeh

Ok, klumpar ihop min röst. Ser fram emot alla utlovade avslöjanden framöver!

För jag vet verkligen varken ut eller in...
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Wilmer said:
Det bätter work. Antingen är du en zorakier som vädrar seger vill avsluta snabbt (eftersom du skulle bli lönnmördad ifall du var kardier och hade en bra förmåga om zorakierna inte spelar praktiskt) eller så litar du på att informationen kommer att börja nysta upp nätverket och är villig att offra dig. Tufft i vilket fall!
Eeh, va?

Vädrar seger? Hur kom du fram till det här?

Skulle bli lönnmördad? Min förmåga är tydligen inget hot mot Zorakierna (tro fan det, den är ju defensiv). Tydligen ser de mig väl mer som en tillgång eftersom så många röstade på mig förra rundan och antagligen kommer göra det igen (jag väntar mig inte att överleva till nästa runda).

Information nystar upp nätverk? Hur får du det här att gå ihop? Om något skulle nystas upp så borde väl det ske förra rundan när alla var på mig så mycket? Eller? Har jag missat något?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Wilper pratade med mig, Havtand. Han menade att antingen så har jag något att berätta som verkligen kan hjälpa oss och som är värt att offra sig för, eller så är jag en zorakier som vädrar möjligheten att avsluta spelet snabbt.

Innan den här dagen började så hade jag faktiskt lovat mig själv att hålla tyst om min förmåga oavsett vad jag skulle veta när den här etappen började, men... Jag omvärderade situationen och tror nu att det här är rätt väg att gå. Kan eventuellt förklara mer om hur jag tänkt senare.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Röst!

Måns: Tidigare var du bekymrad över att både jag och Björn var kvar i spel. Detta, tillsammans med det faktum att lönnmördarna bara plockat otippade personer, ledde till att du i förra draget såg två möjliga scenarion. Du skrev:

Måns said:
A) Zorakierna är totala noobs (eller något liknande) och lönnmördar hur som helst eller utan eftertanke. Det förklarar inte vår oförmåga att rösta rätt.
B) Zorakierna är totala mästare och lönnmördar med bara ett enda syfte - att inte lämna några spår. Det förklarar varför vi inte röstar rätt eftersom vi hela tiden matas med listor och sannolikt coachas zorakierna med slug järnhand.

Passiviteten är ett problem som gör det betydligt svårare att skilja vän från fiende. Är det en strategi eller en olycklig följd av Livet? Om det är en strategi pekar det på fall scenario 1, om det är en olycklig slump pekar det på scenario 2.

Jag gissar att det kommer att bli lite tydligare efter morgondagens röstning + mord...
Tycker du att det blivit tydligare nu? Och på vilket sätt har etappens händelser påverkat dig att rösta på Gurgeh? Han är ju också orolig över att jag och Björn fortfarande lever?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: Röst!

Ska jag tolka det som att du inte misstänker Gurgeh egentligen utan bara vill rösta ut honom för att det ger dig mest information? Dvs du har listat ut två olika uppsättningar av ondingar där Gurgeh är en av dom som bara ingår i den ena uppsättningen?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Röst!

Det är en ärlig misstänke, en av de bästa jag har just nu, framförallt på inaktiviteten. Men jag röstar också på honom för att veta vilka jag ska rösta på nästa runda, ja.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Slänger fram en röst!

Snow:

I förra draget så lade du en röst på Embergem och skrev att:

Snow said:
I min värld är Embergem lika misstänkt som Halvtand.
Sedan följde du upp med:

Snow said:
Riddar Andy kommer mest med lite spridda innehållslösa uttalande, inte så meningsfullt. Han är inte supermisstänkt, men jag tycker det är bra om det finns fler alternativ än halvtand (inte heller supermisstänkt).
...och flyttade din röst till Andy. I din stora analys så befanns alla tre (Andy, Halvtand och Embergem) på din lista över misstänkta, men just då så skrev du om Andy:

Snow said:
Andy babblar och kommer med väldigt lite matnyttigt, men det är svårt att på allvar misstänka honom.
---

Halvtand var alltså lika misstänkt som den du röstade på i båda fallen, medan du hela tiden låtit bli att rösta på just Halvtand. Du röstade hellre på Andy, trots att du tidigare skrivit att det var svårt att på allvar misstänka honom. Och nu, i den etapp vi just klarat av, så har Halvtand precis lyckats rädda sitt skinn genom att i sista stund - och tillsammans med Andersson - knuffa kardiern Andy framför sig mot helveteshundens gap. Och ändå så röstar du hellre på Embergem än på Halvtand?

Jag skulle gärna höra en förklaring till detta beteende.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Slänger fram en röst!

Min analys av inlägg gav Andy väldigt låga poäng, därför hamnade han på listan, rent vetenskapligt. Jag är rätt säker på att jag redogjorde för att den analysen bara var en infallsvinkel och behövde paras med annat.

Min magkänsla sa dock att Andy mest larvade sig och inte spelade på allvar. Alltså svårt att misstänka honom egentligen.

Anledningen till att jag röstade på Andy. Jag var inte säker på om Halvtand verkligen var ond (jag är ju egentligen inte säker på något). Eftersom jag hade enda rösten på embergem så var jag ju nästan tvungen att ändra. Då ville jag ge andra slutröstare en möjlighet att välja på två olika personer. Det blev Andy som blev den andra personen. Resonerar jag galet? Tydligen tyckte de andra att Halvtand försvarat sig bra.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Slänger fram en röst!

Jag slänger ur mig lite allmänna synpunkter. Har tyvärr inte hunnit med någon komplett analys. Det får bli magkänslan för tillfället.
Jag kommenterar de personer som är röstade på just nu. Tala gärna om för mig om jag har fel med rösträkningen.

Rising (Gurgeh, Feliath) - kan inte vara ond. Jag vet att jag spekulerat ett diaboliskt samspel mellan honom och BDG, men jag tror inte på det. Då kan jag lika gärna börja fundera på om Feuflux är en magiker som utför blodsoffer med de som dör.

Gurgeh (BDG, Arvidos Måns) - har inte gjort något speciellt. Men är man zorakier så behövs ju inte det just nu. Misstänks för vad han inte gör.

Halvtand (Embergem, Wilmer)- misstänkt, han är en väldigt bra kandidat att ta täten i nästa rum.

Embergem (bara röst från mig)- misstänker jag fortfarande av samma anledningar som innan. Men eftersom jag är rätt ensam om det blir det svårt att pressa honom.

Andersson (Krank) - Inga speciella kommentarer. Jag får rätt bra vibbar av honom även om Krank är arg.

Om jag ska klumpa min röst så kan man tydligen välja på Rising Gurgeh och Halvtand. Det känns dumt att rösta på Andersson så att vi får fyra kandidater (eller?). Av de tre är halvtand den mest misstänkte. Jag vet att jag precis blivit angripen av Rising för att jag inte röstade på halvtand innan. Men just nu, av de som man kan klumpa på så ligger halvtand sämst till.

Röst: Halvtand
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Slänger fram en röst!

Tydligen tyckte de andra att Halvtand försvarat sig bra.
Well, jag tyckte det, bland annat. Men Embergem gjorde det inte. Han röstar fortfarande på Halvtand.

Är det en av sakerna som du tycker är misstänkt med Halvtand? Betyder det att du även tycker att Krank (och andra som fortsatte att rösta på Halvtand efter att denne avslöjat sin förmåga) är skumma?

Jag ser dig gärna berätta lite mer om krank, Wilmer och Dice. Tja, Dice har du förmodligen inte mycket att säga om, men vad är dina åsikter om krank resp. Wilmer?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag håller på att förbereda en röststatistik...

För varje röst, vad de gick ifrån och till vad. Är det någon som har en Grand Plan som vill att jag ska vänta med att lägga upp den?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Slänger fram en röst!

Snow said:
Tydligen tyckte de andra att Halvtand försvarat sig bra.
Vissa av dem, ja.

Jag tror fortfarande att Halvtand har armbågarna på bordet, helt enkelt för att hans försök att försvara sig i mina ögon helt enkelt var aningen för spattiga och nybörjar-fingrar-i-syltburken-aktiga. Är jag begriplig?

Men, jag är villig att ta in ny information, men om bara Andersson klämmer ur sig varför han gjorde sitt i mina ögon idiotiska påfund igårkväll och gör det på ett bra vis så finns det god chans att min röst faller på Halvtand den här rundan också.


Om inte Rising kommer med någon helt världsomvändande information, såklart. Vilket väl också är möjligt.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Slänger fram en röst!

Är det en av sakerna som du tycker är misstänkt med Halvtand? Betyder det att du även tycker att Krank (och andra som fortsatte att rösta på Halvtand efter att denne avslöjat sin förmåga) är skumma?
Mycket av det halvtand sagt gör honom misstänkt (mha magkänsla). Han är misstänkt enligt min analys (det är alltså två olika saker). Jag tycker inte att det är solklart att han är Zorakier dock. Även om han är mer misstänkt än salig Lexx så var jag inte övervägande säker. Det ser mörkt ut för halvtand och jag är väldigt spänd på vad som avslöjas när han röstas ut.

Krank och Wilmer (och Dice) ska du få min åsikter om. Men just nu lagar jag mat åt min flickvän. Du får vänta ett par timmar. Det ska lagas, ätas, smältas och sen analyseras :)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Röstnignstatistik drag 3

Andersson Halvtand (7), Andy (6)
Andy Rising (1)
Arvidos Dice (1)
Björn den gode Halvtand (3), Arvidos (1), Andy (5)
Dice Halvtand (8)
Embergem Halvtand (1)
Feliath Björn (2)
Gurgeh Rising (2)
Halvtand Björn (1), Andy (7)
krank Halvtand (5)
Måns Andy (1)
Pilzeman Halvtand (4)
Rising Halvtand (2), Andy (3)
Snow Embergem (1), Andy (4)
Wilmer Andy (2), Halvtand (6)


Feuflux said:
Utfallet röstning dag 3
Andy (6) : Måns, Rising, Snow, Björn den gode, Andersson, Halvtand
Halvtand (5) : Embergem, Pilzeman, krank, Wilmer, Dice
Rising (2) : Andy, Gurgeh
Björn den gode (1) : Feliath
[Dice (1): Arvidos Jag tror SL glömde en röst]
 
Top