Nekromanti Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 21)

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Avslöjande och röst

Så, nu är jag ikapp! Hästar och flytt, kan det bli stressigar? (Svara inte, jag vet att det kan bli sju resor värre)

Men nu är jag ikapp igen!

Vad jag uppfattat, efter att stressläst igenom denna omgång i platt visning, så är det två röster på mig och en på Nightowl. Ingen bandvagn på någon av oss alltså. Genesis är pigg på att hoppa på anfallet mot mig, och undra på; han har fått vänta i två omgångar nu.

Pilzeman och Dnalor har lagt sina röster på mig. Är det ett sammanträffande att det är samma två som jag hela tiden själv petar på? Förvisso, börjar man anklaga en så svarar denna väl igen med samma mynt, men nu har jag också fått upprättelse av Foggmock, att jag är grön.

Pilzeman har faktiskt haft rätt. Jag är GENESIS och har försökt tolka honom i den mån jag kunnat utan att egentligen känna till honom. Jag suger, jag vet. I frågan om vem jag ska rösta på.. Gah! Nightowl har väl generellt inte sagt så mycket, men jag är nog insnöad på att Pilzeman så inte heller har, men nu var han tydligen BASENANJI (vilket inte säger mig ett dyft) och man får väl kanske lite på att han har rätt.

Huruvida Fogge är egentlig pålitlig eller ej kan jag inte svara på. Han har rätt på mig, men det säger ingenting om resten egentligen. En RISING med usla krafter låter lite Risingskt...

Så, det säkra före det osäkra för mig. Dnalor kan mycket väl vara JOHAN K, det känns rätt klart att han borde vara med i spelet, men jag kan inte släppa tanken på att han kan ljuga, vilket förvisso gäller oss allihop.
Samtidigt så har han inte provats av en eventuellt fungerande siare så därför, återigen (japp, jag är envis)

Röst; Dnalor
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Snyggt.

Verkligen snyggt... Vi sprider våra röster som gödsel.. Jaja det syns att vi har olika tanke gångar. Jag kan bara säga att jag kommer ställa mig bakom magoo eller Genesis i denna röstning för att styrka deras röst mot trollen då de är de jag litar mest på.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Avslöjande och röst

En röst på Dnalor är menlös för tillfället... Nightowl har två röster och du två, så är du en oskyldig GENESIS borde du byta röst till Nightowl.

Är Nightowl oskyldig får jag ställa mig i hörnet och skämmas!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Ja, vad säger man? Jag är förvirrad. Jag blir alltid så övertygad av ett avslöjande :gremsmile:. Nu när alla är outade kan jag meddela att omgitburns för övrigt är ARVIDOS. DeBracy, det är upp till dig om du vill avslöja dig.

Nu kan jag även meddela att anledningen till att jag blev så övertygad av att Lindenius var skum, var för att hans "Jag dör hellre än avslöjar mig" endast hade varit försvarbar om han varit moderator. Och som den riktige LINDENIUS så hade jag koll på moderatorkåren (jupp, ingen av de jag kände till var vanliga användare), så visste jag att han inte var det. Alltså maffia.

Jag kan faktiskt tänka mig att VildKatt är jag, så att säga. Inte för att jag snappat upp rollspelandet, men ändå. Det tilltalar mitt ego. Men vad jag också kan tänka mig är följande:

VildKatt är MALEFICOR. Som Lindenius misstänkte, så har hon som sådan fått reda på att användarnamnet VITULV är ledigt, eftersom MALEFICOR skrev en massa grejer angående VITULVs artikel i Fenix, och verkade i allmänhet hysa en viss beundran för honom. Men Lindenius snappar upp detta, och meddelar det till forumet. Pilzeman, i sin tur, meddelar att han sett signaler att VildKatt skulle vara GENESIS. När så VildKatt manas till att outa sig, så inser hon att om hon säger att hon är VITULV så kanske folk kommer att inse att hon är MALEFICOR, tack vare Lindenius analys. Så istället så hoppar hon på Pilzemans historia och menar att hon är GENESIS.

... eller så talar hon sanning. I vilket fall som helst så tror jag att det har varit så mycket diskussioner om VildKatt att det finns en hel del info att hämta av att banna henne, även om hon är reko. Så, VildKatt, om du är jag, så se det som ett ädelt offer för forumets bästa när jag säger:

Röst: VildKatt

//Genesis kan inte skaka av sig tanken att han egentligen röstar på VildKatt för att få höra Risings eulogi när GENESIS åker.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

En röst på Dnalor är menlös för tillfället... Nightowl har två röster och du två, så är du en oskyldig GENESIS borde du byta röst till Nightowl.
Det har du faktiskt rätt i. Det verkar än mer trol(l)igt att det är VildKatt och Nightowl som är bovarna i dramat.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Avslöjande och röst

Jag trodde också att VildKatt rollspelade GENESIS eftersom hon skrev om paranoia i två inlägg och när jag sökte på paranoia så kom ditt namn upp...

i valet VildKatt eller Nightowl måste jag säga Nightowl. ARFERT - njaeeeeh, jag köper inte "jag har en dödsfiende"-grejen.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Avslöjande och röst

Vi får väl se... jag skulle bli förvånad om inte en av dem är troll.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

i valet VildKatt eller Nightowl måste jag säga Nightowl. ARFERT - njaeeeeh, jag köper inte "jag har en dödsfiende"-grejen.
Inte jag heller, faktiskt. Men det är ju en udda sak att hitta på. Fast det kanske är därför han hittade på den. Men är VildKatt oskyldig så är jag inte säker på att Nightowl är skyldig. Han har ju undvikit hela den diskussionen. Han borde väl ha varit alltför ivrig att hoppa på en sådan bandvagn som vi hade mot henne ett tag? Eller?

Och Dnalor har ju drivit väldigt hårt mot VildKatt ...

Den som lever får se!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avslöjande och röst

Magoo har också röstat på Nightowl
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Avslöjande och röst

Nu ser jag det. Efter den långa listan ja, men då så;

Röst; Nightowl

Fast jag håller ännu ögonen på Dnalor.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Re: Avslöjande och röst

DeBracy, det är upp till dig om du vill avslöja dig.
Sure thing. Jag är KRILLE. Sen GARDENER försvann är jag nu blott bara en simpel användare men innan så hann jag få reda på att både Lindenius och Dnalor inte är troll. Lindenius visade ju sig vara DIMFROST och sist av maffian - Dnalor är grön. Den som röstar på honom efter detta inlägg bör ses som klart skum.

Jag är fortarande tveksam till Foggmock men jag spelar med forumet (heck, som KRILLE så har jag ju skrivit halva 8) ). Alltså kliver jag in på den sidan som jag vet är god och ändrar min röst: VildKatt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avslöjande och röst

Ush, jag vill verkligen inte lämna detta åt slumpen (Rising) att avgöra vem som åker. Frågan är om jag ska flytta min röst, för att få ett spelar avgörande eller om jag ska chansa och låta min ligga kvar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Avslöjande och röst

Jag följer efter.

Röst: Vildkatt

Nu om något ska jag väl få svar på vilken sida hon spelar för.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Dnalor är grön. Den som röstar på honom efter detta inlägg bör ses som klart skum.
Gott! Nu ligger vi riktigt bra till! Jag kan naturligtvis för övrigt bekräfta att DeBracy är KRILLE, och således den siste av medlemmarna i moderatorkåren.

Väldigt synd att Orfeus/Tell var frånvarande så mycket. Fick du nå'n info av Rising om tidigare sierier han gjort, alltså?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Re: Avslöjande och röst

Fick du nå'n info av Rising om tidigare sierier han gjort, alltså?
Jajamen. Det är ju vem jag är på riktigt som spelar roll, inte vilket nick jag har. 8)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Så ... vart har Rising tagit vägen? Borde inte han stoppat det här nu? Han är inte ens inloggad. Skall vi stoppa det själva, kanske? Det känns inte rätt att fortsätta efter 2100.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Jag ställer mig bakom idé att sluta skriva nu. Iofs är att skriva om det inte det bästa sättet för att få saker att sluta skrivas, men det faktum att den här posten gör sig själv icke existensberättigad är så intressant att den måste få finnas ändå. För att få se vad som händer.
/Pilze
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
STOPP DAG 7

Då Rising inte har skrivit något så gör jag det.
 
Top