Nekromanti VARULVSGATE #4

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vi har nu 20 min på oss att rota fram en varulv, som det ser ut nu blir det lottning. Blindskott at its finest!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain said:
Vi har nu 20 min på oss att rota fram en varulv, som det ser ut nu blir det lottning. Blindskott at its finest!
Så du menar att blankskottet på Vimes är vår största chans?
Tycker det här pingar rätt fett med varulv.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Rösträkning

Som det ser ut nu så ligger det i Smrtihara och Konrads händer. Jag ser inget som i nuläget kommer ändra min röst, och det var vimes senaste inlägget som gjorde så att det blev så.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Well. Jag vet att du grönat Vimes. Men underförstått i min fråga är nog att du är hans varulvspolare eller att symbiotet doldes av krafter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Såhär är det,

tre möjligheter:

1. Fain & Xyas

2. Fain & Korpa

3. Korpa & Xyas

(Ja, det är klart Korpa kan ha en varulvspolare :gremwink: )

Hur vi än gör riskerar vi att torska. Jag säger att Fain är det bästa valet, detta baserat huvudsakligen på att nattmördandet av Lukas talar emot Xyas.

Alltså:

Röst: Fain
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Nu har både Smrt och Fain bet dig förklara dig (även om Smrt fortfarande håller kvar rösten som du tycker han ska ha), men du vägrar fortfarande. Och försöker dessutom flytta över fokus till Konrad, att han ska svara på frågor?

Du skulle ju inte kunna bete dig mer varulvslikt om du så försökte. Jag trodde du var grönad, men man kan inte flippa ut som du gör nu!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain(2): Korpa, Vimes
Korpa(1): Konrad Konvalj
Xyas(1): Smrtihara
Vimes(2): xyas, Fain

Xyas, du misstänker ju Fain sedan tidigare. SUgen på att flytta rösten? :gremwink:
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Det kan pinga så mycket varulv det vill. För en gångs skull under detta spel är jag säker på var min röst ligger. Jag säger inte att det är vår bästa chans, jag säger att vi inte har några konkreta bevis för vilka som är varulv eller inte. Som det ser ut nu så kan vi träffa/missa med ett träffat skott eller träffa/missa med ett blindskott. Jag känner att jag har turen med mig idag, vet dock inte vad ni känner.¨

To the record, jag gillar inte att låta slumpen avgöra, vilket jag tydligt visade i de första rundorna. Men denna gång sitter min röst som ett lås. Den går att ändra men bara med rätt nyckel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Jag ska förklara mitt märkliga beteende nästa runda. Det är en taktikfråga huvudsakligen (samt att jag snurrade upp mig väl mycket i min teori kring Korpa som ensam varulv).

Xyas, tror du mer på mig som varulv än Fain?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rösträkning

Vimes said:
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur rösterna blandats runt i slutet av rundan här. Varulvarna är förvirrade, rädda och pinkar på mattan.

Konrad Konvalj, du som är bybo, vilken av varulvarna ska vi ta ut? Xyas eller Fain? Vi får inte ha några byboröster på andra bybor, för i så fall riskerar vi i bästa fall slump mellan bybo och varulv och i värsta fall en direkt vinst för varisarna.
Min största misstanke gentemot Korpa kom ju via dennes, och Fain´s beteende tillsammans. Finns en konstalation varulvar, och Korpa har en kompis så är det Fain.

Att xyas lägger en röst på dig tror jag mer beror på vredmod än något annat. Fain hakar på precis som han har gjort lite varstans.

Skall jag välja mellan xyas och Fain är vår största chans Fain.

Röst: Fain
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fain(2): Korpa, Vimes
Korpa(1): Konrad Konvalj
Vimes(3): xyas, Fain, Smrtihara

Okej, nu röstar minst en bybo på mig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Det där med att "förklara sig i nästa runda" var mycket... misstänksam sak att säga i detta läget måste jag säga.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Ja, varför svarar du inte då? Det om något är ju likt en varulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Konrad fattade galoppen, ska du göra det också?

Fain(3): Korpa, Vimes, Konrad Konvalj
Vimes(3): xyas, Fain, Smrtihara
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Xyas, du misstänker ju Fain sedan tidigare. SUgen på att flytta rösten? :gremwink:
For fucks sake! Med mindre än 15 minuter kvar så ska jag svälja att du bara spelat under denna rundan och ändra mig? :gremtongue:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Guns blazing! Varulvarna vill vinna i den här rundan. Dom vill få ut en bybo, dom kommer flytta sina röster till den bybo som har byboröster på sig. Bybon i Vimes-drevet, ta en funderare på din röst.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Är Vimes den tredje fraktionen? Hans vansinnes-agerande är svårt att förstå om det inte är baserat på någon sorts alternativa vinstkriterier.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Okej, i korthet: jag snurrade in mig i att Korpa måste vara ensam varulv om hon var varulv. Det var tabbigt, jag började förutsätta det och konstruera teorier därifrån. Dåligt.

Sedan har jag fullt medvetet jämnat ut dreven för att få fram en situation som nu där varulvarna avslöjar sig. Den ena varulven ÄR Fain. Den andre bör vara Xyas, om det inte är Smrt (vilket verkar osannolikt).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

xyas said:
Är Vimes den tredje fraktionen? Hans vansinnes-agerande är svårt att förstå om det inte är baserat på någon sorts alternativa vinstkriterier.
Vad skulle dessa vinstkriterier vara? "Gör varulvarna jätteförvirrade och konfunderade och rädda i slutet av en runda (SL avgör om det är tillräckligt)".
 
Top