Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Klockan är mycket, sent för en svängning

Jag tycker att denna dag inte blev något vidare. Kan ju inte påstå att jag bidragit med något själv (har inte ens hunnit läsa Hellzons inlägg som jag tänkt).

Hur som helst tror jag inte att w176 är troll, men hennes utröstning leder inte till att en av trådens stora bidragsgivare försvinner, vi får hoppas att hon inte sitter på någon viktig roll (men om så vore fallet borde man kunna förvänta sig mer engagemang).

Dock kan magoo vara inne på något när hon nämner att w176 kanske drabbats av något (någon "smitta"?). Hon påpekar också att fler andra ter sig flegmatiskt. Jag har noterat tanken men tror det har andra anledningar (som till exempel att livet tar tid även utanför spelet).

Jag väljer i alla fall att göra som Foggmock gjorde dagen innan, jag blickar framåt istället för att hopppa på samma spår som alla andra (min röst på w176 skulle blivit #12 om jag räknat rätt).

Jag funderar på om vi ändå inte ska ta och rösta ut thark nästa runda. Han har i princip köpt sig fri med att avslöja sin roll (en roll som ingen annan förmodligen skulle avslöja eftersom den är en trollroll om jag förstått saken rätt (rätta mig gärna om jag har fel)). Dessutom har han uppgivit en nackdel (som är en rip-off rakt av från förra varulvsspelet; och även om jag inte känner Rising verkar han ha mer fantasi än att återupprepa sig) som inte inbjuder till att sia honom.

Alltså ...
Röst: thark
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Mer Magootänk och röst

Mangoo är listig.

Den nonchalanta "Äh, det skiter jag i stilen", har bara varit min attityd till spelet. Tanken har varit att kolla hur länge jag kan överleva och om det blir intressant förr eller senare (som det är nu känns det som för mycket information för att vara intressant.) Rollen är däför helt oskyldig till min attityd.

Men mjo. Jag är loj och ganska passiv för att det inte är seciellt intressant spel, men har avvaktat för att se om det skulle bli mer intressant.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Bandvagn

Jag röstade på Tell för att, som jag sa, få fart på honom. Detta har visserligen misslyckats, men...
De jag funderar på att rösta på är:
-Tell av nämnd anledning. Han är visserligen friad av Genesis, men det gör honom ännu bättre att banna på grunden "han gör ju ändå inget för forumet". Antingen kan man få honom att börja skriva, och därmed vara till nytta för forumet. Eller så kan han bli bannad, och då får vi bekräftat hur pålitlig Genesis information var.
-Johan K funderade jag på, men han har ju förklarat sin inaktivitet, så han är ok.
-Vicotnik ser man har varit väldigt bra på att hoppa på bandvagnar, men det har jag också och vet hur skönt det är för en oerfaren att inte behöva tänka själv. Det får vara ok.
-w176. Hon beter sig extremt udda. Om hon är vanlig forumit har hon inget att göra i nuläget, men "jag blir så road av att veta att ni har fel..." låter som om hon är typ Gardener eller någon viktig, men synd för oss isåfall att hon inte vill göra något åt det. Hon är i nuläget ett praktexempel på en som inte åstadkommer något, och bör bannas. Däremot verkar det redan skötas så bra att jag ionte behöver hjälpa till. Jag tänker inte nöja mig förrän Tell har kommit bort från listan över folk som inte gör någonting. Oavsett om det sker genom att han börjar göra saker, eller genom banning.
Min röst står kvar, men jag är för att banna w176!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Stor logg över dag 1-3

Nja. Det är mer som när man spelar ett sällskap spel och i brist på engagemang flyttar en plopp när det är ens tur.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Klockan är mycket, sent för en svängning

Något man kan uppnå genom att sia honom är att se om han är linköpingsmaffia och ljuger. Vad pingas de som? Är han troll och ljuger eller om han är vanlig användare och talar sanning skulle man få samma resultat på honom, och att ljuga som vanlig användare skulle vara ganska meningslöst. Fast vid närmare eftertanke skulle det nog vara onödigt att ljuga som maffia också. Om nån till äventyrs skulle sia honom skulle han ju avslöjas. Bättre isf att hålla tyst.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Förtydligande innan jag åker

Förtydligande INNAN jag åker så att ni som spelar kan tänka klarare:

Jag är inte smittad av något. Det är inget skumt med rollen. Den är inte medlem i någon fraktion.

Jag svär att rollen har varit helt normal.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: That's it! [röst]

Jag är NALLE MED AK4.

Rising gav dålig infomation som han av spelanledningar alltså inte kunde ta tillbaka
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: En annan sak

Indeed. Detsamma gäller Genesis med hans dolda information och Bror Duktig-Arvid (trollen borde vilja bli av med någon som lägger ned så mycket jobb)

/Kalle
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: En annan sak

Det här är också något trollen vet om, och använder mot oss. (offa någon annan än de uppenbara för att få oss att offa dem själva)

En annan anledning för trollen att inte flejma de uppenbara är ju att de inte vill förlora sin flejming på någon som troligen är skyddad av eventuella väktare i spel.

Så jag tror inte man kan dra allt för stora slutsatser av det hela.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sneaky inlägg!

Tada! Ett sista-minuten-inlägg med instruktioner för framtiden, om jag skulle ryka ikväll.
Först och främst är det viktigt att ni inte stirrar er blinda på min lista. Precis som jag skriver här så kan den inte ersätta själva inläggen, och vi måste ha statistik på röstdynamiken för att få hela bilden. Är jag med nästa runda ska jag försöka fixa det, samt köra logg över de fyra som åkte ut dag 1 och 2.

Nu hade jag tänkt delge mina tankar om Foggmock:

Foggmock:
+ Foggmock har nästan spelat fläckfritt. Han ger förstås Hellzon ett lamt försvar här. Han outar TAMAGOTCHI TIM vilket är till hjälp för användarna, men inte så stor.
+ Han menar menar att Linköpingsmaffian inte är en bluff, och uppmanar användarna och trollen att banna Linköpingsmaffian först. (Gör Genesis också, förvisso) så jag tror inte att han är med i Linköpingsmaffian.
+ Not: Har röstat på magoo, som jag också misstänker.
+ Så vad är problemet med Fogge undrar ni? Jo, han röstade på mig. Nu är det både lamt och misstänkt att rösta på någon som röstat på sig själv, men det här är mina argument:

- Han röstar på mig med motiveringen att jag är skum. Inte en så stark orsak, men okej.
Detta var just som Rising publicerat rösträkningen som sa att jag ledde över Johan K i röster, 4 mot 3. (5 med Foggmocks röst.)
- 13:13 publicerar jag min lista. Foggmock är online till 14:55, då han postar det här inlägget. Hittills så är Fogge den enda som verkar skeptisk.
- 15:08 postar jag det här inlägget där jag försvarar mig och släpper fler ledtrådar om min roll. Jag vet inte om han fortfarande är online och läser detta, dock.

Nu kan man ju inte fördömma någon bara för att de inte följer strömmen, vilket faktiskt är ett ganska fint drag. Betänkt dock detta:
- Motivationen för att rösta på mig är för att jag är "skum".
- Jag har droppat bra mycket mer information (Om min roll och vad som har hänt) än de flesta i spelet.
- Jag leder i röster.
- Jag har inte fått någon press på mig att avslöja min roll, förklara mig, eller komma med teorier om användarna.
Slutsats: Jag får intrycket att Foggmock vill få någon utröstad snarare än få klarhet för användarna.

Här, 18:34, byter han röst till w176. Då har w176 9 röster. Johan K ligger tvåa och har 3. Jag har 2 röster, w176 och VildKatt. (Byter också efter Foggmocks inlägg) Eftersom jag inte tror att Foggmock tillhör maffian (Jag är tämligen säker på att siarna bara hittar varulvar, Jokern var iaf immun mot siande i Gotham) så skulle jag verkligen rekommendera ett siande av honom för att se om han är ett troll.


---
Efter att ha kollat igenom min lista lite så kom jag fram till att jag behövde utöka listan över inaktiva från Marco, w176, Johan K, Ofeus och omgitburns. Följande bedömmer jag har antingen skrivit väldigt lite, eller inte motiverat sina röster, eller varit väldigt vaga. Kort sagt, inte direkt bidragit med något konkret till spelet.

Marco Behrmann (Reko enligt magoo)
omgitburns (Reko enligt Genesis)
Orfeus/Tell (Reko enligt Genesis)
Nightowl
thark
Johan K
Vicotnik
w176
Traffaut (I gränstrakten: Vag)
Vildkatt (I gränstrakten: Vag)

---
Här har vi de mer aktiva och konkreta. Visserligen så borde man vara mer misstänkt här, men jag kan se off-anledningar till att de inaktiva deltagarna är inaktiva (Förutom thark), så min gut feeling är att leta efter troll och mafiosos här:

Dnalor (Kanske reko enligt magoo)
Arvidos
magoo
Anders Åstrand?
Andersson?
Dr.Markehed
Johoohno?
Pilzeman?
Lindenius?

---
Dessa har jag starkt förtroende för:

walium - Har kört sin roll som TAMAGOTCHI TIM klanderfritt. Brasklapp: Iofs så kanske han bara bestämde sig för att köra det från början. Det är en hyfsat safe bet att ingen riktig TAMAGOTCHI TIM skulle dyka upp, eftersom han är så obskyr. TAMAGOTCHI TIM är en så Risingsk idé dock, att jag tvivlar på att walium hade hittat på den själv, men Foggmock tyckte ju förstås att det var uppenbart.

Genesis - Körde ett avancerat resonemang som hållt bra i praktiken. Han drev hårt för att sätta dit ett troll. Brasklapp: Här så föreslår han att skulle kunna vara med i Linköpingsmaffia, kanske att han även egentligen skulle vara ACKERFORS. Det är inte så långsökt egentligen: Ingen skulle kunna sätta dit honom på hans signaturstil om han inte avslöjat den själv. Lindenius är inte en garanterad roll i forumspelet egentligen. Det är möjligt att Linköpingsmaffian fick LINDENIUS namn som ett säkert namn att bluffa med, det fick vi hjältar i Gotham. Vi var garanterade att Twoface eller Penguin inte skulle dyka upp, så det gick att ta hans namn. Lite ruggigt om användarombudsmannen är Linköpingsmaffians marionett. :gremsmile:

Nå, nu var det inte Genesis jag skulle prata om här. Jag har fortfarande ett starkt förtroende för honom (Varför skulle han ens påpeka möjligheten att han var med i Linköpingsmaffian själv?) men jag vill att ni andra ska kunna ta del av den här tanken om jag blir flejmad i natt. Vidare:

---
Dessa tre har jag misstankar mot, och skulle vilja få förklaringar från.

w176
Jag skulle ta upp henne som en misstänkt eftersom hon aldrig motiverar sina röster eller kommit med några resonemang, men det verkar ju tämligen onödigt nu. :gremtongue:

magoo
* magoo har kommit med några misstankar här som hon dock aldrig motiverat. Jag känner förstås igen det från Gotham, men samtidigt är hon ganska konkret när det gäller just Genesis, som hon nog är längst med att inte ha förtroende för. 1, 2, [3.
* Här blir hon dock påhoppad av Hellzon, och här kontrar hon genast en röst från Hellzon genom att rösta på honom själv. Jag tror inte att hon är en av trollen.
* Men framförallt så går hon i god för Marco Behrmann, en annnan användare som jag misstänkte, och det är därför jag vill ha en förklaring. Ifall hon flejmas inatt och visar sig vara en vanlig användare så kan vi nog lite på Marco, såvida hon inte är en av forumets snällpellar (möjligen naiv siare) eller flumputtar (möjligen galen siare).

Traffaut
Anledningen till att jag har så många citat av Traffaut i min logg på alla är att jag har svårt att förstå exakt vad han menar många gånger. När jag gick igenom allas inlägg så slogs jag av att han inte säger så mycket konkret egentligen, vilket jag hade fått intryck av. Jag vet inte, kanske har han lurat mig?
Här förminskar sig själv och spelar paranoid. Som troll så vill man ju dels spä på paranoian och dels framstå som ofarlig. Samtidigt så är han inte korkad. se här bara. Nu gjorde jag iofs en likadan feltolkning av Anders Åstrand under Gothamspelet, tyckte att det var lite misstänkt hur han formulerade sig för att framstå som okunnig och oanselig trots att han spelade ganska hyggligt...
Traffaut har röstat på Hellzon, men det var när det var uppenbart att Hellzon skulle åka ut, så det talar inte för honom.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Mer Magootänk och röst

Så olika man kan vara...

Själv är jag besatt av spelet, tänker på det alltför ofta och gick tom mot mina principer in och tjuvläste inlägg på jobbet idag. :gremblush:

Du kan ge dig på att det blir intressant och mot slutet är det förmodligen nagelbitande spännande. Men det verkar du inte få uppleva, tråkigt nog...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Update

Uppdaterad logg över tre första dagarna, fram till sidan 28, platt visning, 25 inlägg/sida. Skillnader från min förra logg markeras med ---

En koncis logg av vad alla har gjort under de tre första dagarna. Röster, blanka röster ställningstaganden till andra forumiter, och bestämda uttalanden (OBS! Ingen misstankesmarkör, alltså) har jag markerat med "-->" Det ska inte finnas någon värdeladdning i forrmuleringarna, utan det sparar jag till en separat analys. Röstmotivation inom parantes.

Anders Åstrand
Dag 1:
--> Röstar hellzon (Innan bandvagnen drog igång)
* Uttrycker en teori om att Herr Nils och Björn inte är med i samma lag
* Uttrycker en teori om nästan alla har specialförmågor, och en Borlängefaktion
* Funderat om walium kan ha en bzzt-bzzt-specialförmåga.
--> Röstar Vildkatt
Dag 2:
--> Röstar hellzon
* Hetsar på omgitburns
Dag 3:
* Varnar för att avslöja vrållådechiffret
* Gissar att Linköpingsmaffian är tre stycken (varav en bannad) och att Vrållådan är frimurare (Helt på användarnas sida) utan infiltratör.
--> Menar att ACKERFORS inte bör outas, då trollen är de enda som garanterat tjänar på det. Röstar Arvidos (Som föreslog att ACKERFORS outar sig)
---
--> Litar delvis på Arvidos. Röstar w176 (Vill sabotera)


[/b]Andersson
Dag 1:
* Gissar förmågeroller
* Uppmanar att föra statistik över röster och sianden
--> Röstar på omgitburns (Inaktiv)
* Misstänker Herr Nils, men tycker han verkar ok då han gått ut med mycket info man kan verifiera.
--> Röstar på Lindenius (Inte lika aktiv som han brukar vara)
Dag 2:
* Tror att w176 är oskyldig, misstänker Hellzon
* Tror att Dr. Markehed är oskyldig
* Gissar att massavslöjning är dåligt då det är lättare att bluffa än i Gothamspelet.
--> Röstar Hellzon (Menar att det är för osannolikt att Genesis skulle ljuga)
* Pressar omgitburns
Dag 3:
--> Menar att det är osannolikt att Genesis är ett troll, men det kan vara möjligt.
* Försvarar Magoo från omgitburns (Magoo skrev aldrig klart ett inlägg)
* Tror att Hellzon friade Dr. Markehed för att det var lätt att bluffa sig som siare då.
--> Misstänker Nightowl, Orfeus/Tell och Marco Behrmann
---
--> Röstar Orfeus/Tell (Inte testad nog) Misstänker Lindenius
--> Litar på Arvidos
--> Misstänker w176


Dnalor
Dag 1:
--> Röstar Vicotnik (För att inte vara inaktiv själv)
* Motiverar sin röst med att det inte spelar någon roll vem man röstar på första dagen, men att man ska gå ihop och pressa någon.
--> Röstar thark (För att han har många röster, se ovan)
Dag 2:
* "Borde vi inte snarare titta på de som inte har röstat på Herr Nils?" (Hellzon menar att vi ska analysera varför vissa röstade på de oskyldiga krank och Herr Nils)
* Förklarar sina resonemang med okunskap om spelet och frågar sig för om reglerna.
* Konstaterar att Rising inte har berättat att flejmning sker efter banning.
* "Fel......vi är av kroken. Det är ett lagspel, remember, och du hade också förlorat på att banna en oskyldig användare som undertecknad." :gremwink: (Svar till att Björn den Gode tycker att han gjort nybörjarmisstag snarare än betett sig misstänkt)
* Poängterar att när walium visar vilka som skickar PM så kan han ha visat upp vilka som är troll ELLER vilka som har specialförmågor.
* Försvarar sig mot Johoohno med att han inte är korkad bara för att han inte kan reglerna, när J- reagerar på ovanstående.
--> Röstar Hellzon (Misstänkt och tyst)
* Tycker att Hellzon inte verkar produktiv, han ägnar sig bara åt att göra listor. (Ge sken av att vara hjälpsam)
* Drar tillbaka sin röst när Hellzon outar sig som ACKERFORS. (Röst: Ingen)
--> Röstar Hellzon (Har gått igenom Genesis resonemang)
* Frågar försiktigt om det inte kan vara så att Genesis information är felaktig. (Genesis menar att chansen är liten)
* "Det verkar i nuläget som att det kvittar fullständigt lika vem du röstar på, för Hellzon kommer att ryka i vilket fall." (Johan K)
Dag 3:
--> Litar på att Genesis, Dr. Markehed, omgitburns och Orfeus/Tell inte är troll. Misstänker thark (Snabb att rösta på Genesis dag 2) och Nightowl (Skickade PM)
--> Röstar w176 (Bandvagn!)


Dr.Markehed
Dag 1:
--> Röstar på Vicotnik (Inaktiv)
* "Fast det vore ju ball om någon var det. Jag skulle inte utesluta det. " (Att trollen valts ut från deltagarlistan)
* Frågar om inte TAMAGOTCHI TIM kan vara en ploj.
* Tycker att Vicotniks inlägg ger varningsflagg. (Vet ej varför.)
--> Röstar thark (thark och omgitburns har ännu inte skrivit någonting)
* Ställer sig avvaktande till Herr Nils outande som FEUFLUX.
--> Röstar omgitburns (Den enda som inte skrivit något)
Dag 2:
* Håller med Dnalor om att PM-skickarna kan (verkar t.o.m) vara specialförmågor.
* Skriver ner sin lista
--> Röstar Hellzon (Frågar sig varför skulle Hellzon vilja sia honom?)
--> Litar på thark (Hans rollbeskrivning matchar den riktige Troberg)
---
Dag 3:
--> Röstar Arvidos (Håller med Vildkatt)
--> Drar tillbaks sin röst (Röstar ingen)
--> Röstar w176 (Bandvagn!)


Foggmock
Dag 1:
--> Outar walium som TAMAGOTCHI TIM. Röstar Dnalor (Inaktiv) Misstänker walium, (Svagt) och Johan K (På skoj). Litar på Vildkatt.
* Tveksam till Herr Nils.
* Menar att alla kunde klura ut vem walium var. (Kritik från Björn den gode) Gissar att Herr Nils är Feuflux eller Rising.
* Håller med Andersson om att det gynnar användarna att hålla koll på röststatistik.
* Medlar mellan Herr Nils och krank. Menar att slumpröstning är kontraproduktivt.
--> Misstänker Herr Nils och Björn den gode, röstar krank. (Inte gjort mycket nyttigt, reagerar på anklagelser, tänker rösta blankt)
* Försvar krank, mot Herr Nils. ("Jag har röstat på honom, men jag kan inte säga att jag är ordentligt övertygad.")
* Litar på Herr Nils, eftersom han outat sig som Vrållådan.
Dag 2:
--> Försvar Dnalor, mot Dr.Markehed. ("Fast, varför skulle han behöva göra det? Rising har ju klargjort att trollen får kommunicera utanför forumet,")
--> Skriver ner sin lista
--> Övertygad om Hellzon är ett troll, hävdade att han var ACKERFORS för att hitta den riktiga. Röstar magoo. (Osäker, kommer inte med några egna slutsatser) Litar på Dnalor.
Dag 3:
* Gissar att Linköpingsmaffian består av WALIUM, (Numera bannad), GURGEH, DIMFROST, SNIGEL. Möjligen även ACKERFORS. (Osannolikt) Uppmanar användarna och trollen att banna Linköpingsmaffian först.
* Håller med Genesis om att ACKERFORS nog inte tillhör Linköpingsmaffian. (Genesis drar slutsatsen efter hur Rising har formulerat hans information, Foggmock efter att fem medlemmar låter för mycket)
--> Röstar thark. (Var misstänkt innan, TROBERG är en bra täckmantel för ett troll)
* Håller med Genesis om att Linköpingsmaffian verkade ha bäst möjligheter att vinna så länge de var ensamma, och är det största hotet mot användarna. Uppmanar användarna att kolla efter flocktänkande.
--> Håller med Pilzeman om att Orfeus/Tell är inaktiv. Misstänker honom inte, men det skulle kunna vara lärorikt att banna honom, då Genesis har förutspått att han är oskyldig.
* Menar att Linköpingsmaffian förmodligen inte är en bluff (Teori från mig)
----
--> Röstar Arvidos (Beter sig skumt) litar på Johan K


Genesis
Dag 1:
* Organiserar VERSALER för rollen bakom nicket och gemener för forumnicket.
* "Skulle tippa på att forumsredaktionen finns med som roller. Kanske även moderatorkåren?" Gissar att det är det är "standardantalet" troll.
--> Är först att rösta på Hellzon (Hellzon refererar till Rising istället för Genesis ang. versaler/gemener. Genesis gissar att han fått fakta om roller i VERSALER via PM)
--> Tveksam till Hellzon och Herr Nils
-->Tveksam till Marco
* Hör sig för om det är en bra idé att föra offentlig röstningsstatistik
--> Röstar Andersson (Tolkar honom som att man borde outa alla specialförmågor)
* Menar att man ska rösta systematiskt
* Försvarar sig från anklagelser om velighet. Tveksam till Herr Nils påståenden om Vrållådan
--> Sågar Herr Nils argument att det är statistiskt osannolikt att han och Björn den gode bägge är troll.
Dag 2:
* "Problemet nu är att vi inte vet vilka som hade tänkt att ändra sig i sista stund." (Dag 1 avslutades abrupt) Tycker att han verkar ha felbedömt Andersson. Litar på omgitburns, och att Herr Nils inte är ett troll iaf.
* Avslöjar att han skickade PM vid den tiden då man skulle kunna tänka sig att Rising får spel-PM. Misstänker att det kan ge information om spelet om det går att lista ut varför Rising inte vill ha ett maskerande PM från alla användarna i det här spelet. (Till skillnad från Gothamspelet)
--> Misstänker Arvidos (Skriver, men inte tillräckligt matnyttigt. Gömmer en ursäkt i resonemanget ifall w176 -som jag röstade på då- skulle visa sig vara oskyldig)
--> Misstänker Hellzon (Han säger att han läst PM, men walium säger att han har skrivit PM) (Enligt skärmdumpen så håller han på att Svara/Ta bort privata meddelanden)
--> Varnar för att walium kan ha fejkat skärmdumpen.
--> Poängterar att Herr Nils visst har försökt rentvå vrållådan. (Jag trodde att han inte hade det) Misstänker Arvidos.
--> Hävdar att han har en specialförmåga som gör att han vet att Hellzon inte är Ackerfors (Som hellzon just hävdat) Röstar Hellzon. Tycker att det är viktigare att skydda Ackerfors än sig själv. Är osäker på hur mycket han bör avslöja.
--> Tvivlar på att Markehed är ett troll som Hellzon försöker rädda.
* Hävdar att han inte känner till Pilzemans roll, och inte kan posta i vrållådan.
--> Hävdar att han är LINDENIUS, och med tanke på sin roll, sin info och sina observationer så är han ganska säker på att hans info är tillförlitlig.
* Poängterar att han signerat som LINDENIUS skulle gjort sedan innan han började dusten med Hellzon.
--> Hävdar att omgitburns, Dr. Markehed och Orfeus/Tell är rena
* Menar att han inte vet något om Arvidos, Björn den gode, Nightowl, Marco Behrmann och Johan K. ("Fler än så vågar jag inte nämna")
Dag 3:
--> Uppskattar Linköpingsmaffian som det större hotet, och uppmanar trollen att gå efter dem. Litar på Vrållådan.
* Poängterar att Vrållådan måste få verka i det fördolda. (Oooh, där fick jag till det!)
* Misstänker svagt Arvidos och thark (Sa inget i början av processen mot Hellzon)
--> Litar på att ACKERFORS inte är med i Linköpingsmaffian
* Försvarar att han inte blivit flejmad med att Björn den gode är en stark spelare. Försvarar att han inte är med i Linköpingsmaffian med att han har signerat som LINDENIUS sedan första början.
* Håller ögonen på Arvidos och Marco Behrmann
--> Gör en minilista
---
* Uppmanar att tolka gamla inlägg, speciellt Hellzons och Björn den gode. Misstänker svagt Lindenius eftersom han inte systematiserar information.
--> Litar försiktigt på Arvidos (Kan vara maffia) Röstar w176. (Svår att spela med)
--> Gör en lista


Johan K
Dag 1:
* Är på konvent
Dag 2:
* Säger sig inte ha en susning om vilka som är troll


Johoohno
Dag 1:
--> Gör en minilista
* Pressar Marco Behrmann, omgitburns och thark att posta.
* Får känslan att Genesis springer andras ärenden (Genesis försvarar sig med att han uppmuntrar andra att utveckla sig för tydliga svar)
* Poängterar att thark inte skriver.
Dag 2:
--> Ser en länk mellan Nightowl och Hellzon (själv hänger jag inte riktigt med). Misstänker Dnalor (Smart ibland, nybörjare ibland), omgitburns och Johan K (Inaktiva)
--> Röstar Hellzon ("Det mesta har blivit sagt")
Dag 3:
--> Tycker att det är en dum idé att banna Genesis. ("...trovärdig i och med att Rising sagt att massavslöjande inte kommer fungera lika bra, och det verkar som om Genesis har information som tyder just på det.") Frågar Genesis om de på hans lista är rena från Linköpingsmaffianmisstankar. Tackar för Arvidos' lista. Gissar på tre troll, om det är brist på sannolika troll så misstänker han thark (Hävdar sig vara TROBERG, men inte ett troll) Gissar på tre Linköpingsmafiosos. Gissar på lika många i Vrållådan, kanske även en infiltratör. Rekommenderar att man kollar genom möjliga roller och tänker två gånger innan man avslöjar sina teorier om detta.
* Hör sig för hos Magoo varför hon skyddar Dnalor och Marco Behrmann


Lindenius
Dag 1:
* Gissar på förmågorna Väktare, Siare, Falsk siare och Korspostare (Låter två deltagare sia varandra)
* Hoppar på Herr Nils' misstanke av Marco Behrmann ("Marco är smart")
* Menar att oordning kan leda till att trollen dabbar sig
--> Röstar Foggmock (Dålig idé att outa TAMAGOTCHI TIM)
--> Röstar Vildkatt (Spela paranoid var samma teknik som han använde som varulv)
--> Misstänker Vildkatt (Se ovan), omgitburns (Se ovan) och Genesis. (Stingslig när han tolkade Andersson)
Dag 2:
* Efterlyser blåslampor på de inaktiva spelarna.
--> Röstar Hellzon ("Så nobelt och vackert. Dessutom: hur kan man misslyckas om man är LINDENIUS. :gremgrin:")
* Misstänker thark (Verkar försöka släta över sina anklagelser av Genesis), Johan K och omgitburns (Tar inte ställning)
Dag 3:
--> Röstar thark (Försvarar Hellzon)
--> Försvarar Genesis ("För min del tycker jag det är trolligt att försöka rikta misstankar mot honom.")
---
--> Röstar Arvidos (Svamlar) sympatiserar med thark
* Förklarar sin låga aktivitet
--> Röstar w176 ("...bara trollar sig")


magoo
Dag 1:
* Efterlyser ordning ("Vilka personer kan vi räkna med dyker upp som troll? Vad kännetecknar dessa slemma karaktärer?")
* Reflekterar över dagen. Röstar Foggmock (För att få igång diskussion)
Dag 2:
* Misstänker svagt Björn den gode
--> Misstänker mest Hellzon, Björn den gode och Lindenius. Misstänker minst Nightowl, Dnalor, thark och Marco Behrmann. Röstar Hellzon. (Som nummer 3 av 16)
* Skyddar Marco Behrmann från Björn den gode (Walium, Nightowl och v176 diskuterade huruvida Marco spelade forumit eller troll, men att han spelade så tydligt så tidigt tycker jag tyder på att han inte är det ) Misstänker Björn den gode. (Spelar aggressivt. "Eftersom Rising lottade om borde det innebära att flera erfarna varulvsspelare inledningsvis var i samma lag. Kanske du och Herr Nils? Så nu är ni på olika lag och du har plockat hotet Herr Nils.")
--> Drar tillbaka sin röst på Hellzon när han outar sig som ACKERFORS. Röstar ingen.
--> Skeptisk till att banna Hellzon snarare än Genesis.
--> När Genesis kommer ut som Lindenius så litar magoo på honom. Röstar Hellzon.
* "Nej! Nu hann du före med min sista konspirationsteori! Det hade verkligen varit högt spel och mycket underhållande. Jag tycker vi ska hålla fast vid den teorin åtminstone i bakhuvudet så att inte Genesis är komplett friad från varje misstanke." (Att både Hellzon och Genesis är troll)
Dag 3:
* Gissar att trollen gömde sig i rösterna på Hellzon
--> Gissar att någon av trollen har en "överleva en attack-förmåga". "Det borde även finnas ett troll som smittar oss "vanliga" till troll". Reserverar sig för att det blir för knepigt för Rising.
* "Röstar du på mig så röstar du helt tokigt, om du är forumit vill säga." (Till omgitburns)
--> "Thark sjönk rejält på min misstänkta-lista när han kom ut som TROBERG". Inte så misstänkte: Dr.Markehed, Orfeus, thark, Genesis, Marco Behrmann, Dnalor, walium. Uppmanar till dubbelkoll av Genesis.
--> Försvarar bestämt Marco Behrmann. "Jag har en tidig indikation på att Dnalor är forumit, den är dock inte bekräftad i test." Håller med om att w176 och Johan K är misstänkt inaktiva.
--> Gör en logg över Arvidos


Marco Behrmann
Dag 1:
* "Vi är 26 spelare. Är det just dessa 26 som har fått namnen ommixade, eller finns det externa nicks med också?" (Antingen så är hans identitet samma som någon annan spelares, eller så försöker han antyda detta)
* "Jag observerar som sagt, från mitt mörker. Tidigare var jag mycket mer aktiv men nu lyssnar jag snarare än pratar. På så sätt slipper man att bli ledsen, trött och disillusionerad. Mina iakttagelser kommer jag att presentera senare, när solen har gått ned (vilket iofs sker ganska tidigt här)." (Låter som TIBBELIN)
* Är konstant deppig.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Nummer 11 av 16)
---
Dag 3:
--> Röstar Johan K (Inaktiv)


Nightowl
Dag 1:
* Gissar att walium döljer ett meddelande med Bzz bzz.
--> Tycker att man inte ska dra på för stora växlar med krank och Herr Nils
* Försvarar Marco Behrmann mot walium. "Det vore väl ganska bombat att rollspela som ett troll om man är ett troll"
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Både han och w176 har försagt sig på sätt som är svåra att bortförklara, men w176 är noob)
* Ursäktar sin låga närvaro
Dag 3:
* Ursäktar sin låga närvaro. Försvarar sitt PM:ande med att i Gothamspelet så var det bara Hjälte/maffia/varulv/troll-ledaren som PM:ade ändå. Medger att han själv skulle misstänka sig själv under dessa förhållanden.
--> Litar på vrållådan ("...eftersom vi vrållådeiter är så patetiska.")
* Håller med om att det garanterat är till fördel för trollen att outa Yassilus, men ser ingen anledning att rösta på Arvidos. (Mitt förslag)


omgitburns
Dag 1:
--> Röstar på ingen
--> Röstar thark (Efter Genesis råd om att rösta på en inaktiv)
--> Frågar vilka som inte röstat än, röstar på Herr Nils efter ett inlägg från Genesis där han är osäker på Nils.
--> Ber om röstråd. Herr Nils säger krank, Vildkatt säger w176. omgitburns lägger ner sin röst.
--> Röstar krank efter Björn den godes inrådan.
--> Röstar magoo (Har inte skrivit något) (Fel: Hade skrivit två inlägg vid tillfället)
Dag 2:
--> Röstar ingen
* Antyder att hin är något på spåren.
* Antyder att hin tycker det är svårt: "detta spelet är precis som ett cluedo men alla har 1 kort! :S"
* "jag vill avvakta och se om vad som händer om en forumit blir kickad så an jag ha information (KAN) men jag vill inte säga något än."
* "jag Har viktig information men jag säger inget förrän jag har hela bevis som jag tror jag kan få efter dag 2 om mina misstankar är sanna (jag säger inget så det är ingen ide att fråga)."
Dag 3:
--> "ok nu när det är dag 3 så erkänner jag. Jag hade ingen viktig information utan jag tänkte offra mig ifall trollen tänkte ta Genesis (som jag tror har äkta info) jag fakeade att jag hade info i hopp om att trollen skulle ta mig istället för Genesis men oturligt nog tog dem Björn den gode :/."
--> Röstar Magoo (Hon började skriva ett inlägg, men omgitburns såg det aldrig bli färdigskrivet)
--> Magoo säger att vissa inlägg tar lång tid, omgitburns lägger ner sin röst då hin inte har något bevis för sitt argument.
--> Röstar w176 (Ingen motivering)


Orfeus/Tell
Dag 1:
--> Tycker att man ska ge Herr Nils och Björn den gode fria tyglar de första två rundorna, och sedan ifrågasätta dem om de inte hittar något bra.


Pilzeman
Dag 1:
--> Röstar på Vicotnik (Har inte postat)
--> Röstar på omgitburns ("Han säger konstiga saker om munkar, jag gillar inte honom.") :gremlaugh:
--> Förklarar att han fick välja mellan omgitburns och thark eftersom ingen av dom postat än, och tog den han hade fått ett intryck av. Röstar thark.
--> Röstar ingen. (thark postar)
Dag 2:
* Reagerar på att walium slutat rollspela. Funderar och hör sig för om det är en bra idé att outa sig som vanlig användare.
--> Misstänker Hellzon. (Försvarade sig med en jättekonstig utläggning). Litar på w176. ("Jag tycker inte alls att hon "sjabblade till det" så farligt.")
--> Röstar Hellzon (Rösta Genesis verkar för långsökt)
* Frågar om Genesis kan posta i vrållådan, så att vi vet att inte någon kan utge sig för att vara Genesis där. Kollar av om Genesis känner till hans roll (Bevis på Genesis förmåga) (Svar nej på båda)
--> Uttrycker stöd för Genesis i flera inlägg.
Dag 3:
* Frågar sig om thark kommer verka vara troll om vi bannar honom (thark menar att han ger intrycket av ett troll för siare)
--> Röstar Orfeus/Tell (Inaktiv)


thark
Dag 1:
* Förklarar sin inaktivitet med att han ville vänta tills lite material har kommit in. Tror inte att det är dom "traditionella trollen" vi har att göra med.
--> Röstar Herr Nils (Man måste plocka någon)
Dag 2:
--> Manar till mindre paranoia. Röstar Nightowl. (Inaktivitet) Känslomässigt vag misstänksamhet mot Hellzon. (Skum filur)
--> Hävdar att han kommer visas som troll om han sias. Misstänker Nightowl, misstänker inte Hellzon eller Dr.Markehed. Vill ha mer material att göra bedömningar efter.
--> Misstänker Hellzon och Genesis lika mycket, men röstar på Genesis (Vagare)
Dag 3:
--> Försvarar sin röst på Genesis med att som troll så skulle han inte röstat så uppenbart. Funderar över om ACKERFORS kan vara med i Linköpingsmaffian, och om detta har en koppling till varför Genesis inte vill avslöja mer. Tippar på att Feuflux inte är med i Linköpingsmaffian.
--> Hävdar att han är Troberg, en oskyldig användare som ser ut som ett troll. Röstar Nightowl (Inaktivitet återigen)
---
--> Misstänker Nightowl, Vicotnik, Marco Behrmann (Inaktiva), Vildkatt (Tunna ursäkter)


Traffaut
Dag 1:
* "Jaha, då var vi där igen. Skjuta troll. Vad är det med våldsfixeringen? Det måste väl finnas bättre sätt att umgås på? "
* "Och med det menar jag alltså att det bara är till trollens fördel om vi har en lös kanon med oss." (Se ovan)
* "Jaha, då förstår jag. Det här med forumsrollspel blir intressantare hela tiden, även om det verkar oroande med." (Genesis förklarar röstningsproceduren)
--> Röstar Herr Nils (Både Herr Nils och Björn den gode har röstat krank)
* "Marco har postat, han radade upp alla deltagare med en oskyldig(?) förfrågan om det var dessa användarnamn som delats ut. Gängse uppfattning verkar vara att det finns andra som cirkulerar, som TROBERG m.fl. Noob som jag är vet jag naturligtvis inget alls om vad han kan mena, eller vad ni andra stora pojkar pratar om. :gremtongue:"
--> Litar på krank, misstänker Herr Nils och Genesis.
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Som nummer 15 av 16)
Dag 3:
--> Röstar Nightowl (Försvarar sig inte, trots påtryckningar) Misstänker thark.
* Misstänker Johoohno (Nightowls uppkoppling)
---
* "Nja, det kan nog vara så. Men för vem? Jag är helt med på resonemanget men nu greppar vi efter halmstrån här." (Nightowl säger "Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...")
--> Litar -aggressivt- på Arvidos
--> Misstänker w176
--> Röstar w176 (Håller med Dnalor)



Vicotnik
Dag 1:
* Ursäktar sin frånvaro.
--> Litar på walium.
--> Röstar Marco Behrmann (Inaktiv)
--> Röstar omgitburns (Inaktiv)
--> Röstar thark (Inaktiv)
--> Drar tillbaks sin röst. Röstar ingen. (thark blev aktiv)
--> Funderar över Marco Behrmann. Tycker han verkar smart.
--> Röstar w176 (Inaktiv)
Dag 2:
--> Röstar Hellzon (Mer sannolik än Genesis)
* Pressar omgitburns
Dag 3:
--> Misstänker Vildkatt
--> Röstar Vildkatt (Röstade på Genesis)


Vildkatt
Dag 1:
--> Uttrycker skepsis.
* Tveksam misstänksamhet mot Björn den gode (Går på som en ryss)
--> Röstar w176 (Hon har fuffens för sig när hon är tyst)
* Talar för att rösta ut de inaktiva. Får kritik av Herr Nils och retas med honom.
* Menar att först runda två så har vi något att gå på.
--> * "Vi kom fram till att vi borde ha sex troll. Har vi en siare och en väktare till det och vi antar att det inte finns några andra fraktioner, så är trollen därmed tre gånger gånger så många som de livräddande. Alltså är chansen större att vi får tag i ett inaktivt troll än en beskyddare"
* Medger att hon är paranoid.
Dag 2:
* Litar lika lite på Hellzon och Genesis. Röst Genesis (För att balansera). Litar på thark.
---
Dag 3:
--> Röstar Arvidos ("Händer inte mycket på Arvidos front alls") Misstänker w176


walium
Dag 1:
--> Litar inte på Herr Nils. (Är allti lömsk, bzz bzz)
--> Misstänker Genesis ("är det inte misstänkt att du är så aktiv?")
--> "alltså det lär ju finnas en siare, en falsk siare och någon slags sheriff"
--> Hävdar att han är TAMAGOTCHI TIM efter att Foggmock har gissat detta.
--> Röstar Herr Nils
--> Röstar krank (Beter sig lite märkligt, Herr Nils vrållåda är för osannolik som lögn) Misstänker fortfarande Herr Nils.
--> Röstar Pilzeman (Inaktiv)
Dag 2:
--> Postar en skärmdump från inloggadesidan. Inloggadesidans klocka är 21:05, datorklockan är 21:09. Vi ser Rising läsa ett privat meddelande, Tell skriver ett, Nightowl skickar ett, och Hellzon Svarar/Tar bort ett.
--> Röstar Hellzon (Ingen förklaring till pm-skickandet.)
--> Gissar att Genesis har krafter om han är LINDENIUS, men är osäkra på om de är tillförlitliga. Misstänker Dr.Markehed, som blivit friad av Hellzon.
Dag 3:
* "Finns det en ytterligare fraktion som inkluderar moderatorer och redaktörer eller är de bara någon slags väktare?" Vill ha en förklaring av/om Dr.Markehed. Vill ha förklaringar till Nightowls/Tells PM-postande. Fundersam över varför Genesis lever än. Röstar Nightowl.
* "om det finns en TROBERG som verkar vara ett troll när han blir siad så borde det även kunna finnas en Linköpingsmaffia som verkar vara fiender till forumet om de blir siade."
* Litar inte heeeelt till 100% på Genesis.
---
* Misstänker vagt Orfeus och Nightowl. Vill pressa mera.

w176
Dag 1:
* Menar att hon har en forumitroll som inte är en deltagare, och som har Eon som favoritspel.
--> Outar sig som Nalle med AK4
--> Röstar Vicotnik (För att hinna rösta alls)
--> Lägger ner sin röst
--> Röstar Genesis (Kvinnlig intuition, och att han får lite sagt trots långa smarta inlägg)
Dag 2:
--> Menar att Rising schabblat med informationen. (Nalle med AK4 har inte Eon som favoritspel)
* Gillar Foggmocks lista
--> Röstar Arvidos (Ingen motivation, förutom att det är poänglöst att rösta på Hellzon som leder överlägset)
---
Dag 3:
--> Röstar Arvidos (Han beter sig skumt)
--> Hävdar att hon inte tar spelet så seriöst
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
STOPP. Slut på dag 3

Där slutar vi i den här tråden.
Nu skall jag kolla igenom meddelanden, och sedan börjar dag 4 i en helt ny tråd.
 
Top