Nekromanti VARULVSGATE #4

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
"Jag har inget val.. Jag hoppas att ni tar dom jävlarna.. Se till att dom dör, och att dom lider!" Maniac försvinner genom porten, för evigt borta. Ni hinner inte ens återhämta er innan ni hittar en kropp framför sarkofagen. Lukas är stucken med en kniv.


Då tackar vi Lukas, bybo och Maniac, bybo för ett gott spel! Ni är båda välkommna att skriva ett hejdå-inlägg där ni inte få avslöja något om era roller, men ni kan säkert tipsa om en bra restaurang.

Hur många är ni kvar?

1 Vimes
2 Xyas
3 Smrtihara
4 Konrad Konvalj
5 Barcaii
6 Lukas
7 Maniac
8 Fain
9 Korpa
10 Purgatory

6 st
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Tackar de två försvunna för att de var med, och inser nu att varulvarna gjorde ett smart drag som mördade den som inte blev utröstad.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Kan även kommentera att vi bybor måste ta en varulv denna runda, annars är det slut.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Tack för ett trevligt spel, lärde mig jätte mycket :gremsmile:

Hoppas ni tar dom andra varulvs-jävlarna :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
VA?
det såg jag inte komma.

nåja tack för ett roligt spel.

jag kommer fortsätta följa det här med intresse.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Lukas, måste säga att varulvarna var smarta där. Vi hade två mål, det ena blev utröstat och det andra mördat, vilket effektivt putar oss till ruta 1. Nu är vi 6 personer kvar, och jag misstänker att två av de kvarvarande är varulvar. Jag tänkte genast gå ut med en fråga till de som är kvar, vilken ras var ni? Tror inte vi har haft den frågan uppe innan. För att svara på min egna fråga så är jag Tok'ra.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Förra rundan gjorde vi föresten VÄLDIGT enkel för varulvarna. Dags att vara aktiva! Jag kommer redan nu lägga en start röst, och detta är på den av de kvarvarande som hade minst inlägg:

Röst: Korpa
Notera att denna röst inte är huggen i sten, det är endast en röst på en person som skrev (om jag inte missade något) 6 inlägg förra rundan. Läste inte igenom dessa inlägg om du skulle iväg, men den är som sagt inte huggen i sten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Okej, vilka var det som hade info på att det var flera kvinnor bland varulvarna?

Smrt och Xyas, va?

Äh, jag ska återkomma imorrn, varulvarna har dödat typ all info från förra rundan, you bastards.

Nåväl, tack för spel Maniac och Lukas!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag ska försöka göra en sammanställning av all info vi har imorgon efter jobbet. Men om folk har viljan att outa sin ras så skulle jag bli väldigt tacksam (Självklart ser jag med misstänksamhet mot alla som inte gör det ^^)
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Aj, fanken. Jag sa ju att varulvarna spelat bra. Plus att många har varit alldeles för tysta.

Tack för gott spel Maniac och Lukas (jag såg inte det mordet komma).

Jag är för att lyfta fram info i drivor btw.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag är för mass-outning och kan bidra med den information jag sitter på.

Jag är android med manligt utseende, det var därför jag skrev att jag var man.

Jag har förstås en fysisk kraft också men jag avvaktar gärna en stund med att skriva ut den.

Det jag minns är att det finns en eller flera tok'ra i spel.

Jag har tidigare skrivit en del om en tredje fraktion och den slutsatsen drog jag baserat på just att jag mindes att det fanns tok'ra. Jag valde att inte skriva öppet rakt ut vad det var eftersom att jag inte ville göra det för enkelt för varulvarna som är goa'uld. Jag visste inte om det fanns en siarförmåga i spel och vad den isf kände av, men gissade på att om det fanns skulle den kunna se om någon har en symbiot och då skulle såväl goa'uld och tok'ra åka dit. Jag tror inte att Fain ljuger om att vara tok'ra, det är en farlig lögn för en varulv att dra, så därför är Fain grön i mina ögon.

Övriga personer som för mig känns gröna är Vimes och Smrtihara, det betyder att jag har för avsikt att kika närmare på Konrad Konvalj och xyas det första jag gör den här rundan. Ja, det första efter det här inlägget åtminstone. Sedan återstår det att se om jag orkar med det ikväll, men det märker ni.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fan! Inte alls väntat.

Tackar Lukas & Maniac för gott spelande.

Orkar inte gå in på några detaljer nu så väntar med ett mer klokt inlägg tills i morgon. Spelpasset har tagit slut på all min aktivitet för i natt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
När jag läste Paxens inlägg så var min första tanke att "jahopp, nu åker jag nästa". Men efter att ha läst era inlägg och funderat lite så antar jag att det inte är hugget i sten. Men jag gissar att, i och med att jag är den enda kvar av de tre misstänkta från förra rundan, det kommer att vara en del fokus på mig den här rundan. Fast det skiljer sig ju inte från övriga rundor kanske :gremsmile:


Tack Maniac och Lukas för ert deltagande.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag tänker vara rask med att gå Fain och Vimes till mötes.

Jag är en människa såklart.

Jag ser inte heller någon vinst i att hålla på min förmåga eftersom det här riskerar bli sista rundan. Den hjälper oss nog tyvärr inte så mycket.

Min förmåga är att jag, som IOA-typ, kan utvärdera folk och sia deras kön. Jag har enbart siat de som utgett sig för att vara män hitintills. Anledning torde vara uppenbar givet den information jag hade om fler kvinnor än män bland varulvarna.

Runda 2 siade jag Purgatory som var man (vald på måfå bland de som faktiskt var aktiva).

Runda 3 siade jag Smrt som var man (vald för att jag upplevde det som att Smrt var lite väl ivrigt att sätta press på de som hade gått ut som kvinnor och således kanske var en ljugande kvinna, men där får jag väl be om ursäkt för min misstro).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Mass-outning! Nu. Alla kort på bordet.
Typ alla korten på bordet direkt.

Jag är en Tok´ra, och jag har färdats med en grupp Tau'ris för att förhindra att ett massförstörelsevapen inte faller i Goa'uldernas händer. Jag kommer ihåg att en kollega till mig också är utsänd, men att han anländer efter mig.(Fain gissningvis)En strid bryter ut, och efter den kommer jag inte ihåg vem det är.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Detta kan hjälpa mig en hel del när jag skriver mitt inlägg efter jobbet (kommer förmodligen bli för långt inlägg för att skriva på telefonen)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Då var det dags för att lägga iväg en röst för att få igång denna runda.

Röst: xyas

Motivering: Jag tror att det fortfarande finns en ulv bland kvinnorna, och xyas är den ända kvinnan kvar i spel ( så länge inte någon av varulvarna har ljugit om sitt kön ).

Jag baserar det på att xyas i ett tidigare skede gått ut med informationen att det finns fler varulvskvinnor än män, och jag har efter det räknat på 2 kvinnor & 1 man.

Barcaii är borta, och således bör det finnas en till kvinna.

Jag har en förmåga att kunna sia om folk bär på sybiot.

Runda 1: Siade jag Vimes för att säkert kunna veta om han stod på vår sida eller ej. Jag har alltså inte förlitat mig på någon magkänsla här utan det är fakta.

Runda 2: Siade jag Lukas eftersom jag misstänkte han mest av kvinnorna. Han var grön, men det bekräftades ju i dubbel bemärkelse det.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag är man. Medlem i SG-24 och löjtnant i flygvapnet.

Jag minns som sagt att SG-24 blev överfallna av flera kvinnor.

Dessutom har jag Möllers information om att det finns lika många män som kvinnor i SG-24.

Inga övriga krafter.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Nu är det viktigt att vi resonerar kring hur era förmågor ska användas denna runda. Jag ska försöka:

Vimes - Bybo i mina ögon.
Xyas - Kvinna, bör inte ha symbiot.
Smrtihara -Duh, bybo.
Konrad Konvalj - man, bär symbiot.
Fain - man, bär symbiot.
Korpa - man.

Rent logiskt borde Xyas kollas efter symbiot innan vi går vidare. Om Xyas är grön kan hans förmåga utröna om Korpa bär symbiot. Förutsatt att K.K och Xyas inte ljuger då givetvis.

Om Xyas är safe så ljuger någon om kön. Om vi ska tro Xyas och K.K så är jag och Vimes gröna.

Vilket lämnar Korpa och Fain till att kollas. Jag tycker att K.K ska kolla Korpa.
 
Top