Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Stor logg över dag 1-3

Snyggt jobbat! Som troll vore det här den perfekta dimridån att gömma sig bakom. Jag tror det är fler än jag som har lite dåligt samvete för att vi inte orkat göra en dylik sammanställning. Så det känns inte helt bra att rösta på den som faktiskt tagit sig tid. :gremsmile:

w176 senaste utspel av typen "Jag skiter väl i om det går dåligt för mitt lag i det här fåniga spelet." känns väldigt märkliga. Är hon inte troll är det bara elakt att skriva upp sig för spelet och sedan sabotera för sitt lag.

Traffaut är lite väl ivrig med att försöka tvinga Dr. Markehead att ändra sin röst när han redan sagt att han troligen kommer att göra det och sedan anklaga fogge för trollighet när han påpekat detta.

Egentligen skulle jag vilja rösta på Traffaut, men eftersom w176 uttryckligen sagt att hon vill sabotera för sitt lag röstar jag på henne.

Röst: w176
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst]

Med så många röster på w176 såhär sent så kvittar det vad jag gör egentligen. Hon lär åka ändå.

Jag tycker att spelet blivit mycket svårare att läsa det här draget. Många av de mest aktiva och mest uppenbara personerna har försvunnit och kvar har vi ett flertal väldigt suspekta personer. Sedan tycker jag inte att vi har lagt ner tillräckligt mycket tid på att verkligen pressa enskilda användare. Både Nightowl och Orfeus har agerat misstänkt och även om det inte är aktiva i diskussionerna så kan de fortfarande göra stor skada som troll. Nu verkar de dock helt ha blivit bortglömda bara för att w176 skriver en massa flummiga konstigheter.

Nu blir det väl w176 som ryker den här rundan, men låt oss inte glömma bort resten av gänget heller. Endast genom att pressa dem och ställa krav på förklaringar så kan vi få mer information att gå på. Mycket av det vi vet idag hade vi inte fått fram utan att hota enskilda deltagare med utröstning. Så jag ser gärna att vi agerar mer samfällt och metodiskt i framtiden.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Komplettering Arvidos

Arvidos
Dag 1
* Blir överförtjust över att Tamagotchi Tim är med.
* Irriterar sig på Herr Nils spelstil och önskar förre koncisare inlägg och mer rollspel som gör spelet roligare
-> Röst w176 eftersom NALLE MED AK4 inte gillar Eon vilket w176s NALLE gör i ett inlägg
* Kan tänka sig misstänka Vildkatt efter ologiskt inlägg om w176

Dag 2
* Manar till upprop om w176 och Hellzon
* Vill banna inaktiva
* Gissar att det finns ett troll i Vrållådan - FELIATH. Trollinlägg
* Oroar sig för att Herr Nils inte var tillräckligt tydlig med Vrållådans godhet
-> Röst Hellzon efter Genesis-initierad diskussion
* Hotar att rösta på passiv omgitburns
* Pressar även Dnalor att rösta

Dag 3
* Spekulerar i antalet spelare i olika fraktioner Kolla här
* Säger att NIGHTOWL också kan vara med i Vrållådan
* Vill att Genesis avslöjar sig
* Tror att ACKERFORS är en del av Linköpingsmaffian
* Spekulerar i att Linköpingsmaffian är en bluff
-> Röst Marco Behrmann (Slug jävel). Misstänksam mot w176, Johan K, Orfeus/Tell och omgitburns
-> Byter röst till Johan K
* Presenterar fetbra sammanfattningslista

/magoo
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst]

Bra poäng, Walium. Nästa drag kommer jag att försöka pressa någon enskild tidigare.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ständigt störd av kunder sitter guden...

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...



--------------------------------------------------------------------------------



Nja, det kan nog vara så. Men för vem? Jag är helt med på resonemanget men nu greppar vi efter halmstrån här.
Onyttigt för mig, förstås. Nej, jag är inte ett troll, men jag är inte riktigt säker på omgivningen än...

Förresten, var inte jag en av dem som röstade på hellzon innan de koola killarna gjorde det? Det borde jag väl inte gjort om jag varit troll?

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst]

"Bra poäng, Walium. Nästa drag kommer jag att försöka pressa någon enskild tidigare."

Efter att Herr Nils och Björn den gode försvann så har vi gått miste om två aggressiva och fokuserade spelare och den här rundan har därför blivit lite trevande. Det är väl inte så farligt så länge det bara blir så en runda, men ju mer vi splittrar oss och mister fokus desto lättare är det för trollen och den fruktade Linköpingsmaffian att dominera.

Att rösta ut w176 är säkert inte ett helt felaktigt beslut, men det hade känts bättre om vi hade lite mer kött på benen. I värsta fall så röstar vi ut någon som bara är flummig och omotiverad (vilket iofs inte är det sämsta val som vi kan göra) när vi istället borde försöka lyncha ett troll.

Om jag lever nästa runda så kommer jag att försöka pressa Nightowl och Orfeus mer. Och få de mer anonyma deltagarna som Marco att bekänna färg. Håll ett öga på de som inte alls röstar och ställ dem mot väggen. Bybor som bara sitter och glor har vi i alla fall ingen nytta av.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Mer Magootänk och röst

Tack till Arvidos för din lista! Om du är troll så är du världens ambitiösaste troll...

Jag antar att trollen kan kommunicera rätt fritt och att de har en plan. Om w176 är ett troll är hon världens uppenbaraste troll och det gör mig fundersam. Jag har några teorier:

1. w176 har fått en roll som hon rollspelar efter bästa förmåga. Jag känner dock inte igen den nonchalanta "skiter väl jag i"-stilen från Nalle med AK4:s inlägg. Fast hon kanske spelar på Risings rollbeskrivning?

2. w176 offrar sig för att rädda ett annat troll.

3. w176 har blivit smittad och "galen". Flera spelare är konstigt passiva - onaturligt passiva. Kan det finnas nån typ av smitta som gör deltagarna slöa och slappa?

4. w176 är på riktigt less på spelet och vill hoppa av

Jag vill inte rösta på w176, jag tycker det är för konstigt att hon vill dö. Jag röstar på röst: Pilzeman eftersom han känns mest misstänkt av de aktiva för mig efter genomläsning av Arvidos lista.

/Magoo, dimman tätnar
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: That's it! [röst]

Jag ber att få påpeka att jag misstänkte w176 tidigare, även om jag fortfarande inte är helt säker på att hon bara är oseriös.

Men jag kan lika gärna hoppa på Hägglundsprodukten, alltså:

röst: w176

Erik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag hoppar på bandvagnen

Även jag väljer att hoppa på bandvagnen, då vi har fått en förklaring till att Johan K inte har varit aktiv.

Röst: w176
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Stor logg ... [RÖST]

Jag är fortfarande avvaktande misstänksam mot Arvidos, men jag kan inte neka till att listan varit hjälpsam. Dock så är det ju konstigt att den kom först när han var satt under press. Hälsosam skepsis är inte samma sak som "en bunt förvirrade forumiter som ser troll överallt".

Nu ser det ut som att w176 ryker, och många verkar vilja pressa Nightolw och Marco nästa runda. Magoos analys av w176-situationen känns nykter och jag tror inte w176 är ett troll, men hon hjälper oss inte och agerar som om hon inte vill vara med och spela längre så jag antar att det blir mercykill och utplockning av henne, med förhoppning att de som varit oförklarligt frånvarande blir mer aktiva i framtida drag.

Eftersom Genesis efterfrågade det, här är min lista på prime suspects: Traffaut, Pilzeman och Marco. Skummisar: Magoo, Andersson, Vildkatt, Vicotnik och walium. Hyfsat av kroken: Anders Åstrand, Dnalor, thark. Övriga har jag nog inte bestämt mig gällande än.

Röst: w176
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
*brum brum* Vart kör vi? [röst]

Som tidigare aviserat hoppar även jag på larvbandsfordonet. Inläggen som ramlat in medan jag tagit mig från jobbet förstärker bara det intrycket. Mina andra misstänkta kan jag kampanja mot någon annan dag.

Röst: w176
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Stor logg över dag 1-3

Min misstänksamhet mot Arvidos är, likt den andra kan ha känt, bortblåst - om han nu är ett troll är han värd att flejma oss alla efter den här prestationen. Han kunde visserligen få kontroll över oss mindre aktiva deltagare genom att sila informationen, men att göra det på ett vettigt sätt utan att trigga misstänksamhet från er mer aktiva är omöjligt.

NU ska vi se vad JAG tycker om er andra... och det är inte mycket jag känner vi har att gå efter, men annars vore det ingen sport.

w176
Beter sig misstänkt och var min tvåa efter hellzon - som ju var ett troll. Således hoppar jag på bandvagnen nu.

Annars - folk jag misstänker, och varför:
Joohonoo Ägnar sig mest åt att misstänkliggöra folk, och på lösa boliner, utan att samtidigt driva något. Tror inte att han är ett troll, utan en L-köpingsmaffioso.

Lindenius Dito, men reagerar mindre på hans inlägg - men det är inget jag kan sätta fingret på.

Dnalor Dnalor är en mycket klipsk man. Han är en av de som är nybörjare som jag skulle misstänka för att låtsas vara nybörjare för att dölja eventuellt trolligt beteende, för han skulle klara av det. Däremot går ju magoo i god för honom... men varför skulle vi egentligen lita på magoo?

Därför att det är en ganska vild lögn att göra, fast det går ju att försöka (exhibit ett: HELLZON). Förr eller senare måste man upp till bevis för att fejka en förmåga. Å andra sidan var magoo inte helt säker på Dnalor.

Det var hon däremot på Marco vilket är min enda anledning att lita på honom i nuläget. Han postar lite men verkar inte inaktiv på samma sätt som Johan K (som jag misstänker helt enkelt inte kommer på något att säga, så jag misstänker inte honom så mycket). Han kommer mest med mystiska antydningar. Jag utgår från att hans lista i början av spelet var någon form av signal till en annan spelare. Eftersom trollen kan kommunicera med varandra undrar jag dock om han kan vara troll?

Än så länge är magoo alltså på listan över folk jag litar på. Det är också Genesis eftersom hans förklaring av hur han är LINDENIUS och hur han kan veta saker verkar förnuftig. Är han ett troll är han lite för listig.

Magoo friar Marco och än så länge Dnalor; Genesis friar omgitbums, Orfeus och Markehed. Alltså är dessa också än sålänge av eventuella krokar.

walium satte dit hellzon (OK; och mig, men...) ganska rejält. Är han troll har trollen offrat Caligula; det låter inte troligt, dessutom verkar TAMAGOTCHI TIM-historien hålla - men det kan vara nåt i stil med kranks falska alias som Jokern i förra omgången.... annars är walium ren.

VildKatt beter sig lite hafsigt och Johan K hör man knappt nåt av men VK är n00b och JK är JK, så jag har inga klara misstankar mot dem än. Om mina huvudmisstänka visar sig ha klara papper är dessa två dock bland mina misstänkta.

Övriga är neutrala - ni spelar fan så mycket bättre än mig :gremgrin: men det kan betyda både skickliga troll och spelare man ska lita på.

Erik
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst]

Jag hänger också på. Ingen hemlighet att jag haft skumma aningar mot w176 redan tidigare heller. Nu, om inget annat, så får vi se vad hon var för något, även om hon faktiskt skrivit lite sedan jag först anklagade henne för fuffensmakeri!

Full fart framåt;
Röst: w176
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Läs listan kritiskt

Jag vill poängtera att den här listan är ett komplement till själva tråden: Tanken är att man ska granska saker man upptäcker i listan genom att läsa själva tråden. Det är ganska enkelt att läsa igenom någons inlägg eller referenser till denna genom att öppna tråden i platt visning och välja visa alla. Kör man Firefox så är det bara att trycka F3 för att få upp en söklist, skriva in användarens namn och sedan bläddra genom träffarna med F3.

Samtidigt har förstås inte alla tid att gräva ner sig i tråden, och det har egentligen inte jag heller, men jag kunde inte låta bli.

Anders Åstrand och Genesis har nämnt att en sådan här lista är ett perfekt sätt att maskera sig som troll, och det gör det ännu viktigare att ni är kritiska mot listan och kollar så att uppgifterna verkligen stämmer. (Stickprov eller om ni misstänker en viss forumit)

Dessutom så går listan igenom person för person, den visar inte så bra vilka person som reagerar på vilka, vilka som hänger ihop med andra och hur rösterna såg ut när någon valde att rösta, hur lång tid det tog mellan ett visst inlägg och att någon annan röstade, etc.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Stor logg över dag 1-3

walium satte dit hellzon (OK; och mig, men...) ganska rejält.
Eh? Nu har jag missat något. Var då?

//erik. Blev förvånad över hur snabbt alla hoppade på tåget mot w176. Okej, hon agerade ganska suspekt, men det kanske tyder på att hon är oskyldig?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning (tut tut, bandvagnen går):

w176 (12) : Lindenius, Dr. Markehed, Dnalor, Traffaut, Genesis, omgitburns, Anders Åstrand, Nightowl, Vicotnik, Foggmock, Andersson, VildKatt
Johan K (2) : Arvidos, Marco Behrmann
Nightowl (2) : thark, Walium
Arvidos (1) : w176
Orfeus (Tell) (1) : Pilzeman
Pilzeman (1) : magoo
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: That's it! [röst]

Men jag kan lika gärna hoppa på Hägglundsprodukten, alltså:

Militär kunskap. Vitulv?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En annan sak

Observera att de andra två typerna som "råkade" skicka Pm precis samtidigt som Hellzon a.k CALIGULA fortfarande lever. Om de hade varit "goda", typ siare eller väktare, så borde trollen utnyttjat denna information för att ta kål på dem. Skulle varken Orfeus eller Nightowl bli offade av trollen den här rundan så minskar alltså sannolikheten att de har rent mjöl i påsen. Förutsatt att vi inte köper ursäkten att det bara var en olycklig slump.
 
Top