Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Som sagt [röst]

Om du är bra på att systematisera information, som Andersson säger, och dessutom gjorde det i förra spelet, men inte gör det nu, så kan jag inte låta bli att se något misstänksamt på dig, Lindenius.
I'll give you reasons:

Begynnad avhandlingsstress (Andersson vet vad jag pratar om)
Undervisningsperiod (i snitt 2 timmar per dag exkl förberedelser)
Tre barn varav ett är sjukt + en fru som jobbar kväll
Andra rollspelsåtanganden (Arvidos vet vad jag pratar om)
+ tjugonånting deltagare
+ andra gör redan analyser
+ väldigt få konkreta utspel

Så… ska vi ha låg analysfrekvensens per möjlig tid till deltagande som mått så hamnar garanterat mer än halva fältet högre än mig på misstänktalistan.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Say what? Hur beter han sig skumt? Jag trode fan inte att fler skulle rösta Arvidos vid det här laget. Jag drar mig ur.
Röst: Ingen
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Som sagt [röst]

Lindenius said:
Begynnad avhandlingsstress (Andersson vet vad jag pratar om)
Undervisningsperiod (i snitt 2 timmar per dag exkl förberedelser)
Kan bekräfta de punkterna utifrån mina kunskaper om Lindenius tillvaro irl.
[Off: Avhandlingsstress är inget att leka med vilket är en lågintensiv men accelererande deadlinestress som varar i månader om inte år. Dessutom är det sanslöst hur mycket tid att undervisa på universitetet kan sluka vid sidan av de få timmarna man står i salen]
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Ok, att man kanske råkade rösta på Arvidos innan han postade sin megalista, det hade jag med tänkt på.

Nej, om du inte har någon information att backa upp med så är detta det enskilt mest trolliga inlägg på länge. Hade du haft några röster på dig hade jag nog ändrat, men nu håller jag kvar på Nightowl.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Du tycker inte att vi ska dra igång en ny bandvagn då? Det finns fortfarande tid kvar. Jag känner inte direkt att jag vill rösta på någon av de kandidater som finns för tillfället. w176beter sig lite för random för min smak. Även om det hon nödvändigtvis inte är ett troll så bidrar hon inte med någonting. Hur sannolikt är det att hon är NALLE MED AK47?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
That's it! [röst]

Snarare är det väl den motiveringen för att rösta på honom som är skum?
Inte nog med det. Efter att ha läst Arvidos eminenta lista får jag verkligen intrycket av att w176 bara trollar sig.

Jag ändrar min röst till:

Röst: w176
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Du tycker inte att vi ska dra igång en ny bandvagn då? Det finns fortfarande tid kvar. Jag känner inte direkt att jag vill rösta på någon av de kandidater som finns för tillfället. w176beter sig lite för random för min smak. Även om det hon nödvändigtvis inte är ett troll så bidrar hon inte med någonting. Hur sannolikt är det att hon är NALLE MED AK47?
Jag är inte omöjlig att byta bandvagn...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Vem är det som är skum egentligen och fetstil

Jag tar det inte spelet så seriöst. Jag sparkar i väg en röst på någon med skummar bara de flesta mess, och ids inte tänka speciellt djupt. *rycker på axlarna*
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: That's it! [röst]

Då Lindenius har börjat värma upp motorn så är det lika bra att hoppa på.
Röst: w176
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag hoppar på bandvagnen

Jag är förvisso fortfarande misstänksam mot Thark, men som det ser ut i nuläget så verkar jag vara rätt ensam om det. w176' inlägg är i sanning oerhört trolligt, och skulle hon inte vara ett troll så har vi inte lidit någon oersättlig förlust genom att banna henne, eftersom hon uppenbarligen är fullständigt ovillig att bidra produktivt till spelet.

Röst: w176

/Kalle
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: That's it! [röst]

Det skulle inte alls förvåna mig om vi har fel. Men skulle det vara någon större förlust? Visst har vi missat en chans att kasta ut ett troll men jag känner inte att du bidrar med mycket.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: That's it! [röst]

Är du NALLE MED AK47 eller var det bara ytterligare en randomgrej?
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Jag hoppar kanske på bandvagnen

jag vet inte än men en sak är säkert och det är att Arvidos lista var väldigt bra men jag litar inte på någon utan Genesis (på grund av hans utpekande av Hellzon som ledde till ett mindre troll och att han vet att jag är ren). Så jag vill höra vad Genesis har att säga innan jag bestämer mig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Arvidos lista rockar. På sätt och vis är det ju ett skitbra sätt att rentvå sig om man är troll, men så jävla mycket energi lägger man väl inte ned på något som är till gagn för forumet om man är troll? För tillfället är Arvidos av trollmisstankelistan för mig. Däremot kan jag tänka mig att han är maffioso.Men att rösta på honom nu vore kontraproduktivt på en hel massa olika sätt. Go Arvidos!

Angående w176, så håller jag med om att hon är trollig. Rösten på Arvidos kan ses som ett sätt att försöka säkra att han åker, i hopp om att tillräckligt många inte hinner ändra sina röster. Att hon säger sig inte ta spelet på så stort allvar kan jag på sätt och vis ha sympati för, eftersom vi alla beter oss som överallvarliga tråkmånsar. Samtidigt gör det hennes beteende väldigt svårt att analysera. Och som andra påpekat, så är hon ärligt talat inte en så stor förlust om hon är snäll. Tyvärr, w176. På sätt och vis hade det varit roligare om alla spelat som du, men samtidigt hade det varit så otroligt mycket svårare.

Röst: w176
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Något jag lärt mig av Arvidos megainlägg är att det är väldigt hjälpsamt när folk skriver sina listor. Därför tänker jag nu skriva min första, och uppmanar alla som inte skrivit någon misstänkt-lista att göra detsamma.

Min lista på misstänkta:

Arvidos: Numera nästan helt grönklassad, med reservation för att han skulle kunna vara maffia. Men det tror jag inte.
Johan K: Har skrivit alldeles för litet. Har synbarligen godtagbara ursäkter, men om han inte bidrar innan helgen är över, så kommer jag att bli mycket misstänksam
Marco Behrmann: Clearad av magoo, så tills jag har en anledning att misstänka magoo så är han av kroken.
Nightowl: Fortfarande något lurig. Jag får mer maffiakänsla än trollkänsla här, men jag har inget specifikt att gå på. Senare kanske jag skall gå igenom Arvidos-listan igen med ett mer kritiskt öga på Nightowl.
thark: Hans roll är beklaglig, men om den har den nackdelen så vill jag tro att den kommer med en fördel, och han har ännu inte bidragit med något matnyttigt. Trollvarning.
Traffaut: Svaaag trollvarning. Motivering? Vem behöver en motivering?
Walium: Jag har börjat bli mer misstänksam mot Walium på sistone. Han har halkat upp på en "medium" från en "med stor sannolikhet grön".
w176: Ovan nämnda anledningar.
 
Top