Nekromanti VARULVSGATE #4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Rösträkning

Fain(2): xyas, Korpa
Korpa(2): Smrtihara, Konrad Konvalj
Xyas(1): Vimes
Ingen(1): Fain

Nu vill jag se Smrtihara, Konrad Konvalj och Fain agera. Smrt och K.K.: Ska ni ha kvar era röster på Korpa? Varför? Fain, du tror inte att Korpa är varulv alltså? Eller rättare, tror du att Korpa är mer varulv än du själv är? :gremwink: Alternativet är annars mitt Xyas-drev.

Hur som helst måste ni agera. Ska ni låta era röster vara kvar? Är ni nöjda med röstläget? Agera, eller agera inte, men förklara varför ni gör som ni gör. Och det innan deadline. Chop chop!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes, du vägrar besvara min kritik mot din ståndpunkt att korpa omöjligen kan vara ensam varulv. Varför?

Du baserar din röstning på mig endast på röstläget:
- 24 h innan deadline
- i en potentiellt sista runda
- där det endast krävs att en röst flyttas för att korpa inte garanterat ska åka ut

Så jag upprepar min fråga, varför är det så orimligt att tro att varulvarna skulle vänta och hoppas att drevet flyttade sig av sig själv, något som vore ganska troligt med någorlunda aktiva spelare under dessa omständigheter?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag tror inte att Korpa är en varulv på grunden att jag gissar att Androider i Stargate är cybnetiska, och därför inte borde kunna ha en parasit som en Goa'Uld i sig.

Då jag i nuläget inte kan följa byns vilja till hundra procent (Jag har gett er anledningen till att jag inte röstar på Korpa och jag undrar fortfarande om varulven verkligen är Xyas.) Så väntar jag tills jag har fått lite mer ståndpunkter.

Sen är det en varulvsterori jag kom att tänka på från ingenstans, och det är om du Vimes och Smrithara är varulvarna och bara leker med oss. Det låter otroligt men det var bara något jag kom upp med.

Sen vill jag även säga att om jag och Konrad kollar samma person så skulle jag bli glad om jag fick säga först om denne person är grön eller inte, kanske få lite fler på min sida om Konrad sen bekräftar detta. (Dock kan den planen går fel på, som jag kommer på nu, två sätt. Det första är att Konrad är varulv och det andra är om han nattmördas).

//Fain, som slänger ut sig tankar på måfå.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag byter gärna röst till Xyas. Jag gillar allas argument och ser ingen självklar varulv även om jag misstänker i stort sett alla. Även Vimes. Vimes har pumpat ur sig misstankar till höger och vänster och inte varit särskilt sammanhängande hela tiden. Men hans info känns gedigen och även hela hans roll.

Xyas har varit ett vettigt alternativ att lägga sin röst på hela rundan känner jag. Det ska bli löjligt spännande att se utfallet ikväll.

Röst: Xyas
Motivation: Öh, typ allt det som redan sagts.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Smrtihara said:
Röst: Xyas
Motivation: Öh, typ allt det som redan sagts.
Dvs baserat på röstningsläget igår kväll som enligt Vimes säger att korpa inte kan ha en varulvskompis? Vad har du att säga om min kritik gentemot Vimes påstående?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain said:
Sen är det en varulvsterori jag kom att tänka på från ingenstans, och det är om du Vimes och Smrithara är varulvarna och bara leker med oss. Det låter otroligt men det var bara något jag kom upp med.
Jag börjar undra själv. Den här rundan känns det som Vimes flippat ur lite och desperat försöker skyffla våra röster fram och tillbaka. Jag vet inte vad jag ska tro...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain said:
Sen är det en varulvsterori jag kom att tänka på från ingenstans, och det är om du Vimes och Smrithara är varulvarna och bara leker med oss. Det låter otroligt men det var bara något jag kom upp med.
Såhär: att det bara skulle vara 4 i SG-truppen är det Vimes som gått ut med. Detta kriterium har enbart uppfyllts för att vi antog att jag ingick i SG-24, någon som inte anges explicit i min roll. Vimes verkar ha accepterat den förklaringen och inte försökt hitta någon lögnare där trots att...

... han i slutet på varenda runda försökt driva på mot mig. I #2 innebar det att han försökte ta fokus från Barcaii som visade sig vara varulv. I #3 backade han när han inte fick gehör för det och röstade istället på Maniac, som redan var väl på väg ut.

K.K. säger att han siat Vimes och säger att denne inte har någon symbiot. Och jag väljer här att tro på K.K., men vi har ju redan etablerat att här finns en hel drös personer som kan sia efter symbioter/varulvar. Det känns då inte helt orimligt att det finns någon sorts möjlighet för varulvarna att dölja sin symbiot, kanske en gång. Framförallt inte om det bara finns två varulvar (Barcaii och Vimes).

Röst: Vimes
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Det känns som vad man än röstar på så går det bara neråt. Jag kommer vänta med att lägga min röst på ett tag till, gissar ändå att det i slutet är jag som kommer att försvinna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Alltså, Xyas. Din röst på mig är ju ett värre höftskott än att du och Smrt är varulvar tillsammans (vilket som du noterat är jäkligt osannolikt). Du är ju varulvspolare med Fain. Eller så är Korpa ensam varulv.

Hur som ska vi rösta ut dig eller Fain.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Och du har fortfarande inga argument för varför jag skulle vara varulven annat än "jag tycker inte att korpa kan vara ensam varulv". Alla dina svar här mot mig skriker varulv. Du vägrar svara på mina argument och säger istället "klart du är varulv" om och om igen.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag lägger min röst på Vimes tills dess att du har fått dina svar. Som det är nu så vinner ändå varulvarna så varför inte gå på ett blindskott och se vad det leder.

Röst: Vimes
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

"Vimes, snälla förklara för mig igen varför Kopra inte kan ha en varulvspolare?"

Jag är fortfarande nyfiken, för jag fattade aldrig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain(1): Korpa
Korpa(1):Konrad Konvalj
Xyas(2): Vimes, Smrithara
Vimes(2): Fain, Xyas

Uppdaterat, säg till om jag missar något
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Och förklara gärna varför du inte kan vara varulv och varför du formligen projektilspyr varulvsanklagelser?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Rösträkning

Fain(1): Korpa
Korpa(1): Konrad Konvalj
Xyas(2): Vimes, Smrtihara
Vimes(2): xyas, Fain
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Rösträkning

Fain(2): xyas, Korpa
Korpa(2): Smrtihara, Konrad Konvalj
Xyas(1): Vimes
Ingen(1): Fain

Nu vill jag se Smrtihara, Konrad Konvalj och Fain agera. Smrt och K.K.: Ska ni ha kvar era röster på Korpa? Varför? Fain, du tror inte att Korpa är varulv alltså? Eller rättare, tror du att Korpa är mer varulv än du själv är? :gremwink: Alternativet är annars mitt Xyas-drev.

Hur som helst måste ni agera. Ska ni låta era röster vara kvar? Är ni nöjda med röstläget? Agera, eller agera inte, men förklara varför ni gör som ni gör. Och det innan deadline. Chop chop!
Jag är i valet och kvalet mellan tre personer.

Korpa har argumenterat väl, men jag har inte släppt tankarna på att denne är ensam varulv kvar.

Alternativen i misstanksordning är:

Korpa har en kompis, och det är Fain. Jag tycker det pingar varulv från Fain lite här och var. Åh andra sidan skriver han så väldigt mycket hit och dit så ibland tycks han själv inte veta vart han står och vad han vill.

Korpa har en kompis, och det är xyas. Från xyas håll har det pingat varulv några gånger också, lägg där till att han är den sista kvinnan kvar ( så länge inte det finns fler kvinnor som gömmer sig bland oss män ). Däremot har xyas talat gott för sig själv och för byn, och det gör han fortfarande.

Fain & xyas lever på en stor rövare.

Fain & Smrt. Känns inte alls aktuellt.

xyas & Smrt. Känns lika otroligt det.

Vimes vet jag vart jag har, men xyas har slängt ur sig en hel del gällande detta nu på slutet, och det är ju trots allt ett varulvsspel. Att jag grönat Vimes helt är baserat på att han inte bar en symbiot, men vem vet.. Han kanske kan dölja den en gång eller liknande? Man ska ju aldrig lita på någon i ett varulvsspel, och visst har det pingat varulv även från Vimes någon gång.

Min röst på Korpa är inte helt huggen i sten som den gode Fain skulle ha sagt. Men som det känns nu är han den ensamme varulven som förklätt sig i en androidkropp som tål extra mycket..

Jag misstänker att jag nattmördas hur jag än bär mig åt. Skall jag våga lita på att Fain hittar en symbiot då? Är han en varulv lär han ju inte göra det eftersom han har andra planer så allt handlar ju om tillit just nu.

Och jag litar inte på någon..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Smrtihara said:
Och förklara gärna varför du inte kan vara varulv och varför du formligen projektilspyr varulvsanklagelser?
Vimes kan inte vara varulv för att jag grönat honom.

Dock så börjar även jag tvivla på mig själv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Konrad Konvalj said:
Smrtihara said:
Och förklara gärna varför du inte kan vara varulv och varför du formligen projektilspyr varulvsanklagelser?
Vimes kan inte vara varulv för att jag grönat honom.

Dock så börjar även jag tvivla på mig själv.
Med flera siare i ett spel och en tank (korpa) kan det mycket väl vara så att varulvarna har förmågan att dölja sig, kanske bara en gång, kanske mer. Är det dessutom bara två varulvar (Barcaii och Vimes) är det nästan helsäkert att de har någon sorts försvar mot ganska många bybor med starka förmågor.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rösträkning

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur rösterna blandats runt i slutet av rundan här. Varulvarna är förvirrade, rädda och pinkar på mattan.

Konrad Konvalj, du som är bybo, vilken av varulvarna ska vi ta ut? Xyas eller Fain? Vi får inte ha några byboröster på andra bybor, för i så fall riskerar vi i bästa fall slump mellan bybo och varulv och i värsta fall en direkt vinst för varisarna.
 
Top