Nekromanti Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 21)

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Oooh, nu blev det intressant. Är Foggmock troll och försöker skydda VildKatt, eller är han vad han säger sig vara? Eller är han, som han själv säger, naiv (vilket jag kan tänka mig att Rising skulle lägga in som grej på sig själv ...)?

Foggmock, vad säger dina instruktioner (citera inte direkt, såklart)? Säger de att du kan detektera "formulets fiender" eller säger de "troll" rent ut?

( ... det bär mig nästan emot att säga det nu när Foggmock clearat henne, men nu får vi ju ännu mer info om vi bannar VildKatt ...)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Så om det nu stämmer så kan Dr.Markehed (Väktare? eller snarlik förmåga) skydda dig en till runda vilket troligtvis innebär att han kommer åka ut, men vi hinner få info om en person till. Och jag antar att de som är på listan över misstänkta är: Dnalor, Nightowl och Vicotnik (jag).
Då både Pilzeman och Vildkatt är gröna (Jag tror inte du är en naiv siare). Detta i alla fall på Pilzeman's röst som nr 3 på hellzon anser jag styrka din förmåga.

Så för min del känns det som vi har börjat ringa in trollen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Dr.Markehed (Väktare? eller snarlik förmåga)
Jag tyckte att det lät som om han kan förhindra en banning, men inte en flejmning.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Hmm.. det var ju mindre bra om det bara är en banning, i alla fall i dagsläget, då de som kommer röstas ut är de som inte har några bevis för sin oskuld eller är troll.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Magoo äntligen på banan

Jag baserar mig mest på röststatistik och du är minst misstänkt av min misstänka, så du behöver inte förklara nåt - än.

Ikväll ska jag försöka hitta lite tid och gå igenom allt annat också.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Det är svårt att inte citera direkt, och eftersom det nog inte var tänkt att jag skulle känna till Linköpingsmaffian så står det bara ungefär att jag får information om rollen personen jag siar har, vilket jag till en början tolkade som användare/troll på vanligt varulvsmanér. Det kan vara så att jag bara får utslag vid trollighet nu också, men jag kan ha fått false negatives på både VildKatt och Pilzeman for all we know. Om nån av dem är troll lär de vara rätt nöjda med det iofs, så jag ser mig inte som prime target eftersom jag i fallet varandes naiv inte gör någon som helst nytta. Är ingen av dem troll lär jag ryka förvisso, men då minskas också skaran av misstänkta ner rätt drastiskt.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Som jag har fattat det så är det mer eller mindre en engångsväktargrej. Så vi borde i alla fall få ett siande till.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Dags att rösta. [Röst]

Jag lägger också min röst på Nightowl.

Röst: Nightowl

Anledning är att säkra upp så inte trollen går in i sista minuten och röstar gemensamt och slår ut någon som är klart oskyldig. Då vi ännu är få som har röstat.

Så nu är det dags att rösta om vi inte vill att trollen ska bestämma vem som åker.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Dags att rösta. [Röst]

Tack för det!

Jag misstänker att omgitburns har stuckit för gott. Synd! Vrållådan var egentligen nästan för bra från start med både Herr Nils och Marco Behrmann, tur för trollen att den möjligheten till kommunikation försvann.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Här finns två möjligheter: den ena är naturligtvis att allt det här är helt uppriktigt. Den andra är att detta är det mest bolda försök till blåsning jag sett.

När det gäller vad Rising gett RISING för förmågor så är man ute på djupt vatten ifall man börjar spekulera alltför mycket. Kan absolut tänka mig att Rising skulle kunna gör RISING till en naiv siare som pingar grönt på allt och alla; det vore en vacker självironi på något sätt... Men jag lämnar det åt sidan.

Foggmock har aldrig lagt en röst på nån som visat sig vara troll. Nu påstår han också att VildKatt är grön... visst har hon betett sig ganska slumpmässigt men hon har också röstat två gånger i rad på Dnalor som är grön (jepp, jag är säker nu när maffian är borta).

I nuläget är jag klart misstänksam och således så lägger jag följande röst: Foggmock

Om han är i maskopi med VildKatt så är han den starkare spelaren i min åsikt och det vore bättre att plocka honom. "Men har är ju siare?" säger ni. Mja... jag är skeptisk jag. Siare i egenskap av vaddå?
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Jag skulle ha gissat att Rising skulle göra RISING till troll, men taskig siare funkar också. Varför är du inte med på Nightowl-tåget?
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Magoo äntligen på banan

Men skulle VildKatt inte gömma sig bättre som troll? Eller litar hon på att vi inte röstar ut den som "borde" röstas ut?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Jag kan tänka mig att Rising ger RISING en normal förmåga för att alla förväntar sig att RISING ska han en falsk förmåga.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Varför är du inte med på Nightowl-tåget?
Som han försvarade Lindenius torde det visserligen vara ett ganska säkert val men jag tycker Foggmock behöver lite tryck på sig. Hans lista med siade är ju inte någon bragd att ljuga ihop.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Avslöjande och röst

Hej!

Jag är JOHAN K, och tillhör forumiternas lag.

Jag tänker rösta på Nightowl, för efter Foggmocks lista så fanns det inte så många kvar som kunde vara troll, och Nightowl har ännu inte avslöjat sitt namn. Om Nightowl inte är troll så måste vi omvärdera Foggmocks lista.

Röst: Nightowl

/Kalle
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Dnalor said:
och Nightowl har ännu inte avslöjat sitt namn.
Har han visst det. Han påstår sig vara ARFERT, med ärkefienden, minns du väl?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

DeBracy said:
Foggmock har aldrig lagt en röst på nån som visat sig vara troll.
Fast det är ju bara Hellzon som faktiskt visat sig vara troll. Noll av ett är inte särskilt övertygade bevis, tycker jag.

Om han är i maskopi med VildKatt så är han den starkare spelaren i min åsikt och det vore bättre att plocka honom.
Och om han inte är i maskopi med VildKatt? Jag tycker att det verkar vettigare än att rösta ut VildKatt. Det får vi en hel del info av. Och vi ger Foggmock chansen att göra ett till siande. Vi kan ju lika gärna rösta ut honom nästa runda.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

VildKatt, jag skulle gärna se att du kom och outade dig. Annars tänker jag definitivt rösta på dig in absentia.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
True [röst]

Det hade jag faktiskt inte tänkt på.

Då tänker jag nog rösta på Vildkatt, istället, precis som i förra rundan och av samma skäl.

Röst: Vildkatt

Denna röst kommer inte att kunna förändras eftersom jag går hemifrån nu. Jag hoppas på det bästa.

/Kalle
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Avslöjande och röst

Samma här. Kom nu och läste ikapp, om jag hinner ska jag fundera mer innan det tar slut. Men för att undvika att trollen gör en räd 20:59 och röstar ut en snälling vill jag ha röstat utifall att.
Röst: VildKatt
/Pilze
 
Top