Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Röst

Men - om jag minns rätt från Gotham City så hade ett av trollen en specialförmåga som gav dem möjlighet att ducka en banning. Säg att Genesis låter oss forumiter plocka Hellzon = en av de viktigaste forumiterna, dvs ACKERFORS, i lugn och ro väljer sedan trollen ut en forumit att banna och dag 3 skyddar Genesis sig själv mot vår banning.

Jag kan inte riktigt förstå varför Hellzon skulle välja just ACKERFORS som siare - varför ett så tungt namn? Han hade ju kunnat gå ut som VEMSOMHELST och kalla sig siare. Varför skulle han vilja offra sig dag 2 om Genesis enligt dina teorier inte vill offra sig dag 3?

Jag vill se mer info från andra deltagare innan jag röstar på någon av herrarna.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Röst

Varför skulle han vilja offra sig dag 2 om Genesis enligt dina teorier inte vill offra sig dag 3?
För att han redan lågt fett pyrt till.

Oavsett vem han valde skulle han ju löpa risk att denne någon skulle outa honom som bedragare, alternativt att folk skulle ifrågasätta att Rising skulle ha inkluderat en så obskyr forumit. Så det tycks mig som att han gjorde det bästa av situationen genom att välja presumptivt viktig roll i förhoppningen om att kunna outa vederbörande.

/Kalle
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Har vi betänkt denna möjlighet?

Att Genesis har en förmåga som tillåter honom att uttala sig om Hellzon och ACKERFORS, men att denna förmåga är bedräglig så att han de facto fått felaktig information?

/Kalle
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Jag har betänkt den

Att Genesis har en förmåga som tillåter honom att uttala sig om Hellzon och ACKERFORS, men att denna förmåga är bedräglig så att han de facto fått felaktig information?
Jag har tänkt på det, och ser möjligheten som liten. Det är naturligtvis möjligt, men med tanke på den roll jag har (som jag tror att jag säkert kan avslöja är LINDENIUS) och den information jag fått, tillsammans med vad jag observerat, så sätter i alla fall jag hög tilltro till min förmågas äkthet. Men man skall aldrig säga aldrig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag också [Röst]

Röst: Hellzon

Har svårt att tro att ett troll skulle riskera att bli bannad bara för att kunna få bort en siare via röstning. Det skulle vara flera gånger lättare att bara sätta ditt den som utger sig för att vara siaren.
Detta anser jag styrkas av Genesis uttalande:

Genesis said:
Däremot så vill jag påpeka att om jag är troll så har jag just begått självmord, eftersom jag säkert kommer att röstas ut om Hellzon åker och är oskyldig. Visst, jag har offrat mig för att få bort ACKERFORS, precis som Hellzon nu gjort, men jag var aldrig i hetluften. Hellzon skulle antagligen åka i alla fall, och nu hoppades han dra med sig ACKERFORS i fallet, vilket jag har förhindrat. På sin höjd får han med sig mig.
Det stämmer som han säger att han aldrig var i hetluften och hade därför inte behövt gå ut med denna info om han inte trodde att den skulle hjälpa oss att sätta ditt ett troll och skydda en av våra egena.
Ut över det så anser jag att Genesis är mer övertygande i sin argumentation än vad Hellzon är.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Här kommer en rösträkning!

Oj, vad spännande det är:

Hellzon (8) : Nightowl, Walium, Genesis, Pilzeman, Anders Åstrand, Arvidos, Dnalor, Vicotnik
Genesis (2) : Hellzon, thark
Marco Behrmann (1) : Björn den gode
omgitburns (1) : Johoohno
Ingen : Andersson, Dr. Markehed, Foggmock, Johan K, Lindenius, magoo, Marco Behrmann, omgitburns, Orfeus (Tell), Traffaut, VildKatt, w176.

[Edit: Lade till Vicotniks röst, som kom in medan jag skrev inlägget]
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Röst

LINDENIUS borde väl knappast ha några falska förmågor, han är väl så välordnad som man kan bli, förutsett att Rising följer verkligheten någotsånär.

Röst: Hellzon

Magoo, snart sängdags
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Jag har betänkt den

För den som behöver mer bevis, i den mån detta är bevis, så har jag ytterligare ett, ganska svagt argument: Jag har på flera ställen signerat mina inlägg "/genesis." (till exempel här och här). Nå, GENESIS är en språkfascist, och skulle aldrig skriva sitt användarnamn med en liten begynnelsebokstav. Detta var snarare ett litet försök till rollspelande. Tyvärr var det ganska misslyckat, eftersom jag senare insåg att LINDENIUS använder TVÅ snedstreck när han signerar sina inlägg ("//erik."). Detta korrigerade jag när jag insåg det, men har bara haft tid att göra det i ett inlägg (här).

På grund av ett klantigt misstag (jag borde ha kollat upp LINDENIUS sätt att signera), så blir det här inte lika övertygande som det skulle kunna ha varit, men jag ber någon hitta en annan anledning till att jag skulle signera med liten begynnelsebokstav och med en punkt direkt efter (till skillnad från Han, till exempel, som brukar signera med ett "Han, som ...").
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Jag manar till upprop om w176 och Hellzon.

*Ser glad ut*

Jo. Jag förmedlar dålig spelinfo från Rising. han schabblade. jag är helt ofarlig men inte så engagerad denna helg
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Jag har betänkt den

Och observera att inlägget jag signerade med "//genesis." skrevs innan Hellzon outade sig som ACKERFORS.

Om jag var ett troll, så måste alltså detta ha varit planerat i förväg.

//erik. Kan äntligen använda sitt rikiga namn :gremsmile:.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Dr Markehed

Här har det hänt saker medan jag var borta! Jag har skummat igenom inläggen i platt visning och den stora grejen verkar vara Hellzon vs Genesis.

Det som gör mig orolig när det gäller Hellzon är att han drar till med en ganska fet lögn om han ljuger. Dels att han skulle sitta i redaktionen och dels att Dr Markehed skulle vara ren. Om vi utgår ifrån att Hellzon är ett troll så borde även Dr Markehed vara starkt misstänkt. Jag tycker därför att han gott kan förklara sig själv.

Om vi antar att Genesis är Lindenius så borde han därmed ha krafter i egenskap av användarombudsman. Frågan är då om det är äkta eller falska siarförmågor?

Min röst på Hellzon kvarstår, men jag lyssnar gärna på fler argument ifrån honom och ifrån Dr Markehed.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Orfeus/Tell

Det kan vara värt att notera att den passive Orfeus/Tell fortfarande inte har förklarat varför han skickade Pm i samma veva som Herr Nils blev avpolleterad.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Dr Markehed

Frågan är då om det är äkta eller falska siarförmågor?
Jag vill bara poängtera att det inte handlar om siarförmågor, per se. Jag har fått en viss mängd information från början, men jag har inga krafter som kan ge mig ny information.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Sfärer

Hmm.. Dör du så kommer jag heöt klart få efter din förtroendelista, eller reonerar jag helt fel nu som den noob jag är?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Intuitivt trolletande, dag 2

Godis!

Er. jag har inte så mycket mer än produktivt att säga mer än att jag ska läsa igenom den här posten ett par gånger tror njag
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Dr Markehed

Markehed kan ha blivit utpekad som "ren" av flera anledningar:
1. Han är ett troll som Hellzon försöker fria. Även om det verkade vettigt innan Genesis gick emot det faktum att Hellzon var ACKERFORS så lär det inte lura någon i det här stadiet.

2. Han blev utvald på slump bland de som Hellzon tyckte verkade otrolliga (eller rättare sagt, visste inte var troll eftersom Hellzon enligt detta scenario vet vilka som är troll)

3. Han är ren och Hellzon vet detta för att han siade honom förra rundan. Detta väcker förstås frågan: om Hellzon är siare, varför sia om just dr Markehed? Jag kan inte komma ihåg att han var så värst misstänkt, men det är klart att Hellzon kan ha haft egna misstankar. Om Hellzon fortfarande håller fast vid att han är ACKERFORS och tänker försöka klara sig ur det här vill jag se anledningar på varför dr Markehed hamnade under luppen förra rundan. Jag har nämligen väldigt svårt att se att denna informations icke-utläckande till allmänheten är viktigare än att ACKERFORS får sig själv bannad, så jag vill ha en förklaring på detta för att tro på Hellzon.

4. Han är troll, men Hellzon är galen siare och siade honom förra rundan och fick resultatet grön. Inte så sannolikt kanske, men förtänar att nämnas. Det jag skrev om en förklaring från Hellzon på punkt 3 gäller här också.

Det kan nog finnas fler alternativ och permutationer med falska trollsiare 'n shit, så om någon kommer på ett sådant alternativ som de tycker borde nämnas, gör det. Jag är medveten om att det kan vara på olika sätt.

Jag håller också med om att dr Markehed gärna kan få förklara sig själv. Iofs behöver man inte märka att man blir siad på.

Själv tror jag att 2:an är vad vi har att göra med.

Angående Genesis/LINDENIUS krafter: han fick troligtvis någon/några forumiters äkta roller, grupptillhörighet och/eller krafter i sitt startmail, alltså inga siarkrafter. Däremot kan dessa också vara falska såklart, men läs hans eget svar på detta.

/Pilze
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Kärlek mannen! [röst]

Såhär i efterhand så kanske det hade varit bättre att hålla klaffen, eftersom infon kan vara värdefull i slutspelet, men risken finns ju att jag ändå flejmas någon natt, och i så fall så är ju infon till ingen nytta alls. Dessutom ville jag inte riskera att den riktige ACKERFORS avslöjade sig. I vilket fall som helst så går vi plus även om jag bannas i det här draget.
Så nobelt och vackert. Dessutom: hur kan man misslyckas om man är LINDENIUS. :gremgrin:

Röst: Hellzon
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re; Marco, Magoo, och Hellzon

Marco har å andra sidan antagligen inte varit inloggad alls

Nej, det är botten, verkligen trist. Men sant. Och nu är jag här. Fortfarande i mörket, men men.

Min röst lägger jag på hellzon.

Han blev rödflaggad hos mig sedan hans första schabblandet mellan versal/gemen och Rising/Genesis. Jag har observerat honom noggrant sedan dess.

Eftersom man aldrig vet vad som sker så vill jag också poängtera vem som ställer upp för vem och inte. Om nu hellzon är ett litet troll så är en annan lirare att se upp med Dr Markehed, följa john, liksom.

Skulle Genesis anklagelser vara felaktiga så ligger han illa till. Skulle hellzon överleva ligger hellzon ännu mer illa till, men han kanske måste räddas - speciellt om trollen har "Batman"-förmågan från förra omgången?
 
Top