Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Hellzon vs Genesis

Du tänker alltså inte rösta alls under dag 2?

(rätta mig om du har lagt en röst tidigare och jag missat den)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Hellzon vs Genesis

jag "avvaktar" fortfarande och jag tänker nog vänta med min del i Hellzon vs Genesis tills åtminstonde dag 3.
Varför vill du avvakta? Den frågan avgörs ju ikväll? Det framstår ju som en aning misstänkt att inta den inställningen nu.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,853
Location
Göteborg
Re: Hellzon vs Genesis

Nu när jag ändå verkar ha förtroendet, så kan jag avslöja att omgitburns är ren. Det gäller även Dr. Markehed och Orfeus/Tell. Resten av min info gäller känsliga saker, så den vill jag helst inte avslöja nu, men jag tror att det inte är så farligt att frikänna dessa, då de antagligen inte har så jätteviktiga roller. De är dock inte troll, utan på forumets sida, så anklagelser i deras riktningar är fruktlösa.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Nu är jag här.

Efter diverse undervisning och annant lattjo lajban har jag slutligen fått lite tid över att titta in här och skriva något.

För det första skulle jag vilja säga att jag den här omgången upplever det svårare att vara riktigt aktiv och det av den enkla anledningen att vi är så många deltagarare samt att det redan finns folk som skrivit det man redan tänkt - eller smartare. Jag ser därför ingen anlednig att klogga ner forumet med ännu fler redundanta inlägg Jag skulle däremot vilja skicka uppmuntrande hejarop och eloger till bland annat Foggmock och Genesis för att de fört spelet framåt.

Med tanke på det jag nämnde ovan (att det kan vara svårt att säga något när någon redan sagt det) så tänker jag inte längre fokusera så mycket på tysthet, utan snarare kombinationen: inte så många inlägg+vad man väljer att kommentera.

På min misstänktalista står således

1. Thark. Vad i hela världen menar han med "Om du är oskyldig, vilket jag som sagt håller för mycket möjligt, så ber jag verkligen om ursäkt" i det här inlägget. I'm sorry, det låter som ett lamt försök att rädda sin trollpolare.

2. Johan K. Hmmm… hur länge får man hålla på utan att ta ställning till något utan att ta ställning till något.

3. omgitburns. Vägrar också ta ställning. Här.

Det är tycker jag är hyfsat skumt beteende. Jag tycker vi kan räkna med att ett eller två troll hoppar på bandvagnen, men åtminstone något försöker avvakta och avleda uppmärksamheten.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Stum sitter guden

Jag har trubbel med webben hemmavid, och har problem nog med att komma in på sajten. Forumsrollspelssidan kan jag inte ens ladda!

Just nu är jag på jobbet och kan läsa sidan, och kommer att gå igenom den om jag kan snika åt mig mer tid och kolla allt som sagts.

I dagsläget ser jag dock inga problem med att hålla kvar min Röst: Hellzon, även om jag inser att det inte direkt talar till min fördel. :gremgrin:

som hastigast,
Erik
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Hellzon vs Genesis

ja jag har röstat och den rösten gick från Magoo till ingen. Så min röst är fortfarande ingen
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Hellzon vs Genesis

jag Har viktig information men jag säger inget förrän jag har hela bevis som jag tror jag kan få efter dag 2 om mina misstankar är sanna (jag säger inget så det är ingen ide att fråga).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Här händer det saker ja...

Det kvittar inte alls, jag är intresserad av vad du tänker rösta på, Kannesten. Även om du röstar på Hellzon eller röstar blankt så betyder det något.
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
Re: Du...!

gör som du vill och rösta på mig om du känner för det för jag tänker inte bli hotad eller tvingad till att rösta så det så.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Zusammenfassung

Sammanfattning (självklart färgad av min ställning i frågan):
Hellzon var misstänkt pga allmänt sjabblande och konstiga bortförklaringar tidigt. För att rädda sig själv outade han sig som ACKERFORS, redaktör med siarkrafter och sa i förbigående att han siat Dr Markehed och fått resultatet grön.

Genesis sa då plötsligt att nej! Hellzon är inte ACKERFORS. Detta kunde han säga eftersom han hade fått en mängd information i egenskap av LINDENIUS, användarombudsman.

Ord stod mot ord, och en av dem lär vara troll. Mindre sannolika varianter är att båda är troll och tänker offra Hellzon för att vinna förtroende åt Genesis, eller att någon av dem har en konstig roll som låter dem vinna om de själva/den andre bannas.

Om Hellzon är trollet, vilket jag tror, insåg han att han var misstänkt, och eftersom ingen annan hade starka indicier mot någon riskerade han att ryka. Därför tänkte han dra med sig så många i fallet som möjligt, och hoppades att den riktige ACKERFORS skulle komma fram. Dessutom försökte han antngen få sin trollkompis Markehed fri från misstankar (om vi trodde på honom) eller få den oskyldige Markehed misstänkt eftersom han friats av någon som fällts som troll. (Vad har Hellzon och Genesis gemensamt? Båda har friat Dr Markehed...)

Om Genesis är trollet, skulle han sett den riktige ACKERFORS outa sig, komma på en elaborat plan med konstiga krafter för att påstå att han inte var det, börja signera sina inlägg i LINDENIUS-stil redan innan Hellzons outande (precognition eller typ utifallatt?) och hoppas att den riktige LINDENIUS inte skulle göra något/inte skulle finnas. Detta skulle han alltså göra istället för att bara säga "jaha, där har vi ACKERFORS. Noterat." och sedan flejma honom under natten.

Möjliga anledningar till denna avancerade plan skulle vara att det fanns två stycken roller redan i drag två som absolut var tvugna att dö samma natt, och som till och med var värda att Genesis dog dagen efter. Inte så sannolikt.

Argumentet för Hellzon är det thark lagt fram, nämligen att effekten man räknar med = effekt av händelse x risk. Så om det är liten chans att Hellzon talar sanning, men konsekvenserna blir värre om vi bannar honom och han faktiskt gör det, väger det upp att det är större sannolikhet att Genesis har rätt, men att han är mer dispensable.

Själv tror jag på Genesis, liksom tillräckligt många andra för att bnadvagnen ska vara väldigt svårstoppad. Detta kanske iofs är generellt dåligt...
/Pilze
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Du...!

Det här är ett lagspel, vi vinner som lag. Om du inte röstar alls kastar du bort din röst och ger således trollen större makt att influera banningen. Det är dåligt för ditt lag. (Jag känner mig rätt säker på att du inte är ett troll, av flera anledningar)

Så, jag önskar att jag likt Arvidos kunde säga att jag skulle rösta på dig dag 3 om du inte röstar, för du är riktigt dålig för vårt lag om du inte gör det. Men jag tror det kommer dyka upp troliga trollkandidater att rösta på istället (att få bort ett troll är givetvis bättre än att få bort en spelare som är dålig för laget) men du är första val om någon sådan inte skulle dyka upp.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Hellzon vs Genesis

Det var väl ändå dag 1 du röstade på magoo?

Du har, vad jag kan se, inte röstat alls under dag 2.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,853
Location
Göteborg
Re: Zusammenfassung

Så, nu ger jag mig av till träningen. Jag kommer inte tillbaka förrän efter 21:00, så here goes: ni är alla puckon som gick på min lätta ... nä, jag skojar bara. Risken finns väl att nästa gång jag dyker upp så är jag död, så här vore på sin plats att ge mina observationer. Jag är en nybörjare när det gäller sådana här spel, så jag är väldigt osäker på mina misstankar. Jag tänker nu helt enkelt räkna upp ett antal personer om vilka jag inte vet någonting. Det betyder naturligtvis inte att de är skyldiga till något, men det kan ändå vara värt att nämna. Naturligtvis räknar jag inte upp alla, utan bara ett par stycken:

Arvidos
Björn den gode
Nightowl
Marco Behrmann
Johan K

Så, fler än så vågar jag inte nämna.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Dag 2 - slutar på Måndag 21:00

Röst:Arvidos.

Hellzon åker ändå ut. Så jag pekar ett misstänkt finger åt Arvidos håll.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning (massor av Hellzons edition):

Det ska vara fet stil på rösterna, unga dam! Nåja, jag såg din röst, den här gången...

Snart tar dagen slut. Så här ser rösträkningen ut:

Hellzon (16 !): Walium, Genesis, Pilzeman, Anders Åstrand, Arvidos, Dnalor, Vicotnik, magoo, Lindenius, Marco Behrmann, Dr.Markehed, Björn den gode, Johoohno, Andersson, traffaut, Nightowl.
Genesis (3) : Hellzon, thark, VildKatt
Arvidos (1) : w176
magoo (1): Foggmock
Inga : Johan K, omgitburns, Orfeus (Tell)

[Edit: Lade in Vicotnik (på rätt plats, till slut). Och det var förstås Foggmock som röstade på magoo och inte tvärtom]
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hellzon vs Genesis

Inte för att jag tycker du gör rätt som låter bli att rösta men jag kommer inte rösta på dig för det, som andra hotar med. För just nu så har jag valt att lita på Genesis och då han säger att du är grön så litar jag på det också.
 
Top