Nekromanti VARULVSGATE #4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Det finns blott en varulv

Korpa (4): smrt, xyas, K.K, Fain
K.K (2): Korpa, Vimes

Är Korpa ensam varulv (helt klart en möjlighet, att det skulle vara tre varulvar verkar ha tagits för givet av någon anledning) är detta inte en särdeles märklig röstställning.

Finns det däremot flera varulvar har vi problem, blir jag fundersam. För, är varulvarna två skulle de vinna i den här rundan om en bybo röstas ut. Isf tror jag faktiskt att de skulle arbeta hårdare på att rädda Korpa och peta ut en bybo istället. De är två stycken, då räcker det med en bybo på sitt drev för att få slump och två för att vinna. Rätt goda odds.

Är varulvarna två är det antingen
BÅDE K.K. och Korpa (vilket Korpas tidiga röst på K.K. tycks motsäga)
eller INGEN av K.K. och Korpa (vad sägs om en smaskig varulvsmix av Smrt och Xyas (och Barcaii), som har spelat världens högsta spel med kvinno-infon? Eller Fain och Xyas?)

Det ovanstående är rätt vilda teorier. Så, röstläget pekar på, anser jag, att det bara finns EN varulv. Vilket förstås är en bra sak, men vilket samtidigt minskar våra chanser att träffa rätt. Jag ska återkomma med en analys.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag får ingen ordning på det här

Först och främst vill jag ta bort min röst på K.K. Jag anser att hans förmåge-outning är sanningsenlig, och att han har hintat om den sedan andra rundan. Vilket är ett typiskt bybobettende. Han har alltså siat mig och upptäckt att jag inte bär någon symbiot, och redan tidigt i andra rundan går han ut och grönar mig trots att jag bara skrivit tre korta inlägg. Hade han varit varulv och siat mig efter symbiot hade han inte behövt gröna mig, det är tveksamt om han ens hade reflekterat över att jag var grön. Varulvarna VET vilka som är gröna. Så, jag grönar Konrad Konvalj.

Till Korpa, då. Hon kan knappast sägas ha bidragit med speciellt mycket under spelet. Jag uppfattade henne som mycket mer vaken och framåt i MC-spelet. Helt klart en dålig magkänsla där.

Men jag vill återvända till det här med kön. Ett tag funderade jag över om Smrt var varulven. Problemet med honom är att han skriver flera inlägg efter att ALLA har outat kön, utan att avslöja sin info om att minst två varulvar är kvinnor. Detta är B-A-D, Smrtihara. Kan du förklara detta?

Tillbaka till Korpa, som är den FÖRSTA med att outa kön. Om vi ponerar att både Korpa och Barcaii sitter som varulvar och båda är kvinnor och könsoutning kommer på tal: nog verkar det rimligt att försöka blanda bort korten? Jag skulle i varje fall bli oroad som varulv om jag såg någon sådan symmetri i varulvsgruppen. Och det är utmärkt att vara först om man ska ljuga. Och vem passar bollen till Korpa? Jepp, Barcaii.

Alltså, Korpa. Det ser brunt ut för dig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Oh, wait!

Begrunda detta inlägg av Korpa:

#738881 said:
Vi var 11 spelare med Möller och, förutsatt att han var bybo och därmed inte ljög, innebär det att SG-24 kan bestå av så många som 10 personer och att vi har med oss en civilperson om Maniac också talar sanning.

/.../

Möller kan förstås ha varit civilperson, men jag tänker för diskussionens skull anta att han inte är det. om Möller var kvinna så hade det varit 6 män och 5 kvinnor, alltså blir civilpersonen en man. Om Möller var man så hade det varit 7 män och 4 kvinnor, vilket innebär att SG-24 som mest kan bestå av 8 personer och då är frågan vad de övriga tre är om vi bara har en civilperson.

Angående en tredje faktion:
Den finns mest sannolikt och består av minst 1 person, men jag tror inte att det är något vi behöver bry oss om just nu.

DFT tillhör inte SG-24, så fördelningen är då:
1 civil
1 eller fler DFT
Övriga SG-24
Var ska vi börja? Okej, en massa snack om DTF (=varulvsping), inhamrande av könsfördelningen ("det är såhär, det är klart ingen, absolut inte jag, har ljugit!"), men det är en annan sak jag tänker på. Ni ser den säkert. Vi tar den igen, i större typsnitt:

"SG-24 kan bestå av så många som 10 personer"

Oops! Eftersom du inte själv är medlem i SG-24, Korpa, Hur kommer det sig att du utgår från att gruppen består av så många som 10 personer? Det är VÄLDIGT, VÄLDIGT MÄRKLIGT.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Och såhär får det bli

Röst: Korpa - har extremt svårt att se henne krångla sig ur detta.

Skulle det mot förmodan vara så att det finns flera varulvar kvar ligger mina pengar på Xyas eller Fain. Men där finns det både grönande och pingande faktorer.

Hur som helst vill jag gärna se Korpa försvara sig. Det finns en hel del att svara på. På återhörande imorrn!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Det har hänt saker här under dagen, men jag ska skriva så vettigt jag förmår och så bra jag kan så får vi se om det räcker.

Jag kan börja från det senaste och gå därifrån.

Vimes said:
Oops! Eftersom du inte själv är medlem i SG-24, Korpa, Hur kommer det sig att du utgår från att gruppen består av så många som 10 personer? Det är VÄLDIGT, VÄLDIGT MÄRKLIGT.
Det där inlägget borde jag ha läst igenom, men jag kan förklara hur jag tänkte när jag skrev det. Jag spekulerade i hur många SG24-medlemmar som kunde finnas och baserat på att det var lika många män som kvinnor skrev jag först att det var som flest 10 personer (5 män och 5 kvinnor). Senare i inlägget gick resonemanget vidare till att innefatta all övrig info vi hade just då och då sjönk antalet SG24-medlemmar. Men ja, jag borde ha läst igenom det efter att jag skrivit färdigt det för att undvika missförstånd eller missuppfattningar.

Mer kommer, måste bara läsa det senaste igen så att jag kan svara på det,
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Oh, wait!

Jag skjuter in några frågor innan sänggående:

1. Hur många varulvar tror du det finns kvar i spel? Vad talar för att det är två? Vad talar för att det är en?

2. DTF, tror du fortfarande att den finns?

3. Med ledning av utröstningen av Barcaii, vilka är mest misstänkta?

4. Har du en fysisk förmåga? Berätta om den?

5. Vad tror du om könsfördelningen?

Ja, lite handledning i varje fall. Lycka till!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Jag får ingen ordning på det här

Jag skrev varför jag inte outade min info direkt efter. Noll aktivitet och diskussion kring infon jag redan givit. Om man släpper ALL info direkt så får varulvarna stora möjligheter att inflika desinformation var min spontana tanke. Det står jag fast vid.

Varför fråga? Jag skrev ju det i inläggen direkt efter.

Annars låter ditt resonemang vettigt.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Härnäst tänkte jag svara på vad jag har uppfattat som motiveringarna till varför ni röstar på mig. Jag ber om ursäkt i förväg om citaten blir för långa, men jag tyckte det var enklast att ta med det jag svarar på eftersom det är för utspritt i den här rundan.

Smrtihara said:
Jag lägger om min röst till Korpa på grund av att han är så tyst och det är verkligen det mest suspekta just nu.
Ja, det kan jag inte bestrida. Jag har varit inaktiv, särskilt idag, och kan endast skylla på arbete, brist på energi och födelsedagsbio med mamma (Bridesmaids, helt okej film.)

xyas said:
Fain har jag argumenterat för tidigare i tråden, men jag börjar dra lite paralleller till korpa här. Om Fain är en varulv, vilket jag tror, så kommer ju påståendet om att det finns 2 androider från honom. Korpa påstår sig därefter vara android. Men androidpåståendet har inte veriferats av någon. Fluffmässigt har SG androider men de är inte alltför vanligt förekommande, vilket gör det till en praktisk lögn att köra på i och med att vi tappade en spelare (Möller) utan att få någon information.

Så om Fain är varulv, är rimligtvis korpa det också. Korpa är dessutom väldigt inaktiv, trots hävdande att hon minsann ska kolla mig till exempel. Så med förhoppning om att få igång henne, för om jag kan gröna Korpa så känner jag att jag kan gröna Fain:
Jag inser såhär i efterhand att det ser suspekt ut om man ser på mig och Fain, men det får jag försöka bestrida med argument. Att skriva att jag är bybo är bara fånigt för det bevisar verkligen ingenting. Jag ska kolla närmare på dig, det är jag fast besluten, oavsett om jag blir utröstad eller inte. Bristen på energi är vad som ställt till det och därför har det inte blivit gjort ännu. Jag kommer skriva något om mig och Fain och det samband du tycker dig se innan jag går och lägger mig ikväll.

Fain said:
Även jag lägger min röst på Korpa och håller tummarna för att vi få ut en varulv denna runda, annars är det trots allt kört för oss.
Jag lägger även denna röst på honom då jag tycker han har varit inaktiv.
Ja, det kan jag som sagt inte säga emot.

Vimes said:
Tillbaka till Korpa, som är den FÖRSTA med att outa kön. Om vi ponerar att både Korpa och Barcaii sitter som varulvar och båda är kvinnor och könsoutning kommer på tal: nog verkar det rimligt att försöka blanda bort korten? Jag skulle i varje fall bli oroad som varulv om jag såg någon sådan symmetri i varulvsgruppen. Och det är utmärkt att vara först om man ska ljuga. Och vem passar bollen till Korpa? Jepp, Barcaii.
Jag var först för att jag inte visste hur aktiv jag skulle vara, jag erbjöd mig också att vara bland de sista, något som förstås kan misstolkas det också. Jag passade bollen till Barcaii eftersom jag var misstänksam och inte ville ge Barcaii möjligheten att komma med en bra lögn. Är man varulv och ska ljuga är det svårt om man är först, särskilt då man inte vet vilka förmågor byborna sitter på. Hade jag varit varulv hade jag mycket väl kunnat gå först ändå, men då hade jag inte skickat det vidare direkt till en varulvskompis just eftersom det kan bli svårare att dra en bra lögn då.

Konrad Konvalj said:
Om vi börjar i slutet av omgång 3 sammanfattar Fain en hel del, men säger sig glömma att nämna något gällande Korpa.

Upptakten av omgång 4 lägger Fain en röst på Korpa baserat på att Korpa endast har 6 inlägg i tidigare omgång, dock så är inte rösten huggen i sten.

Korpa börjar omgång 4 med att outa allt, däribland.

Korpa said:
Det jag minns är att det finns en eller flera tok'ra i spel
Korpa kommer också med inlägg så som:

Korpa said:
Jag litar på Fain eftersom jag inte tror att en varulv skulle komma på att ljuga om att vara Tok'ra
Korpa said:
Jag tror inte att Fain ljuger om att vara tok'ra, det är en farlig lögn för en varulv att dra, så därför är Fain grön i mina ögon.
Här börjar jag alltså misstänka att Korpa är en av de två varulvarna som jag tror är kvar i spelet.
Tidigare har jag inte haft något grepp om Korpa ty denne inte har varit så värst aktiv, och varken gjort till eller från.

Jag vill inte tro att Fain är den andra vaulven, därav lägger jag min röst på xyas. Han är den sista kvarvarande kvinnan, och därav är han grovt misstänkt i mina ögon.

Omgång 4 tuffar på, och helt plötsligt hakar Fain på Korpa gentemot mig, och hans argument är väldigt bra.

Jag lägger fram mina punkter gällande det hela, och förklarar varför jag valt att inte gå ut med min förmåga att kunna sia symbioter.

Fain ändrar sin röst till ingen i väntan på detta inlägg.

Tanken med det här inlägget vart inte som det var tänkt från start. Allt rörande Korpa & Fain känns väldigt ulvalikt helt plötsligt.

* Fain gör ett misstag, och ljuger om sin roll
* Fain går från inaktiv till aktiv
* Fain röstar på Korpa i denna runda ( ofarlig och helt meningslös röst)
* Korpa grönar Fain, men skapar starka misstankar gentemot mig på grund av att Fain´s Tok´ra roll är en sanning, och min Tok´ra roll inte är det.
* Fain ändrar sin röst till mig.
* Fain flippar sin röst till ingen.
Jag står fast vid att jag litar på Fain av exakt de anledningar som är citerade och jag håller också fast vid min röst på K.K. Mitt huvudsakliga argument mot Korpa/Fain-idén kommer härnäst när jag kikar närmare på vad Fain har sysslat med och vad jag har sysslat med. Ska sätta mig och skriva det inlägget nu.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Rättelse: Jag upptäcker när jag läser igenom runda 2 att jag inte gav bollen till Barcaii utan det var Smrtihara som fick outa kön efter mig och som skickade vidare till Barcaii. Det hade jag glömt bort. Jag hade fortfarande samma anledning, misstänksamhet.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Vimes said:
1. Hur många varulvar tror du det finns kvar i spel? Vad talar för att det är två? Vad talar för att det är en?

2. DTF, tror du fortfarande att den finns?

3. Med ledning av utröstningen av Barcaii, vilka är mest misstänkta?

4. Har du en fysisk förmåga? Berätta om den?

5. Vad tror du om könsfördelningen?
1. Jag tror att det är tre varulvar totalt, alltså är det två kvar. På 11 spelare är 3 varulvar ett lagomt antal. Jag har däremot inga riktigt konkreta argument att bygga det här på, men jag tar hellre det säkra före det osäkra. Letar man efter två varulvar borde det bli enklare att hitta igen en varulv, jämfört med tvärtom.

2. Min tanke var att tok'ra var DTF och jag vet ärligt talat inte om jag håller fast vid det. Att tok'ra är med i spel vet jag med säkerhet, men jag är inte längre lika övertygad om att de är DTF. Å andra sidan vet jag heller inte om det spelar någon roll för oss bybor med tanke på hur pyrt läget är om vi inte tar en varulv den här rundan.

3. De som inte röstade på Barcaii, dvs alla utom mig och Fain. Maniac och Purgatory röstade också på Barcaii men är inte längre kvar i spel. Av K.K, Vimes, Smrtihara och xyas känns K.K mest misstänkt och hans röstbyte till Lukas var för att "Alla kvinnor har nu släppt på det mesta känns det som, och min röst på Barcaii gör ju varken till eller från som det ser ut nu." och det tippade röstningen från en klar majoritet till en majoritet.

4. Ja, jag har en fysisk förmåga. Jag vill ogärna berätta om den eftersom den främst tjänar sitt syfte när den är dold.

5. Det är klurigt, könsfördelningen är enligt info jämn inom SG24-gruppen, men det säger inget om hur det är i övrigt. Utifrån senaste rundans nattdödande och utröstning så funderar jag på om det var fler män i gruppen pga varulvslögner. Xyas är ensam kvinna kvar och är antingen grön eller jävligt modig, jag ska kika närmare på det innan jag kan uttala mig mer bestämt. Vi var 11 spelare från början och jag tror att vi var fler kvinnor än män från början utifrån infon om att det är fler varulvskvinnor än män. 6 kvinnor varav 2 varulvar = fyra bybor, 5 män varav 1 varulv = 4 bybor, men det är förstås enbart spekulationer.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Jag tänkte ta det runda för runda, från 1 och framåt.

Runda 1

Det lades röster baserat på aktivitet och i slutändan spelade det ingen större roll eftersom det var en testrunda. Inga konstigheter där, med andra ord.

Runda 2

Jag börjar med att outa kön och anger att jag är man. Fain är nionde personen att outa kön och får ordet av xyas.

Fain säger sig vara forskare och vara där för att undersöka ett massförstörelsevapen. Röstar på Barcaii och jag gör detsamma kort därefter. I övrigt händer det inte så mycket, det spekuleras en del kring vilka variabler som finns och det outas en del info.

Runda 3

Fain avslöjar sin lögn och säger sig vara tok'ra.

Fain lägger sin röst på Maniac för att få saker att röra på sig. Jag röstar också på Maniac med motiveringen att jag saknar resonemang från Maniac och därför misstänker honom mest. Den första rösten på Maniac lades av Vimes och med Fains och min röst blev det tre, sedan hakade ännu fler på. Fain skriver vad han tror om de flesta av spelarna, men skriver inget om Smrtihara och är för trött för att skriva om mig. Han gör aldrig det under den rundan.

Runda 4

Fain är aktiv från start och är först att rösta, rösten hamnar på mig. Jag outar allt förutom fysisk förmåga. Jag röstar på K.K och Fain gör detsamma kort därefter. Jag skriver också att jag tror att Fain är grön, trots lögnen han drog i runda 2. Efter att K.K försvarat sig drar Fain tillbaka sin röst, jag tror dock fortfarande att K.K är varulv och håller kvar min röst. Fain påstår sig dock ha kvar misstankarna, men lägger sedan sin röst på mig pga inaktivitet, detta efter att xyas uttryckt misstankarna om att jag och Fain är varulvar.

Slutsats

Så, vad drar då jag för slutsats av det här? I de första rundorna är det svårt att se något samband mellan våra handlingar, det är först i runda 4 som man kan börja misstänka något. Jag anser förstås att det beror på slump, men jag har försökt ta med allt av intresse så kan ni dra era egna slutsatser. Rätta mig gärna om jag missat något som jag borde ha tagit med.

Och nu ska jag sova, jag skriver mer imorgon under dagen, men från 18.30 ska jag fika och fira lillasyster som fyllde år i fredags så det finns en risk att jag missar slutet på rundan.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Först av allt vill jag bara säga att jag tror att detta borde vara rätt läge att gå ut med din fysiska kraft Korpa, det kan ju trots allt få pendeln att svänga.

Sen måste jag säga att jag har spelat otroligt korkat denna runda. Jag har skrivit saker på impuls hit och dit och hoppats på att folk inte misstolkar det jag skriver. Sen har jag varit aggressiv i mitt skrivande då det känns som att vi bara står och stampar, då det först i natt verkade bli lite aktivitet. (Väldigt bra inlägg inatt föresten.)

Min röst kommer i nuläget att stå kvar men är fortfarande inte huggen i sten.

Kommer föresten att jobba idag mellan 7-16(kanske 18) och är då inte hemma förens 17(19) tiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Oh, wait!

Jag, Korpa, du måste gå ut med din fysiska förmåga. Det må vara så att den tappar en hel del effektivitet om den inte är dold längre, men som det ser ut nu blir du utröstad, och förmåge-outning kan gröna dig eller i varje fall så tar du inte med dig något i graven.

Ut med det bara!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Oh, wait!

WTF? "Jag, Korpa"? Såhär skulle jag skrivit "Ja, Korpa".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Förresten, Korpa

Vilka misstänker du för varulveri? Är Konrad fortfarande ditt förstahandsval? Vem är hans varulvspolare?

Alltså, det är jättebra att du försvarar dig mot anklagelserna, men det är nästan viktigare att du kommer med BÄTTRE anklagelser mot någon annan själv.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Oh, wait!

Jag vill verkligen inte gå ut med min fysiska kraft, men om det är vad som krävs för att eventuellt gröna mig så får jag väl göra det ändå, trots att den blir nästintill meningslös då.

Eftersom jag är android tål jag mer stryk. Med andra ord kan jag inte nattdödas på första försöket utan först på andra gången dör jag. Det var därför jag inte ville berätta om den. Hade jag inte varit den som haft flest röster på sig hade det funnits en chans att det var mig som varulvarna nattdödade och då hade vi haft en runda till på oss även om vi skulle rösta ut en bybo.

Vad gäller vilka jag misstänker för varulveri så är K.K mitt förstahandsval fortfarande och jag ska skriva ett till inlägg där jag ger argument och analyserar vad K.K har gjort under rundorna. Vem hans kompis är vet jag inte riktigt, men förhoppningsvis hittar jag något spår när jag kikar närmare på K.K.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Oh, wait!

Nu får någon som har mer koll på fluffet, och som är opartisk, kommentera. Detta var bara en tanke som slog mig.

Kan androdider (fluff mässigt) får symbioter i sig eller är vi helt ute och cyklar? En Goa'Uld är, om jag förståt rätt, en varelse, en parasit, som tar över sin värd. Kan androider bli övertagna av en Goa'Uld då?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Oh, wait!

För att få ut mer direkt vad jag menar:

Är androider i Stargate Bioniska eller Cybnetiska?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Oh, wait!

Jättebra inlägg Korpa. Allt detta som skrivs tar jag in och även om jag inte postar lika mycket som vanligt är jag lika aktiv.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Analys Konrad Konvalj

Runda 1
-Skriver ett kort inlägg första natten som inte innehåller något av vikt eftersom han har spelat rollspel hela kvällen/natten och därför är för trött.
-Går med på Vimes uppmaning om mass-outning och säger sig vara tok'ra som är där för att förhindra att ett massförstörelsevapen hamnar i goa'uld-händer. Han minns att en kollega är utsänd och anländer efteråt, samt att en strid utbröt.
-Röstar på xyas, motiveringen är att det är enda kvinnan kvar i spel. Skriver i samma inlägg att han siat Vimes (grön) och Lukas (grön och nattdödad).
-Har funderat på att sia mig eller Smrtihara nästa runda.
-Jag röstar på K.K med motiveringen att jag litar på Fain och därmed misstror K.K (kort version).
-Fain hakar på mig och röstar också på K.K med motiveringen att han fortfarande lever och att Fain siade K.K och fick reda på att han bar en symbiot.
-Han försvarar sig mot anklagelserna och Fain drar tillbaka sin röst.
-Vimes röstar på K.K med motiveringen att han litar mer på Fain än på K.K och väljer att gå på symbiotspåret.
-K.K skriver ett längre inlägg där han i slutet skriver att jag är en av varulvarna. I inlägget resonerar han i övrigt kring Fain också.
-K.K försvarar sig också mot Vimes som skrev att K.K hade väldigt få inlägg.
-K.K har för avsikt att sia xyas den här rundan.
-K.K röstar på mig, motiveringen är för att han anser mig vara en av varulvarna.
-Han skriver att det är dumt att sia Vimes eftersom han är grön och inte bär symbiot och uppmanar Fain att kolla xyas också. Han skriver att han tror att han kan gå i god för Smrtihara.
-Han resonerar kring möjliga varulvskonstellationer. Återigen skriver han att han inte misstänker Vimes.
Slutsats
Jag har gått igenom alla rundor och hittat det som har med K.K att göra, det är fullt möjligt att jag har missat något men jag tror inte det.

Han har gjort lite märkliga saker, som t.ex. när han vill låta slumpen avgöra vem som åker i första rundan och jag tycker det är skumt att han har konsekvent varit sen att skriva relevanta inlägg.

Han är sen med att hoppa på drevet mot Barcaii och hoppar av det sent in på rundan och tippar då röstningen lite mer till fördel för Barcaii. Han följer Vimes och röstar på Xyas, detta gör han då innan han har siat Vimes och fått veta att han är grön.

Det blir intressant när det kommer till tok'ra-grejen. Fain är först med att skriva att han är tok'ra medan K.K är först med att skriva att han har en förmåga att kunna sia symbiotbärare. Som jag ser det kan det här innebära några olika saker.
1) K.K OCH Fain är varulvar, dock något kaxiga sådana eftersom de knappast kan ha vetat vilka som var tok'ra sedan tidigare.
2) K.K är inte varulv medan Fain är det. Det som talar emot det här är Fains lögn och sedan sanning om att han var tok'ra. Det är en otroligt farlig lögn att dra om man inte redan vet att det finns tok'ra i spel.
3)Varken K.K eller Fain är varulv. Det här är ett intressant alternativ för det innebär isf att K.K, Fain och Vimes blir helt gröna. Då återstår jag, xyas och Smrtihara. För min del skulle det isf stå mellan xyas och Smrtihara. Om det är så att det är två varulvar kvar blir det ännu enklare för då blir båda två varulvar.

Det finns ingen möjlighet att K.K är varulv medan Fain är tok'ra, inte med tanke på att K.K outade förmågan först.

Jag ska funderar lite mer på det här medan jag äter lunch så återkommer jag med ett inlägg och ev. röstbyte när jag är mätt och glad.
 
Top