Re: Blinda män i mörker
Gurgeh said:
Min slumpmässiga röst på en slumpmässig riddare kvarstår, och så fort vi har mer information är jag beredd att börja spekulera.
Jag måste hålla med.
Jag var väldigt nära att åka ut i ett tidigare spel för att jag sade det rakt ut, men slumpen är faktiskt i stort sett det enda vi har att gå på än så länge.
Däremot är det bra att ha saker att prata om även i första rundan. Ederna var till exempel ett snilledrag, eftersom det gav oss alla något att
säga och göra i början av den här rundan. Och om vi säger och gör grejer så blir det, som redan sagts, lättare att peka på saker i framtiden
Egentligen har jag inte så mycket mer att tillföra. Tills vidare litar jag på Rising - oavsett om han är kardier eller zorakier så tycker jag att hans råd är
sunda. Om han nu skulle vara zorakier, så tror jag egentligen att hans bästa drag
ändå skulle vara att komma med genuint goda råd. Framför allt såhär i början. Vi vet nämligen allihop att Rising dels är den av oss som har överlägset mest erfarenhet av varulvsspel, och dessutom är han en hejjare på just det spelmekaniska i speliga mekanismer (eller i det här fallet lekmekanismer). Vi förväntar oss att Rising ska komma med detaljerade, och sunda strategier som dessutom ligger i fas med de kommentarer han gjort efter tidigare varulvsspel. Vilket är precis vad han gjort.
Appropå det här med att misstänka de med erfarenhet, alltså.
Annars ifrågasätter jag också delar av den där listan som postades för ett tag sedan. Jag ett taktiskt geni? Pytt. Jag har gjort massor med massor av misstag, oftast för att jag försöker tänka alldeles för många steg och missar det uppenbara.
Men nå, min röst ligger kvar. Jag har egentligen inte så mycket misstankar mot Wilmer, men i det här läget är en röst på honom lika god som någon annan röst.