Nekromanti Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 21)

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
<table width="605" height="590" cellpadding="10"><tr><TD BACKGROUND="http://www.mediasmedjan.se/prov/tamatim.gif">Det var jämnt in till slutet, men när det kom till kritan så valde forumiterna att banna Lindenius.

Och när han var borta så kände alla hur man hade blivit av med en makthungrig despot som missbrukat alla sina befogenheter och använt forumet som arena för att kittla sitt eget ego istället för att - såsom det förväntats av honom - se till att göra forumet trevligt för dess besökare. En sann manipulatör som stuvat om bland moderatorerna såsom om de vore hans kollektion av obalanserade DnD minis.

Forumet hade plockat självaste DIMFROST.

Därmed var Lijndthkoepingsmaphian historia, och man kunde (äntligen) begrava skämtet med den eskalerande felstavningen.

Glädjen bland forumiterna var berusande, och ingen tycktes märka att mitt i denna segeryra så angrep trollen Walium med en serie hemska påhopp, och han försvann från forumet.

I hans frånvaro så märkte man... Tja, man märkte faktiskt inte så himla mycket, för användaren som gömde sig bakom aliaset "Walium" var någon som inte besökt forumet på mycket, mycket länge. Endast ett fåtal bar fortfarande på minnet av hans närvaro och det avtryck han lämnat på forumet.

Användaren var TAMAGOTCHI TIM, världens bästa grisodlare, ägare av den snyggaste avataren i världshistorien, och upphovsman av världens klatschigaste gimmick (som - magoo, jag tittar på dig, han inte bara skrev i ett av sina inlägg, utan också i sin signatur, så det så).

Då ingenting skrevs i vrållådan mellan dagarna, så lämnar jag er istället med TAMAGOTCHI TIM's bidrag till världsliteraturen:

bzz bzz.

(Stort tack till Lindenius och Walium för deras medverkan i spelet. Varsågoda att fortsätta)

(Och btw; de som inte postat på hela veckan kommer jag att försöka få ersatta efter fredag)</td></tr></table>
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag avgår som forumredaktör och moderator

Först: det här är absolut inte en direkt följd av att ett par spelare vill ha bort mig. Det är ett beslut som har vuxit fram med tiden. Främst beror det på att jag inte längre har den tid som man trots allt behöver lägga ned på att hålla efter forumspelet. Jag har alldeles för många viktigare saker att göra. Att man sedan mest får tillbaka ovett och rent hat för den tid man lägger ned för forumspelets bästa är naturligtvis en bidragande orsak, men inte den främsta. Jag behöver mer tid för navelskådning och analys av Torgny Lingrens "Pölsan" ur olika aspekter, och det känns motiverat att ta den från diskussioner om forumspelet och dess deltagare.

Trots att jag inte har varit linköpingsmaffia så länge som jag kanske hade tänkt mig, och jag har gjort ett och annat misstag, är jag ändå nöjd med och stolt över vad jag har åstadkommit:

- Färre och aktivare omgångar
- Piggare och mer effektiva användare
- Tydligare regler, hårdare banningar
- Enhetligt skrivna och uppdaterade attacker på alla användare
- Uppdaterade deltagarlistor
- Avstängningen av GARDENER och ACKERFORS
- Fria titlar såsom Lindhköpingsmaffia och Ackergren (som jag hoppas kommer att kodas någon gång i framtiden; nu är det ju bara lekledaren som får ändra inlägg)

Förhoppningsvis kommer något av detta finnas kvar även på längre sikt.

Och återigen: betrakta absolut inte detta som att pajsarna som vill bli av med mig har vunnit. Visst, om ingen klagade skulle linköpingsmaffiandet vara mycket enklare och då kanske jag skulle känna att jag fortfarande hade tid att delta, men främst handlar det om att jag vill slippa ansvaret och kunna koncentrera mig på viktigare saker. Inte heller beror det på någon sorts schism inom moderatorkåren eller redaktionen.

Spela väl!


/DIMFROST
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha ha!

Well played. Bästa sortin någonsin.

---

...Å där bröts din vinstsvit!

Tänk vad dryg du hade blivit om du vunnit ett tredje varulvsspel på raken. Det här var för ditt eget bästa.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Booyah!

Pilzeman, jag tar tillbaka allt jag sagt. Jag är bäst! Woot! Väl spelat, Lindenius, och som Rising sade: bästa sortin någonsin.

Okej, och nu tillbaka till problemet VildKatt. Eller? Andra idéer, folk?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Fan så underbart, efter gårdagens totala nederlag. Jag tror våra odds att vinna ökade markant nu. Ett mycket bra val av er som valde att rösta ut Lindenius, själv bidrog jag tyvärr inte till utröstningen, tyvärr.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Ahhhh!

bzz bzz
hej jag är en jätte tjock tamagotchi!
jag gillar och bli matad och bli underhållad!
ni får inte trycka på min avstängnings knapp ( FÖR DÅ DÖR NI EN LÅNGSAM OCH PLÅGSAM DÖD)

nej!

ni tryckte på knappen! Hjälp!
Hjäl...
bzz bzz bzz bz....
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
[OFF]Ägigaste avskedsbreven EV0R!!1

Båda två fick mig att garva på jobbet. Och så frågade folk vad jag skrattade åt... och jag orkade nog inte riktigt förklara hela historien. :gremgrin:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ny lista på vilka som är kvar utan mina komentarer (vilket kommer lite senare):
DeBracy
Dnalor
Dr.Markehed
Foggmock
Genesis
magoo
Nightowl
omgitburns
Pilzeman
Vicotnik
Vildkatt
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Booyah!

Nej tack. Inte VildKatt. Fan va najs det blev i alla fall. Var lite nervigt där i slutet. Gött att ha maffian ur vägen. Men nu är det bara att kavla upp ärmarna igen.

Hur ser det ut nu med avslöjanden? Det är kanske inte så att vi behöver slänga ur oss våra identiteter men vi behöver nog inte vakta dem riktigt lika hårt.

Så vart ska vi gå nu? Vi kan eventuellt följa upp Lindenius spår och fokuera på Pilzeman eller kolla på någon helt annan.

Som jag ser det har vi sex stycken att välja bland:
Dnalor
Foggmock
Nightowl
Pilzeman
Vicotnik
VildKatt

Jag ser VildKatt som den minst misstänkta av dessa. De andra har jag inte direkt någon åsikt om.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
En sak är säker, maffian finns inte längre... 1-0 till forumet. :gremlaugh:

DeBracy = Grön enligt Genesis

Dnalor = rösta som nr 6 på Hellzon. Kan vara troll, men jag har svårt att finna något som direkt kan peka på det.

Dr.Markehed = Grön enligt Genesis. Nr 11 att rösta på Hellzon.

Foggmock = Rösta på magoo i stället för Hellzon under hellzon rundan. Vet inte om det har diskuteras men skulle vilja veta varför.

Genesis = Grön, Hellzon nr 2 att rösta på hellzon. Som jag ser det så var Genesis Hellzon's bödel.

magoo = Till hör vrållådan*, grön. nr 8 att rösta på hellzon

Nightowl = Okej, men inte grön. Han har trots allt fått en varning (1080899). Sist att rösta på hellzon (nr 16)

omgitburns = Grön enligt Genesis samt tillhör vrållådan*. Rösta inte under hellzon rundan.

Pilzeman = Nr 3 att rösta på Hellzon, Grön.

Vicotnik = 1081079, nr 7 att rösta på Hellzon.

Vildkatt = Varnings flag, hon röstar onekligen undligt, verkar bara gå på känsla och hänger sällan på bandvagnar. samt om hon är troll så är hon ett väldigt ineffektivt troll med tanke på hur hon röstar.
Johoohno's fundering kring Vildkatt är intressant (1081157) kan det vara hans sätt att lämna info till oss (som siare?). Nr 3 att rösta på Genesis.


* Då jag inte tror att Trollen har tillgång till vrållådan för det skulle vara för mäktigt, och då det är bevisat att ingen av dem är maffia (den är ju utdöd nu) så är alla kvarstående medlemar där gröna i min bok. Samt så har vi sätt bevis på deras krypterade diskution, i forumet.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Booyah!

Att fortsätta på Lindenius spår kan vara vanskligt då han var forumsfiende och knappast någon att lita på. Alltså måste hans ord vägas på guldvåg.

Jag tycker fortfarande Vildkatt känns prioriterad, men om ingen annan vill driva känns det bättre om jag kan koncentrera mig på att kolla upp övriga intressanta såklart.

För egen del finns då i övrigt Pilzeman, Dnalor och Dr.Markehed på listan. Genesis är helt grön och Vicotnik har jag nog släppt misstankarna på tillsvidare.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
När jag ändå är inne så kan jag ju svara direkt - jag röstade på magoo dels för att jag var övertygad att Hellzon skulle åka oavsett (jag skrev ju desstutom att jag skulle byta röst om folk började plocka bort sina från Hellzon eftersom jag tyckte att han skulle bort) och dels för att sätta press och för att jag tyckte hon var skum. Nu visade hon ju sig vara vrållåda så jag fick väl utslag på trollradarn av just det och har avskrivit henne nu.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Okej, jag kollade som sagt inte upp varje inlägg där folk röstade utan gick på risings rösträkning för den omgången.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Om man räknar bort Genesis, de han friat, vrållådan och mig själv (som jag av någon anledning har stort förtroende för) har vi följande kvar:
Dnalor
Foggmock
Nightowl
Vicotnik
VildKatt

Den sistnämnda har som flera gånger sagts agerat... irratinellt. Vad är det egentligen? Som någon sa skulle hon vara ett ineffektivt troll, men å andra sidan kanske trollen har litat på att någon annan av dem ska sköta själva själva "få forumiterna att rösta ut varandra" biten och hoppas på att hon ska ses som ofarlig, men om det är planerat tycker iaf jag att hon borde kunna bete sig lite mer rationellt...

Nightowl är outad vilket ger lite trovärdighet, och Vicotnik... Det känns som om han är snäll, men om man täbker efter behöver han inte vara mer eller mindre misstänkt än Dnalor.

Luften gick lite ur oss när maffian försvann...
/Pilze
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varulvsspel 3 - Dag sju inleds: (slut fredag 2

Hur vida jag är att lita på kan bara ni avgöra, det kan jag inte hjälpa er med annat än att besvara/bemöta era frågor/misstankar.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Booyah!

Dr.Markehed said:
Jag ser VildKatt som den minst misstänkta av dessa.
Varför? Visst, jag kan tolka hennes beteende som icke-strukturerat, men jag tycker ärligt talat att trollen har flejmat ganska slumpmässigt. Faktum är att det är en anledning till att jag litar ganska mycket på Foggmock. Han är en stark spelare, och jag tror att trollen hade agerat annorlunda om han varit ett av dem. Av de som inte clearats (om vi räknar magoo som clearad) har vi, som påpekats:

Dnalor
Foggmock
Nightowl
Pilzeman
Vicotnik
VildKatt

Jag känner att jag har mest förtroende för Foggmock, här. Vicotnik känns också ganska grön, om inte annat så för att Hellzon röstade på honom i början. Pilzemans "jag kan avslöja mitt användarnamn om folk tycker att det behövs" känns genuin, tycker jag, även om han vid vissa tillfällen verkar agera litet underligt. Men vem gör inte det? Plockar jag bort dem har vi då:

Dnalor
Nightowl
VildKatt

VildKatt tycker jag är svårbedömd. Hon kan ju agera som hon gör vare sig hon är oskyldig eller troll.

Nightowls ståry om ärkefienden låter udda. Ärkefienden måste ju rimligtvis vara ett troll, annars skulle han/hon inte ha något att tjäna på att bli av med ARFERT. Men att ett troll skulle ha en vendetta mot ARFERT för att han blivit varnad känns ju jättekonstigt. Och att Nightowl fortfarande lever tyder på att han antingen har hittat på det eller att ärkefienden är död. Men vem av de som åkt ut skulle det i så fall vara? Det enda troll som åkt är ju CALIGULA, liksom. Skulle han och ARFERT vara ärkefiender? Något är lurt här, och jag ser en röst på Nightowl som ett klart möjligt alternativ.

Dnalor har jag inga egentliga åsikter om. Han har flugit under min radar, vilket kanske kan anses vara misstänkt i sig. Någon som kan gräva upp smuts om honom? För tillfället anser jag honom som den säkrare av de osäkra tre.

Jag anser då att VildKatt eller Nightowl bör ryka, om ingen kommer med nya, smaskiga bevis den här rundan. Jag tycker även att det är på tiden att VildKatt outar sig.

---

Och när vi ändå är på ämnet, vad säger folk om massavslöjande nu? När maffian är borta har ju det stora hotet mot denna taktik försvunnit. Jag avslöjar nu att jag hållit en sista hemlighet för er. Jag känner till användarnamnet på de tre vanliga användarna (DeBracy, omgitburns och Dr.Markehed). Om alla utom de som är clearade outar sig, så kanske någon försäger sig?

Vi vet dessutom att vi måste ha minst en moderator kvar -- annars hade vi varit rökta förra omgången. Så om bara en moderator anmäler sig, så kan vi ju vara hyfsat säkra på att han/hon är äkta vara. Och eftersom moderatorerna trots allt är begränsade i antal, så finns ju risken att ett troll råkar ta ett moderatoralias som är upptaget av en reko spelare.

Vad säger ni? Argument mot massavslöjande? Vi har klarat oss rätt bra utan specialförmågor hittills, och om folk har samlat info med hjälp av sina, så tror jag att det är dags att komma ut med den, i vilket fall som helst.

OBS: Jag vill alltså inte att de som anses "säkra" outar sig. DeBracy, Dr.Markehed och omgitburns, ni håller tyst, så länge ingen påstår sig vara den ni är.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Re: Vafan?

Glöm det, det dök upp när tråden ökades till två sidor. Måste ha hamnat på sida två utan att jag kunde se sida två, så att säga. Udda.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Booyah! [Röst]

Jag har mer eller mindre tillbringat hela morgonen (på jobbet) med att gå igenom alla tidigare inlägg och jag måste säga att att jag inte hitta något som konkret går att använda emot Dnalor, lika mycket som finns emot, finns det som talar för honom.

Jag håller med dig om att Nightowl's förmåga är lite väl udda, jag har svårt att se en poäng med den. Skulle hans fiende vinna om han hittade honom? eller skulle han bli lönnmördad så som PIFF&PUFF gjorde med Marco? Och sen så var Nightowl sist att rösta på Hellzon, kan vara att han vile dölja sig i mängden eller så hade han inte tillfälle att rösta föräns då.

Vildkatt har diskuteras så mycket och där finns det inte så mycket mer att säga tror jag. Om vi inte finner något att gå på kan vi lika gärna plocka ut henne.

Vi är 11 stycken nu och i värsta fall är det 3 troll (4 från start)det ger oss 8 användare
Vi förlorar 2 varje runda, vi har med andra ord 3 rundor på oss innan trollen vinner. För då kommer det vara 3 troll och 2 användare kvar
Är det 2 troll så är vi 9 användare och har minst 4 rundor kvar då kommer det vara 2 troll och 1 användare kvar.

Så om jag inte har räknat fel så kommer vi ha ett stort övertag och har därför gott om tid på oss att finna trollen.

Så tills vidare så lägger jag min röst på Dnalor.

Röst: Dnalor

Då han är den jag har minst att gå på och har lyckats hålla en låg profil.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Booyah! [Röst]

Jag skulle absolut inte vara så säker på att det bara kan vara tre troll kvar jag skulle gissa på att de är tre eller fyra.
 
Top