Nekromanti Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 21)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Booyah! [Röst]

Jo, jag övervägde den tanken att det kunde vara 4 stycken (5 från start) men i och med att vi hade en mördare (PIFF&PUFF), tre stycken maffia medlemar så resonerade jag så att det nästan skulle bli förmånga fiender till forumet om det också var fem troll från start, det skulle med andra ord innebära att nio utav 27(?) deltagare var forumets fiender.

Personligen tror jag att det är tre kvar, tycker det verkar mest logist.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Nu tycker jag att det ser litet dött ut här. Slappa inte nu, folk! Vad säger ni om mitt förslag om massavslöjande?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Jag är på, jag har inget att förlora.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Äh.. va fan jag kan lika gärna börja.

Jag är KRANK och jag är en vanlig forumit utan några superkrafter eller annat roligt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Ribban är satt...

...jag är på.
Något annat jag är är BASENANJI, vanlig forumit som kan jaga troll hela dagen.

Och Genesis, förresten: vad var det för mystisk analys du hade grävt fram förra gången som inte fick visas öppet? Vill gärna veta vad jag litade på...
/Basse, har liksom Genesis rollspelat genom mina signeringar. Till ingen nytta iofs...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Ribban är satt...

Och Genesis, förresten: vad var det för mystisk analys du hade grävt fram förra gången som inte fick visas öppet? Vill gärna veta vad jag litade på...
Hehe, det var ... öh. Fan, jag vill inte avslöja det nu heller. Efter att alla avslöjat sig kan jag nog snacka om det. Påmmis.

/Basse, har liksom Genesis rollspelat genom mina signeringar. Till ingen nytta iofs...
Tja, säg inte det. Ju tidigare du började med det, desto starkare blir ju ditt påstående, för då är det i alla fall inget du hittat på för stunden. Men bevis är det ju knappast. Jag ställer mig positiv till rollspelande som inte märks förränn efter att man har demaskerat sig.

Å andra sidan så började du ganska tidigt att snacka om att du kunde avslöja ditt användarnamn om det skulle behövas, så om du har ett fejkat, så har du det sedan länge, i alla fall. Så i ditt fall ger det nog inte så mycket.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Ribban är satt...

Förresten, kolla gärna vilka som skickar meddelanden till varandra nu. Trollen kan behöva göra upp en plan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Ribban är satt...

... och eftersom jag inte har något att göra, så har jag, väldigt litet, kollat in Dnalor. Jag har noterat att han här föredrar att rösta på Johan K framför Nightowl, och att han drivit hårt för att få bort VildKatt.

Han kommer även med vettiga analyser gällande hennes beteende, så jag tror att jag tänker rösta på VildKatt om inte massavslöjandet ger något. Är hon okej, så faller kanske misstankar på Dnalor och Nightowl. Är hon troll så vågar jag nog släppa Dnalor (men inte Nightowl).
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Ribban är satt...

Nu när maffian är borta så kan jag avslöja att jag är moderatorna DANTE. Min specialförmåga är, om jag har fattat det rätt, att jag kan ogiltigförklara en utröstning för vem som helst.Det har någonting att göra med att jag är webdesignern och förvirrar till det för folk.

Visste du vem jag var Genesis eller visste du bara att jag var ok?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Ribban är satt...

Håller koll på det.. Tar screen om jag ser något.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Ribban är satt...

Fan, Markehed, jag sade ju specifikt att ni som var clearade inte skulle avslöja er! Nu är ju min fina plan sabbad. Ja, jag visste vem du är. Du är en moderator. Jag hade ju hoppats på att något av trollen skulle ta din roll och försöka outa sig som dig.

Nå, ni två som är kvar: var snälla och avslöja er inte ännu. Inte förrän de andra har avslöjat sina roller.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Ribban är satt...

Sorry man missade det. Men nu kommer folk i alla fall att sluta med "Dr. Markehed beter sig trolligt."
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Ribban är satt...

Tror inte vi kommer se något troll som skickar pm, då du kan ha status osynlig. När jag var troll så körde vi över mail, vilket var väligt effektivt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Ribban är satt...

Nä, det tror inte jag heller. Nu går jag och lägger mig. Imorgon fiskar vi troll!
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Magoo äntligen på banan

Grattis till gårdagens fina vinst! Mitt nät gick olyckligt ner igår så jag fick sitta på jobbet och titta utan att kunna medverka :gremfrown:

Lindenius din räv, du är verkligen övertygande i din skrift. Det kändes rentav olustigt att behålla rösten på dig, men tji fick du din lögnhals!

Nu till min färska analys. Här är alla röstningar igen:

Dnalor:
1 Vicotnik, Thark
2 Hellzon 23/2 17:10
3 Thark, w176
4 Johan K
5 Vildkatt
6 -

Dnalor har röstat bra och vettigt. Jag ser inget troll i hans kommentarer. Hellzonrösten kan självklart vara en fint. Jag tycker att Dnalor kan gå ut med sin identitet om han törs.

Foggmock:
1 Dnalor, krank
2 magoo
3 Thark, w176
4 Pilzeman
5 Thark
6 Lindenius

Jag är ganska misstänksam mot Foggmock. Dock spelade han TROBERG-spåret konsekvent, å andra sidan är det en ganska bra och lätt bortförklarad troll-taktik. Det är ju faktiskt logiskt att rösta ut TROBERG.

Lindenius (bannad):
1 Foggmock, Vildkatt
2 Hellzon 24/2 22:46
3 Thark, Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Vildkatt
6. VildKatt

Nightowl:
1 -
2 Hellzon 23/2 13:22
3 w176
4 Dnalor
5 –
6: Walium

Nightowl är väldigt trollig för mig. Han röstade tidigt på Hellzon men det kan ha varit en taktik för att undgå misstanke. Det går ju alltid att byta röst om det blir jämnt och blir det en jordskredsseger som i det här fallet så har trollet ett kanon-alibi. Johoohno såg en koppling mellan Nightowl och Hellzon - kanske hade han information som han som moderator ville sprida till allmänheten? Här finns det inlägget

Pilzeman:
1 Vicotnic, omgitburns, Thark
2 Hellzon 24/2 19:27
3 Orfeus/Tell/DeBacy, w176
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Johan K
5 Thark
6. Lindenius

Pilzeman har jag inte så mycket åsikter om. Han kan visst vara BASENANJI, hans röster känns motiverade.

Vicotnik:
1 Marco Behrmann, omgitburns, Thark, w176
2 Hellzon 24/2 21:47
3 Vildkatt, Johan K, w176
4 Pilzeman, Johan K
5 Vildkatt
6 -

Vicotnic är ett misstänkt troll för mig. Hellzon röstade på honom, men det kan vara en trolltaktik att rösta på varandra inledningsvis, när alla röster ändå flyger och far. Sen röst på det andra trollet Hellzon, låg profil inledningvis. Jag tycker nog att Vicotnic gott kan pressas lite framöver även om han outat sig som KRANK.

Vildkatt:
1 w176
2 Genesis
3 Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Dnalor
6 Lindenius

VildKatt verkar nu vara friad av många från att ha varit synnerligen trollmisstänkt. Från att ha varit motvalls och röstat tvärtom hoppade hon helt plötsligt på Lindenius-röstningen utan att tveka. Har röstat Dnalor flera gånger. Jag vill avvakta med VildKatt...

Walium (flamead):
1 Herr Nils, krank
2 Hellzon 23/2 21:06
3 Nightowl
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Nightowl, Johan K
5 Vildkatt
6. Vildkatt

Jag tyckte att det här var en nyttig förlust eftersom Walium var besvärlig för mig. Han hade varit en storslagen och svårslagen motståndare.

Genesis
1: Hellzon, Andersson
2: Hellzon 18:36
3: w176
4: Nightowl, Arvidos
5: thark
6. Lindenius

Är den här mannen ett troll förtjänar trollen att vinna.

Magoo:

1: Foggmock
2: Hellzon, ingen, Hellzon
3: Pilzeman
4: Nightowl
5: thark
6. Lindenius

Jag är faktiskt STORUGGLA - spela lite kesojazz så blir jag på gott humör!

Dr.Markehed
1. Vicotnik, thark, omgitburns
2. Hellzon
3. Pilzeman, Arvidos, ingen, w176
4. Nightowl, Dnalor, thark
5. VildKatt, thark
6. Lindenius

Inget troll, men synd på avslöjandet!

omgitburns
1. thark, herr Nils, ingen, krank, magoo
2. ingen
3. magoo, ingen, w176
4. -
5. –
6 -

omgitburns är borta, för gott? Tråkigt att inte kunna prata ostört med någon men behovet blir mindre och mindre.

Sammanfattningsvis:

På min misstänktalista finns:
Foggmock
Nightowl
Vicotnic
VildKatt

Jag börjar med att rösta på:
Röst: Nightowl

Så ser vi vart det leder!

/Magoo, på väg till kurs
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Magoo äntligen på banan

Vad vill du veta? Något uttalande du vill att jag ska förklara?

Och nej, jag har inget som stöder mitt uttalande om att jag är KRANK. Då jag inte har rollspelar något. Det enda som kan tala till min fördel är att jag valde att gå ut först, men vist det finns massor av användarnamn att gömma sig bakom, så även ett troll skulle kunna vara först ut, dvs försöka sig på en Hellzon igen, fast är det värd risken?

Någon som vet vad som har hänt med omgitburns?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,875
Location
Göteborg
Re: Magoo äntligen på banan

Nightowl är väldigt trollig för mig.
Mig också. Med det sagt, så tycker jag att det vore vettigare att rösta ut VildKatt först. Hon har varit på tapeten så mycket att vi skulle få en hel massa information om vi röstar ut henne. Är hon troll, så kan vi pressa de som inte röstat på henne (till exempel Nightowl, som jag inte kan minnas har sagt så mycket om henne alls), och är hon oskyldig så kan vi pressa de som gjort påtryckningar för att få ut henne (till exempel Dnalor). Jag tror personligen att VildKatt och Nightowl är troll. Finns det tre stycken, så vet jag inte var vi skall söka efter det tredje, men det är ett senare problem.

Jag menar att vi kan fiska ut mer info av att rösta ut VildKatt än av att rösta ut Nightowl. Eller?

//erik. Jag har visserligen själv aldrig röstat på VildKatt, så det behöver ju inte innebära att man är skyldig. Men jag har i alla fall uttalat mig i frågan. Minns hur Lindenius undvek diskussionerna om Johan K!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Jag är RISING, och jag är en siare. Antingen är jag naiv siare och får grönflagg på alla fiender mot forumet, eller så kan jag bara detektera troll.

De jag siat som gett grönt utslag:
Natt 1: Björn den gode (visade sig vara maffia)
Natt 2: Anders Åstrand (visade sig vara oskyldig och moderator)
Natt 3: Marco Berhmann (visade sig vara oskyldig och moderator)
Natt 4: Lindenius (visade sig vara maffia)
Natt 5: Vildkatt (har inte visat sig vara något)
Natt 6: Pilzeman (har inte visat sig vara något)

Motiveringar till sierierna är:
Björn, för att han är en skicklig spelare och nog hade kunnat gömma sig om han vore troll.
Anders, för att han verkade försöka gömma sig/smita undan snarare än att vara helt inaktiv (helt inaktiva misstänker jag inte i början)
Marco, av samma anledning som Anders
Lindenius, för att han betedde sig trolligt/maffiaaktigt
Vildkatt, för att hon betett sig noobtrolligt
Pilzeman, för att jag anade att massavslöjandet var på gång och det verkade som att ett drev mot honom kunde ta fart och om jag ändå skulle outa mig så kunde jag lika gärna försöka cleara eller sätta dit honom ordentligt.
 
Top