Nekromanti VARULVSGATE #4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Röst: Fain

Det finns fortfarande mycket som talar emot Korpa. Speciellt inlägget kring antal SG-24-medlemmar är mycket graverande. Dock har hennes försvar varit bra hitintills, och hennes outning är trovärdig. Det är också värt att notera att hennes outning borde innebära att det fanns 2 varulvar från början (det verkar orimligt att ha med tanks och bara ha 2 varulvar på 11 bybor).

Rimligtvis borde de återstående varulvarna vara Fain och Xyas. Jag fattar inte riktigt hur modiga varulvarna var när de plockade ut Lukas, men det har fungerat eftersom vi har gett fan i Xyas sedan dess.

Jag kan tänka mig att ändra min röst till Xyas om det behövs.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vänder inte drevet mot någon annan ska jag skära kuken av er alla. Really. VI MÅSTE RÖSTA PÅ NÅGON ANNAN (Fain eller Xyas, imo). NU!

* Är Korpa varulv, är hon ENSAM varulv.
* Är Korpa inte varulv är hon tank (kan ta en nattdödning). Och finns det tanks i spel är det helt orimligt att bara ha två varulvar. Så, är Korpa inte varulv finns det två andra som sitter och ylar i bakgrunden.

Det rimligtaste vi kan göra är alltså att rösta ut någon annan än Korpa. För, finns det två varulvar kvar i spel förlorar vi om vi röstar ut en bybo. Alltså, röstar vi ut någon annan än Korpa riskerar vi inte att förlora den här rundan. Tvärt om har vi det här i en liten ask.

Såhär ska vi göra:
Vi röstar ut antingen Fain eller Xyas den här rundan. Är denne varulv, röstar vi ut den andre nästa runda. Om den vi röstar ut den här rundan inte är varulv innebär det rimligtvis att Korpa är varulv, och då kniper vi henne nästa runda istället. Hur som helst vinner vi. OM vi INTE röstar ut Korpa.

Alltså:
Röst: Fain
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Vänder inte drevet mot någon annan ska jag skära kuken av er alla.
Hrrm. Ber om ursäkt i förväg för det här. Det var korkat formulerat. Nåväl, jag blev lite tagen av stundens allvar såhär mindre än 9 timmar innan deadline. Sorry.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Rimligtvis borde de återstående varulvarna vara Fain och Xyas. Jag fattar inte riktigt hur modiga varulvarna var när de plockade ut Lukas, men det har fungerat eftersom vi har gett fan i Xyas sedan dess.
Jag vill gærna førsvara mig mot den hær anklagelsen, men jag ser vekligen inte kopplingen mellan mig och Fain? Eller ær det bara någon sorts uteslutningsprincip som ger det?

Jag tror sjælv att Fain och korpa ær varulvarna, detta på grund av att jag tror att Fains androidpåstående som utnyttjats av korpa før att hitta på en troværdig roll. Detta førstærks ænnu mer nu i och med att korpa påstår sin førmåga vara tålighet mot nattdødande, vilet ær en extremt sæker løgn før en varulv att dra såhær sent i spelet då det ær næstan sækert att det inte finns någon annan i spel med samma førmåga som kan exponera bluffen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Det är uteslutningsmetoden, ja. Grejen är att det är helt osannolikt att Korpa har en varulvspolare. Antingen är hon ensam varulv eller bybo. Se tidigare inlägg.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Alltså eftersom du ponerar att jag och Fain ær varulvarna så riskerar jag verka extremt defensiv och kappvændande nu, men det skiter jag høgaktingsfullt i.

Du vill ha ett drev mot mig eller Fain, fair enough. Før mig ær varulvarna Fain och korpa så det ær strunt samma før mig vem av dem som åker ut, så får jag hantera din øvertygelse om att jag ær varulv næsta runda nær Fain ær borta.

Röst: Fain
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Vimes said:
Det är uteslutningsmetoden, ja. Grejen är att det är helt osannolikt att Korpa har en varulvspolare. Antingen är hon ensam varulv eller bybo. Se tidigare inlägg.
Inte alls. Sæg att vi hade en væktare som rykte i børjan pga varulvs-tur. Førutsatt att Fain talar sanning om att Purg hade en symbiot och min teori om att alla med symbioter har samma førmåga (kan sia andra efter symbioter) så innebær det att finns två personer med førmågan att sia efter varulvarna. Med 11 spelare verkar det inte alls orimligt att det finns 3 varulvar.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag jobbar stenhårt på att försöka få rätsida på det hela. Vimes, snälla förklara för mig igen varför Kopra inte kan ha en varulvspolare?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

xyas said:
Vimes said:
Det är uteslutningsmetoden, ja. Grejen är att det är helt osannolikt att Korpa har en varulvspolare. Antingen är hon ensam varulv eller bybo. Se tidigare inlägg.
Inte alls. Sæg att vi hade en væktare som rykte i børjan pga varulvs-tur. Førutsatt att Fain talar sanning om att Purg hade en symbiot och min teori om att alla med symbioter har samma førmåga (kan sia andra efter symbioter) så innebær det att finns två personer med førmågan att sia efter varulvarna. Med 11 spelare verkar det inte alls orimligt att det finns 3 varulvar.
Gud vilket slarvigt skrivet inlægg! Men ni fattar vad jag menar va?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ni kan vända drevet mot mig om ni vill, jag har ändå inget sätt i nuläget att försvara mig på. Jag hoppas bara för byns skull att det då bara finns en varulv till, annars så går nog byn under denna rundan och varulvarna har vunnit.

Efter som ingen har svarat på min fråga om Androider går jag på magkänsla och mitt tänk på att de är cybnetiska och därför ej bör kunne vara värd för en Goa'Uld. Jag drar tillbaks min röst helt och hållet. Eftersom jag inte vet vem jag skulle rösta på i detta läget så ändrar jag min röst till "Ingen"

Röst: Ingen
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Efter lite surfande på stargate-wikin så har jag inget definitivt svar (androider ær itne så vanliga is SG-universat) men jag får intrycket av att de inte kan ha symbioter.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Då drar jag bort min röst från Korpa, verkar som att vi fått fel man.

Som jag skrev innan, i dagsläget har jag ingen mer info att outa och inget jag kan komma på som försvar nu. Jag jobbar till 16 tiden och kommer hem runt 17. Därefter kommer jag vara aktiv hela kvällen.

Så mitt öde är nu i händerna på de andra byborna!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Röst: Fain

Jag ändrar min röst eftersom det inte finns en möjlighet att K.K är varulv och Fain oskyldig. Om det är så att båda två är varulvar spelar det ingen roll vilken som åker först, men om de inte båda är varulvar är Fain mer varulvig än K.K.

Ska dra iväg och handla födelsedagspresent till lillasyster nu, men jag borde hinna tillbaka hem innan jag ska på fika och jag borde hinna med något/några fler inlägg den här rundan.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Rösträkning

Fain: Vimes, xyas, Korpa
Korpa: Smrtihara, Konrad Konvalj
Ingen: Fain

Nu drar jag!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Røstlæge:

Fain: xyas, vimes, korpa, K.K., Smrtihara
Ingen: Fain
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: VÄND DREVET, VÄND DREVET!

Fan vad pinsamt usel min røstrækning var dær!!! Helvete, du ær inte den enda som skriver dumheter i stundens heta Vimes :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Varför Korpa inte har några varulvsvänner

Korpa är antingen ensam varulv eller bybo. Såhär såg det ut igårkväll vid tiotiden:

Vimes said:
Korpa (4): smrt, xyas, K.K, Fain
K.K (2): Korpa, Vimes

Är Korpa ensam varulv /.../ är detta inte en särdeles märklig röstställning.

/.../ är varulvarna två skulle de vinna i den här rundan om en bybo röstas ut. Isf tror jag faktiskt att de skulle arbeta hårdare på att rädda Korpa och peta ut en bybo istället. De är två stycken, då räcker det med en bybo på sitt drev för att få slump och två för att vinna. Rätt goda odds.
Alternativet skulle vara att både Korpa och K.K. är varulvar. Men jag tror att jag med stor säkerhet kan gröna Konrad (hans outning + ett klokt förmågeanvändande för byn).

-*-

Det slår mig att ett alternativ skulle vara att varulvarna är Team Världens Största Ballar: Smrtihara + Barcaii + Xyas. Smrt och Xyas info sammanfaller, men egentligen baseras den på att de alla känner till varandras roller för att de är varulvar. De bestämmer sig för att spela världens högsta spel och offra en (Barcaii eller Xyas, det blev den förste). Sedan via nattdödningen låta Xyas vara ensam kvinna kvar och således bli "grönad" på grund av hur sinnessjuk en sådan här plan egentligen är. Dessutom grönas Smrt stenhårt av detta. Det skulle också förklara varför Smrt är så seg med att outa sin info om kön.

Det bästa vore kanske att nacka Xyas istället? Möjligheterna är, som jag ser det, tre:
* Korpa som ensam varulv
* Fain och Xyas
* Smrt och Xyas

Eftersom vi inte bör nacka Korpa den här rundan, utan för att minimera förlustrisken förutsätta att det finns två varulvar kvar, borde vi rimligtvis rösta ut Xyas, då han är med i båda de möjliga varulvsparen som finns.

Ergo:
Röst: Xyas
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Eum... nu ändrade jag just min röst. Men alltså, kolla Fain här. Slår man upp "varulv under press i Stora Varulvsspelsboken finns det här citatet med":

Fain said:
Ni kan vända drevet mot mig om ni vill, jag har ändå inget sätt i nuläget att försvara mig på. Jag hoppas bara för byns skull att det då bara finns en varulv till, annars så går nog byn under denna rundan och varulvarna har vunnit.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Varför Korpa inte har några varulvsvänner

Vimes said:
Korpa är antingen ensam varulv eller bybo. Såhär såg det ut igårkväll vid tiotiden:

Vimes said:
Korpa (4): smrt, xyas, K.K, Fain
K.K (2): Korpa, Vimes

Är Korpa ensam varulv /.../ är detta inte en särdeles märklig röstställning.

/.../ är varulvarna två skulle de vinna i den här rundan om en bybo röstas ut. Isf tror jag faktiskt att de skulle arbeta hårdare på att rädda Korpa och peta ut en bybo istället. De är två stycken, då räcker det med en bybo på sitt drev för att få slump och två för att vinna. Rätt goda odds.
Du avfærdar att korpa ær en av två varulvar før hur røstningen låg igår kvæll? Du anser det då alltså omøjligt att varulvarna sedan igår kvæll valt att køra iskallt och hoppas på att någon annan dra igång ett drev bort från korpa (vilket nu har hænt), samtidigt som du målar upp ett alternativt scenario dær varulvarna spelar høgre æn en heroinist som lyckats øvertyga en lækare att han har ont? Som då enligt dig ær troligare???
 
Top